Sierraan Volvon vinokone
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Sierraan Volvon vinokone
Olennaisin tulikin jo otsikossa eli:
Onko kenelläkään kokemusta volvon vinokoneen mahduttamisesta Fordin tuotteiden pellin alle? Kun nyt yksi ylimääräinen puhallettu tuollainen sattuu nurkissa pyörimään, niin tuli ajatus josko sen laittaisi budjettileluksi ajoon.
moutinen riemuksi voinemme kertoa, että todennäköisin muutoskohde olisi aitoa v-voimaa oleva XR4, josta tulisi suoralla nelosella nykivä raaseri
Onko kenelläkään kokemusta volvon vinokoneen mahduttamisesta Fordin tuotteiden pellin alle? Kun nyt yksi ylimääräinen puhallettu tuollainen sattuu nurkissa pyörimään, niin tuli ajatus josko sen laittaisi budjettileluksi ajoon.
moutinen riemuksi voinemme kertoa, että todennäköisin muutoskohde olisi aitoa v-voimaa oleva XR4, josta tulisi suoralla nelosella nykivä raaseri
#682
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
volovo
volvon koneet kans hyviä viriaihioita tietyt mallit.
Jos tulossa kadulle kilpiin niin mites saiko toisen merkin roottorin laittaa.
oletetaan et kaikinpuolin olis muuten lain rajoissa.
jos race, mökki, rata ym hauska vempain eiku kiinni vaan.
Ja käytä piruuttas vaik merkkihuollossa jommassa kummassa.
Jos tulossa kadulle kilpiin niin mites saiko toisen merkin roottorin laittaa.
oletetaan et kaikinpuolin olis muuten lain rajoissa.
jos race, mökki, rata ym hauska vempain eiku kiinni vaan.
Ja käytä piruuttas vaik merkkihuollossa jommassa kummassa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
- Paikkakunta: naarajärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Sierraan Volvon vinokone
Kunnioittaisitte edes vähän ainoaa Sierran urheilumallia laittamalla siihen pari pykälää pidemmän Volvon koneen. 90-luvun loppupuolen 960 Volvosta sellasen pahaiten löytää. Piti joskus kaverin kanssa ängetä tuommonen tekniikka vanhaan 740:seen.MoloA kirjoitti: moutinen riemuksi voinemme kertoa, että todennäköisin muutoskohde olisi aitoa v-voimaa oleva XR4, josta tulisi suoralla nelosella nykivä raaseri
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierraan Volvon vinokone
Hyi yäk! Ton nelosturbo-koneen ymmärrän hyvinkin, siellä piilee todellinen woima, mutta ei tossa vissiin ranskalais-sukuisessa kakkakikkareessa oo mitään järkeä, ennemmin sitten vaikka se vanha 2,8 takasin!MouTine kirjoitti:Kunnioittaisitte edes vähän ainoaa Sierran urheilumallia laittamalla siihen pari pykälää pidemmän Volvon koneen. 90-luvun loppupuolen 960 Volvosta sellasen pahaiten löytää. Piti joskus kaverin kanssa ängetä tuommonen tekniikka vanhaan 740:seen.MoloA kirjoitti: moutinen riemuksi voinemme kertoa, että todennäköisin muutoskohde olisi aitoa v-voimaa oleva XR4, josta tulisi suoralla nelosella nykivä raaseri
Projektin erilaisuus ja rohkeus tuo tässäkin multa pisteet, onnea projektille MoloA!
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
niin.. kyllä toi nelos-kone vie voiton volvon kutosista hevosien puolesta.. kaverit on volvo-friikkejä, mutta muuten kivoja kavereita.
toisella veljeksellä on volvon 3 litranen suora kutonen tehtynä + - 3.2 litraiseksi, ripla kaasareilla yms kaikilla mahtollisilla virityksillä, olikohan viimeisin penkitys n. 230hv ja yli 300nm vääntöä. kyllä on räyhäkäs peli. sitten toisen veljen tekemä kone rallicrossi autossa on vinokone, n.2.5 litrainen, teki tekussa päättötyönä. siihen on upotettu työtunteja ja rahaa, mm. venttiilien paikkoja on muutettu, kanavia täytetty ja jyrsitty, kokeiltu muistaakseni 4 erilaista pakosarjaa, neniä erilaisia ym... siinä oli huipputeho 270hv. vääntöä en muista. ei paljoa alle 300nm kuitenkaan.. ja ei ole esso-tehoja, kaikista olen nähnyt jarru-laput. ja tosta vinokoneesta enemmänkin faktaa, teki päättötyön siitä. samaisella kaverilla on myös 2.3 turbo-volvon koneessa siviili-autossa 400hv. ja tosiaan noi volvo-äijät ei hirveen korkealle arvosta tota volvon ranskis veeninkuvoima konetta.. mutta siinä suorassa kutos-koneessa on sellaista kunnon old-skool meininkiä, 50mm triplat kurnuttaa ja kutonen kiertää.. kone on kiinni 164-volvossa, joka tehty 2-oviseksi. 


taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mä en nyt puhunut siitä dieselistä enkä niistä ikivanhoista bensa-kutosista, vaan ihan niistä 900-srj:n viimeisestä takaveto mallien moniventtiili-inline-kutosista. En tiedä mille ovat sukua ja mistä lähtöisin, mutta ovat... öööh... hienoja.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
no itellläni on tollanen 2.5l 16 naulanen 4kone sämpylä sierran keulalla ja on ahdettu ja hyvät tehot saatu ulos. 600hv... kone on vaan muutettu pysty asentoon miten normaalisti takapotkun kone on eika vinossa niinkun volvoissa yleinsä. kyllä noilla volvon koneilla ihan mukavasti saa hönkää ja suht pienellä vaivalla kestävän ja hyvin toimivan.
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Ovat volvon omaa suunnittelua, kaikki täys alumiini moottoreita ns. "tinalohkoja". Kaikki 850:n ja myöhemmät viispyttyset kehitelmät ja 960/s90/v90 kuutosmoottorit ja jotkut nelimukisetkin ovat samaa moottoriperhettä.MouTine kirjoitti:Mä en nyt puhunut siitä dieselistä enkä niistä ikivanhoista bensa-kutosista, vaan ihan niistä 900-srj:n viimeisestä takaveto mallien moniventtiili-inline-kutosista. En tiedä mille ovat sukua ja mistä lähtöisin, mutta ovat... öööh... hienoja.
Ei mitään tekemistä niitten renault yhteistyönä tehtyjen prv veekutosten kanssa.
Viimeksi muokannut Fullspeed, Su Kesäkuu 22. 21:30:24 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Tämä hieno moottori on rakenteeltaan täysin paska. Moutisenkin konstit loppuu siinä vaiheessa, kun viilapenkissä yrittää vääntää lohkoa suoraksi, että edes rintajoupille asti kestäisi vedet sisällä.MouTine kirjoitti:Mä en nyt puhunut siitä dieselistä enkä niistä ikivanhoista bensa-kutosista, vaan ihan niistä 900-srj:n viimeisestä takaveto mallien moniventtiili-inline-kutosista. En tiedä mille ovat sukua ja mistä lähtöisin, mutta ovat... öööh... hienoja.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Onkos kyseessä Kalloset?taneli kirjoitti:niin.. kyllä toi nelos-kone vie voiton volvon kutosista hevosien puolesta.. kaverit on volvo-friikkejä, mutta muuten kivoja kavereita.toisella veljeksellä on volvon 3 litranen suora kutonen tehtynä + - 3.2 litraiseksi, ripla kaasareilla yms kaikilla mahtollisilla virityksillä, olikohan viimeisin penkitys n. 230hv ja yli 300nm vääntöä. kyllä on räyhäkäs peli. sitten toisen veljen tekemä kone rallicrossi autossa on vinokone, n.2.5 litrainen, teki tekussa päättötyönä. siihen on upotettu työtunteja ja rahaa, mm. venttiilien paikkoja on muutettu, kanavia täytetty ja jyrsitty, kokeiltu muistaakseni 4 erilaista pakosarjaa, neniä erilaisia ym... siinä oli huipputeho 270hv. vääntöä en muista. ei paljoa alle 300nm kuitenkaan.. ja ei ole esso-tehoja, kaikista olen nähnyt jarru-laput. ja tosta vinokoneesta enemmänkin faktaa, teki päättötyön siitä. samaisella kaverilla on myös 2.3 turbo-volvon koneessa siviili-autossa 400hv. ja tosiaan noi volvo-äijät ei hirveen korkealle arvosta tota volvon ranskis veeninkuvoima konetta.. mutta siinä suorassa kutos-koneessa on sellaista kunnon old-skool meininkiä, 50mm triplat kurnuttaa ja kutonen kiertää.. kone on kiinni 164-volvossa, joka tehty 2-oviseksi.
Jos niin kaverille teki myös koneen vinomallista vaparina ja oli hieman päälle 2L ja tehoja antoi n200 ulos.
Sehän hieroi tuota päättötyötä penkissä vaikka kuinka paljon ilmeisesti.
Haki eri mitaisilla kollektoreillakin muutoksia tehoon.
Eikä ole ollut niin merkin päälle kun ovat laitelleet vehkeitä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
No lähinnä projektin ideointi sai alkunsa siitä, että se olisi halpa toteuttaa, suurin osa osista on "nurkissa"
<siipicossu>: onko tuosta "suoristamisesta" jotain käytännönkin hyötyä?
16v hattu saa olla ihan rauhassa toistaiseksi, tarkoituksena on kohtuuhintainen kikkailulelu, jota voi sitten jalostaa jos nappaa. Jos joku tietää mitä osia kannattaa käyttää volvosta ja mitä sierrasta, niin saa toki listailla
Kunhan nyt päästäisiin pitkästä aikaa sudittelemaan
<siipicossu>: onko tuosta "suoristamisesta" jotain käytännönkin hyötyä?
16v hattu saa olla ihan rauhassa toistaiseksi, tarkoituksena on kohtuuhintainen kikkailulelu, jota voi sitten jalostaa jos nappaa. Jos joku tietää mitä osia kannattaa käyttää volvosta ja mitä sierrasta, niin saa toki listailla

Kunhan nyt päästäisiin pitkästä aikaa sudittelemaan

#682
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki