4x4 dohc farmarin perävälitys / mikä tilalle?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
4x4 dohc farmarin perävälitys / mikä tilalle?
hakuammunnalla en löytänyt joten kysyn..
-92 4x4 dohc farmari Sierra, abs jarruilla ja siten laippavetareilla. Käsittääkseni 7" perä siis? Takaperä vollottaa rajusti.. Mulla olis tuossa -88 2.0ohc ABSeilla menos purkuun; tuossakin siis laippavetarit ja 7" perä?
mistä saan helpoimmalla tietoon onko noiden välitykset samat? millä eri välityksillä 7" laippavetariperää on tehty?
sit vielä se yks juttu.. ohc:n perässä ei ole lukkoa, nelikossa kai on; onnistuuko muljaus perästä toiseen?
ja vielä; onko tumppi- ja laippavetariperissa mitään samaa sisuskaluissa?
-92 4x4 dohc farmari Sierra, abs jarruilla ja siten laippavetareilla. Käsittääkseni 7" perä siis? Takaperä vollottaa rajusti.. Mulla olis tuossa -88 2.0ohc ABSeilla menos purkuun; tuossakin siis laippavetarit ja 7" perä?
mistä saan helpoimmalla tietoon onko noiden välitykset samat? millä eri välityksillä 7" laippavetariperää on tehty?
sit vielä se yks juttu.. ohc:n perässä ei ole lukkoa, nelikossa kai on; onnistuuko muljaus perästä toiseen?
ja vielä; onko tumppi- ja laippavetariperissa mitään samaa sisuskaluissa?
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Turbottomien DOHC nelareiden perä 3,92.
2wd 2,0L koneen perässä lienee 3,62 välitys, farkussa voi olla harvempi, mutta eikö niitä periä ole sotkettu aika villisti eri autoihin tehtaalla.
Voit siirtää vollottavan perän viskon toiseen laippavetari möykkyyn.
2wd 2,0L koneen perässä lienee 3,62 välitys, farkussa voi olla harvempi, mutta eikö niitä periä ole sotkettu aika villisti eri autoihin tehtaalla.
Voit siirtää vollottavan perän viskon toiseen laippavetari möykkyyn.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Mulla ois myynnis hyvä 4wd Cossun taka-akselisto, tehään siitä kappoja... 

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Niin, mitenkäs se tuohon sopii, kun nelikkodokissa välitys 3.92 ja tuossa mitä kauppaat 3.64.. välityksen pitäis kai olla sama kummassakin päässätumppe kirjoitti:Mulla ois myynnis hyvä 4wd Cossun taka-akselisto, tehään siitä kappoja...

Laippavetarillisia murikoita löytyy tavallisista sierroista ainakin 3,62 ja 3,92 välityksillä, tuota tiheämpää löytää ainakin 1,6 cvh:lla ja abseilla varustetusta sierrasta, 2,0 oohooceet ja dokkilaiset (takavetoiset) järjestään 3,62 välityksellä, oli laipallinen murikka tai tökättävät.
Mun tietääkseni osia ei voi sekottaa, eli laipallisten osia laipallisiin.
Ja sitten tietty se tyyppikilpi:
M=3.14 (7" tai 7.5")
A=3.36 (7.5")
V=3.38 (7")
U=3.62 (7")
3=3.64 (7.5")
9=3.91 (7.5")
D=3.92 (7")
Pedal tu tö metal!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
No onkos Cossun ja Dohc.n etuperissäkin eri välitykset sit vai?Ville K kirjoitti:Niin, mitenkäs se tuohon sopii, kun nelikkodokissa välitys 3.92 ja tuossa mitä kauppaat 3.64.. välityksen pitäis kai olla sama kummassakin päässätumppe kirjoitti:Mulla ois myynnis hyvä 4wd Cossun taka-akselisto, tehään siitä kappoja...![]()
Laippavetarillisia murikoita löytyy tavallisista sierroista ainakin 3,62 ja 3,92 välityksillä, tuota tiheämpää löytää ainakin 1,6 cvh:lla ja abseilla varustetusta sierrasta, 2,0 oohooceet ja dokkilaiset (takavetoiset) järjestään 3,62 välityksellä, oli laipallinen murikka tai tökättävät.
Mun tietääkseni osia ei voi sekottaa, eli laipallisten osia laipallisiin.
Ja sitten tietty se tyyppikilpi:
M=3.14 (7" tai 7.5")
A=3.36 (7.5")
V=3.38 (7")
U=3.62 (7")
3=3.64 (7.5")
9=3.91 (7.5")
D=3.92 (7")
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 4x4 dohc farmarin perävälitys / mikä tilalle?
Molemmissa 7" perä laipoilla.samiharju kirjoitti:hakuammunnalla en löytänyt joten kysyn..
-92 4x4 dohc farmari Sierra, abs jarruilla ja siten laippavetareilla. Käsittääkseni 7" perä siis? Takaperä vollottaa rajusti.. Mulla olis tuossa -88 2.0ohc ABSeilla menos purkuun; tuossakin siis laippavetarit ja 7" perä?
Tyyppikilvestä, tai laskemalla montako kertaa kardaani pyörii suhteessa vetarin laippaan, tai perämurikan peltilapusta jos tallella, tai aukasemalla kuoren ja laskemalla hampaat. Alunperin ei oo ollu samat välitykset.samiharju kirjoitti: mistä saan helpoimmalla tietoon onko noiden välitykset samat? millä eri välityksillä 7" laippavetariperää on tehty?
Onnistuusamiharju kirjoitti: sit vielä se yks juttu.. ohc:n perässä ei ole lukkoa, nelikossa kai on; onnistuuko muljaus perästä toiseen?
Ei mun tietääksenisamiharju kirjoitti: ja vielä; onko tumppi- ja laippavetariperissa mitään samaa sisuskaluissa?
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Totta kai, cossun etuperä on myös 3,64 ja 4x4 dokin etuperä 3,92tumppe kirjoitti:No onkos Cossun ja Dohc.n etuperissäkin eri välitykset sit vai?Ville K kirjoitti:Niin, mitenkäs se tuohon sopii, kun nelikkodokissa välitys 3.92 ja tuossa mitä kauppaat 3.64.. välityksen pitäis kai olla sama kummassakin päässätumppe kirjoitti:Mulla ois myynnis hyvä 4wd Cossun taka-akselisto, tehään siitä kappoja...![]()
Laippavetarillisia murikoita löytyy tavallisista sierroista ainakin 3,62 ja 3,92 välityksillä, tuota tiheämpää löytää ainakin 1,6 cvh:lla ja abseilla varustetusta sierrasta, 2,0 oohooceet ja dokkilaiset (takavetoiset) järjestään 3,62 välityksellä, oli laipallinen murikka tai tökättävät.
Mun tietääkseni osia ei voi sekottaa, eli laipallisten osia laipallisiin.
Ja sitten tietty se tyyppikilpi:
M=3.14 (7" tai 7.5")
A=3.36 (7.5")
V=3.38 (7")
U=3.62 (7")
3=3.64 (7.5")
9=3.91 (7.5")
D=3.92 (7")
Pedal tu tö metal!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Sinnehän ois sit sopiva 2wd Scorpparin 7,5" 3.92 lukkoperäkin, joita ainakin löytyy vielä, kun jaksaa ettiä...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Jep. Senhän siinä joutuu tekemään, mut jos ei muuta löydy, niin ei niinkään paha swappi, perä remonttiin verrattuna... 

