Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Ke Helmikuu 28. 21:45:00 2007
Juu elikkäs tuossa kaveri puhui että sillä olisi ylimääräisenä 9000 saabin turbokone (tai siis alakerta) ja sanoi että saa hakea pois kun ei sillä ilmeisesti itse mitään tee (sylinteri halki tai jotain vastaavaa)
Löytyykös tuosta alakerrasta mahdollisesti kiertokanget joita monet käyttää ohc virityksissä. Jostain muistelen että pitäisi olla saabin "H-moottorista" mutta onko tuo mahdollisesti sellainen ja mistä tunnistaa
Ja mistä nuo kanget tunnistaa, jotain muotoon liittyviä, joku numero vai
Kiitos

-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Pe Maaliskuu 2. 17:25:41 2007
Tietääkös kukaan ??
-
Hartza
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hartza » Pe Maaliskuu 2. 19:03:18 2007
VesQ kirjoitti:Tietääkös kukaan ??
Jos nyt oikein muistan, niin H-moottorit ovat 8 venttiilisiä alkaen -81. Saabaksista löytyy myös 16V turboa. Eikun vakoilemaan saab-clubin sivuille.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
hilteri
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti
Kirjoittaja hilteri » Pe Maaliskuu 2. 19:44:04 2007
VesQ kirjoitti:Juu elikkäs tuossa kaveri puhui että sillä olisi ylimääräisenä 9000 saabin turbokone (tai siis alakerta) ja sanoi että saa hakea pois kun ei sillä ilmeisesti itse mitään tee (sylinteri halki tai jotain vastaavaa)
Löytyykös tuosta alakerrasta mahdollisesti kiertokanget joita monet käyttää ohc virityksissä. Jostain muistelen että pitäisi olla saabin "H-moottorista" mutta onko tuo mahdollisesti sellainen ja mistä tunnistaa
Ja mistä nuo kanget tunnistaa, jotain muotoon liittyviä, joku numero vai
Kiitos

on ollu,käy ne.. holkki vaan yläpäähän et vw mäntä käy.(uudemmat h-)ja (vanhemmat b-) moottorissa periaatteessa samat kanget,hoossa vähä järeämmät. ihan sama onko turbosta vai ei samat ovat.
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Pe Maaliskuu 2. 20:53:18 2007
Juu
WV mäntiä ei tule mutta meinasin tutkiskella miten osuisi wisecon kanssa
(halk 91,6mm, pk 35,7mm ja tappi 23,2mm)
Tosin jos ei käy niin samapa tuo kun ei mitään maksanut
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ke Huhtikuu 16. 21:14:46 2008
Mikäs noiden Saabin veivien pituus olikaan?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Rasmus
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Rasmus » To Huhtikuu 17. 10:52:17 2008
tumppe kirjoitti:Mikäs noiden Saabin veivien pituus olikaan?
Siitä on jo aikaa kun mittasin, mutta olikohan 1mm pitempi kuin OHC:n vakio. Eli saban veivi 128,5mm pitkä.
Muisti on hyvä mutta lyhyt, joten kannattaa varmistaa jostakin.
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » To Huhtikuu 17. 12:15:43 2008
Rasmus kirjoitti:tumppe kirjoitti:Mikäs noiden Saabin veivien pituus olikaan?
Siitä on jo aikaa kun mittasin, mutta olikohan 1mm pitempi kuin OHC:n vakio. Eli saban veivi 128,5mm pitkä.
Muisti on hyvä mutta lyhyt, joten kannattaa varmistaa jostakin.
Noi saabin veivit, joista tässä topickissa puhutaan, ovat 134mm pitkät ja niitä käytetään kuplan 35,5mm korkealla männällä, jolloin mäntä osuu samaan tasoon lohkon kanssa.
PS. OHC:n vakioveivi 127mm ja cossun toi Rasmuksen mainitsema 128,5mm.
Edit. Taitas osua aika helvetin hyvin tähän:
VesQ kirjoitti:WV mäntiä ei tule mutta meinasin tutkiskella miten osuisi wisecon kanssa
(halk 91,6mm, pk 35,7mm ja tappi 23,2mm)
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » To Huhtikuu 17. 19:15:49 2008
Vähän joutuu veiviä kaventamaan ainakin joissain tapauksissa, sitten pitää lohkoonkin vähän kalvaa tilaa.
Jäsen #606
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » To Huhtikuu 17. 23:25:32 2008
olafu kirjoitti:Vähän joutuu veiviä kaventamaan ainakin joissain tapauksissa, sitten pitää lohkoonkin vähän kalvaa tilaa.
No ainakin noi saabin H-moottorin veivit pitäis kyllä mennä ihan heittämällä niin kampeen kuin lohkoonkin.
Itellä kokemusta parista tollaisesta alakerrasta ja en kyllä muista tässä mainittuja ongelmia kohdanneeni, mutta molemmat taisivat olla ihan 20 taunuslohkoon tehtyjä, joten 205 lohkoon sopivuutta en rupea varmaksi sanomaan.
-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja VooDoo » To Huhtikuu 17. 23:32:21 2008
me jouduttiin joku ~kymppi ottaan veivien kyljistä pois että sopi pyörimään..
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Pe Huhtikuu 18. 0:32:18 2008
Niitä on varmaan sitten erilaisia. Noi mitkä ei sopinu oli jostain ruisku-vaparikoneesta.
Jäsen #606
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Pe Huhtikuu 18. 15:41:02 2008
No nyt puhutaan kyl ihan eri Saabin veiveistä.
Ite tarkotin/kysyin pituutta näistä ns. "vanhanliiton" Saabin veiveistä, joita käytetty jo 80-luvulla eli ilmeisesti ajalta jolloin Saab vasta uneksi ruiskusta ja tämänkaltaisille veiveille ei kyl tarvi tehä muutaku helat yläsilmukkaan, jotta sopii VW.n Mahle männät, eikä lohkoille tai kampuroillekkaan oo tietääkseni tarvinnu tehä mitään muutoksia.
Oiskohan ollu kyseessä 900 tai 99 Saabin veivit???

