Mulla on ollu 3kpl vm.91 2wd 2.0 dohc Scopparin viscolukkoperiä ja 1kpl vieläkin ja on muuten 100% varmasti 7.5" periä ja kaikissa ollut myös 3.91 välityskin.gaagamel kirjoitti:2.0 scorppareissa on 7" perä ja ainakin 2.9 :ssä 7,5 ".MouTine kirjoitti:Tietääkseni misään Scorpiossa ei ole 7" perää, vaan kaikki on 7,5".
Pihalla on kaksi 2.0 scorpparia varaosina ja molemmissa on 7" perä toisessa visco. Käyttöautona 2.9i jossa 7,5" perä. Nämä kolme kaikki MK1:siä
-vk-
Sierran lukko perät
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
- Paikkakunta: Mouhijärvi
- Viesti:
Nyt menee mielenkiintoiseksi tännekkin suuntaan. Eli onko siis niin että 7" ja 7,5 " on missä tahansa scorpiossa. Sovitin noita scorpion periä 2.9i:n irralliseen apurunkoon ja siinä yhdessä kiinnikkeessä oli se mittaero mikä niissä peränkiinnityksissä on erona eli jäi väljää ainakin yhden kiinnityskorvan väliin jos laittaa 7" murinkan 7,5" murikasta olevaan apurunkoon.
-vk-
-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Se on se etummainen yläkiinnitys murikassa, joka on 7" kapeampi kuin 7.5".ssa ja tosta se perän koko on ehkä helpoin tarkistaa näiden kahden välillä...gaagamel kirjoitti:Nyt menee mielenkiintoiseksi tännekkin suuntaan. Eli onko siis niin että 7" ja 7,5 " on missä tahansa scorpiossa. Sovitin noita scorpion periä 2.9i:n irralliseen apurunkoon ja siinä yhdessä kiinnikkeessä oli se mittaero mikä niissä peränkiinnityksissä on erona eli jäi väljää ainakin yhden kiinnityskorvan väliin jos laittaa 7" murinkan 7,5" murikasta olevaan apurunkoon.
-vk-
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
En ole koskaan vaivautunut selvittämään kunnolla tuota Scorpion peräpolitiikkaa, asiasta taitaa olla vain kaksi varmaa -omaa- huomiota matkan varrelta:
-Mk1 2,3 Diesel Scorpion perä on 7", laitoin 1,6 mk1 Sierraan (2,0 T) sellaisen v. -90.
-kaverin mk1 Scorpio 2,3 Dieseliin vaihdettiin taasen 2,0 bensasierran perä hätäratkaisuna.
Molemmissa tapauksissa sopivat suoraan.
-Mk1 2,3 Diesel Scorpion perä on 7", laitoin 1,6 mk1 Sierraan (2,0 T) sellaisen v. -90.
-kaverin mk1 Scorpio 2,3 Dieseliin vaihdettiin taasen 2,0 bensasierran perä hätäratkaisuna.
Molemmissa tapauksissa sopivat suoraan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Juu, absit siellä on sitte melkein ollu, paitsi jos aikanaan tuo lukon tilaaminen on sitten tuonut myös levyt mukanaan, mene ja tiedä. Itsellä on juuri tuossa purussa ohc, missä oli absit, mutta lukkoa ei, tai ei ainakaan pidä, jos on.sesse kirjoitti:et sattumoisin muista paljonko niitä hampaita on 3.62sessa ja 3.92sessa? Tosin jos saa ne pienemmänkin pyörän hampaat laskettua niin sillonhan se selviää ihan jakolaskulla. Mutta muistelisin että ne pienenpyörän hampaat ois hieman vittumainen laskee kun ne on silleen kierteellä ja se pyörä on siellä ihan perällä.
