ruisku ohc lt-tieto / kylmäkäynnistyksessä kastuu tulpat

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

ruisku ohc lt-tieto / kylmäkäynnistyksessä kastuu tulpat

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 17. 19:57:04 2008

kai tuo kaaviostakin löytyis mut kysynpä jos joku muistais.

-86 scorpio 2.0i ohc luovutti tekniikkansa ja kone käy toisen auton nokalla jo mutta lämpimänä ei lähtenyt käyntiin vaan sai liikaa bensaa. nyt on moottorin jäähtymistä edesauttava tuumaustauko joka saatta avenähtää huomiseen asti. asiaan.

liitin mittaristolle yleismittarilla tutkimisen jälkeen lämpötila-anturilta tulevan johdon (ruskea-vihreä tai ruskea-valkoinen, en muista kumpi) ja lämpömittari tuntuis pelaavan tai ainakin se alkoi nousta kun autoa käytti hetken. joka tapauksessa moottorin johtosarjassa tuli mittariston suuntaan 2kpl saman värisiä johtoja joista liitin mittarinsoon vain toisen jättäen toisen tyhjäksi. onko tuo moottorinohjaimen tarvitsema lämpötilatieto nyt siis kierrätetty lähes mittariston kautta alunperin siten, että mun pitää nyt kytkeä myös tuo toinen johto saman liittimen alle että toimii?
Viimeksi muokannut samiharju, Su Huhtikuu 6. 10:35:37 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Helmikuu 17. 20:36:05 2008

Eikös ECU:lle pitäs olla ihan oma lämptila-anturi?

Ainakin -87 Efi Sierrassa oli eri anturi ECU:lle ja mittarille.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Helmikuu 17. 23:49:35 2008

Joo ECU:n lämpötila-anturi on siinä imusarjassa kakkos ja kolmos-imukanavan välissä kaksnapainen anturi, taisi olla mittarin anturi virranjakajan yläpuolella yksinastainen tökkeli. Just tuli sattuneesta syystä muisteltua tota kytkentää...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Helmikuu 18. 18:38:38 2008

No eipä se lähteny kylmänäkän.. Pitää kai tutkia polttoainepuoli ja virranjakaja kun kipinää tulee ainaki puolalle asti.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ma Helmikuu 18. 18:58:07 2008

Mullahan tuli vähän samankaltaisia oireita Taunukseenkin kun ekaa kertaa starttailtiin, ei lähteny sahaamalla, mut pilotilla kun sai pari kertaa sytyttämään, sen jälkeen pysyi kaasua pumppaamalla käynnissä. Oli just tollasella rosvoliitinvirityksellä haaroitettu se ECU:n lämpötila-anturi mittarille... Eli aika radikaalisti se anturi vaikuttaa.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Helmikuu 22. 20:12:33 2008

kuka hullu antaa pilottia millekkään moottorille? männät vaan paskana ku moista paskaa moottoriin suihkuttelee.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Helmikuu 22. 20:38:44 2008

Bensapumppu oli kyrvähtäny jumiin.. Taunusprojektin osakätkölle menin (taas) ja otin tilalle toisen samanlaisen jolla auto lähti käyntiin.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Helmikuu 22. 20:43:21 2008

VooDoo kirjoitti:kuka hullu antaa pilottia millekkään moottorille? männät vaan paskana ku moista paskaa moottoriin suihkuttelee.
No ei kyl ainakaan benskoneille kannata antaa, nokivasarat on sit erikseen..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Helmikuu 22. 21:39:36 2008

eipä oo ikinä riiselillekkään (EHJÄLLE) ollu tarvetta pilottia antaa.. Mielummin lorautan vaikka tipan bensaa sinne, lähtee kyllä, eikä oo läheskä silti niin ärtsyä tappaan mäntiä kun pilotti, tai sitten paperinpala imusarjaan palamaan ja starttia niin että imasee palavan paperin koneeseen, kyllä hörähtää :-) eikä taatusti riko mitään.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Helmikuu 22. 22:08:12 2008

