Focus TCI ja ruiskupumppu rikki

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Lebu
Viestit: 233
Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:00:04 2005
Paikkakunta: Tuusula

Focus TCI ja ruiskupumppu rikki

Viesti Kirjoittaja Lebu » Pe Maaliskuu 28. 17:12:50 2008

Potilas on vuosimallin 2000 Focus 1.8 TCI, 90hv, kilometrejä noin 160tkm.

Hyytyi ajosta, tai oikeastaan ei päässyt kun muutaman metrin parkkiruudusta, ei edes lupaile startatessa.

Merkkiliikkeessä tutkittu tänään, kuulemma ruiskupumppu morjens, hintaa uusittuna 2500 euroa.

Ainoa dieselkorjaamo johon tänään ehti soittaa arvioi että hintaa pumpulla 1500 euroa, työt 750 euroa. Soittokierros jatkuu maanantaina..

Onko tietoa mikä sieltä pumpusta hajoaa? Ilmeisesti jotain sähköistä mihin ei voi kajota?

Onko tiedossa dieselpajaa joka olisi perehtynyt enemmänkin näihin voortin rutkuihin?

Onko kukaan vaihtanut itse tuota pumppua, eli tarvitseeko repullisen erikoistyökaluja?
I think bad thoughts

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Maaliskuu 28. 20:04:49 2008

kysele tuolta---> http://www.asdhakkinen.com/ ainakin tuntuu homma hoituvan eikä ole omien kokemusten mukaan edes kalleimmasta päästäkään,asiallinen liike.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Maaliskuu 29. 14:11:33 2008

Bosch VP. Ruiskutuspääteaste palaa. Häkkinen tosiaan korjailee noita pumppuja.

Ei mikään harvinainen vika.

Yleensä kannattaa tarkastaa ettei o ilmavuotoja, koska ilmavuodot ton pumpun yleensä hajottaa. Ohjauselektroniikkaa (PSG-5) jäähdytetään polttoaineella, mutta koska se on päälimmäisenä osana pumpun kannessa, niin ilma kertyy juuri siihen ohjainlaitteen alle ja lakkaa osat jäähtymästä.

Sun tapauksessa pumpun on rikkonut joku muu, koska se hajos heti käynnistyksen jälkeen. Olen nähny kyllä itsekkin vastaavanlaisen hajoamisen ihan livenä, auto käyntiin, liikahti kaks metriä ja moo.

Vaihtamiseen tarvitaan erikoistyökaluja (ajoitustapit, muistaakseni oli joku erikoinen ulosvetäjäkin) ja pumpun ohjainlaite pitää vielä "sovittaa" auton ohjainlaitteen kanssa, jotta ajonesto lähtee pois päältä. Ohjainlaitetta ei voi suoraan vaihtaa pumpusta toiseen, koska pumpun säätöarvot tallentuu ohjainlaitteeseen.
Jäsen #606

Lebu
Viestit: 233
Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:00:04 2005
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Lebu » La Maaliskuu 29. 15:04:02 2008

Ok, lienee syytä viedä suosiolla muiden korjattavaksi. Otetaan Häkkiseen yhteyttä maanantaina, kiitos vinkeistä.
I think bad thoughts

Lebu
Viestit: 233
Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:00:04 2005
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Lebu » Pe Huhtikuu 4. 22:04:14 2008

Ei saa Häkkinenkään korjattua järkevään hintaan. Tulee korjaaminen saman hintaiseksi/kalliimmaksi kuin uusi pumppu.

Ensi viikolla Klaukkalan dieseliin ja uusi pumppu paikalleen.
I think bad thoughts

Vastaa Viestiin