männänrenkaista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
männänrenkaista
Muutama kyssäri männänrenkaista vastukset perusteluineen...
löysin nipun uusia männänrenkaita (2.0 diesel tojo crown) joiden mitat olisi samat kuin 2.3 Fordin V6. Koneesta ei tule virikonetta.
-Käykö dieselin männänrenkaat bensa koneeseen? Mun mielestä ei pitäs olla ongelmaa.
-Mitä eroa on 1. puristusrenkaalla ja 2. puristusrenkaalla.. lähinnä materiaali ja kestävyys yms. eli voiko vaihtaa keskenään.
-Jos alkuperäinen männänrengas on tasakulmainen joka reunalta ja uusi rengas viisto toiselta puolelta niin onko väliä vai pitääkö männästäkin löytyä viiste samalla kulmalla.
löysin nipun uusia männänrenkaita (2.0 diesel tojo crown) joiden mitat olisi samat kuin 2.3 Fordin V6. Koneesta ei tule virikonetta.
-Käykö dieselin männänrenkaat bensa koneeseen? Mun mielestä ei pitäs olla ongelmaa.
-Mitä eroa on 1. puristusrenkaalla ja 2. puristusrenkaalla.. lähinnä materiaali ja kestävyys yms. eli voiko vaihtaa keskenään.
-Jos alkuperäinen männänrengas on tasakulmainen joka reunalta ja uusi rengas viisto toiselta puolelta niin onko väliä vai pitääkö männästäkin löytyä viiste samalla kulmalla.
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
lueskeles tuolta,
http://www.hastingsmfg.com/techtips.htm
ei renkaissa sinänsä ole eroa, toiset voi olla paremmin diesel-käyttöön soveltuvia kuin toiset
etenkin topikki
http://www.hastingsmfg.com/ServiceTips/ ... mendat.htm
miksi pitäis vaihtaa ?
toi viistejuttu ei selvinny, tarkotatko, ettö renkaan ulkopinta on vino ?
tossa kuva ku vähän kelaat
http://www.hastingsmfg.com/ServiceTips/ ... ontrol.htm
http://www.hastingsmfg.com/techtips.htm
ei renkaissa sinänsä ole eroa, toiset voi olla paremmin diesel-käyttöön soveltuvia kuin toiset
etenkin topikki
http://www.hastingsmfg.com/ServiceTips/ ... mendat.htm
miksi pitäis vaihtaa ?
toi viistejuttu ei selvinny, tarkotatko, ettö renkaan ulkopinta on vino ?
tossa kuva ku vähän kelaat
http://www.hastingsmfg.com/ServiceTips/ ... ontrol.htm
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Renkaan toinen sivu on siis viistetty, ei se osa joka hankaa sylinteriin. Männässä täytyy olla samanlainen viiste urassa. Näin aika usein on, ja siksi renkaissa on merkinnät miten päin se mäntään asennetaan.
Joissain renkaissa on ylimmän renkaan yläkulma viistetty, ilmeisesti siitä syystä että kun se kuluneeseen sylinteriin asennetaan, se ei pääse tapaamaan mahdolliseen olakkeeseen joka sylinteriin on kulunut. Jos kulunut pytty taas hoonataan niin paljon, että olakekin lähtee kokonaan, niin välys on jo aika iso.
Joissain renkaissa on ylimmän renkaan yläkulma viistetty, ilmeisesti siitä syystä että kun se kuluneeseen sylinteriin asennetaan, se ei pääse tapaamaan mahdolliseen olakkeeseen joka sylinteriin on kulunut. Jos kulunut pytty taas hoonataan niin paljon, että olakekin lähtee kokonaan, niin välys on jo aika iso.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
http://www.hastingsmfg.com/ServiceTips/ring_types.htm
alkuperäiset renkaat on 'Plain rectangular compression ring' tyyppiset
uudet hastingsit on 'Keystone compression ring' tyyppiset
joissa on yläkulma viistetty aivan kuten yritin selittää
ja siksi vaihdan kun entiset ovat kuluneet.. loogista eikö.. ja nämä sain rompetorilta 20 eurolla koko setin.
alkuperäiset renkaat on 'Plain rectangular compression ring' tyyppiset
uudet hastingsit on 'Keystone compression ring' tyyppiset
joissa on yläkulma viistetty aivan kuten yritin selittää
ja siksi vaihdan kun entiset ovat kuluneet.. loogista eikö.. ja nämä sain rompetorilta 20 eurolla koko setin.