VooDoo kirjoitti:eipä oo ikinä riiselillekkään (EHJÄLLE) ollu tarvetta pilottia antaa.. Mielummin lorautan vaikka tipan bensaa sinne, lähtee kyllä, eikä oo läheskä silti niin ärtsyä tappaan mäntiä kun pilotti, tai sitten paperinpala imusarjaan palamaan ja starttia niin että imasee palavan paperin koneeseen, kyllä hörähtää :-) eikä taatusti riko mitään.
Jos ei bensaauto lähe ilman pilottia käyntiin niin....

Joissakin mersun kuorma-autoissa ei ollu hehkuja ollenkaan vaan purkki mihi tungettiin starttipilottia säiliöön ja sillä käyntiin..
Liebherrin puskutraktoreissa oli sama järjestelmä.

Toi palava paperi on sama kun vanhoissa Valmetin ja jopa Fordin koneissa käytetty liekkihehkutulppa..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Helmikuu 22. 22:13:41 2008

löytyyhän tuo pilottijärjestelmä 180 SK sisustakin, ja "masista" as in intin maastosisusta ja valmetin myllyt molemmissa, ja juurikin pilotin takia kaikissa noissa on moottorit aivan paskana. Ihan tappoaine koneelle, varsinkin jos sitä käytetään väärin.. Eli ensin pumpataan mylly täyteen ja sitten aletaan pyrittään startilla. Ku pitäs koneen pyöriä kokoajan kun sitä alkaa tarjoomaan.

Jos joku nähny männät mitkä saanu useasti pilottia niin tietää mistä puhun :-)

(transiititkin on kivoja, ne addiktoituu ihan täysin siihen aineeseen, pari kertaa tarjoot pilottia ni hetken päästä et saa käymään ilman vaikka olis +20c lämpöä)
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Helmikuu 22. 23:07:49 2008

VooDoo kirjoitti:löytyyhän tuo pilottijärjestelmä 180 SK sisustakin, ja "masista" as in intin maastosisusta ja valmetin myllyt molemmissa, ja juurikin pilotin takia kaikissa noissa on moottorit aivan paskana. Ihan tappoaine koneelle, varsinkin jos sitä käytetään väärin.. Eli ensin pumpataan mylly täyteen ja sitten aletaan pyrittään startilla. Ku pitäs koneen pyöriä kokoajan kun sitä alkaa tarjoomaan.

Jos joku nähny männät mitkä saanu useasti pilottia niin tietää mistä puhun :-)

(transiititkin on kivoja, ne addiktoituu ihan täysin siihen aineeseen, pari kertaa tarjoot pilottia ni hetken päästä et saa käymään ilman vaikka olis +20c lämpöä)
No toi vanha 2.4 transitin dieselkone on lekendaarinen, jos sen jättää juhannuskoivun varjoon niin ei lähde käyntiin ilman lämmitystä.. :D
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Helmikuu 23. 8:50:46 2008

Pilotti aka. Aasinpotku aka. Enkelinhenki on joskus välttämätön pahe vanhojen koneiden kanssa touhutessa, vaikka väärin ja liian usein käytettynä sillä on tuhoisia seurauksia. Joskus jotain vanaa metsäkonetta starttaillessa oon saanu komeen liekityksen kys. aineen takia; työkaveri starttaili konetta ja mä suihkin aasinpotkua putsariin, otti jonku backfiren kaiketi hehkun takia ja mosahti aika lujaa.. :-) sähkähdyksellä selvittiin.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » La Helmikuu 23. 9:05:53 2008

samiharju kirjoitti:Pilotti aka. Aasinpotku aka. Enkelinhenki on joskus välttämätön pahe vanhojen koneiden kanssa touhutessa, vaikka väärin ja liian usein käytettynä sillä on tuhoisia seurauksia. Joskus jotain vanaa metsäkonetta starttaillessa oon saanu komeen liekityksen kys. aineen takia; työkaveri starttaili konetta ja mä suihkin aasinpotkua putsariin, otti jonku backfiren kaiketi hehkun takia ja mosahti aika lujaa.. :-) sähkähdyksellä selvittiin.
Siitäs saitte.
Tuo tais tapahtua vuonna miekka ja kilpi :wink:

