4x4 dohc farmarin perävälitys / mikä tilalle?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

4x4 dohc farmarin perävälitys / mikä tilalle?

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Toukokuu 3. 11:14:36 2008

hakuammunnalla en löytänyt joten kysyn..

-92 4x4 dohc farmari Sierra, abs jarruilla ja siten laippavetareilla. Käsittääkseni 7" perä siis? Takaperä vollottaa rajusti.. Mulla olis tuossa -88 2.0ohc ABSeilla menos purkuun; tuossakin siis laippavetarit ja 7" perä?

mistä saan helpoimmalla tietoon onko noiden välitykset samat? millä eri välityksillä 7" laippavetariperää on tehty?

sit vielä se yks juttu.. ohc:n perässä ei ole lukkoa, nelikossa kai on; onnistuuko muljaus perästä toiseen?

ja vielä; onko tumppi- ja laippavetariperissa mitään samaa sisuskaluissa?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Toukokuu 3. 13:27:06 2008

Eikös noissa nelikoiden 7" perissä ole 3.62 välitys ja normaaleissa 7" on sitten 3.9x, en sitten tiedä miten on laippaperässä ilman lukkoa välitys :o

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Toukokuu 3. 14:15:18 2008

Turbottomien DOHC nelareiden perä 3,92.
2wd 2,0L koneen perässä lienee 3,62 välitys, farkussa voi olla harvempi, mutta eikö niitä periä ole sotkettu aika villisti eri autoihin tehtaalla.
Voit siirtää vollottavan perän viskon toiseen laippavetari möykkyyn.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 3. 23:04:07 2008

Mulla ois myynnis hyvä 4wd Cossun taka-akselisto, tehään siitä kappoja... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Toukokuu 3. 23:19:31 2008

tumppe kirjoitti:Mulla ois myynnis hyvä 4wd Cossun taka-akselisto, tehään siitä kappoja... :wink:
Niin, mitenkäs se tuohon sopii, kun nelikkodokissa välitys 3.92 ja tuossa mitä kauppaat 3.64.. välityksen pitäis kai olla sama kummassakin päässä :roll:

Laippavetarillisia murikoita löytyy tavallisista sierroista ainakin 3,62 ja 3,92 välityksillä, tuota tiheämpää löytää ainakin 1,6 cvh:lla ja abseilla varustetusta sierrasta, 2,0 oohooceet ja dokkilaiset (takavetoiset) järjestään 3,62 välityksellä, oli laipallinen murikka tai tökättävät.

Mun tietääkseni osia ei voi sekottaa, eli laipallisten osia laipallisiin.

Ja sitten tietty se tyyppikilpi:
M=3.14 (7" tai 7.5")
A=3.36 (7.5")
V=3.38 (7")
U=3.62 (7")
3=3.64 (7.5")
9=3.91 (7.5")
D=3.92 (7")
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 3. 23:22:55 2008

Ville K kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Mulla ois myynnis hyvä 4wd Cossun taka-akselisto, tehään siitä kappoja... :wink:
Niin, mitenkäs se tuohon sopii, kun nelikkodokissa välitys 3.92 ja tuossa mitä kauppaat 3.64.. välityksen pitäis kai olla sama kummassakin päässä :roll:

Laippavetarillisia murikoita löytyy tavallisista sierroista ainakin 3,62 ja 3,92 välityksillä, tuota tiheämpää löytää ainakin 1,6 cvh:lla ja abseilla varustetusta sierrasta, 2,0 oohooceet ja dokkilaiset (takavetoiset) järjestään 3,62 välityksellä, oli laipallinen murikka tai tökättävät.

Mun tietääkseni osia ei voi sekottaa, eli laipallisten osia laipallisiin.

Ja sitten tietty se tyyppikilpi:
M=3.14 (7" tai 7.5")
A=3.36 (7.5")
V=3.38 (7")
U=3.62 (7")
3=3.64 (7.5")
9=3.91 (7.5")
D=3.92 (7")
No onkos Cossun ja Dohc.n etuperissäkin eri välitykset sit vai?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 4x4 dohc farmarin perävälitys / mikä tilalle?

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Toukokuu 3. 23:25:29 2008

samiharju kirjoitti:hakuammunnalla en löytänyt joten kysyn..

-92 4x4 dohc farmari Sierra, abs jarruilla ja siten laippavetareilla. Käsittääkseni 7" perä siis? Takaperä vollottaa rajusti.. Mulla olis tuossa -88 2.0ohc ABSeilla menos purkuun; tuossakin siis laippavetarit ja 7" perä?
Molemmissa 7" perä laipoilla.
samiharju kirjoitti: mistä saan helpoimmalla tietoon onko noiden välitykset samat? millä eri välityksillä 7" laippavetariperää on tehty?
Tyyppikilvestä, tai laskemalla montako kertaa kardaani pyörii suhteessa vetarin laippaan, tai perämurikan peltilapusta jos tallella, tai aukasemalla kuoren ja laskemalla hampaat. Alunperin ei oo ollu samat välitykset.
samiharju kirjoitti: sit vielä se yks juttu.. ohc:n perässä ei ole lukkoa, nelikossa kai on; onnistuuko muljaus perästä toiseen?
Onnistuu
samiharju kirjoitti: ja vielä; onko tumppi- ja laippavetariperissa mitään samaa sisuskaluissa?
Ei mun tietääkseni
Pedal tu tö metal!