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Näyttäs siltä, että yläpuolelta viistottua rengasta ei saisi pistää uraan jossa ei ole vastaavaa viistettä männässä, siinä tulee tosiaan ongelmaksi, että männänrengas rupeaa liikkumaan urassaan ja syö uraa..
Mitä eroa on 1. ja 2. puristusrenkaan materiaaleissa pinnoitetta huomiomatta, voiko niitä vaihtaa keskenään jos ovat mitoiltaan vastaavat ?
Mitä eroa on 1. ja 2. puristusrenkaan materiaaleissa pinnoitetta huomiomatta, voiko niitä vaihtaa keskenään jos ovat mitoiltaan vastaavat ?
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Nostetaampas tästä aiheesta kysymys, että:
Onko cossun männänrenkaiden öljyrengas sama kuin OHC:n? Onko tietoa?
Mahdollisesti Wisecon 91.8:iin pitäisi nyt saada uudet männänrenkaat koska 30tkm aikana mennyt tod näk nimenomaan öljyrengas/renkaat (Puristukset ok). Niin olisiko ns. cossu/ohc:sta parempi vaihtoehto tähän öljyrenkaan puolelta..
Onko cossun männänrenkaiden öljyrengas sama kuin OHC:n? Onko tietoa?
Mahdollisesti Wisecon 91.8:iin pitäisi nyt saada uudet männänrenkaat koska 30tkm aikana mennyt tod näk nimenomaan öljyrengas/renkaat (Puristukset ok). Niin olisiko ns. cossu/ohc:sta parempi vaihtoehto tähän öljyrenkaan puolelta..
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Koskeeko varmasti kaikkia Ford Cosworth moottoreita..?BlackEscort kirjoitti:Listan mukaan jokaisessa Ford Cosworth moottorissa on 3millinen rinkula ja muissa pääsääntöisesti 4millinen
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Sori, kaikki 2.0 16v. Siin listassa ei ollu korpin rinkuloita ollenkaan...ja kyse olikin mielestäni tuosta puolimoottorista? 
Eikä myöskään listalla ollut mitään kilpa-ajoneuvoja tms...kyse siis sierran ja escon cossu moteista...
Edit: kylläpä meni nyt hankalaksi, ainakin ohc:n rengas 4mm ja sierra/esco cossun 3mm paksu...eli ainakaan toinen ei käy...

Eikä myöskään listalla ollut mitään kilpa-ajoneuvoja tms...kyse siis sierran ja escon cossu moteista...
Edit: kylläpä meni nyt hankalaksi, ainakin ohc:n rengas 4mm ja sierra/esco cossun 3mm paksu...eli ainakaan toinen ei käy...
Viimeksi muokannut Pykälä, Ma Elokuu 4. 22:20:37 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
ei taida olla wisecoissa saman kokoiset renkaat kuin cossussa...Newis kirjoitti:Nostetaampas tästä aiheesta kysymys, että:
Onko cossun männänrenkaiden öljyrengas sama kuin OHC:n? Onko tietoa?
Mahdollisesti Wisecon 91.8:iin pitäisi nyt saada uudet männänrenkaat koska 30tkm aikana mennyt tod näk nimenomaan öljyrengas/renkaat (Puristukset ok). Niin olisiko ns. cossu/ohc:sta parempi vaihtoehto tähän
öljyrenkaan puolelta..
ford escort´79 tic