Juurikin tuon leimahdus efektin takia pilottia ei pidä mennä tunkemaan mihinkään kipinä sytytteiseen koneeseen.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » La Helmikuu 23. 10:47:58 2008

Joo ei sitä pilottia tietty kannata kokeilla jossei tiedä mitä on tekemässä... Kieltämättä bensakone pitää aika ikävän räsäyksen liikaa hölvättynä ja tiedänpä yhden tapauksen, joka on ampunut tulpat kannesta maata kiertävälle radalle pilotilla :lol:
Me nyt muutaman kerran startattiin pilotilla toi auto, kun sen piti saada se pari sytytystä, jotta jäi edes jotenkin käyntiin kun noi sähköt ei vielä oikein toiminu...

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Helmikuu 23. 16:21:54 2008

itellä ainaki periaatteena että ropataan sitte vaikka niin kauan sähköä etc, että se lähtee ihan omillaan käymään ilman mitää pilotteja. Tai ihan bensahuikan kanssa (hulauttaa pipetillä tipat mäntien päälle tai imusarjaan lorauttaa pikkasen)
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » La Helmikuu 23. 22:40:06 2008

VooDoo kirjoitti:itellä ainaki periaatteena että ropataan sitte vaikka niin kauan sähköä etc, että se lähtee ihan omillaan käymään ilman mitää pilotteja. Tai ihan bensahuikan kanssa (hulauttaa pipetillä tipat mäntien päälle tai imusarjaan lorauttaa pikkasen)
Aivan, mikään ei voita pikku pensatilkkaa imusajassa..

Lähtee tai palaa :wink:
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Maaliskuu 3. 16:48:51 2008

Muitten opeista en tiedä mutta pilottia EI SAA IKINÄ suiskuttaa kuin PYÖRIVÄÄN KONEESEEN! Ja vain yksi nopea painallus kerrallaan 20sekunnin välein joita voi lisätä aina yhden kerrallaan 3painallukseen asti.
Näin mulle on opetettu ja siksi esim SM 420 Sisussa on kapiinissa tämä käyttä pumppu! Ja jos et ole ikinä ajanut sisulla elä rupee ihmettelemään sanaa kapiini(ohjaamo) :lol:

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Maaliskuu 13. 22:29:17 2008

Joo kyllähän se aika riemukkaasti syttyy tuo pilotti. Kyllä tossa muutama vuosi sitten yhtä diisseliescorttiani pilotilla vallan starttailin kun pensakoneen startti ei jaksanu sitä pyörittää riittävän kovaa. Ei se siittä rikki menny. Pilottipurkki oli loppuvaiheessa kojelaudalla ja siitä meni letku imusarjaan. Kone levis sen takia että syyläri jääty pakkasella, kun oli turhan ohkaset nesteet. Itseasiassa koneesta ei ollu varsinaisesti mitään "hajonnut" kun sen purin, männänrenkaat varmaan vaan pehmis sen verran, että ei oikein rokannu enää.
Jäsen #606

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Pe Maaliskuu 14. 14:52:00 2008

jeddah kirjoitti:Joo ECU:n lämpötila-anturi on siinä imusarjassa kakkos ja kolmos-imukanavan välissä kaksnapainen anturi, taisi olla mittarin anturi virranjakajan yläpuolella yksinastainen tökkeli. Just tuli sattuneesta syystä muisteltua tota kytkentää...
Täällä miettinyt tuota että onko tolla mittariston anturilla jotain vaikutusta käymiseen kun vanha, ilmeisesti risa anturi näytti että lämmöt nousis melkein tappiin ja tuolloin kone kävi normaalihkoa tyhjä-käyntiä.

