Viritetty vapari ohc ja sytkäennakko
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Viritetty vapari ohc ja sytkäennakko
Elikkä kyseessä 2l sierran ohc, moottorille tehty seuraavaa:
porattu millin ylikokoon
lohkosta silpastu 2,5mm lastu pois ja männistä 2,5mm niin että keskelle jää 2,5mm korkea ja 45mm halkasialtaan patti
kaasarin kansi portattuna, 35/44 venttiilit, palotiloja muotoiltu, kent camsin fr30 vääntävä ruiskunokka, säädettävä nokkapyörä, vertasin toiseen kanteen josta ei tietoa onko orkkis mitoissa mutta luultavasti on niin tuo mikä autossa kiinni oli 1mm matalampi eli sen verta siitäkin silpastu, imukanaviin ronkittu ruiskusuuttimien kolot.
ohc sierran oma efi ruisku
säädettävä bensapaineensäädin
peltisarja
2,5" putkisto
siinä tais olla kaikki...
tuommoiseen koneeseen siis maximi ennakko, paljonko sen pitäisi olla?
puristuksia siis on aika paljon, en ole laskenut paljonko.
porattu millin ylikokoon
lohkosta silpastu 2,5mm lastu pois ja männistä 2,5mm niin että keskelle jää 2,5mm korkea ja 45mm halkasialtaan patti
kaasarin kansi portattuna, 35/44 venttiilit, palotiloja muotoiltu, kent camsin fr30 vääntävä ruiskunokka, säädettävä nokkapyörä, vertasin toiseen kanteen josta ei tietoa onko orkkis mitoissa mutta luultavasti on niin tuo mikä autossa kiinni oli 1mm matalampi eli sen verta siitäkin silpastu, imukanaviin ronkittu ruiskusuuttimien kolot.
ohc sierran oma efi ruisku
säädettävä bensapaineensäädin
peltisarja
2,5" putkisto
siinä tais olla kaikki...
tuommoiseen koneeseen siis maximi ennakko, paljonko sen pitäisi olla?
puristuksia siis on aika paljon, en ole laskenut paljonko.
Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Jos on IS.n vakio ruisku ja sytkä, niin ei taida onnistua ennakon säätö, koska ohjainyksikkö säätää ennakon takas vakioks, näin oon kuullu pariltakin IS.n virittäneeltä, jotka ovat asiaa harmitelleet... 

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Viritetty vapari ohc ja sytkäennakko
Ite oon ohareissa pitäny max ennakon 34 asteessa.Suh0 kirjoitti:Elikkä kyseessä 2l sierran ohc, moottorille tehty seuraavaa:
porattu millin ylikokoon
lohkosta silpastu 2,5mm lastu pois ja männistä 2,5mm niin että keskelle jää 2,5mm korkea ja 45mm halkasialtaan patti
kaasarin kansi portattuna, 35/44 venttiilit, palotiloja muotoiltu, kent camsin fr30 vääntävä ruiskunokka, säädettävä nokkapyörä, vertasin toiseen kanteen josta ei tietoa onko orkkis mitoissa mutta luultavasti on niin tuo mikä autossa kiinni oli 1mm matalampi eli sen verta siitäkin silpastu, imukanaviin ronkittu ruiskusuuttimien kolot.
ohc sierran oma efi ruisku
säädettävä bensapaineensäädin
peltisarja
2,5" putkisto
siinä tais olla kaikki...
tuommoiseen koneeseen siis maximi ennakko, paljonko sen pitäisi olla?
puristuksia siis on aika paljon, en ole laskenut paljonko.
Jos keskipako ennakonsäätö, toinen jousista vex että max ennakot on 2500-3000 nurkilla jo kaikki pelissä.
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Ja ton takia menee sitten muukin ohjaus (ruiskutus) vähän toisiin säätöihin. Mutta eipä niillä niin suuri negatiivinen vaikutus etteikö kokonaisuus jäis plussan puolelle... ainakin turbovehkeissä.tumi kirjoitti:Is oman sytkän kanssa ennakko muuttuu jakajaa kääntämällä. Ruisku ei osaa korjata ennakkoa takaisin koska koneessa ei ole muuta asentotunnistinta jakajan lisäksi.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Ainakin mitä ite olen noitten kas värkänny niin se IS sytkä on kannattanu säätää aina kierroksilla ja maksimi ennakolla kohallee. Nakkoo tuota enakkoa tyhjäkäynnillä vähän miten sattuu ja mihin sattuu.
Tais muuten olla et kaverin auto pelas parhaiten 42asteen konais ennakolla. Kone oli noin 11.5:1 puristuksilla ja 300asteisella nokalla.
Tais muuten olla et kaverin auto pelas parhaiten 42asteen konais ennakolla. Kone oli noin 11.5:1 puristuksilla ja 300asteisella nokalla.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Ei kyl tuo kaverin sierra mennykkää läpi päästöistä tuol nokalla. Mut tais olla vika säätäjässä ja keinoissa.VooDoo kirjoitti:milläs helvetillä saatte päästöistä läpi viellä noilla nokilla ?ko ei varmasti käy tyhjiäkään oikeen alta tuhannen.

