puliukk0 kirjoitti:Tyhmistä tyhmin kysymys. Toimiiko toi 1.8 zetec turbotettuna. Siis tuli tossa mieleen jos kokeilis tommosta budjettiturboa. Kaverilla ois t28 vai t25 ylimääräsenä... Jos kestäis vakiona 0.3-0.5bar? Meneekö mahdottomaks, lähinnä mietin vaan ois helppo toteuttaa ilmeisesti katti putkeen ja dynolappu vaan...
Kyseessä tuo -85 Fiestaano
Haulla löytyy juttua näistä...
Kyllä kai se johonkin asti kestää, mulla kesti sorvatut vakiomännät 0.9 bar 2kk, sitä ennnen ajelin 0.5 bar ahdoilla puolisen vuotta. Puolella barilla irtosi pekissä karvan alle 200 heppaa ja 250Nm vääntöä, kunnes kytkin ei enää pitänyt.
Tosin ilman säädettävää moottorinohjausta ja isompia suuttimia hommasta ei tule mitään, kokeilin konetta käymään vakioboksilla ja heitin lenkin korttelin ympäri. Heti kun alkoi vähänkin ahtaa niin alkoi röpötys ja meno hyytyi. Budjettin ja budjetti, sain tohon ekaan koneversioon palamaan vajaa pari tonnia...
Tarvitset vaan lapun teknisistä eroista mallisarjan tehokkaampaan varrattuna sinun autoosi, penkkilapun ja päästölapun. Noin vanhaan ei tartte edes kattia laittaa. Näin teoriassa, kysy konttorilta lisää, sillä jutut vaihtelevat konttorista riippuen. Tosin kannattaa tehdä pykälien mukaan ettei tule sitten harmia jälkikäteen.
Projektit -osiosta löytyy juttua lisää.