Kun vaihtu uuteen anturi, ei meinaa oikein lämmöt nousta puoleen väliin ja vaikka nousis, ei "ryyppy" lähde pois päältä. :?

Hmm, ei kun tutkimaan lisee.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Maaliskuu 27. 21:36:16 2008

lisää ongelmia. pakkassäässä auto ei käynnisty kylmästä vaan saa liikaa bensaa. leudolla ilmalla ja tallista käynnistyy moitteetta. lueskelin jostain että efi ohc:ssa on ollut sellaista vikaa jo uutena ja korjauksena on kytkeä vastus lämpötila-anturin johdon väliin.

kuinkahan iso vastus tuon pitäisi olla?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Maaliskuu 27. 22:01:11 2008

samiharju kirjoitti:lisää ongelmia. pakkassäässä auto ei käynnisty kylmästä vaan saa liikaa bensaa. leudolla ilmalla ja tallista käynnistyy moitteetta. lueskelin jostain että efi ohc:ssa on ollut sellaista vikaa jo uutena ja korjauksena on kytkeä vastus lämpötila-anturin johdon väliin.

kuinkahan iso vastus tuon pitäisi olla?
Lämpöanturinhan voi mitata jotta näkee mitä se antaa, autodatasta löytyy arvot. Isännän sierrassa samoja ongelmia ollu jo pitkän aikaa ja ei siinä muuta vikaa enää voi olla kun lämpöanturin ja boksin välillä. Käy tosi paksulla vaikka anturi antaa oikeat arvot.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Maaliskuu 27. 22:10:38 2008

samiharju kirjoitti:kuinkahan iso vastus tuon pitäisi olla?
Laita sami potikka siihen väliin niin pääset VAG dieselmiesten piireihin? :lol:
Escort Mk4 "RS2300i"

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Maaliskuu 29. 8:40:40 2008

470kilo-ohmia löysin mapistani kun selasin. mietin vaan että mahtaako tuokaan auttaa.. samassa kansiossa oli vinkki miten ruiskutusta saa starttaushetkellä viivästettyä sekunnin, jos suuttimet vuotaa sammuksissa ollessa bensaa sylintereihin niin tällä saadaan liian saanti kompensoitua.. mut tää mun ongelma on sellainen että vaik auto käy muutaman minuutin niin saa silti liikaa. siks tuota vastusta mietin.. onko ytte saanut vaivaa kuntoon vai pistänkö skannaten tuon ohjeen?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Maaliskuu 29. 19:01:26 2008

millaisia vastusarvoja tuon ruiskun imusarjassa olevan veden lt-anturin pitäisi antaa ~huoneenlämmössä?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Maaliskuu 29. 19:11:33 2008

24asteessa 30600ohmia.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Huhtikuu 3. 16:12:07 2008

samiharju kirjoitti:470kilo-ohmia löysin mapistani kun selasin. mietin vaan että mahtaako tuokaan auttaa.. samassa kansiossa oli vinkki miten ruiskutusta saa starttaushetkellä viivästettyä sekunnin, jos suuttimet vuotaa sammuksissa ollessa bensaa sylintereihin niin tällä saadaan liian saanti kompensoitua.. mut tää mun ongelma on sellainen että vaik auto käy muutaman minuutin niin saa silti liikaa. siks tuota vastusta mietin.. onko ytte saanut vaivaa kuntoon vai pistänkö skannaten tuon ohjeen?
En ole vielä rumpannu, joten skannaa vaan jos kehtaat.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Huhtikuu 3. 17:09:04 2008

http://www.netikka.net/samih/is_ohc_vastus1.jpg
http://www.netikka.net/samih/is_ohc_vastus2.jpg

vastuksen hain sähköalan liikkeestä hintaan 20cent. En ole vielä asentanut paikalleen.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Huhtikuu 3. 18:16:35 2008

