Kytkinvaijerin kiristin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 611
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003
Kytkinvaijerin kiristin
Eli on tuo vaijerin kiristin ilmeisesti "loppunut", napsahtaa joka perkeleen kerta ku nostaa kytkyttimen ylös. Sanokaa viisaammat, mitä mun sieltä sit pitäs vaihtaa, että toimis normaalisti? Mitä sanon myymäläntiskille osan/osien nimeksi?
Ja tietty, jos on jotai erikoista sen/niiden vaihdossa, niin vinkit tänne.
Ja tietty, jos on jotai erikoista sen/niiden vaihdossa, niin vinkit tänne.
-
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
- Paikkakunta: naarajärvi
- Viesti:
kytkinvaijerin puolikuuna mulle ainakin sitä kauppasivat tuossajoskus.itsellä se temppuilu jatkui vaikka ostin ne rattaat sinne kytkinpolkimen päähän.väänsin sitten sen kielekkeen mikä ottaa pois ns,kehinnän.nyt kun se ei yletä enää siihen, eli vaijerista pitää ottaa ite löysät pois niin on nyt toiminu vuoden ihan hyvin.
irc galleria voicecoil
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: Kytkinvaijerin kiristin
Se löysää vaijeria kun nostaa polkimen ylös jos napsuu.Maissi kirjoitti:Eli on tuo vaijerin kiristin ilmeisesti "loppunut", napsahtaa joka perkeleen kerta ku nostaa kytkyttimen ylös. .
Sun pitää tietää ko. osan väri kun haet uutta.
Sierra Kytkimen automaattisäätösarja jos Ø40mm "punainen"
Sierra Kytkimen automaattisäätösarja jos Ø45mm "keltainen"
Sierra Kytkimen automaattisäätösarja jos Ø50mm "valkea"
Sierra Kytkimen automaattisäätösarja jos Ø55mm. . . . . . .
Mulla oli cossussa keltainen ja vaihdoin tilalle valkoisen kun ei tahtonut kunnolla irroittaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ainakin Sierrassa oli helpompi vaihtaa kun otti koko poljin systeemin irti ei sekään ollut ihan helppo homma.teme69 kirjoitti:Mulla meni säleiksi mk6 rs2k escosta tuo kyseinen puolikuun mallinen kiristin. Väriltään on vihreä. Mitenkä tuo vaihdetaan? Pitääkö ottaa koko poljin hässäkkä irti???
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Noitten kanssa useempaan otteeseen taistellu ja en kylla koskaan oo koko satsia irrottanu.
Mitaan muutakun vaijeri irti ja lukkoprikka akselin paasta veks ja se poljin tulee sielta melkein kuin itsestaan, (kannattaa varoo sormiensa kanssa jos on jousi viela kiinni ja jannityksessa
)...
Toki se voi olla helpompi ja sormi-ystavallisempi purkaa / kasata jos ottaa koko hassakan irti.
Mitaan muutakun vaijeri irti ja lukkoprikka akselin paasta veks ja se poljin tulee sielta melkein kuin itsestaan, (kannattaa varoo sormiensa kanssa jos on jousi viela kiinni ja jannityksessa

Toki se voi olla helpompi ja sormi-ystavallisempi purkaa / kasata jos ottaa koko hassakan irti.

* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
- Paikkakunta: Salo
Kiitos vinkeistä! Pitääkin katsella jos sen kytkin polkimen saisi sittenkin pelkästään irti. Eilen äkkiseltään katsottuna väittäisin että poljinten akselin saisi vedettyä pois vain jarrulta kytkimeen päin eikä taida mahtua akseli pois jos ei irrota koko settiä. Kutos koppa esco siis kyseessä.
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96
-
- Viestit: 377
- Liittynyt: Ke Tammikuu 21. 19:17:33 2004
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Mulla temppuili kanssa tuo automaattikiristin. MUTTA syynä oli polinrungon hajoaminen
Se kytkimen puoleinen osa oli repeytynyt kahteen osaan sieltä ylhäältä. Jo 2. tälläinen tapaus mulle. Kiristin oli ok mut pellit antaa periksi, oisko liikaa jerkkua reisissä




-89 sierra "perhemalli" cosworth
-90 fiesta xr2i 1.8 16v (kauppakassi)
-88 Sierra is(ex),-91 4x4 (ex),-92 (ex)
-Sierra 1.6L -84 (museoon ?)
-05 Mondeo "stasiwagon"
#652
- Kauniita autoja,nopeita naisia-
- Ford ei ole auto, se on elämäntapa-
-90 fiesta xr2i 1.8 16v (kauppakassi)
-88 Sierra is(ex),-91 4x4 (ex),-92 (ex)
-Sierra 1.6L -84 (museoon ?)
-05 Mondeo "stasiwagon"
#652
- Kauniita autoja,nopeita naisia-
- Ford ei ole auto, se on elämäntapa-
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
voi olla mutta myöskin jumittava kytkinvaijeri saa aikaan poljinpaketin antautumisen ajan myötäMiHu kirjoitti:Mulla temppuili kanssa tuo automaattikiristin. MUTTA syynä oli polinrungon hajoaminenSe kytkimen puoleinen osa oli repeytynyt kahteen osaan sieltä ylhäältä. Jo 2. tälläinen tapaus mulle. Kiristin oli ok mut pellit antaa periksi, oisko liikaa jerkkua reisissä
![]()
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Samoilla linjoilla Sierra XR:n kanssa, ei se jerkku pohkeissa niitä paikkoja hajoita, vaan jumittava kytkinvaijeri. Talvella jouduin kanssa silloiseen talvikäyttikseen vaihtamaan poljinpaketin, kun oli murtunut useasta kohdasta. Edellinen omistaja oli jo vaihtanut kytkimeen kaikki osat, vain vaijeri oli jäänyt vanhasta. Vaijeri olikin ollut se kaiken pahan alku ja juuri, oli muovipäällyste kulunut puhki vaijerista. Kyllä muuten tuli kevytkäyttöinen kytkin, eikä varmasti hajoa poljinpaketti vaikka olis kuinka paljon voimaa jaloissa käyttää sitä kevytkäyttöistä kytkintä.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 377
- Liittynyt: Ke Tammikuu 21. 19:17:33 2004
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
No mulla meni jostain syystä 2 vaijeria vuoteen,ettei ainakaan vanhoja olleet. Kummatkin murtumiset oli samassa kohti, kun peltiä prässätään aine ohenee ja lujuus kärsii. Hitsiä ja pari jäykistepeltiä niin johan toimii....
-89 sierra "perhemalli" cosworth
-90 fiesta xr2i 1.8 16v (kauppakassi)
-88 Sierra is(ex),-91 4x4 (ex),-92 (ex)
-Sierra 1.6L -84 (museoon ?)
-05 Mondeo "stasiwagon"
#652
- Kauniita autoja,nopeita naisia-
- Ford ei ole auto, se on elämäntapa-
-90 fiesta xr2i 1.8 16v (kauppakassi)
-88 Sierra is(ex),-91 4x4 (ex),-92 (ex)
-Sierra 1.6L -84 (museoon ?)
-05 Mondeo "stasiwagon"
#652
- Kauniita autoja,nopeita naisia-
- Ford ei ole auto, se on elämäntapa-