2xdellorto ohc sammuilee
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
- Paikkakunta: Nurmijärvi
2xdellorto ohc sammuilee
omituinen vika oharissa ratapäivien jälkeen. Eli kun kaasuttaa ja sitten painaa kytkimen pohjaan niin sammuu, aina. esim. liikennevaloihin pysähtyessä. kone toimii moitteetta kierroksilla, voimaa on, saa bensaa, saa kipinää, ajotuslamppu näyttää että jakaja toimii normaalisti. pyörijä, tulpat, virranjakajankansi ok. dellortojen suuttimet ja putsarit puhtaat.
Nostin tyhjäkäynnin 2000rpm ja liikkeelle, kytkin pohjaan ja kierrokset laskee ja lopulta sammuu, mutta kun vähän pumppailee, että pysyy juuri ja juuri käynnissä, niin hetken päästä alkaa kierrokset nousta kohti 2000rpm.
Onko kukaan törmänny moiseen? Ehdotuksia kuunnellaan.
Nostin tyhjäkäynnin 2000rpm ja liikkeelle, kytkin pohjaan ja kierrokset laskee ja lopulta sammuu, mutta kun vähän pumppailee, että pysyy juuri ja juuri käynnissä, niin hetken päästä alkaa kierrokset nousta kohti 2000rpm.
Onko kukaan törmänny moiseen? Ehdotuksia kuunnellaan.
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Siis tekeekö myös paikallaan kierrättäen ja sit kytkin pohjaan?
Huohottimen letku imusarjassa? Viittais tosiaan imuvuotoon/polttoaine pulaan->liian laihaan tyhjäkäynti seokseen. Kohot/neulaventtiilit säädetty? Tarkasta kohojen kiinnitykset, ettei ole murtunut etc...
Tulpat saattaa oireilla heikommilla kipinöillä paineen alla kun alkaa olemaan loppu, siksi ei jaksa välttämättä jäädä käymään tyhjäkäyntiä. Kai sulla turbon tulpat? Ainakin ite sain kestämään tulpat kun kävelin varaosaputkaan ja sanoin että ohc turbon tulpat. Kolme vakio srj. kahdessa viikossa meni...
Huohottimen letku imusarjassa? Viittais tosiaan imuvuotoon/polttoaine pulaan->liian laihaan tyhjäkäynti seokseen. Kohot/neulaventtiilit säädetty? Tarkasta kohojen kiinnitykset, ettei ole murtunut etc...
Tulpat saattaa oireilla heikommilla kipinöillä paineen alla kun alkaa olemaan loppu, siksi ei jaksa välttämättä jäädä käymään tyhjäkäyntiä. Kai sulla turbon tulpat? Ainakin ite sain kestämään tulpat kun kävelin varaosaputkaan ja sanoin että ohc turbon tulpat. Kolme vakio srj. kahdessa viikossa meni...

