Sierraan Volvon vinokone

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Sierraan Volvon vinokone

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ke Kesäkuu 18. 15:12:22 2008

Olennaisin tulikin jo otsikossa eli:

Onko kenelläkään kokemusta volvon vinokoneen mahduttamisesta Fordin tuotteiden pellin alle? Kun nyt yksi ylimääräinen puhallettu tuollainen sattuu nurkissa pyörimään, niin tuli ajatus josko sen laittaisi budjettileluksi ajoon.

moutinen riemuksi voinemme kertoa, että todennäköisin muutoskohde olisi aitoa v-voimaa oleva XR4, josta tulisi suoralla nelosella nykivä raaseri
#682

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

volovo

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Kesäkuu 18. 22:38:09 2008

volvon koneet kans hyviä viriaihioita tietyt mallit.

Jos tulossa kadulle kilpiin niin mites saiko toisen merkin roottorin laittaa.

oletetaan et kaikinpuolin olis muuten lain rajoissa.


jos race, mökki, rata ym hauska vempain eiku kiinni vaan.

Ja käytä piruuttas vaik merkkihuollossa jommassa kummassa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ke Kesäkuu 18. 22:44:49 2008

Miksei saisi toisesta merkistä konetta napata?

Lähinnä kiinnostaisi tekninen toteutus, jos joku on kaavaillut/tehnyt tämänkaltaisen swapin
#682

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ke Kesäkuu 18. 23:07:00 2008

Eikös jollain ollut Bmw kone sierrassa ja ihan laillisesti ahdettunakin vielä...?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Kesäkuu 18. 23:23:36 2008

KIP kirjoitti:Eikös jollain ollut Bmw kone sierrassa ja ihan laillisesti ahdettunakin vielä...?
voicecoil:lla on

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » To Kesäkuu 19. 9:56:48 2008

niin ei siinä ole mitään,kunhan perusasiat ovat kunnossa niin ihan sama periaatteessa minkä moottorin sinne hieroo.siis teho,tilavuus,paino..
irc galleria voicecoil

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Kesäkuu 19. 10:36:34 2008

Noita on laitettu sierroihin, escortteihin ja vaikka mihin.

Hyvin selkeä homma. Menee pikkuvaivalla vaikka millä laatikollakin.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Sierraan Volvon vinokone

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Kesäkuu 19. 11:39:48 2008

MoloA kirjoitti: moutinen riemuksi voinemme kertoa, että todennäköisin muutoskohde olisi aitoa v-voimaa oleva XR4, josta tulisi suoralla nelosella nykivä raaseri
Kunnioittaisitte edes vähän ainoaa Sierran urheilumallia laittamalla siihen pari pykälää pidemmän Volvon koneen. 90-luvun loppupuolen 960 Volvosta sellasen pahaiten löytää. Piti joskus kaverin kanssa ängetä tuommonen tekniikka vanhaan 740:seen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierraan Volvon vinokone

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Kesäkuu 19. 12:06:36 2008

MouTine kirjoitti:
MoloA kirjoitti: moutinen riemuksi voinemme kertoa, että todennäköisin muutoskohde olisi aitoa v-voimaa oleva XR4, josta tulisi suoralla nelosella nykivä raaseri
Kunnioittaisitte edes vähän ainoaa Sierran urheilumallia laittamalla siihen pari pykälää pidemmän Volvon koneen. 90-luvun loppupuolen 960 Volvosta sellasen pahaiten löytää. Piti joskus kaverin kanssa ängetä tuommonen tekniikka vanhaan 740:seen.
Hyi yäk! Ton nelosturbo-koneen ymmärrän hyvinkin, siellä piilee todellinen woima, mutta ei tossa vissiin ranskalais-sukuisessa kakkakikkareessa oo mitään järkeä, ennemmin sitten vaikka se vanha 2,8 takasin!

Projektin erilaisuus ja rohkeus tuo tässäkin multa pisteet, onnea projektille MoloA!
Pedal tu tö metal!

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » To Kesäkuu 19. 14:50:47 2008

niin.. kyllä toi nelos-kone vie voiton volvon kutosista hevosien puolesta.. kaverit on volvo-friikkejä, mutta muuten kivoja kavereita. :lol: toisella veljeksellä on volvon 3 litranen suora kutonen tehtynä + - 3.2 litraiseksi, ripla kaasareilla yms kaikilla mahtollisilla virityksillä, olikohan viimeisin penkitys n. 230hv ja yli 300nm vääntöä. kyllä on räyhäkäs peli. sitten toisen veljen tekemä kone rallicrossi autossa on vinokone, n.2.5 litrainen, teki tekussa päättötyönä. siihen on upotettu työtunteja ja rahaa, mm. venttiilien paikkoja on muutettu, kanavia täytetty ja jyrsitty, kokeiltu muistaakseni 4 erilaista pakosarjaa, neniä erilaisia ym... siinä oli huipputeho 270hv. vääntöä en muista. ei paljoa alle 300nm kuitenkaan.. ja ei ole esso-tehoja, kaikista olen nähnyt jarru-laput. ja tosta vinokoneesta enemmänkin faktaa, teki päättötyön siitä. samaisella kaverilla on myös 2.3 turbo-volvon koneessa siviili-autossa 400hv. ja tosiaan noi volvo-äijät ei hirveen korkealle arvosta tota volvon ranskis veeninkuvoima konetta.. mutta siinä suorassa kutos-koneessa on sellaista kunnon old-skool meininkiä, 50mm triplat kurnuttaa ja kutonen kiertää.. kone on kiinni 164-volvossa, joka tehty 2-oviseksi. :P
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Kesäkuu 19. 16:23:15 2008

Mä en nyt puhunut siitä dieselistä enkä niistä ikivanhoista bensa-kutosista, vaan ihan niistä 900-srj:n viimeisestä takaveto mallien moniventtiili-inline-kutosista. En tiedä mille ovat sukua ja mistä lähtöisin, mutta ovat... öööh... hienoja.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » To Kesäkuu 19. 16:59:30 2008

Vielä hienompi ku laittaa T5 koneen 8)
Mut joo, on tuo vinokone ihan halpa viriaihio, vanhemmat kymppisarjan vinokoneet kestää vakionakin jo ahtamisen kun puristus-suhdekin huimat 8,5:1 vakiona B19A koneessa :lol:
Jäsen #1112

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Su Kesäkuu 22. 20:14:56 2008

no itellläni on tollanen 2.5l 16 naulanen 4kone sämpylä sierran keulalla ja on ahdettu ja hyvät tehot saatu ulos. 600hv... kone on vaan muutettu pysty asentoon miten normaalisti takapotkun kone on eika vinossa niinkun volvoissa yleinsä. kyllä noilla volvon koneilla ihan mukavasti saa hönkää ja suht pienellä vaivalla kestävän ja hyvin toimivan.
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Su Kesäkuu 22. 21:19:00 2008

MouTine kirjoitti:Mä en nyt puhunut siitä dieselistä enkä niistä ikivanhoista bensa-kutosista, vaan ihan niistä 900-srj:n viimeisestä takaveto mallien moniventtiili-inline-kutosista. En tiedä mille ovat sukua ja mistä lähtöisin, mutta ovat... öööh... hienoja.
Ovat volvon omaa suunnittelua, kaikki täys alumiini moottoreita ns. "tinalohkoja". Kaikki 850:n ja myöhemmät viispyttyset kehitelmät ja 960/s90/v90 kuutosmoottorit ja jotkut nelimukisetkin ovat samaa moottoriperhettä.
Ei mitään tekemistä niitten renault yhteistyönä tehtyjen prv veekutosten kanssa.
Viimeksi muokannut Fullspeed, Su Kesäkuu 22. 21:30:24 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Kesäkuu 22. 21:20:41 2008