[edit] Mites muuten kun tossa tosiaan on levyt takana niin onko jossain ihan normi 2litrasissa ohc sierroissa muka ollu levyt takana? Kait siellä sillon on vähintään absit ollu
Mutta, asiaan. Kyllä sen saa selville ihan katsomalla montako kertaa kardaanin laippa pyörähtää suhteessa kierrokseen vetarin laipassa, jos 3.92 välitys, niin se on melkein sama kuin 4 kierrosta, jos taas 3.62 välitys, niin se on lähes sama kuin 3,5 kierrosta, tekee vaikka jonkun merkin siihen, niin on helpompi seurata.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Juu no tuolleen se on kyllä helpoin, tosin täytynee se kuitenkin vielä avata ennen kun kiinni laittaa.Ville K kirjoitti:
Mutta, asiaan. Kyllä sen saa selville ihan katsomalla montako kertaa kardaanin laippa pyörähtää suhteessa kierrokseen vetarin laipassa, jos 3.92 välitys, niin se on melkein sama kuin 4 kierrosta, jos taas 3.62 välitys, niin se on lähes sama kuin 3,5 kierrosta, tekee vaikka jonkun merkin siihen, niin on helpompi seurata.
Kylläpähän mä lähen lauantaina hakemaan sen koko takakelkan pois. Kait sen nyt siinä pyöritellessä erottaa onko se visco vai ei. Kun lukotonhan pyörii ihan helposti ''ristiin'' ja yleensä vissiin mielummin kardaani rupee pyörimään kun toinen pyörä kun toista pyörittää. tai ei ainakaan samaan suuntaan pyöri. Viskon luulis kuitenkin ihan selvästi pistävän hanttiin. Mutta mites jos tuolla ei oo ajettu pariin vuoteen niin voiko se vaan olla että se ei hirveesti pidä ennen kun saa taas vähän vetoja?
Ja oisko tuo kuitenkaan ees hirveen kallis jos ton nyt jopa 200e sais ja sit lopulta kävis ilmi ettei siin ollu lukkoo? tos on kuitenkin takasatulat yms. kiinni

-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
mulla on yksi lukkoperä joka on peräisin scorpio 2.0i ghia-89 scorpiosta.
mittasin yläkiinnikkeen leveyden joka on 19,5cm, -91 sierran perässä luku on 18cm.
7,5" tuo scorpion perä vaikuttaa vaikka -89.
mittasin yläkiinnikkeen leveyden joka on 19,5cm, -91 sierran perässä luku on 18cm.
7,5" tuo scorpion perä vaikuttaa vaikka -89.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Maaliskuu 1. 18:57:18 2007
- Paikkakunta: Jkl
Ostin 7,5" Scorpparin viskolukkoperän ja se on 3,64. Välitys luki oikein isossa vetopyörässä kun avasin perän. Tosin mukana oli se lätkäkin, josta sain ruosteet raaputtamalla tiedot selville. Soitin Fordille ja oli sellanen kun piti. Vetarin laipasta pyörittämällä toinenkin puoli pyöri samaan suuntaan ja toinen jeppe sai ihan tosissaan pitää vastaan toisesta laipasta ennekuin visko antoi periksi. Hinnasta en sano muutaku että ei varmaan toiste satu kohdalle tolla hintaa 

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Niinku 5-vuotias olis saanu tikkarin...isierras kirjoitti:Ostin 7,5" Scorpparin viskolukkoperän ja se on 3,64. Välitys luki oikein isossa vetopyörässä kun avasin perän. Tosin mukana oli se lätkäkin, josta sain ruosteet raaputtamalla tiedot selville. Soitin Fordille ja oli sellanen kun piti. Vetarin laipasta pyörittämällä toinenkin puoli pyöri samaan suuntaan ja toinen jeppe sai ihan tosissaan pitää vastaan toisesta laipasta ennekuin visko antoi periksi. Hinnasta en sano muutaku että ei varmaan toiste satu kohdalle tolla hintaa

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
onko kuinka paljon rattaat kulunut, saatko kuvaa laitettua? vois verrata omaan 370tkm ajettuun, perä todnäk tosin vaihdettu jossain vaiheessa.isierras kirjoitti:Ostin 7,5" Scorpparin viskolukkoperän ja se on 3,64. Välitys luki oikein isossa vetopyörässä kun avasin perän. Tosin mukana oli se lätkäkin, josta sain ruosteet raaputtamalla tiedot selville. Soitin Fordille ja oli sellanen kun piti. Vetarin laipasta pyörittämällä toinenkin puoli pyöri samaan suuntaan ja toinen jeppe sai ihan tosissaan pitää vastaan toisesta laipasta ennekuin visko antoi periksi. Hinnasta en sano muutaku että ei varmaan toiste satu kohdalle tolla hintaa
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
tänään kävin ton sierran perän tukivarsineen kaikkineen hakemassa ja kovasti viskolta vaikuttas, pirun kovasti saa vastaan pitää että rupee luistamaan. Ja kovasti vaikuttas myös että tuo on sillä 3.92 välityksellä kun melkeen 4kierrosta pyörii kartaaniin laippa ennen kun tulee kierros täyteen vetareilla.
