2xdellorto ohc sammuilee

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

2xdellorto ohc sammuilee

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » To Kesäkuu 12. 21:34:32 2008

omituinen vika oharissa ratapäivien jälkeen. Eli kun kaasuttaa ja sitten painaa kytkimen pohjaan niin sammuu, aina. esim. liikennevaloihin pysähtyessä. kone toimii moitteetta kierroksilla, voimaa on, saa bensaa, saa kipinää, ajotuslamppu näyttää että jakaja toimii normaalisti. pyörijä, tulpat, virranjakajankansi ok. dellortojen suuttimet ja putsarit puhtaat.

Nostin tyhjäkäynnin 2000rpm ja liikkeelle, kytkin pohjaan ja kierrokset laskee ja lopulta sammuu, mutta kun vähän pumppailee, että pysyy juuri ja juuri käynnissä, niin hetken päästä alkaa kierrokset nousta kohti 2000rpm.
Onko kukaan törmänny moiseen? Ehdotuksia kuunnellaan.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Kesäkuu 12. 22:35:40 2008

Tyhjäkäyntisuuttimet tukossa?

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » To Kesäkuu 12. 23:16:37 2008

Siis tekeekö myös paikallaan kierrättäen ja sit kytkin pohjaan?
Huohottimen letku imusarjassa? Viittais tosiaan imuvuotoon/polttoaine pulaan->liian laihaan tyhjäkäynti seokseen. Kohot/neulaventtiilit säädetty? Tarkasta kohojen kiinnitykset, ettei ole murtunut etc...

Tulpat saattaa oireilla heikommilla kipinöillä paineen alla kun alkaa olemaan loppu, siksi ei jaksa välttämättä jäädä käymään tyhjäkäyntiä. Kai sulla turbon tulpat? Ainakin ite sain kestämään tulpat kun kävelin varaosaputkaan ja sanoin että ohc turbon tulpat. Kolme vakio srj. kahdessa viikossa meni... 8)
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » Su Kesäkuu 15. 16:02:17 2008

sammuu myös paikallaan, kun huudattaa 5sek ja poljin ylös, niin sammuu. ei oo huohotinta imusarjassa ja jarrutehostajan letkun tulppasin, mut ei vaikutusta. puhaltelin tyhjäkäyntisuuttimet läpi, ihan puhtaat. säädin tyhjäkäynti seoksia molempiin suuntiin, ei vaikutusta. bensapinnat on säädetty dynossa viime kesänä, täytynee avata ja kattoa ne kohot kuitenkin vielä, mutta kun toimii ajossa täysin normaalisti täyskaasulla, osakaasulla ja vaihdejarrutuksessa, niin luulis olevan sieläkin kaikki kunnossa. Ei vedä backfireä missään tilanteessa ja autometerin kapeakaista näyttää rikasta, paitsi paikallaan vähän seilaa, silloinkin kun pysyy käynnissä.
Dohcin tulppia käytän adaptereiden kanssa, ovat pelanneet hyvin.

Toimiikohan sellaset vuodonilmaisu sprayt kuumissa paikoissa, esim. imusarjan ja kannen välissä? pitäs varmaan ne läppäakselitkin sumutella jos sieltä pääsis ilmaa. Mut tarkistan ne kohot ensin.

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » Su Kesäkuu 15. 18:17:58 2008

kohokammioissa kaikki hyvin. Vaihdoin tyhjäkäyntisuuttimet päikseen samalla, mut eipä vaikuttanu mitään. Käyn huomenissa vuodonilmasu sprayta ja uudet tulpat, vanhat näyttää hyvältä mut... oireiliskohan ne kuitenkin myös tuolla 7200rpm, jos olisivat rikki, mut kun pelaa ihan hyvin. No vaihdetaan kun ne on halpoja vaihtaa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Kesäkuu 15. 21:44:38 2008

Tarkista venttiilivälykset....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Kesäkuu 15. 22:24:03 2008

katto ettei kytkinvaijeri mee liian läheltä puolan johtoja. mulla oli joskus sellainen vika että sammui kun paino kytkintä, oli aikojen saatossa hinkkautunu puolan johto puhki ja kytkinvaijeri painoi sitä runkoon -> sammui 8)

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » Ma Kesäkuu 16. 18:36:50 2008

puolan johdot kunnossa, vaihdoin ne tulpat, mut eipä mikskään muuttunu. venttiili välykset säädin sitä dynoa silmällä pitäen viime kesänä, sen jälkeen ajettu alle 1000km, mutta onhan siellä voinut joku muttereista jäädä löysälle. vaihdan kuitenkin ennen venakopan avaamista ne o-rengas tiivisteet kaasareiden ja imusarjan väliin, kun sellaset sain. venakoppa on niin huolella liimattu, että on suht vittumainen puhdistaa. Väärät välyksetkin luulis kyllä vaikuttavan tehoon tuntuvasti, jos venan nosto rupee vähenee, mut kun voimoo on ihan niinku ennenki.
No vaihan ne tiivisteet, sitten katon välykset.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Kesäkuu 16. 23:25:40 2008

Pari F-ryhmän 2,0 OHC-konetta tehnyt täsmälleen samoja oireita kun venttiilivälykset ovat olleet liian -pienet-. Eli venttiilit uponneet kanteen noissa tapauksissa, kun olivat seetirenkaattomia kansia (lisäaineistus oli molemmissa tapauksissa käytössä).
Kannattaa ratsata.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » Ti Kesäkuu 24. 20:27:56 2008

jjs taisit osua oikeeseen. kiitokset vinkistä, oli imupuolella kaikki kunnossa ja pakopuolella joka venan välykset nollissa :shock: Mikä prkl ton voi aiheuttaa? kun kaikki neljä...toivottavasti ei o tullu vaurioita, no säädin kohalleen ja liiman hakuun, että saa kopan kiinni, niin katotaan loppuuko oireet.

