1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Heinäkuu 2. 23:59:40 2008

No Ooppelin männänrenkaat mä ostin jo varmuuden vuoksi, kun 8 eurolla sain :-) Ja niinkun tossa tuumasin, niin niillä männillä saavutettu melko onneton puristuspainehan ois sitte varmaan hoidettavissa ottamalla vaika lohkosta lastu.

Noista millien vaikutuksista on kyllä aika ristiriitasta tietoa liikenteessä. Jokuhan tälläkin foorumilla kirjotti ottaneensa puoli milliä männistä pois ja päätyneensä 8.8 puristuksiin (alkup 10.0, eli ero 1.2), kun taas tuolla toisaallasanotaan että 1mm välilevylläkään ei saisi kuin -0.9 (=9.1) alennusta. Ota noista nyt sitten selvää.

Lähinnä tässä nyt ois ideana saada selvä muutos nykyiseen verrattuna (Ei dynottu, 130-140heppaa?) eikä niinkään ihan viimisiä mitä on irti saatavissa, siihe nähen esim toi 600e (+mahdolliset verot) on vähän pielessä vaikka varmaan hyvä valinta oiskin.

Oon toki kiinnostunu linkistä missä tota settiä myydään.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Heinäkuu 3. 0:32:11 2008

Krisse kirjoitti:No Ooppelin männänrenkaat mä ostin jo varmuuden vuoksi, kun 8 eurolla sain :-) Ja niinkun tossa tuumasin, niin niillä männillä saavutettu melko onneton puristuspainehan ois sitte varmaan hoidettavissa ottamalla vaika lohkosta lastu.

Noista millien vaikutuksista on kyllä aika ristiriitasta tietoa liikenteessä. Jokuhan tälläkin foorumilla kirjotti ottaneensa puoli milliä männistä pois ja päätyneensä 8.8 puristuksiin (alkup 10.0, eli ero 1.2), kun taas tuolla toisaallasanotaan että 1mm välilevylläkään ei saisi kuin -0.9 (=9.1) alennusta. Ota noista nyt sitten selvää.

Lähinnä tässä nyt ois ideana saada selvä muutos nykyiseen verrattuna (Ei dynottu, 130-140heppaa?) eikä niinkään ihan viimisiä mitä on irti saatavissa, siihe nähen esim toi 600e (+mahdolliset verot) on vähän pielessä vaikka varmaan hyvä valinta oiskin.

Oon toki kiinnostunu linkistä missä tota settiä myydään.
Jos muuten kaikki pidetään vakiona 2.0 Zetecissä, niin millin höyläämisellä männistä päästään noin 9.1:1 suhteeseen. tämä on laskettu Turbocalc-ohjelmalla. 1.5mm höyläämällä saadaan tulokseksi 8.85:1

Jenkkien Ebay on paikka.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Heinäkuu 3. 16:31:59 2008

Tää kyseinen setti on nyt sit just se mikä toho early 90's kakslitraseen passaa? Se 'uudemman mallin setti' minkä männät ja kiertokanget käy kun laitetaan molemmat? Ei 'ihan' oo noi noiden ZX3:t hanskassa :-)

Hinta ei tosiaan oo paha (Varsinkaan jos sattuu selviämään ilman tulleja) joten pannaan sitten nuo tilaukseen - jos vaan saan varmistuksen noihi ylläoleviin - vaikka rojekti meneekin sitten heti kertaheitolla pari pykälää aijottua villimäksi.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Pe Heinäkuu 4. 19:25:31 2008

No mä nyt sitte tilasin ton paketin, toivottavasti ei menny pieleen. 555 lähti tililtä, saa nähä miten käy tullin kanssa.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Heinäkuu 4. 19:34:34 2008

No mulla on samanlainen setti odottamassa asennusta, joten samassa veneessä ollaan :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » La Heinäkuu 5. 12:32:37 2008

Samoin, tulon päällä on ja Eaglen veivit myös :D
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Heinäkuu 31. 0:06:22 2008