Eli ainakin toistaseks vaikuttaa pirun hyvältä. Perässä oli tuoreen näköset öljyt ja näyttäs ihan siltä että ne jopa pysyy sisällä kun oli niin kuivan näkönen ulkoopäin. Myös jarruputkenpätkät joku on tehny uusiks kun oli niin tuoreen oloset.
Jos maanantaina löytäs uudet levyt, palat ja kässärinvaierin jostain varaosapuljusta niin melkeen vois tiistaina töidenjälkeen pistää ton paikalleen. Tuntuu painavan tuo paketti niin perkeleesti että parempi vaihtaa tuo töissä kun on pelit ja vehkeet vähän hommaa helpottamassa. Eikös tuo koko kelkan vaihtaminen oo aika simppeli homma senkun vaan ottaa jarruletkut, käksänvaierin, kartaanin, iskarit irti ja sitten ne kaks isoo pulttia sieltä etureinasta ja neljä pulttia siitä murikan takaosasta niin sen pitäs tulla alas sieltä?
Eli ainakin toistaseks vaikuttaa pirun hyvältä. Perässä oli tuoreen näköset öljyt ja näyttäs ihan siltä että ne jopa pysyy sisällä kun oli niin kuivan näkönen ulkoopäin. Myös jarruputkenpätkät joku on tehny uusiks kun oli niin tuoreen oloset.
Jos maanantaina löytäs uudet levyt, palat ja kässärinvaierin jostain varaosapuljusta niin melkeen vois tiistaina töidenjälkeen pistää ton paikalleen. Tuntuu painavan tuo paketti niin perkeleesti että parempi vaihtaa tuo töissä kun on pelit ja vehkeet vähän hommaa helpottamassa. Eikös tuo koko kelkan vaihtaminen oo aika simppeli homma senkun vaan ottaa jarruletkut, käksänvaierin, kartaanin, iskarit irti ja sitten ne kaks isoo pulttia sieltä etureinasta ja neljä pulttia siitä murikan takaosasta niin sen pitäs tulla alas sieltä?
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
- Paikkakunta: Mouhijärvi
- Viesti:
Vähän off topic muttawex4 kirjoitti:Viskolukollisen laippatumpithan on eri mittaiset ja muistaakseni molemmat pitempiä, kuin tavallisen perän vetarin sisäpäät.
Laitoin tänään 7,5 perään 7" vetarit ja tuntuis menevän heittämällä. molemmat ilman lukkoa. viscolukko on menossa alle jossain vaiheessa niin sitte tietää ku saa purettua ja laitettua.
Leimalle pitää nyt tehdä töitä mutta kun saan leimattua, niin laitan 7" viskon tuon 7,5 perän tilalle.Samalla voi lattialla vertailla tuota viskoa normiperään.