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » Pe Kesäkuu 27. 21:36:29 2008

oireet loppu. eli nolla välykset pakopuolella oli syynä. venttiilit ilmeisesti painuneet kanteen, vaikka lyijynkorvike kätössä. en muuta selitystä keksi Ja kaikki tämä yhden ratapäivän jälkeen. jos vehkeet sammuilee niin kannattaa tarkastaa välykset. :o

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Kesäkuu 27. 21:55:27 2008

mitä tästä opimme.. Kyllä ne välykset kannattaa pari kertaa kesässä kattoa :)
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

terässeeti

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Su Kesäkuu 29. 21:00:22 2008

Teräs-seetejä kaipailee vaik mömmöjä käyttää.

uppoaa pakovenat kanteen

imupuolta ei häiritse

IS sierran kannella ongelmat pois ehjällä sellaisella.

itse meinasin ehottaa tehostajan alipaineletkua/liitosta. mut hyvä et löyty syy.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Kesäkuu 30. 0:19:15 2008

Over Head Man kirjoitti:oireet loppu. eli nolla välykset pakopuolella oli syynä. venttiilit ilmeisesti painuneet kanteen, vaikka lyijynkorvike kätössä. en muuta selitystä keksi Ja kaikki tämä yhden ratapäivän jälkeen. jos vehkeet sammuilee niin kannattaa tarkastaa välykset. :o
Tämä on opittu kitkerästi. Keskeytin Hankirallin v. -05 tuohon vikaan, tai sen seuraamuksiin. Mömmöt olivat käytössä.

Niille jotka ihmettelevät miten tyhjäkäynti katoaa, ja vain hetkeksi:
välykset noin nollassa, ja pakoventtiilit kuumana (laajentuneina "pitkiksi") ajosaa eli kantavat-> käytännössä tyhjäkäynnillä ei puristuksia lainkaan ja imu lähes katoaa-> sammuu tai vähintään tyhjäk. laskee-> venttiilien lämpötila laskee nopeasti ilman kuormaa ja "kutistuvat"-> puristukset takaisin / alipainetta imusarjaan-> tyhjäkäynti palautuu.

Juuri tuossa rajalla (välys 0,05 mm - 0 mm) ilmiö esiintyy. Jos jatkaa harjoituksia, kärähtää venttiili. Opimme tästä: miksi moottoreissa on venttiilien välykset....
Viimeksi muokannut jjs, Ma Kesäkuu 30. 11:27:11 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

pintoon

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Kesäkuu 30. 11:09:32 2008

Jep moottoriurheilu on joskus perin harmillista ! :evil:

Mutta sitten kun terveet IS kannet loppuu eikä kukaan enää jaksa kansiremppaa tehdä niin.

eiköhän kaikki katueskolaiset osteta varastoon yksi pinto 2,3 tai 2,5 lohkoja yksi Volvon ALUkansi 8 tai 16 venalla varustettu. jotka yhdistetään mainioksi viriaihioksi ellei halua koko volovon konetta sinne pistää vaik se 2,3.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Kesäkuu 30. 14:17:57 2008

Mikäs muuten määrittää onko IS:n kannessa istukkarenkaat imupuolella vai ei? Ittellä on tossa kolme IS:n kantta nurkissa ja taitaa vain yhdessä olla istukkarenkaat (se on tossa turbokoneessa paikallaan), muissa ei ole.

ot: Se Volvon konehan on kokonaisuudessaan virityskäyttöä ajatellen taideteos. Iso mäntä, lyhyt isku, paljon tilavuutta... Ihan niinkun 2.0 OHC. :)
Jäsen #606

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Heinäkuu 2. 0:49:34 2008

olafu kirjoitti:Mikäs muuten määrittää onko IS:n kannessa istukkarenkaat imupuolella vai ei? Ittellä on tossa kolme IS:n kantta nurkissa ja taitaa vain yhdessä olla istukkarenkaat (se on tossa turbokoneessa paikallaan), muissa ei ole.

ot: Se Volvon konehan on kokonaisuudessaan virityskäyttöä ajatellen taideteos. Iso mäntä, lyhyt isku, paljon tilavuutta... Ihan niinkun 2.0 OHC. :)
Se oli se kirjain/numerosarja joka on nelosen pakoreiän tienoilla muistaakseni, varmaan löytyy haulla. Mutta ei kai niitä renkaita oo imupuolelle laitettu koskaan?? Pakopuolelle vaan, ja ei tosiaan ole kaikissa iS kansissa, itsellä ei yhdessäkään. Tai yhdessä ´89 kannessa oli, eikö ne viimesissä ollu yleisiä??
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Vastaa Viestiin