Focus TCI ja ruiskupumppu rikki
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 233
- Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:00:04 2005
- Paikkakunta: Tuusula
Focus TCI ja ruiskupumppu rikki
Potilas on vuosimallin 2000 Focus 1.8 TCI, 90hv, kilometrejä noin 160tkm.
Hyytyi ajosta, tai oikeastaan ei päässyt kun muutaman metrin parkkiruudusta, ei edes lupaile startatessa.
Merkkiliikkeessä tutkittu tänään, kuulemma ruiskupumppu morjens, hintaa uusittuna 2500 euroa.
Ainoa dieselkorjaamo johon tänään ehti soittaa arvioi että hintaa pumpulla 1500 euroa, työt 750 euroa. Soittokierros jatkuu maanantaina..
Onko tietoa mikä sieltä pumpusta hajoaa? Ilmeisesti jotain sähköistä mihin ei voi kajota?
Onko tiedossa dieselpajaa joka olisi perehtynyt enemmänkin näihin voortin rutkuihin?
Onko kukaan vaihtanut itse tuota pumppua, eli tarvitseeko repullisen erikoistyökaluja?
Hyytyi ajosta, tai oikeastaan ei päässyt kun muutaman metrin parkkiruudusta, ei edes lupaile startatessa.
Merkkiliikkeessä tutkittu tänään, kuulemma ruiskupumppu morjens, hintaa uusittuna 2500 euroa.
Ainoa dieselkorjaamo johon tänään ehti soittaa arvioi että hintaa pumpulla 1500 euroa, työt 750 euroa. Soittokierros jatkuu maanantaina..
Onko tietoa mikä sieltä pumpusta hajoaa? Ilmeisesti jotain sähköistä mihin ei voi kajota?
Onko tiedossa dieselpajaa joka olisi perehtynyt enemmänkin näihin voortin rutkuihin?
Onko kukaan vaihtanut itse tuota pumppua, eli tarvitseeko repullisen erikoistyökaluja?
I think bad thoughts
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
kysele tuolta---> http://www.asdhakkinen.com/ ainakin tuntuu homma hoituvan eikä ole omien kokemusten mukaan edes kalleimmasta päästäkään,asiallinen liike.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Bosch VP. Ruiskutuspääteaste palaa. Häkkinen tosiaan korjailee noita pumppuja.
Ei mikään harvinainen vika.
Yleensä kannattaa tarkastaa ettei o ilmavuotoja, koska ilmavuodot ton pumpun yleensä hajottaa. Ohjauselektroniikkaa (PSG-5) jäähdytetään polttoaineella, mutta koska se on päälimmäisenä osana pumpun kannessa, niin ilma kertyy juuri siihen ohjainlaitteen alle ja lakkaa osat jäähtymästä.
Sun tapauksessa pumpun on rikkonut joku muu, koska se hajos heti käynnistyksen jälkeen. Olen nähny kyllä itsekkin vastaavanlaisen hajoamisen ihan livenä, auto käyntiin, liikahti kaks metriä ja moo.
Vaihtamiseen tarvitaan erikoistyökaluja (ajoitustapit, muistaakseni oli joku erikoinen ulosvetäjäkin) ja pumpun ohjainlaite pitää vielä "sovittaa" auton ohjainlaitteen kanssa, jotta ajonesto lähtee pois päältä. Ohjainlaitetta ei voi suoraan vaihtaa pumpusta toiseen, koska pumpun säätöarvot tallentuu ohjainlaitteeseen.
Ei mikään harvinainen vika.
Yleensä kannattaa tarkastaa ettei o ilmavuotoja, koska ilmavuodot ton pumpun yleensä hajottaa. Ohjauselektroniikkaa (PSG-5) jäähdytetään polttoaineella, mutta koska se on päälimmäisenä osana pumpun kannessa, niin ilma kertyy juuri siihen ohjainlaitteen alle ja lakkaa osat jäähtymästä.
Sun tapauksessa pumpun on rikkonut joku muu, koska se hajos heti käynnistyksen jälkeen. Olen nähny kyllä itsekkin vastaavanlaisen hajoamisen ihan livenä, auto käyntiin, liikahti kaks metriä ja moo.
Vaihtamiseen tarvitaan erikoistyökaluja (ajoitustapit, muistaakseni oli joku erikoinen ulosvetäjäkin) ja pumpun ohjainlaite pitää vielä "sovittaa" auton ohjainlaitteen kanssa, jotta ajonesto lähtee pois päältä. Ohjainlaitetta ei voi suoraan vaihtaa pumpusta toiseen, koska pumpun säätöarvot tallentuu ohjainlaitteeseen.
Jäsen #606