-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Se laippatumppien pituusero on siellä sisäpuolella, eli normitumpit ei käy lukkosisäkalujen kanssa.gaagamel kirjoitti:Vähän off topic muttawex4 kirjoitti:Viskolukollisen laippatumpithan on eri mittaiset ja muistaakseni molemmat pitempiä, kuin tavallisen perän vetarin sisäpäät.
Laitoin tänään 7,5 perään 7" vetarit ja tuntuis menevän heittämällä. molemmat ilman lukkoa. viscolukko on menossa alle jossain vaiheessa niin sitte tietää ku saa purettua ja laitettua.
Leimalle pitää nyt tehdä töitä mutta kun saan leimattua, niin laitan 7" viskon tuon 7,5 perän tilalle.Samalla voi lattialla vertailla tuota viskoa normiperään.
-vk-
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
- Paikkakunta: Mouhijärvi
- Viesti:
Eli jos 7" viskoperässä on tumpit kiinni niin menee suoraan paikalleen 7":n normiperän paikalle. ?Arska kirjoitti:Se laippatumppien pituusero on siellä sisäpuolella, eli normitumpit ei käy lukkosisäkalujen kanssa.gaagamel kirjoitti:Vähän off topic muttawex4 kirjoitti:Viskolukollisen laippatumpithan on eri mittaiset ja muistaakseni molemmat pitempiä, kuin tavallisen perän vetarin sisäpäät.
Laitoin tänään 7,5 perään 7" vetarit ja tuntuis menevän heittämällä. molemmat ilman lukkoa. viscolukko on menossa alle jossain vaiheessa niin sitte tietää ku saa purettua ja laitettua.
Leimalle pitää nyt tehdä töitä mutta kun saan leimattua, niin laitan 7" viskon tuon 7,5 perän tilalle.Samalla voi lattialla vertailla tuota viskoa normiperään.
-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
joo, siis normi lukottoman laippavetari perän tilalle ns. heittämällä, mutta ilman vetari taistelua et saa asennettua edelleenkään tökättävillä vetareilla olevaan taka-akselistoon laippavetari murikkaa...gaagamel kirjoitti:Eli jos 7" viskoperässä on tumpit kiinni niin menee suoraan paikalleen 7":n normiperän paikalle. ?Arska kirjoitti:Se laippatumppien pituusero on siellä sisäpuolella, eli normitumpit ei käy lukkosisäkalujen kanssa.gaagamel kirjoitti: Vähän off topic mutta
Laitoin tänään 7,5 perään 7" vetarit ja tuntuis menevän heittämällä. molemmat ilman lukkoa. viscolukko on menossa alle jossain vaiheessa niin sitte tietää ku saa purettua ja laitettua.
Leimalle pitää nyt tehdä töitä mutta kun saan leimattua, niin laitan 7" viskon tuon 7,5 perän tilalle.Samalla voi lattialla vertailla tuota viskoa normiperään.
-vk-
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Maaliskuu 1. 18:57:18 2007
- Paikkakunta: Jkl
Scorpion perä
Nyt se on sitten vihdoinkin paikallaan. Lukko tuntuu pitävän hyvin jopa asfaltilla. Perä siis 7,5", pikkulaipoilla ja rummuilla (toistaiseksi ainakin). Laitoin Doch Sierran tukivarret, joissa iskarin kiinnitykset "normaalilla" kohtaa, cossun iskareilla ois tietty saanu Scorpparin tukivarretkin käymään. Näin ollen jäi vakaajatanko käyttämättä (ei kiinnityspisteitä Doch tukivarsissa), mutta saahan sen tarvittaessa myöhemminkin. Välitys 3,64. Vaihdoin samalla pari uutta niveltä ja kaksi kohtuu hyvää kasasin vanhoista. Uretaanipuslat myös.
Halvalla sain alunperin, mutta kertyihän tuolle kaikenkaikkiaan hintaa, mut on se nyt hyväkin!