"...koko polttoainejärjestelmän toleranssien kertymän takia..." :lol:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Huhtikuu 6. 10:34:52 2008

pika-asensin vastuksen ilman tuota relehässäkkää eikä se siltikään lähtenyt kun lämmintä oli vain muutama aste. nyt tuo aurinko näkyy paistavan joten se varmaan taas lähtee käyntiin kun hetken lämpenee :-)

onko hyviä ideoita millä tuon vaivan sais kuntoon? bensanpaineet kohdallaan, ennakko kohdallaan, kipinä vahva, lämpötila-anturi mittausten perusteella kunnossa, tuon ohjeen mukainen vastuskytkentä tehtynä.. silti kun on lämpötila ~5....-5 astetta niin saa kylmästartista liikaa bensaa eikä syty. jos pakkasta väh. -10 tai plussaa saman verran niin jo toimii. seos laajakaistalambdan kans mitattuna hyvät. vaikuttaakos tuon ilmamäärämittarin ruuvailu käynnistyshetken polttoainemäärään millään tavalla?

mielessä on että jos suuttimet vuotavat ja siksi kastelee tulpat; ruiskun viivästys käynnistyshetkellä, miten se tehdään helposti? huoltotiedotteissa lukee "kytke keltainen säätöjohdin myöhästääksesi polttoaineen ruiskutuksen aloitusta sekunnilla"; mikä on tuo keltainen säätöjohdin?

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Huhtikuu 6. 11:12:08 2008

Omakaan scorpio ei tahdo lähteä oikeen nätisti käymään, kun b-paineet pikkusen koholla.. Mutku starttaa kaasu pohjassa ni läks :)
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Huhtikuu 6. 21:29:47 2008

aloin tutkimaan vikaa kipinän puolelta. jakajan kansi oli aika karmeessa kunnossa eikä uutta ollut tähän hätään. keksin kokeilla iiässästä kantta mut ei kummentunut vaihdolla vaan jostain syystä alkoi käydä nyt kolmella! katkes toinen kannen ruuveistakin reikään :-/ tulpanjohdot oli aivan karseet, iiässästä niitäkin aattelin koittaa mut yks hajos irrottaessa; nyt on molemmat ilman kunnollisia johtimia. No sain mittaamalla ehjän johtosarjan kasattua ja ruuvasin uudet tulpat paikalleen; aina vain käy kolmella. Alkaa syyttävä sormi osoittaa tuon virranjakajan suunnalle seuraavaks... Tai sit tässä korissa on kirous jonka takia yksiköön moottori ei toimi. Eka 1.8TD kone on paukahtanu rikki -98 jolloin tilalle pistetty takuumoottori, seuraava konerikko v. 2003 jolloin vaihdettu kaasari-ohc joka oli nyt ihan loppu, siksi tämä ruiskumoottori tänne tuli aherrettua.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Huhtikuu 8. 15:28:12 2008

samiharju kirjoitti:vaikuttaakos tuon ilmamäärämittarin ruuvailu käynnistyshetken polttoainemäärään millään tavalla?
Sen ruuvin pyörittely ei muistaakseni aivan kauheasti ainakaan.
Itse juuri säätelin iS Sierran seoksia kohdilleen niin kyllä käynnistyvyyteen vaikutti aika paljonkin sen ilmamäärämittarin sisällä olevan rattaan pyörittely.
Aika tarkka oli myös rikkaalle päin säädöstä, melkeinpä yhden hampaan verran kun meni tietystä kohdasta niin auto sammui heti.
Löyty aika hyvä kohta niin että ei tarvi kun avainta kääntää, (vaikka sytkäkin on aika varmasti pielessä kun uutta stroboa ei oo vielä tullut, vanha eQuusi kun kärähti).
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vastaa Viestiin