No nyt tuli Ford Ztec ZX3 JE Pistons Eagle Rods Turbo Rings Race ja makso kaikkinee 690

Perkele ku pisti muuttohommat tähä välii, suunnitelin jo laittavani seuraavan palikan tilaukseen :-)
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja tezu » Ke Elokuu 6. 14:01:51 2008

Tarvi selata koko keskustelu väliin ja löysin vaan yhden nopean höpinän aiheesta eli jenkkinokat... hintahan olisi halpa ~300-400dollaria
Ebay zetec cam
Muutamaa erivalmistajaa ilmeisesti tarjolla, mutta onko mitään tietoa sopiiko nää eurokoneisiin?
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Elokuu 6. 14:21:14 2008

tezu kirjoitti:Tarvi selata koko keskustelu väliin ja löysin vaan yhden nopean höpinän aiheesta eli jenkkinokat... hintahan olisi halpa ~300-400dollaria
Ebay zetec cam
Muutamaa erivalmistajaa ilmeisesti tarjolla, mutta onko mitään tietoa sopiiko nää eurokoneisiin?
Eiköhän ne sovi uudempiin mustakoppaisiin, mekaanisilla nostajilla oleviin.

Harkitsin myöskin noita jenkkiläisiä tuohon Esconi pataan, oli vaan jotenkin hankalan tuntuista tavaran lähettäminen tännepäin jossakin firmassa että päädyin Kent Camsseihin briteistä.

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja tezu » Ke Elokuu 6. 14:45:09 2008

Tinde kirjoitti: Eiköhän ne sovi uudempiin mustakoppaisiin, mekaanisilla nostajilla oleviin.

Harkitsin myöskin noita jenkkiläisiä tuohon Esconi pataan, oli vaan jotenkin hankalan tuntuista tavaran lähettäminen tännepäin jossakin firmassa että päädyin Kent Camsseihin briteistä.
Hinta ero vaan aikalailla huikea taas kerran :?
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Pe Elokuu 8. 9:37:33 2008

Krisse kirjoitti:No nyt tuli Ford Ztec ZX3 JE Pistons Eagle Rods Turbo Rings Race ja makso kaikkinee 690
Tossa paketissa pisti silmään 85mm männän halkaisija. Onko tämä mitta tarkka?

2.0 Zetecin vakio poraus on käsittääkseni 49.8mm (edit: pitäs olla 84,8mm) paikkeilla. Tuottaako näin pienen eron poraaminen ongelmia?
Viimeksi muokannut kemes, Pe Elokuu 8. 14:01:11 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Elokuu 8. 12:36:34 2008

kemes kirjoitti:
Krisse kirjoitti:No nyt tuli Ford Ztec ZX3 JE Pistons Eagle Rods Turbo Rings Race ja makso kaikkinee 690
Tossa paketissa pisti silmään 85mm männän halkaisija. Onko tämä mitta tarkka?

2.0 Zetecin vakio poraus on käsittääkseni 49.8mm paikkeilla. Tuottaako näin pienen eron poraaminen ongelmia?
Vai tarkoititko kenties 84,8mm?

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Pe Elokuu 8. 14:00:35 2008

Ehh. Sitä oltu taas pirteenä. Eli tarkoitin nimenomaan 84,8mm.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja tezu » Pe Elokuu 8. 15:52:11 2008

en ole ennen törmännyt linkkiin, mutta nyt varmaan hienoin mitä vastaan tullut. zetec turbo ja kosolti wrc hilua
Rahalla sitä saa
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 8. 16:57:57 2008

tezu kirjoitti:en ole ennen törmännyt linkkiin, mutta nyt varmaan hienoin mitä vastaan tullut. zetec turbo ja kosolti wrc hilua
Rahalla sitä saa
Kesken tuo rakennus vaan jäi. Kaikki on juuri nyt myynnissä ebayssä osina.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Elokuu 8. 18:34:08 2008

http://img.photobucket.com/albums/v208/ ... MG0379.jpg

Mikähän funktio noilla pikku rei'illä on?

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja tezu » Pe Elokuu 8. 18:43:10 2008

JesseT kirjoitti:
tezu kirjoitti:en ole ennen törmännyt linkkiin, mutta nyt varmaan hienoin mitä vastaan tullut. zetec turbo ja kosolti wrc hilua
Rahalla sitä saa
Kesken tuo rakennus vaan jäi. Kaikki on juuri nyt myynnissä ebayssä osina.
Erittäin harmillista. oli aikalailla mukavaa pohjaa ja hipo osaa.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re:

Viesti Kirjoittaja olafu » To Lokakuu 9. 22:31:21 2008

Sine kirjoitti:http://img.photobucket.com/albums/v208/ ... MG0379.jpg

Mikähän funktio noilla pikku rei'illä on?
sakkaamiseen ne liittyy. tein omaani tollasen suppilon kans ja porasin tollalailla reikiä siihen. En tiä sitten onko siitä mitään apua mihkään.
Jäsen #606

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Lokakuu 13. 9:13:29 2008

Sellainen pikainen kysymys, kun ei nämä Zetecit ole vielä kovinkaan tuttuja. Voiko uudemman mallisia kovia nostajia ja venttiilinjousia käyttää tuossa vanhemmassa kannessa? Jos ei, niin oisko jollain muulla merkillä siihen passaavia samallalailla kuten Cossuun "volkkarin" nostajat?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ma Lokakuu 13. 10:20:37 2008

paperman kirjoitti:Sellainen pikainen kysymys, kun ei nämä Zetecit ole vielä kovinkaan tuttuja. Voiko uudemman mallisia kovia nostajia ja venttiilinjousia käyttää tuossa vanhemmassa kannessa? Jos ei, niin oisko jollain muulla merkillä siihen passaavia samallalailla kuten Cossuun "volkkarin" nostajat?
Tämä asia kiinnostaa myös minua, Olen kyllä jo kartoittanut nokkavalmistajien kovat painimet mutta jos vaikka huokeemmalla sais...
#295

Rstf
Xr2i

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Lokakuu 13. 16:06:04 2008

No kävin hakemassa tiiliskiveäkin paksumman kirjan varaosaliikkeestä ja etsiskelen yön aikaan siihen käypäisiä itsekin.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Lokakuu 14. 0:17:07 2008

Pläräsin opuksen läpi ja ei löytynyt kovia nostajia tuossa koossa! Samat nostajat on muuten aika yllättävissäkin moottoreissa. :) Oisko kellään irtaallaan noita uudemman mallisia kovia nostajia? Kirja kertoo halkaisiaksi 30mm, mutta entäs korkeus. Ajattelin vaan jos jyrsisi sitä paininkupin reiän tuolle kovalle nostajalle. Reikää pitäisi suurentaa 1.6mm eli ei kovin mahdottomasti. Vahvuus riittänee varmasti... :? Silloinhan voisi käyttää samalla niitä uudemman venajousiakin. Mahdollistaa pikkaisen suuremman noston nokissa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Lokakuu 14. 7:36:02 2008

Tylsä vastaus, mutta halvempaa ja helpompaa laittaa koko ST170 kansi. Sitten olisi kovat nostimet, järeämmät nokat, isompi nostajan halkaisija, isommat venttiilit, jäykemmän jouset ja isot kanavat.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ti Lokakuu 14. 12:30:16 2008

Myöskin tavallisissa "mustakoppaisissa" on isommat venttiilit kuin vanhemmissa. Imu taisi olla harmaa 32mm, musta 33mm ja st170 33.5mm

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Lokakuu 14. 22:29:30 2008

Jotenkin tuntuu, ettei noita ST:n kansia ihan joka mökin nurkalla kasoina loju? :wink: Tottahan siinä uudemmassa kannessa ois kaikki valmiina, mutta kun tekeminen ja tutkiminen on niin kivaa. Ei noita uudempia kansiakaan ole niin huimasti pyörinyt tarjolla. Tutkiskelin tuossa tallilla noita omia hydraulisia ja taidan kokeilla tehdä noista "kovat".
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Lokakuu 15. 20:25:52 2008

paperman kirjoitti:Jotenkin tuntuu, ettei noita ST:n kansia ihan joka mökin nurkalla kasoina loju? :wink: Tottahan siinä uudemmassa kannessa ois kaikki valmiina, mutta kun tekeminen ja tutkiminen on niin kivaa. Ei noita uudempia kansiakaan ole niin huimasti pyörinyt tarjolla. Tutkiskelin tuossa tallilla noita omia hydraulisia ja taidan kokeilla tehdä noista "kovat".
Ei joka mökin nurkassa, mutta onneksi on tämä EU juttu, eli heti saa kohtuu rahalla kun vaan haluaa. Noin 350€ tuntuu olevan päivän hinta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja paperman » To Lokakuu 16. 0:29:15 2008

No ei nuo sitten niin tuhottoman kalliita olekaan! Ebay:stä ilmeisesti? Täytyypä sitten pikkaisen selailla nettiä tarkemmin...
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Lokakuu 16. 0:52:55 2008

No tossa on muutama ongelma heti jos yrittää sovittaa hopeakantiseen ST170:en kantta. Muuttuva-ajoituksisen nokan nyt voi vielä suht helposti vaihtaa tavalliseksi, mutta jakohihna ja vesipumppu ei sovi keskenään. Tietty jos asentaa sähköisen pumpun tai koittaa sovittaa mustakantisen pumppua?

Tossa linkki Brittien sovelluksista.
http://www.passionford.com/forum/showth ... p?t=241150

Kyllä tosta harmaakantisestakin saa pienellä viilauksella, isommilla imuvenoilla ja kunnon nokilla riittävät arvot. Ja jos rajut nokat haluaa niin muistaakseni Ooppelin nostajia on käytetty kun työstää nostajan kolot isommiksi. Onkos nuo kovat nostajat ihan must, kai noilla hydraulisillakin voi sinne vajaa 8 tonnin kierrättää? Vai mitä rallicross peliä tässä ollaan rakentamassa?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Etuveto » To Lokakuu 16. 7:57:20 2008

Onko nyt muutenkaan järkevää ostaa St:n kantta jos se pitää kumminkin portata ja päivittää nokat omaan tarpeeseen?
Luultavasti St:n kannessa on saman verran varoja työstää :?:

Ehdokkaita aina löytyy mutta tietoa keskinäisistä eroista, lähinnä nostajista ym. ei tunnu löytyvän. Ilmeisesti näitä ei suomessa hirveästi rakennella :roll:

Tuossa nokista soitellessa tuli tietenkin puheeksi nuo kierrokset jotka on tarkoitus olla +7500 niin Virtanen tähän suositteli kovia "turvallisempi vaihtoehto". Ei kyllä käynyt miellessäkään hytikat omaan käyttöön.

Tuli näköjään viesti et kansi on matkiksella pääsenkin sitten mittailee harmaan ja mustan eroja :)
#295

Rstf
Xr2i

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Lokakuu 16. 11:09:25 2008

Hopeakantisen hydraulisissa ongelma ei liene hydraulisuus, vaan nostajan pieni halkaisija joka hankaloittaa rajujen nokkaprofiilien tekemistä. Järeä nokka osuisu nostajan "kylkeen". Hopeakantisen jouset ei kuulemma riitä juuri vakiota pidemmälle. Tiedä sitten oikeasti paljonko ahtopaineet vaikuttaa jousien kantokykyyn. Kyllä ne ainakin vaparina kierroksia kestää hyvin vakionokalla.

ST:n kannen koko idea onkin siinä että sille ei tarvitse tehdä mitään. Kanavat on todella paljon paremmat jo vakiona. Yhden hihnankiristimen laittaminen kanteen ei voi olla kovin hankalaa jos hopeakantisen alakertaa haluaa käyttää.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Etuveto » To Lokakuu 16. 11:39:29 2008

En usko että tämä St:n kansikaan vielä kilpuriin kelpaa suorilla,tuskin ne nokatkaan riittää jos olisivatkin normi malliset. Tässä ollaan etitty nostajien mittoja joilla sen harmaan sais päivitettyä 30mm koville ja paremille jousille, mutta
Ilmeisesti britti foorumeilla ei näistä nostajien mitoista ole ollut mainintaa kun niitä ei täällä ilmene...
#295

Rstf
Xr2i

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Lokakuu 16. 13:20:00 2008

Tuolta muuten löytyy virtaukset vakioille ja portatuolle Zetec ja ST170 kansille.
http://www.cncheads.co.uk

Aika perhanan hyvä se on jo vakiona, mutta kisakäyttöön toki mitkään vakionokat ei kelpaa se on ihan päivän selvä. Mihin luokkaan olet kisakonetta tekemässä?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Etuveto » To Lokakuu 16. 14:17:11 2008

Eli asiasta ei ole kokemusta, Minä itse en henkilokohtaisesti ole mihinkää luokkaan konetta rakentamassa mutta esim. paperman taitaa olla?

Jos nyt vaikka ite ostaisin St:n kannen kisakoneeseen niin kyllä sen tuleville nokille joutuis viiluuttamaan, en pois sulje vaihtoehtoa jos vaikka saan käsiini st:n kannen niin mielellään sen otan kun tämän päivän ehdokas ei tuottanut tulosta, vain rahteja edes takas :twisted:
#295

Rstf
Xr2i

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Lokakuu 16. 22:07:37 2008

Tyhmistä tyhmin kysymys. Toimiiko toi 1.8 zetec turbotettuna. Siis tuli tossa mieleen jos kokeilis tommosta budjettiturboa. Kaverilla ois t28 vai t25 ylimääräsenä... Jos kestäis vakiona 0.3-0.5bar? Meneekö mahdottomaks, lähinnä mietin vaan ois helppo toteuttaa ilmeisesti katti putkeen ja dynolappu vaan...

Kyseessä tuo -85 Fiestaano
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Lokakuu 17. 0:59:51 2008

Jep nimen omaan ois Crossiin tulossa vaparikoneeksi, joten tuo hydraulisuus tuskin tulee kyseeseen! Kiertää pitäisi kuitenkin sen ~8500rpm, kun sen verran kierrätettiin vanhaa edellistäkin vaparia. Tottakai alakertakin kokee täydellisen muutoksen samalla. Tässä nyt vaan kartoitetaan vaihtoehtoja, kun kuitenkin tuo 16v kiinnostaisi aika paljon. Kairata se pitäisi se ST:n kansikin. Imuvenan kooksi meinasinkin tuota 33.5mm ja pakopuolelle 30mm. Täytyy tilailla satsi noita mekaanisia nostajia, niin pääsee mittailemaan. Ne uskoakseni saa kyllä koneistamalla kantta käymään tuohon vanhempaankin? Tää on sitä pioneerihenkeä... :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Lokakuu 17. 10:22:18 2008

puliukk0 kirjoitti:Tyhmistä tyhmin kysymys. Toimiiko toi 1.8 zetec turbotettuna. Siis tuli tossa mieleen jos kokeilis tommosta budjettiturboa. Kaverilla ois t28 vai t25 ylimääräsenä... Jos kestäis vakiona 0.3-0.5bar? Meneekö mahdottomaks, lähinnä mietin vaan ois helppo toteuttaa ilmeisesti katti putkeen ja dynolappu vaan...

Kyseessä tuo -85 Fiestaano
Haulla löytyy juttua näistä...

Kyllä kai se johonkin asti kestää, mulla kesti sorvatut vakiomännät 0.9 bar 2kk, sitä ennnen ajelin 0.5 bar ahdoilla puolisen vuotta. Puolella barilla irtosi pekissä karvan alle 200 heppaa ja 250Nm vääntöä, kunnes kytkin ei enää pitänyt.
Tosin ilman säädettävää moottorinohjausta ja isompia suuttimia hommasta ei tule mitään, kokeilin konetta käymään vakioboksilla ja heitin lenkin korttelin ympäri. Heti kun alkoi vähänkin ahtaa niin alkoi röpötys ja meno hyytyi. Budjettin ja budjetti, sain tohon ekaan koneversioon palamaan vajaa pari tonnia...

Tarvitset vaan lapun teknisistä eroista mallisarjan tehokkaampaan varrattuna sinun autoosi, penkkilapun ja päästölapun. Noin vanhaan ei tartte edes kattia laittaa. Näin teoriassa, kysy konttorilta lisää, sillä jutut vaihtelevat konttorista riippuen. Tosin kannattaa tehdä pykälien mukaan ettei tule sitten harmia jälkikäteen.

Projektit -osiosta löytyy juttua lisää.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Lokakuu 17. 16:08:35 2008

Hartza kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Tyhmistä tyhmin kysymys. Toimiiko toi 1.8 zetec turbotettuna. Siis tuli tossa mieleen jos kokeilis tommosta budjettiturboa. Kaverilla ois t28 vai t25 ylimääräsenä... Jos kestäis vakiona 0.3-0.5bar? Meneekö mahdottomaks, lähinnä mietin vaan ois helppo toteuttaa ilmeisesti katti putkeen ja dynolappu vaan...

Kyseessä tuo -85 Fiestaano
Haulla löytyy juttua näistä...

Kyllä kai se johonkin asti kestää, mulla kesti sorvatut vakiomännät 0.9 bar 2kk, sitä ennnen ajelin 0.5 bar ahdoilla puolisen vuotta. Puolella barilla irtosi pekissä karvan alle 200 heppaa ja 250Nm vääntöä, kunnes kytkin ei enää pitänyt.
Tosin ilman säädettävää moottorinohjausta ja isompia suuttimia hommasta ei tule mitään, kokeilin konetta käymään vakioboksilla ja heitin lenkin korttelin ympäri. Heti kun alkoi vähänkin ahtaa niin alkoi röpötys ja meno hyytyi. Budjettin ja budjetti, sain tohon ekaan koneversioon palamaan vajaa pari tonnia...

Tarvitset vaan lapun teknisistä eroista mallisarjan tehokkaampaan varrattuna sinun autoosi, penkkilapun ja päästölapun. Noin vanhaan ei tartte edes kattia laittaa. Näin teoriassa, kysy konttorilta lisää, sillä jutut vaihtelevat konttorista riippuen. Tosin kannattaa tehdä pykälien mukaan ettei tule sitten harmia jälkikäteen.

Projektit -osiosta löytyy juttua lisää.
Ehkä sitä pitäis palata maan pinnalle takas. Jos ostais jonkun oikeen auton vähän ajan päästä :D

Btw, mulla taitaa olla mallisarjan tehokkaimman kaikki hilut kiinni. Sikshän se vähän kiinnostais :)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Su Lokakuu 19. 22:13:52 2008

Kävin räpsimässä muutaman kuvan RS focuksen(zetec) paininkupista, muutama kuva meni vituksi mutta jotain jäi matkaan.

http://s39.photobucket.com/albums/e174/ ... 020018.jpg
http://s39.photobucket.com/albums/e174/ ... 020019.jpg
http://s39.photobucket.com/albums/e174/ ... 020020.jpg
http://s39.photobucket.com/albums/e174/ ... 020022.jpg
http://s39.photobucket.com/albums/e174/ ... 020023.jpg

Säätöpalan halkaisija 27.5mm voi tulla ongelmaksi, jos hytikoissakin oleva 28.4mm halkaisija on liian vähän rajulle nokalle???