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
- Paikkakunta: Mouhijärvi
- Viesti:
sattui olla eilen erilaisia perämölttejä irti niin laitoin kuvaa kesneräiselle
peräsivulle
sivulla perävälityksissä ainakin virheitä.
scorpio 7.5 tuumasessa 3,64
-sinänsä tässä mitään uutta mutta kunhan välillä rakentelen sivuja..myöhemmin saattaa tulla vähän eksoottisempaakin säätöä.
http://www.vkukko.fi/scorpio/7tuumaa.htm
-vk-
peräsivulle

sivulla perävälityksissä ainakin virheitä.
scorpio 7.5 tuumasessa 3,64
-sinänsä tässä mitään uutta mutta kunhan välillä rakentelen sivuja..myöhemmin saattaa tulla vähän eksoottisempaakin säätöä.
http://www.vkukko.fi/scorpio/7tuumaa.htm
-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Jos et Sami ole vielä saanut välityksiä selvitettyä niin helpoin homma on repäistä se tyyppikilpi irti perästä ja sitten hioda puhtaaksi, jonka jälkeen siitä on helppoa tarkastaa välitys. Näin olen itse tehnyt yhden noin kymmenen kertaa.
Toi auton tyyppikilvestä katsominen ei välttämättä ole paras vaihtoehto, koska ikinään ei voi olla täysin varma, että paikallaan on vielä tehtaalta lähtenyt murikka.
Toi auton tyyppikilvestä katsominen ei välttämättä ole paras vaihtoehto, koska ikinään ei voi olla täysin varma, että paikallaan on vielä tehtaalta lähtenyt murikka.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
niin joku olis voinut vaihtaa siihen harvemman perän, varsinkin kun etuperiin niitä vaihtoehtoja on julmetustiMikkoT kirjoitti:Jos et Sami ole vielä saanut välityksiä selvitettyä niin helpoin homma on repäistä se tyyppikilpi irti perästä ja sitten hioda puhtaaksi, jonka jälkeen siitä on helppoa tarkastaa välitys. Näin olen itse tehnyt yhden noin kymmenen kertaa.
Toi auton tyyppikilvestä katsominen ei välttämättä ole paras vaihtoehto, koska ikinään ei voi olla täysin varma, että paikallaan on vielä tehtaalta lähtenyt murikka.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No eiköhän tässä tapauksessa ole aika selvää toi nelikon välitys, mutta epävarmuus on toi 2wd:n välityksen sopivuus, kun siitä ei ole mitään tietoa.sierra friikki kirjoitti:niin joku olis voinut vaihtaa siihen harvemman perän, varsinkin kun etuperiin niitä vaihtoehtoja on julmetusti
No tehköön jokainen miten haluaa