Jokainen tekee tuon päästörajan alituksen tyylillään ja niitä tyylejä on monta.

Kyl mulla ainaki esco kävi BF63 nokalla tyhjää noin 800rpm. Puolisen tuntia kun ruuvattiin seoksia niin päästötki saatin rajoihin eikä tarvinnu etes tankkii kaajella mitää ylimäärästä.

Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Itellä oli Is kohallaan kun nyppäs katastuksen ajaksi aina sen seos ruuvin kokonaa pois.VooDoo kirjoitti:no milläpä IS ruiskustakaan paljon tyhjäkäynnin seoksia ruuvailet.. Itelläkin tahtoo olla paksulla kun b-paineita pikkasen nostettu. Jos joku tietää konstin niin kertoo ihmeessä.


Mulla oli se lisäilma luisti hässäkkä nakattu kokonaa veks ja lätkä laitettu tilalle. Sillä saa tuon tyhjäkäynnin asettuu ettei humpaa tms.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Auki menee laihemmalle. Ei se ruuvi tee muutakun päästää ilmaa läpän ohi, joten ei vaikuta juuri muuhun kuin tyhjäkäyntiin.
Mertie pub & 3D
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
tolla sytkäennakolla ja bensanpaineilla käy tyhjäkäyntiä jotain tuhatta, milläs sitä alemmas saa ? pitää vielä co mittarissa kun katsastusarvoja ottaa niin sitä ilmamäärämittarin ruuvia ruuvailla varmaan, sitte auton oman seosmittarin mukaan kattoo seoksia ja kattoo tarviiko sitä mittarin jousta kiristää
Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
millähän tohon 2l is scorpioon sais vähän lisää jerkkua.. Eli alakerta on vakio, rengastin ja hoonasin, ei vie enään yhtään rasvaa. Kannelle tein kevyen porttauksen (lähinnä ohjurien muotoilua) ja venttiileitä ajoin vähän uuteen muotoon. Seeti ja venttiilikulmat hiottiin, kannesta laskettiin 1.5mm lastu pois. nokka on vakio ja muut rojut vakiota, paitti säädettävä bensanpaineensäädin. Onkos mitään millä sais vielä lisää jerkkua "helposti" Nokan vaihtohan olis yks, mutta eipä sinne kovin kummosta nokkaa saa ton vakio ruiskun kanssa, kun alkaa tyhjäkäynnillä kaasuläppä vipattaan kun hullun mulkku mielettömän liiterissä..
Vaikuttaakos peltisatsit noissa ohc koneissa paljoakaan?
Suh0, paljos tyhjäkäynnin ennakot suunnilleen on nyt, että joutuiko jakajaa kääntään paljonkin vakiosta 12asteesta.. ? Eli suomeks, kuinka paljon mahtaa vakio IS ruiskun max-ennakot olla jos ajotettu 12 asteelle tyhjillä. tietäs vähän, että onko loppujenlopuks hyötyä kääntää lisää ennakoita vakiosta, vai ei.
Kävin vähän mittailemassa.. Tyhjäkäynnillä 12 astetta ennakko, vedin merkin 32 asteeseen ja 36 asteeseen (sikälimikäli tulkitsin orkkis merkkejä oikein, eli viimenen viiva olis 16 astetta) eli mittarin 0-16 välin tönärillä, siitä sitten viiva 32 asteeseen. ja siihen 4 astetta (yks merkinväli) lisää. Mutta mitäs helvettiä tuohan heittää tolla 12 asteen perusennakolla kierroksilla ennakot 40++ astetta jo.
normaalia, vai tulkitsenko noita merkkejä väärin (eli onko ne merkattu korjausoppaassa päin helvettiä) Eli onko viimenen syvä viiva 16 astetta?