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Toukokuu 3. 23:26:27 2008

tumppe kirjoitti:
Ville K kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Mulla ois myynnis hyvä 4wd Cossun taka-akselisto, tehään siitä kappoja... :wink:
Niin, mitenkäs se tuohon sopii, kun nelikkodokissa välitys 3.92 ja tuossa mitä kauppaat 3.64.. välityksen pitäis kai olla sama kummassakin päässä :roll:

Laippavetarillisia murikoita löytyy tavallisista sierroista ainakin 3,62 ja 3,92 välityksillä, tuota tiheämpää löytää ainakin 1,6 cvh:lla ja abseilla varustetusta sierrasta, 2,0 oohooceet ja dokkilaiset (takavetoiset) järjestään 3,62 välityksellä, oli laipallinen murikka tai tökättävät.

Mun tietääkseni osia ei voi sekottaa, eli laipallisten osia laipallisiin.

Ja sitten tietty se tyyppikilpi:
M=3.14 (7" tai 7.5")
A=3.36 (7.5")
V=3.38 (7")
U=3.62 (7")
3=3.64 (7.5")
9=3.91 (7.5")
D=3.92 (7")
No onkos Cossun ja Dohc.n etuperissäkin eri välitykset sit vai?
Totta kai, cossun etuperä on myös 3,64 ja 4x4 dokin etuperä 3,92
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 3. 23:32:12 2008

Sinnehän ois sit sopiva 2wd Scorpparin 7,5" 3.92 lukkoperäkin, joita ainakin löytyy vielä, kun jaksaa ettiä...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Toukokuu 3. 23:33:28 2008

Jep, joutuu vaan sitten sen apurungonkin vaihtamaan isommalle murikalle sopivaksi.
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 3. 23:37:56 2008

Jep. Senhän siinä joutuu tekemään, mut jos ei muuta löydy, niin ei niinkään paha swappi, perä remonttiin verrattuna... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Toukokuu 4. 8:07:04 2008

3,64 välitys on 51/14 ja niitä taitaa olla vaan 7,5" perissä, nelari Cossun 3,62 47/13.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Toukokuu 4. 9:03:41 2008

Ok, muisitin pikkuisen väärin.
Pedal tu tö metal!

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Su Toukokuu 4. 10:19:51 2008

sattui olla eilen erilaisia perämölttejä irti niin laitoin kuvaa kesneräiselle
peräsivulle :)

sivulla perävälityksissä ainakin virheitä.

scorpio 7.5 tuumasessa 3,64


-sinänsä tässä mitään uutta mutta kunhan välillä rakentelen sivuja..myöhemmin saattaa tulla vähän eksoottisempaakin säätöä.



http://www.vkukko.fi/scorpio/7tuumaa.htm


-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Toukokuu 6. 10:53:36 2008

Jos et Sami ole vielä saanut välityksiä selvitettyä niin helpoin homma on repäistä se tyyppikilpi irti perästä ja sitten hioda puhtaaksi, jonka jälkeen siitä on helppoa tarkastaa välitys. Näin olen itse tehnyt yhden noin kymmenen kertaa.
Toi auton tyyppikilvestä katsominen ei välttämättä ole paras vaihtoehto, koska ikinään ei voi olla täysin varma, että paikallaan on vielä tehtaalta lähtenyt murikka.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Toukokuu 6. 13:25:29 2008

MikkoT kirjoitti:Jos et Sami ole vielä saanut välityksiä selvitettyä niin helpoin homma on repäistä se tyyppikilpi irti perästä ja sitten hioda puhtaaksi, jonka jälkeen siitä on helppoa tarkastaa välitys. Näin olen itse tehnyt yhden noin kymmenen kertaa.
Toi auton tyyppikilvestä katsominen ei välttämättä ole paras vaihtoehto, koska ikinään ei voi olla täysin varma, että paikallaan on vielä tehtaalta lähtenyt murikka.
niin joku olis voinut vaihtaa siihen harvemman perän, varsinkin kun etuperiin niitä vaihtoehtoja on julmetusti
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Toukokuu 7. 1:13:16 2008

sierra friikki kirjoitti:niin joku olis voinut vaihtaa siihen harvemman perän, varsinkin kun etuperiin niitä vaihtoehtoja on julmetusti
No eiköhän tässä tapauksessa ole aika selvää toi nelikon välitys, mutta epävarmuus on toi 2wd:n välityksen sopivuus, kun siitä ei ole mitään tietoa.
No tehköön jokainen miten haluaa :roll: , mutta ei voi kuin todeta, että taas olisi moderaattoreille töitä :shock:

Vastaa Viestiin