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
- Paikkakunta: Nurmijärvi
sammuu myös paikallaan, kun huudattaa 5sek ja poljin ylös, niin sammuu. ei oo huohotinta imusarjassa ja jarrutehostajan letkun tulppasin, mut ei vaikutusta. puhaltelin tyhjäkäyntisuuttimet läpi, ihan puhtaat. säädin tyhjäkäynti seoksia molempiin suuntiin, ei vaikutusta. bensapinnat on säädetty dynossa viime kesänä, täytynee avata ja kattoa ne kohot kuitenkin vielä, mutta kun toimii ajossa täysin normaalisti täyskaasulla, osakaasulla ja vaihdejarrutuksessa, niin luulis olevan sieläkin kaikki kunnossa. Ei vedä backfireä missään tilanteessa ja autometerin kapeakaista näyttää rikasta, paitsi paikallaan vähän seilaa, silloinkin kun pysyy käynnissä.
Dohcin tulppia käytän adaptereiden kanssa, ovat pelanneet hyvin.
Toimiikohan sellaset vuodonilmaisu sprayt kuumissa paikoissa, esim. imusarjan ja kannen välissä? pitäs varmaan ne läppäakselitkin sumutella jos sieltä pääsis ilmaa. Mut tarkistan ne kohot ensin.
Dohcin tulppia käytän adaptereiden kanssa, ovat pelanneet hyvin.
Toimiikohan sellaset vuodonilmaisu sprayt kuumissa paikoissa, esim. imusarjan ja kannen välissä? pitäs varmaan ne läppäakselitkin sumutella jos sieltä pääsis ilmaa. Mut tarkistan ne kohot ensin.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
- Paikkakunta: Nurmijärvi
kohokammioissa kaikki hyvin. Vaihdoin tyhjäkäyntisuuttimet päikseen samalla, mut eipä vaikuttanu mitään. Käyn huomenissa vuodonilmasu sprayta ja uudet tulpat, vanhat näyttää hyvältä mut... oireiliskohan ne kuitenkin myös tuolla 7200rpm, jos olisivat rikki, mut kun pelaa ihan hyvin. No vaihdetaan kun ne on halpoja vaihtaa.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
- Paikkakunta: Nurmijärvi
puolan johdot kunnossa, vaihdoin ne tulpat, mut eipä mikskään muuttunu. venttiili välykset säädin sitä dynoa silmällä pitäen viime kesänä, sen jälkeen ajettu alle 1000km, mutta onhan siellä voinut joku muttereista jäädä löysälle. vaihdan kuitenkin ennen venakopan avaamista ne o-rengas tiivisteet kaasareiden ja imusarjan väliin, kun sellaset sain. venakoppa on niin huolella liimattu, että on suht vittumainen puhdistaa. Väärät välyksetkin luulis kyllä vaikuttavan tehoon tuntuvasti, jos venan nosto rupee vähenee, mut kun voimoo on ihan niinku ennenki.
No vaihan ne tiivisteet, sitten katon välykset.
No vaihan ne tiivisteet, sitten katon välykset.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Pari F-ryhmän 2,0 OHC-konetta tehnyt täsmälleen samoja oireita kun venttiilivälykset ovat olleet liian -pienet-. Eli venttiilit uponneet kanteen noissa tapauksissa, kun olivat seetirenkaattomia kansia (lisäaineistus oli molemmissa tapauksissa käytössä).
Kannattaa ratsata.
Kannattaa ratsata.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
- Paikkakunta: Nurmijärvi
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
- Paikkakunta: Nurmijärvi
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
terässeeti
Teräs-seetejä kaipailee vaik mömmöjä käyttää.
uppoaa pakovenat kanteen
imupuolta ei häiritse
IS sierran kannella ongelmat pois ehjällä sellaisella.
itse meinasin ehottaa tehostajan alipaineletkua/liitosta. mut hyvä et löyty syy.
uppoaa pakovenat kanteen
imupuolta ei häiritse
IS sierran kannella ongelmat pois ehjällä sellaisella.
itse meinasin ehottaa tehostajan alipaineletkua/liitosta. mut hyvä et löyty syy.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tämä on opittu kitkerästi. Keskeytin Hankirallin v. -05 tuohon vikaan, tai sen seuraamuksiin. Mömmöt olivat käytössä.Over Head Man kirjoitti:oireet loppu. eli nolla välykset pakopuolella oli syynä. venttiilit ilmeisesti painuneet kanteen, vaikka lyijynkorvike kätössä. en muuta selitystä keksi Ja kaikki tämä yhden ratapäivän jälkeen. jos vehkeet sammuilee niin kannattaa tarkastaa välykset.
Niille jotka ihmettelevät miten tyhjäkäynti katoaa, ja vain hetkeksi:
välykset noin nollassa, ja pakoventtiilit kuumana (laajentuneina "pitkiksi") ajosaa eli kantavat-> käytännössä tyhjäkäynnillä ei puristuksia lainkaan ja imu lähes katoaa-> sammuu tai vähintään tyhjäk. laskee-> venttiilien lämpötila laskee nopeasti ilman kuormaa ja "kutistuvat"-> puristukset takaisin / alipainetta imusarjaan-> tyhjäkäynti palautuu.
Juuri tuossa rajalla (välys 0,05 mm - 0 mm) ilmiö esiintyy. Jos jatkaa harjoituksia, kärähtää venttiili. Opimme tästä: miksi moottoreissa on venttiilien välykset....
Viimeksi muokannut jjs, Ma Kesäkuu 30. 11:27:11 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
pintoon
Jep moottoriurheilu on joskus perin harmillista !
Mutta sitten kun terveet IS kannet loppuu eikä kukaan enää jaksa kansiremppaa tehdä niin.
eiköhän kaikki katueskolaiset osteta varastoon yksi pinto 2,3 tai 2,5 lohkoja yksi Volvon ALUkansi 8 tai 16 venalla varustettu. jotka yhdistetään mainioksi viriaihioksi ellei halua koko volovon konetta sinne pistää vaik se 2,3.

Mutta sitten kun terveet IS kannet loppuu eikä kukaan enää jaksa kansiremppaa tehdä niin.
eiköhän kaikki katueskolaiset osteta varastoon yksi pinto 2,3 tai 2,5 lohkoja yksi Volvon ALUkansi 8 tai 16 venalla varustettu. jotka yhdistetään mainioksi viriaihioksi ellei halua koko volovon konetta sinne pistää vaik se 2,3.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Mikäs muuten määrittää onko IS:n kannessa istukkarenkaat imupuolella vai ei? Ittellä on tossa kolme IS:n kantta nurkissa ja taitaa vain yhdessä olla istukkarenkaat (se on tossa turbokoneessa paikallaan), muissa ei ole.
ot: Se Volvon konehan on kokonaisuudessaan virityskäyttöä ajatellen taideteos. Iso mäntä, lyhyt isku, paljon tilavuutta... Ihan niinkun 2.0 OHC.
ot: Se Volvon konehan on kokonaisuudessaan virityskäyttöä ajatellen taideteos. Iso mäntä, lyhyt isku, paljon tilavuutta... Ihan niinkun 2.0 OHC.

Jäsen #606
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Se oli se kirjain/numerosarja joka on nelosen pakoreiän tienoilla muistaakseni, varmaan löytyy haulla. Mutta ei kai niitä renkaita oo imupuolelle laitettu koskaan?? Pakopuolelle vaan, ja ei tosiaan ole kaikissa iS kansissa, itsellä ei yhdessäkään. Tai yhdessä ´89 kannessa oli, eikö ne viimesissä ollu yleisiä??olafu kirjoitti:Mikäs muuten määrittää onko IS:n kannessa istukkarenkaat imupuolella vai ei? Ittellä on tossa kolme IS:n kantta nurkissa ja taitaa vain yhdessä olla istukkarenkaat (se on tossa turbokoneessa paikallaan), muissa ei ole.
ot: Se Volvon konehan on kokonaisuudessaan virityskäyttöä ajatellen taideteos. Iso mäntä, lyhyt isku, paljon tilavuutta... Ihan niinkun 2.0 OHC.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90