Vaikuttaakos peltisatsit noissa ohc koneissa paljoakaan?
Suh0, paljos tyhjäkäynnin ennakot suunnilleen on nyt, että joutuiko jakajaa kääntään paljonkin vakiosta 12asteesta.. ? Eli suomeks, kuinka paljon mahtaa vakio IS ruiskun max-ennakot olla jos ajotettu 12 asteelle tyhjillä. tietäs vähän, että onko loppujenlopuks hyötyä kääntää lisää ennakoita vakiosta, vai ei.
Kävin vähän mittailemassa.. Tyhjäkäynnillä 12 astetta ennakko, vedin merkin 32 asteeseen ja 36 asteeseen (sikälimikäli tulkitsin orkkis merkkejä oikein, eli viimenen viiva olis 16 astetta) eli mittarin 0-16 välin tönärillä, siitä sitten viiva 32 asteeseen. ja siihen 4 astetta (yks merkinväli) lisää. Mutta mitäs helvettiä tuohan heittää tolla 12 asteen perusennakolla kierroksilla ennakot 40++ astetta jo.


normaalia, vai tulkitsenko noita merkkejä väärin (eli onko ne merkattu korjausoppaassa päin helvettiä) Eli onko viimenen syvä viiva 16 astetta?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Hmmhmm, ilmankos tuntu olevan melko paksulla.. Katoin kirjasta että vakio bensanpaine on 3bar, no laitoin 3,3-3.4 kun tuntu vakiosäätimellä olevan laihalla, noh.. nyt tuntu että on taas paksulla.. Noh, nyt sit selvis että oikeasti vakiopaine on 2.5bar
pudotin paineet tonne 2.7-2.8 tuntumaan niin alko pelittään ihan ok, tyhjäkäynti ei vaan halua nyt pudota alle 1000rpm kirveelläkään, täytyy tutkia.

Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Peltisatsista sen verran, että ainakin IS sierrassa 4-2-1 sarja ja 2,5":n martelius rööri auttoivat keskikierrosalueella selvästi. Oli paljon herkempi kiertämään ja ehkä vähän parempi vääntämäänkin. Kone oli 0,75mm ylikoko alakertaa lukuunottamatta muuten täysin vakio.VooDoo kirjoitti:Vaikuttaakos peltisatsit noissa ohc koneissa paljoakaan?
Kävin vähän mittailemassa.. Tyhjäkäynnillä 12 astetta ennakko, vedin merkin 32 asteeseen ja 36 asteeseen (sikälimikäli tulkitsin orkkis merkkejä oikein, eli viimenen viiva olis 16 astetta) eli mittarin 0-16 välin tönärillä, siitä sitten viiva 32 asteeseen. ja siihen 4 astetta (yks merkinväli) lisää. Mutta mitäs helvettiä tuohan heittää tolla 12 asteen perusennakolla kierroksilla ennakot 40++ astetta jo.![]()
![]()
normaalia, vai tulkitsenko noita merkkejä väärin (eli onko ne merkattu korjausoppaassa päin helvettiä) Eli onko viimenen syvä viiva 16 astetta?
Muistelen jostain lukeneeni IS:n maksimiennakoksi 42 astetta. Ihan varmaksi en mene sanomaan, mutta yli 40 astetta se niitä nostaa kuten jo mainitsit, joten tollaisessa korkeapuristeisessa koneessa ei niitä kannata nostaa vaan ennemmin koittaa vaikka muutama aste myöhästää, jolloin koneen pitäisi jaksaa vetää ylhäällä paremmin.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna