2.9 12v nokkalaakereita mistä?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

2.9 12v nokkalaakereita mistä?

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Ke Toukokuu 14. 23:46:49 2008

mistäsais ostettua 2.9i 12v nokkalaakerit? otetaan vastaan vinkkejä ulkomaisista kauppapaikoista.

toinen kysymys , onko 2.8 isommat laakerit samankokoiset?


arwidson, koivune, yms kyselty..


-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Toukokuu 15. 7:41:49 2008

Voiskohan noi nokka-akselin laakerit olla samat sen jenkkien 4,0 koneen laakerien kanssa..? Siellä tuntuis olevan varaosa tarjontaa.

Edit, löytyi tommonen kittikin, mutta onko tossa mitään samaa, vaiko vaan samankokoinen moottori:

http://cgi.ebay.ca/Ford-Truck-Ranger-Br ... m153.l1262
Pedal tu tö metal!

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Toukokuu 15. 17:56:17 2008

Itse sain kolme vuotta sitten 2.9i:n nokkalaakerit silloiselta Autokivitilalta eli onkos se nykyään Automaa Tampere.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Pe Toukokuu 16. 8:34:45 2008

jouni kirjoitti:Itse sain kolme vuotta sitten 2.9i:n nokkalaakerit silloiselta Autokivitilalta eli onkos se nykyään Automaa Tampere.

siltä tilasin mitä sain mutta , ei löydy kaikkia...


kolmesta lohkosta irrotin laakerit ja kaikissa oli ehjää vain ensimmäinen eli jakopäänpuoleinen. Myöskään foodttilta ei saa sitä taaimmaista.

2.8 :sta en ole vielä kaikkia irrottanu mutta pitää katella onko siinä saman kokoisia.

koneeseen olis nyt kaikki muut osat... tosin nokka-akselinkin vois vielä uusia jos jostain keksii lkohtuuhintaisen katunokan.

Virtaselta vois tietty kysyä hiomista.




-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Su Toukokuu 18. 13:50:26 2008

Rallyracelta löyty hyllystä kaikki neljä laakeria viime kesänä, 2.9 ja uudempi 2.8 samat laakerit. Merkkiliikkeestä ei sitä takimmaista enää saa.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Su Toukokuu 18. 22:42:14 2008

irrotin yhdestä uudemmasta 2.8:sta laakerit ja ehkä tuota takimmaista uskaltaa käyttää. asennus jälkiä näkyy mutta koska pyörimiskulumaa ei ole niin kaiketi vois kestää.. jostain syystä tuntuu että 2.9 koneessa olisi jotain enemmän ongelmaa noitten kanssa , harvemmin on tullut noissa vanhemmissa cologneissa tätä vastaan. nämä kolme 2.9:ä mitä purkasin on ollu nokkalaakereiltaan tosi pahoja.


hyvä sorvari nuo varmaan tekis mutta mistä ? laakeripronssista?

-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ma Toukokuu 19. 20:33:17 2008

Kannattaako noita sorvata jos Rallyrace myy 60 euroa satsi?
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Ti Toukokuu 20. 22:43:52 2008

Soittelin kaikki tietämäni paikat läpi kahtena päivänä mm tammer diesel, mivacar, lautamäki, t jne.. jos jossen en saanu viidellä soitolla yhteyttä niin annoin olla, rally racekin oli listalla , en muista enää mikä oli tilanne.

Foordin kautta löytyi lopulta kaikki, 3 englannista ja yksi tuli jostain muualta.

Sanoivat myös että voivat selvittää jenkkilän pään koneiden laakerit jos on vielä tarvetta.


olis kyllä hyvä löytää joku nettiputiikki mistä saa hiluja suoraan.

nytte on tähän koneeseen melkeimpä kaikki rojut.. kohta vois laittaa liikenteestä poiston kuukaudeksi päälle. K-line ohjurit ehkä vielä ja nokka-akseli on vähän avoin asia vielä.

hionta tai uus mietokatu jostain..

jaa niin, megaruuttakin pitää jossain vaiheessa tinailla kasaan..





-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Toukokuu 20. 22:50:59 2008

burtonilla on laakereita 2.8 moottoriin ennen 82 ja jälkeen 82 vuotisiin moottoreihin.
ford escort´79 tic

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Toukokuu 20. 23:04:27 2008

Jos on perusteellisempaa rempaa tekemässä 2,9:iin, niin eikun hakusanoiksi esim. "Ford 177 rebuild kit". Esim.

Premium engine rebuild kit for 1986-92 Ford Ranger and Bronco 177ci 2.9L V-6. P/N 358-300. Kit includes the following components:

* Cast steel piston rings
* Rod, main, and cam bearings
* Engine gasket set
* NEW 3-piece timing set
* NEW oil pump
* OE replacement piston set
* Expansion/freeze plug kit

US $389.92

Tai

You are viewing a Premium Master Rebuild Engine Kit for a 86-92 Ford 177 2.9 Engine. This is an Enginetech kit which contains Federal or Silvolite Pistons, Hastings or Clevite Rings, Fel-Pro or Clevite Gaskets, Melling Oil Pump, Melling Timing Set, Melling Camshaft, Melling Lifters, Clevite, King or Federal Bearings. The following components are included in this engine kit.

* Piston Set - available sizes: STD,020,030,040
* Piston Rings - available sizes: STD,020,030,040
* Rod Bearings - available sizes: STD,010,020,030
* Main Bearings - available sizes: STD,010,020,030
* Main Seal
* Gasket Set
* Timing Set
* Oil Pump
* Freeze Plugs
* Valve Stem Seals
* Cam Bearings
* Camshaft
* Lifters

US $445.00
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Ti Toukokuu 20. 23:33:29 2008

jouni kirjoitti:Jos on perusteellisempaa rempaa tekemässä 2,9:iin, niin eikun hakusanoiksi esim. "Ford 177 rebuild kit". Esim.

Premium engine rebuild kit for 1986-92 Ford Ranger and Bronco 177ci 2.9L V-6. P/N 358-300. Kit includes the following components:

* Cast steel piston rings
* Rod, main, and cam bearings
* Engine gasket set

* NEW 3-piece timing set
* NEW oil pump
* OE replacement piston set
* Expansion/freeze plug kit

US $389.92

Tai

You are viewing a Premium Master Rebuild Engine Kit for a 86-92 Ford 177 2.9 Engine. This is an Enginetech kit which contains Federal or Silvolite Pistons, Hastings or Clevite Rings, Fel-Pro or Clevite Gaskets, Melling Oil Pump, Melling Timing Set, Melling Camshaft, Melling Lifters, Clevite, King or Federal Bearings. The following components are included in this engine kit.

* Piston Set - available sizes: STD,020,030,040
* Piston Rings - available sizes: STD,020,030,040
* Rod Bearings - available sizes: STD,010,020,030
* Main Bearings - available sizes: STD,010,020,030
* Main Seal
* Gasket Set
* Timing Set
* Oil Pump
* Freeze Plugs
* Valve Stem Seals
* Cam Bearings
* Camshaft
* Lifters

US $445.00

-------------

Kaikkia ei tarvinnu hommata ku jäi muista koneista lähes käyttämättömiä osia. tiivisteet tuli ebaysta ja porautus koneistamolla. + muuta pientä.

löyty kyllä tuolla 177 hakusanalla kaikenlaista edullista. pitää selata tarkemmin ...

dollarin kurssi + muut kulut taitaa tulla suurinpiirtein euroissa samaan mitä on tuo taalahinta.. vai oonko pahasti mettikössä.

-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

Vastaa Viestiin