Muutenhan tämä kuppi oli sen aiemmin ilmi tulleen 30mm.
#295

Rstf
Xr2i

xr2i16v
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
Paikkakunta: Turku

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja xr2i16v » Su Lokakuu 19. 22:36:33 2008

Kent cams tarjoaa 32mm kovaa nostajaa Zetecciin 21,78£ kappale

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Lokakuu 20. 6:47:10 2008

Tuskinpa tulee ongelmaksi! Esim. tuolle nokalle Cat Cams tarjoaa kovaa nostajaa juuri orkkis mitoilla. Rajumpaa en minä sieltä löytänyt... Sille 32mm näinköhän riittää ainakaan 1.8 kannessa jyrsintävara? Liekkö uudemmassa kannessa enemmän pelivaraa? Täytyy käydä kysäisemässä hintaa tuolle kovalle nostajalle.

291 / 282°
266 / 255°
12.50 / 11.80mm
4.45 / 3.75mm Venttiilit auki Ykk
custom
MECH: rally & race

Nostaja CC052 Ulko halk. 29.97mm, sisä halk. 28.0mm, korkeus 25.1mm
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tezu » La Marraskuu 8. 14:58:53 2008

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... r=2248150&

Olis kiva nähdä kunnon specsit mitä kaikkea tohon on tehty ja kuinka kalliiks tulee. Teholukemat näyttäis olevan hyvin mielyttävät vapari zeteciks.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Marraskuu 8. 15:01:15 2008

tezu kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... r=2248150&

Olis kiva nähdä kunnon specsit mitä kaikkea tohon on tehty ja kuinka kalliiks tulee. Teholukemat näyttäis olevan hyvin mielyttävät vapari zeteciks.
Eihän toi nyt mahdottomasti ole. 228hp, onhan ST170 jo 173hp ja luultavasti suht miedoilla nokilla?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tezu » La Marraskuu 8. 15:03:45 2008

puliukk0 kirjoitti:
tezu kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... r=2248150&

Olis kiva nähdä kunnon specsit mitä kaikkea tohon on tehty ja kuinka kalliiks tulee. Teholukemat näyttäis olevan hyvin mielyttävät vapari zeteciks.
Eihän toi nyt mahdottomasti ole. 228hp, onhan ST170 jo 173hp ja luultavasti suht miedoilla nokilla?
No jos pohjana ollut alta 140hp ja teholisäys on melkeen 100hp. Kuulostaa mun korvaan hyvältä.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Marraskuu 8. 21:00:45 2008

tezu kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:
tezu kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... r=2248150&

Olis kiva nähdä kunnon specsit mitä kaikkea tohon on tehty ja kuinka kalliiks tulee. Teholukemat näyttäis olevan hyvin mielyttävät vapari zeteciks.
Eihän toi nyt mahdottomasti ole. 228hp, onhan ST170 jo 173hp ja luultavasti suht miedoilla nokilla?
No jos pohjana ollut alta 140hp ja teholisäys on melkeen 100hp. Kuulostaa mun korvaan hyvältä.
Eiks F-Ryhmäläisissä Escorteissa oo jotai 240hp, sekin vanha 2 litranen. Tehoa vielä vähemmän vakiona...? :wink:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Etuveto » La Marraskuu 8. 22:11:30 2008

Sportin säännöt rajaa moottorin osia joten on vapaus virittää tietyissä rajoissa: nokan nostot,kampuran/vautipyörän painot ym.ym. Ei tyhjästä kaikkea saa tai saa jos on samoilla rajoituksilla tehty Hondan kone :lol:
#295

Rstf
Xr2i

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tezu » Su Marraskuu 9. 2:20:16 2008

puliukk0 kirjoitti: Eiks F-Ryhmäläisissä Escorteissa oo jotai 240hp, sekin vanha 2 litranen. Tehoa vielä vähemmän vakiona...? :wink:
Eiköhän kiinnostuksena ollut vain joku 'specsi' tosta rajotteelliseesta virittämisestä eikä mitä irtoo vaikka japanivirituplaturbogt-rskylinegreddyhksnitro kikottimesta?