Jos joku tarvii kuvia, voin laittaa meiliin.
Halvalla sain alunperin, mutta kertyihän tuolle kaikenkaikkiaan hintaa, mut on se nyt hyväkin!
Jos joku tarvii kuvia, voin laittaa meiliin.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 9:14:16 2006
- Paikkakunta: rauma
Re: Sierran lukko perät
kai tää kuuluu tahän aihee seen
mul onittel sierras joku perä... välil vetää molemmat taka pyörät hyvin harvinaist... suurimman osan aikaa vaa apukuskin puoleinen rengas... kellään tietoo mistä johtuu?
mul onittel sierras joku perä... välil vetää molemmat taka pyörät hyvin harvinaist... suurimman osan aikaa vaa apukuskin puoleinen rengas... kellään tietoo mistä johtuu?
ford sierra 2.9 V6
opel corsa 1.4 swing (emännänän auto) ja talvi käyttis
opel corsa 1.4 swing (emännänän auto) ja talvi käyttis
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Sierran lukko perät
Johtuisko toimivasta tasauspyörästöstä, lukon puutteesta ja/tai jos lukkoperä, niin ei ihan parhaassa vedossa enää...dirty_soul kirjoitti:kai tää kuuluu tahän aihee seen
mul onittel sierras joku perä... välil vetää molemmat taka pyörät hyvin harvinaist... suurimman osan aikaa vaa apukuskin puoleinen rengas... kellään tietoo mistä johtuu?


MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierran lukko perät
tai normaali paskana oleva lukoton perä, jossa pikkurattaat saanu sen verran kipeetä, että jumittaa välillä?
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 8544
- Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
- Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola
Re: Sierran lukko perät
Rupesin nyt näitä lukkoja vähän miettiin omaanki ja tutkiskelin tätä aihetta..johtopäätöksenä niin nelikon perä ois halvin ja ehkä paras tohon? Eiks se sillain mee että alitehonen auto ja pitävä lukko niin perä on kovilla? Mitenkäs sitte nää XR4X4:sen perät?
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierran lukko perät
No kyllä nelikkodokin perä kestää ihan varmasti tuollaisessa.. Tai jos haluat lähes samalla välityksellä kuin nykyisen, niin 4x4 cossu/xr4x4 murikka.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 8544
- Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
- Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola
Re: Sierran lukko perät
Joo, cossun perä oli ekana mielessä mutta taitaa olla vähän turhan väkevä..vois melkeen luulla että noissa xr:issä ois kestävempi perä ku dokkilaisessa?
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Sierran lukko perät
Riippuu dokkilaisesta.MustaRiesa kirjoitti:Joo, cossun perä oli ekana mielessä mutta taitaa olla vähän turhan väkevä..vois melkeen luulla että noissa xr:issä ois kestävempi perä ku dokkilaisessa?
Nelikko Cossuissa, XR4x4:sissa ja dokki-nelikoissa sama perä. Välityksissä eroja, tai no ainoastaan dokki on toisella välityksellä. Cossut ja XR:t 3.62, dokki 3.92.
Nämä kaikki siis laippavetareilla.
P.S. Mulla olis noita nelikko Cossun perämurikoita useampiakin tarjolla

BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierran lukko perät
Joo, eipä niissä kestävyydessä mitään eroa ole, ihan samalla tavalla ne on mitoitettu.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 8544
- Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
- Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola
Re: Sierran lukko perät
Pitääpä pitää silmällä myynti-ilmoja jos tulis joku sopiva lukko vastaan. Tarjoilkaa toki vaikka privana jos jollain olis sopivaa perää tohon 
cossun 4wd takaperä lukolla ois tarjolla ja omasta mielestä kohtuulliseen hintaan

cossun 4wd takaperä lukolla ois tarjolla ja omasta mielestä kohtuulliseen hintaan

-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061