Kytkinvaijerin kiristin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Kytkinvaijerin kiristin

Viesti Kirjoittaja Maissi » Su Tammikuu 29. 12:44:35 2006

Eli on tuo vaijerin kiristin ilmeisesti "loppunut", napsahtaa joka perkeleen kerta ku nostaa kytkyttimen ylös. Sanokaa viisaammat, mitä mun sieltä sit pitäs vaihtaa, että toimis normaalisti? Mitä sanon myymäläntiskille osan/osien nimeksi?

Ja tietty, jos on jotai erikoista sen/niiden vaihdossa, niin vinkit tänne.

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Su Tammikuu 29. 13:02:02 2006

kytkinvaijerin puolikuuna mulle ainakin sitä kauppasivat tuossajoskus.itsellä se temppuilu jatkui vaikka ostin ne rattaat sinne kytkinpolkimen päähän.väänsin sitten sen kielekkeen mikä ottaa pois ns,kehinnän.nyt kun se ei yletä enää siihen, eli vaijerista pitää ottaa ite löysät pois niin on nyt toiminu vuoden ihan hyvin.
irc galleria voicecoil

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Kytkinvaijerin kiristin

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Tammikuu 29. 13:21:40 2006

Maissi kirjoitti:Eli on tuo vaijerin kiristin ilmeisesti "loppunut", napsahtaa joka perkeleen kerta ku nostaa kytkyttimen ylös. .
Se löysää vaijeria kun nostaa polkimen ylös jos napsuu.
Sun pitää tietää ko. osan väri kun haet uutta.

Sierra Kytkimen automaattisäätösarja jos Ø40mm "punainen"
Sierra Kytkimen automaattisäätösarja jos Ø45mm "keltainen"
Sierra Kytkimen automaattisäätösarja jos Ø50mm "valkea"
Sierra Kytkimen automaattisäätösarja jos Ø55mm. . . . . . .

Mulla oli cossussa keltainen ja vaihdoin tilalle valkoisen kun ei tahtonut kunnolla irroittaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » Su Tammikuu 29. 19:22:08 2006

Valkee on mulla. Pitäskö munkin sit ottaa samanlainen vai suosiolla tuo isompi sit? Jos ei toimi, ni vois tehdä tollasen manuaaliversion siitä sit...

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Ma Heinäkuu 14. 20:57:33 2008

Mulla meni säleiksi mk6 rs2k escosta tuo kyseinen puolikuun mallinen kiristin. Väriltään on vihreä. Mitenkä tuo vaihdetaan? Pitääkö ottaa koko poljin hässäkkä irti???
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Heinäkuu 14. 21:04:34 2008

teme69 kirjoitti:Mulla meni säleiksi mk6 rs2k escosta tuo kyseinen puolikuun mallinen kiristin. Väriltään on vihreä. Mitenkä tuo vaihdetaan? Pitääkö ottaa koko poljin hässäkkä irti???
Ainakin Sierrassa oli helpompi vaihtaa kun otti koko poljin systeemin irti ei sekään ollut ihan helppo homma.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Ma Heinäkuu 14. 21:19:21 2008

Sitä pelkäsinkin et koko setti irti ja sit se poljinten akseli irti jne. No onpahan ainakin jotain tekemistä illaksi! 8)
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Heinäkuu 15. 19:15:24 2008

Noitten kanssa useempaan otteeseen taistellu ja en kylla koskaan oo koko satsia irrottanu.
Mitaan muutakun vaijeri irti ja lukkoprikka akselin paasta veks ja se poljin tulee sielta melkein kuin itsestaan, (kannattaa varoo sormiensa kanssa jos on jousi viela kiinni ja jannityksessa :twisted: )...

Toki se voi olla helpompi ja sormi-ystavallisempi purkaa / kasata jos ottaa koko hassakan irti. :)
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 15. 19:29:12 2008

Jousi kannattaa venyttää polkimeen paikalleen vasta silloin kun poljin on takaisin siinä akselissa. Ainakin neloskoppaescortissa se helpotti kasaamista. Ainakin neloskopassa se poljin mahtuu irtoamaan siitä akselilta, vaikka sen loppuhässäkän jättää sinne kiinni.
Jäsen #606

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Ti Heinäkuu 15. 21:23:18 2008

Kiitos vinkeistä! Pitääkin katsella jos sen kytkin polkimen saisi sittenkin pelkästään irti. Eilen äkkiseltään katsottuna väittäisin että poljinten akselin saisi vedettyä pois vain jarrulta kytkimeen päin eikä taida mahtua akseli pois jos ei irrota koko settiä. Kutos koppa esco siis kyseessä.
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

MiHu
Viestit: 377
Liittynyt: Ke Tammikuu 21. 19:17:33 2004
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja MiHu » Ke Heinäkuu 16. 22:21:32 2008

Mulla temppuili kanssa tuo automaattikiristin. MUTTA syynä oli polinrungon hajoaminen :shock: Se kytkimen puoleinen osa oli repeytynyt kahteen osaan sieltä ylhäältä. Jo 2. tälläinen tapaus mulle. Kiristin oli ok mut pellit antaa periksi, oisko liikaa jerkkua reisissä :?: :wink:
-89 sierra "perhemalli" cosworth
-90 fiesta xr2i 1.8 16v (kauppakassi)
-88 Sierra is(ex),-91 4x4 (ex),-92 (ex)
-Sierra 1.6L -84 (museoon ?)
-05 Mondeo "stasiwagon"
#652
- Kauniita autoja,nopeita naisia-
- Ford ei ole auto, se on elämäntapa-

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Heinäkuu 16. 22:31:20 2008

MiHu kirjoitti:Mulla temppuili kanssa tuo automaattikiristin. MUTTA syynä oli polinrungon hajoaminen :shock: Se kytkimen puoleinen osa oli repeytynyt kahteen osaan sieltä ylhäältä. Jo 2. tälläinen tapaus mulle. Kiristin oli ok mut pellit antaa periksi, oisko liikaa jerkkua reisissä :?: :wink:
voi olla mutta myöskin jumittava kytkinvaijeri saa aikaan poljinpaketin antautumisen ajan myötä

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Heinäkuu 16. 22:38:53 2008

Samoilla linjoilla Sierra XR:n kanssa, ei se jerkku pohkeissa niitä paikkoja hajoita, vaan jumittava kytkinvaijeri. Talvella jouduin kanssa silloiseen talvikäyttikseen vaihtamaan poljinpaketin, kun oli murtunut useasta kohdasta. Edellinen omistaja oli jo vaihtanut kytkimeen kaikki osat, vain vaijeri oli jäänyt vanhasta. Vaijeri olikin ollut se kaiken pahan alku ja juuri, oli muovipäällyste kulunut puhki vaijerista. Kyllä muuten tuli kevytkäyttöinen kytkin, eikä varmasti hajoa poljinpaketti vaikka olis kuinka paljon voimaa jaloissa käyttää sitä kevytkäyttöistä kytkintä.
Pedal tu tö metal!

MiHu
Viestit: 377
Liittynyt: Ke Tammikuu 21. 19:17:33 2004
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja MiHu » To Heinäkuu 17. 20:21:20 2008

No mulla meni jostain syystä 2 vaijeria vuoteen,ettei ainakaan vanhoja olleet. Kummatkin murtumiset oli samassa kohti, kun peltiä prässätään aine ohenee ja lujuus kärsii. Hitsiä ja pari jäykistepeltiä niin johan toimii....
-89 sierra "perhemalli" cosworth
-90 fiesta xr2i 1.8 16v (kauppakassi)
-88 Sierra is(ex),-91 4x4 (ex),-92 (ex)
-Sierra 1.6L -84 (museoon ?)
-05 Mondeo "stasiwagon"
#652
- Kauniita autoja,nopeita naisia-
- Ford ei ole auto, se on elämäntapa-

Vastaa Viestiin