MouTine kirjoitti:Mä en nyt puhunut siitä dieselistä enkä niistä ikivanhoista bensa-kutosista, vaan ihan niistä 900-srj:n viimeisestä takaveto mallien moniventtiili-inline-kutosista. En tiedä mille ovat sukua ja mistä lähtöisin, mutta ovat... öööh... hienoja.
Tämä hieno moottori on rakenteeltaan täysin paska. Moutisenkin konstit loppuu siinä vaiheessa, kun viilapenkissä yrittää vääntää lohkoa suoraksi, että edes rintajoupille asti kestäisi vedet sisällä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Su Kesäkuu 22. 21:32:58 2008

Joo ei oiken ole virityspotentiaalia alakerran osalta, ei ollenkaan samalla viivalla vinokoneen kanssa, mutta onhan niistä t5&t6 tehoakin otettu.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Kesäkuu 22. 22:04:24 2008

taneli kirjoitti:niin.. kyllä toi nelos-kone vie voiton volvon kutosista hevosien puolesta.. kaverit on volvo-friikkejä, mutta muuten kivoja kavereita. :lol: toisella veljeksellä on volvon 3 litranen suora kutonen tehtynä + - 3.2 litraiseksi, ripla kaasareilla yms kaikilla mahtollisilla virityksillä, olikohan viimeisin penkitys n. 230hv ja yli 300nm vääntöä. kyllä on räyhäkäs peli. sitten toisen veljen tekemä kone rallicrossi autossa on vinokone, n.2.5 litrainen, teki tekussa päättötyönä. siihen on upotettu työtunteja ja rahaa, mm. venttiilien paikkoja on muutettu, kanavia täytetty ja jyrsitty, kokeiltu muistaakseni 4 erilaista pakosarjaa, neniä erilaisia ym... siinä oli huipputeho 270hv. vääntöä en muista. ei paljoa alle 300nm kuitenkaan.. ja ei ole esso-tehoja, kaikista olen nähnyt jarru-laput. ja tosta vinokoneesta enemmänkin faktaa, teki päättötyön siitä. samaisella kaverilla on myös 2.3 turbo-volvon koneessa siviili-autossa 400hv. ja tosiaan noi volvo-äijät ei hirveen korkealle arvosta tota volvon ranskis veeninkuvoima konetta.. mutta siinä suorassa kutos-koneessa on sellaista kunnon old-skool meininkiä, 50mm triplat kurnuttaa ja kutonen kiertää.. kone on kiinni 164-volvossa, joka tehty 2-oviseksi. :P
Onkos kyseessä Kalloset?
Jos niin kaverille teki myös koneen vinomallista vaparina ja oli hieman päälle 2L ja tehoja antoi n200 ulos.
Sehän hieroi tuota päättötyötä penkissä vaikka kuinka paljon ilmeisesti.
Haki eri mitaisilla kollektoreillakin muutoksia tehoon.
Eikä ole ollut niin merkin päälle kun ovat laitelleet vehkeitä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Ma Kesäkuu 23. 6:06:34 2008

samat jätkät.. mullekin seppo tehnyt kansien avarrukset, saastamoinen/kansiset teki venttiilityöt.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ma Kesäkuu 23. 22:25:52 2008

No lähinnä projektin ideointi sai alkunsa siitä, että se olisi halpa toteuttaa, suurin osa osista on "nurkissa"

<siipicossu>: onko tuosta "suoristamisesta" jotain käytännönkin hyötyä?

16v hattu saa olla ihan rauhassa toistaiseksi, tarkoituksena on kohtuuhintainen kikkailulelu, jota voi sitten jalostaa jos nappaa. Jos joku tietää mitä osia kannattaa käyttää volvosta ja mitä sierrasta, niin saa toki listailla ;)

Kunhan nyt päästäisiin pitkästä aikaa sudittelemaan :P
#682

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja tikkuri » Ti Heinäkuu 8. 0:10:57 2008

henu kirjoitti:
KIP kirjoitti:Eikös jollain ollut Bmw kone sierrassa ja ihan laillisesti ahdettunakin vielä...?
voicecoil:lla on
niin voicecoil on varmasti valaissut monen nuppia, lie minkä vaan merkkisen laitteen sinne saapi laittaa kunhan on tehot ja litrat on sallituissa rajoissa?
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

Vastaa Viestiin