1. Teet sellaisen työkalun jossa kaksi lattarautaa päällekkäin Y:n muodossa, latat risteyskohdasta läpipultilla kiinni toisiinsa (sarana) ja Y:n sakaroiden päihin reijät joista se sitten pultataan vauhtipyörään vaikka asetelman pulttien reijistä. Siitä on hyvä pitää kiinni ja jos ei voimat riitä niin lattiaa vasten se rauta sitten
Aikaa menee se mitä latan katkaisuun ja 3 reijän poraamiseen saa tuhlattua
Erittäin näppärä työkalu esim nokkapyörien irroittamiseen ja kiristämiseen kun sakaroiden päissä oleviin reikiin kiristää pultit "tapeiksi" niin voi pitää esim siitä nokkapyörän reijistä vastaan, käy myös esim kardaanin laippojen kiristelyyn aukomiseen ymsyms
Tuossa on vielä se hyvä puoli että kun on saranoitu pultilla niin "haarukan" kokoa voi vapaasti muutella joten sopii eri pulttijaoille ja halkaisijoille
2. Vielä nopeampi homma on ottaa latan pätkä ja porata siihen kaksi reikää ja pultata se rauta vauhtipyörään 2 vierekkäiseen kytkinasetelman reikään silleen että se latan pää tulee reilusti vauhtipyörän yli. Sitten koneen ja laatikon kiinnityspultin reikään riittävän pitkä pultti "stoppariksi" johon se latan pää törmää
Tai sitten taas sitä lattiaa/pöytää vasten
Niin ja kyllä siinä mutukoneesta loppuu pahasti voima kesken jos ei jaksa hakata vauhtipyörän pultteja auki ilman että lähtee pyörimään
Niin ja jos päädyt tekemään tuollaisen kohdan 1 työkalun niin samalla kun se on pultattuna vauhtipyörään kiinni niin kannattaa kiristää se kampiakselin hihnapyörän pultti