offtopic säkin näköjään myymässä autoas jo. Hyvä luovuttaa ajoissa.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Marraskuu 9. 10:34:39 2008

tezu kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti: Eiks F-Ryhmäläisissä Escorteissa oo jotai 240hp, sekin vanha 2 litranen. Tehoa vielä vähemmän vakiona...? :wink:
Eiköhän kiinnostuksena ollut vain joku 'specsi' tosta rajotteelliseesta virittämisestä eikä mitä irtoo vaikka japanivirituplaturbogt-rskylinegreddyhksnitro kikottimesta?

offtopic säkin näköjään myymässä autoas jo. Hyvä luovuttaa ajoissa.
Ihme vittuilua saa takasin. Luulin että sporteissa se on suht vapaata virittämistä.

Ja anteeks nii helvetisti jos oon autoo vaihtamassa! :lol: :lol:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Marraskuu 9. 22:40:38 2008

Kattelin tossa 2.0 zetecin ilmamassamittaria, mutta ilmeisesti samalla numerolla kun 1.6 ja 1.8?
Ainakin autopurkaamot.comin haulla... Eiks halkasijassa ole eroa? Jos viisaammat valaisis...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Tammikuu 7. 22:07:43 2009

Voitasko vaik puhuu vähä taas täst.

Eka laitan ilmoille tän disclaimerin: Käytin hakua ja en löytän mitää muuta ku sivutolkul kaikkee mist ei pysty suodattaa haluamaasa tietoa ja sama ongelma oli noijen projektikertomusten kanski enkä kooklellakaa onnistunu löytää mitää sellast 'asia on näin' -tyylist vastaust asiaan.

Huoh.

No kuitenkin. Ostettunahan on se Boschin voimamiesmallin bensapumppu ja suunnitelmissa on suutimet mis on monta sataa cc ja joiden kans ei välttämättä saa päästöi ihan kondiksee. Kysymys kuuluukin, et miten toi bensanpaineensäädinsysteemi? Vanha ilmeisesti vaan 'unohdetaan' ja laitetaan paluuletkuun säädin? Tarviiko tota vanhaa tukkia/säädintä jotenkin tyhjentää tai muuten ropata vai onko se ihan tolla vaan tossa? Yheltä kaverilta sain jo vinkin pariin DNSF hyväksyttyyn säätimeenkin mutta mitä täällä CRSC:n puolella käytetään?

Hitsi. Huomen tulee intterkuuleri.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Tammikuu 8. 0:33:57 2009

Krisse kirjoitti: No kuitenkin. Ostettunahan on se Boschin voimamiesmallin bensapumppu ja suunnitelmissa on suutimet mis on monta sataa cc ja joiden kans ei välttämättä saa päästöi ihan kondiksee. Kysymys kuuluukin, et miten toi bensanpaineensäädinsysteemi? Vanha ilmeisesti vaan 'unohdetaan' ja laitetaan paluuletkuun säädin? Tarviiko tota vanhaa tukkia/säädintä jotenkin tyhjentää tai muuten ropata vai onko se ihan tolla vaan tossa? Yheltä kaverilta sain jo vinkin pariin DNSF hyväksyttyyn säätimeenkin mutta mitä täällä CRSC:n puolella käytetään?

Hitsi. Huomen tulee intterkuuleri.
Aeromotive vois olla hyvä?

Purin juuri Zetecin paineensäätimen suutintukista, se lähtee ihan repimällä kun ensin avaa pultit. Siinä kohtaa se pullonkaula on, se säädinosa mihin alipaineletku tulee tarttis melkeen korvata jollain tulpalla missä on o-rengasura. Samalla vingulla kaivaa paluukanavaa hieman avarammaksi säätimen alta. Toinen mahdollisesti ahdistava paikka on letkun liitokset, täytyykin tiedustella jos niihin saisi kunnon liittimet.

Jos joku haluaa tehdä tommosen tulpan, minulta saa mittoja.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Vastaa Viestiin