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Pe Huhtikuu 18. 18:43:19 2008
H-kone on se vanha alumiinikoppainen 8v. Ne kanget ainakin sopii ilman suurenpia koneistuksia. Alasilmän sivuttaisvälys tietenkin tarkistettava. Sopii 35mm korkeen männän kanssa. Alasilmä lohkoon aika ahdas,läheltä menee imuputkee ja öljypohja. Riippuu tietenkin miten tehty imuputki ja pohja.
Normi tarkastus eli särötys ja suoruus/pesät ja helat ja pultit uusiin.
Tehty on ja toiminu hyvin. Näitä tehtiin silloin kun muita ei ollu järkevästi.
Tänä päivänä laittasin Crower ja Wiseco kun ovat hinta/laatu/kesto suhteeltaan erimaailmassa kuin paljon ajettu vakiokanki liitettynä kuplan kuramahleihin. Tätä ei kysytty.
-
JTE
- Viestit: 313
- Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti
Kirjoittaja JTE » Pe Huhtikuu 18. 18:47:05 2008
Niinpä niin, 900 tai 99 sama sen väliä ,molempia löytyy ruiskulla !
VW mahlet, baassin veivit, ohc = jutuista päätellen ihan toimiva yhdistelmä !
Ja yhden 6 mukisen turbo bemarin tiedän käyttävän VW mahleja, vähän tiheämpi on kuulemma huoltoväli kuin Wisecoilla, mutta turvallisuus syistä ei tee pahaa vaikka koneen tarkistelee useammin.
-
toyota
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 19:49:22 2007
Viesti
Kirjoittaja toyota » La Huhtikuu 19. 19:24:33 2008
lohkoissa on eroja ohc koneissa toisiin lohkoihin joutuu tekemään tilaa saabin veiveille.
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » La Huhtikuu 19. 19:31:08 2008
toyota kirjoitti:lohkoissa on eroja ohc koneissa toisiin lohkoihin joutuu tekemään tilaa saabin veiveille.
Riippuu myös ilmeisesti veiveistä...
Ja tohon "ohc lohkoissa on eroja" voisin sanoa: No shit sherlock!

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 20. 14:00:16 2008
tumppe kirjoitti:toyota kirjoitti:lohkoissa on eroja ohc koneissa toisiin lohkoihin joutuu tekemään tilaa saabin veiveille.
Riippuu myös ilmeisesti veiveistä...
Ja tohon "ohc lohkoissa on eroja" voisin sanoa: No shit sherlock!

Tarkotettiin varmaan valueroja. Muotit ollu miten sattuu kun noita paskarautalohkoja on valettu.

Jäsen #606