hyvä koneistamo ???

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

hyvä koneistamo ???

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Ti Tammikuu 11. 6:39:06 2005

nyt olisi hyvä koneistamo hakusessa....

akselilla turku - salo..

cossun kone osina ja nyt uutta romua sisään...

joku asiantunteva paja \koneistamo ..

kasaan rojut itse mutta en omista kaikenlaisia koneistamon heepeleitä.
eikä oikeen uskaltai viedä ihan mihin vaan ,, että sitten se harjoittelia voi kevyesti porata sylinterit soikeiksi !!!

ehdotuksia tai omia kokemuksia.. :idea:
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ti Tammikuu 11. 12:04:41 2005

Salossa Virtasen Moottori, Turussa Moottorikoneistus Ojala.

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Ti Tammikuu 11. 13:40:19 2005

:lol: ja mahdollisesti ilman kuittia ....... :wink:
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

arnolds
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Maaliskuu 25. 15:12:36 2003
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja arnolds » Ti Tammikuu 11. 17:33:14 2005

+2.bar kirjoitti::lol: ja mahdollisesti ilman kuittia ....... :wink:
Jos et välttämättä tunne paikkaa etkä tiedä tehdystä jäljestä paljoakaan
niin ei kauheen viisasta teettää ilman lappuu
Sulla ei ole silloin tietoakaan takuusta!
Tuttujen kesken asia on ihan eri.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Tammikuu 11. 20:49:21 2005

Kokkolan moottorihiomoon vaan :)

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Tammikuu 12. 0:40:36 2005

arnolds kirjoitti: Jos et välttämättä tunne paikkaa etkä tiedä tehdystä jäljestä paljoakaan
niin ei kauheen viisasta teettää ilman lappuu
Sulla ei ole silloin tietoakaan takuusta!
Tuttujen kesken asia on ihan eri.
voisi joutua koneistaja nilkuttaan töihin ja syömään pilttiä jos kieltäytyisi hyvittämästä tai korjaamasta konetta, jonka on epäkelvoilla koneistuksilla pilannut, oli kuittia tai ei.

mutta joo, mä en veisi mihinkään koneistamoon cossun mottia, jos en tietäisi että jälki on kunnollista.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » Ma Elokuu 18. 18:58:41 2008

Onko tiedossa hyvää ja kohtuuhintaista (tarkoitan hinta-laatusuhdetta) moottorin koneistamoa Nivala - Ylivieska - Kalajoki alueelta?
Ja tietoa koneistuksen hinnoista yleensä? Kiertokangen kevennys, tasapainotukset yms?
"Mieluiten ihan sama."

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Elokuu 18. 20:09:37 2008

Artery kirjoitti:Onko tiedossa hyvää ja kohtuuhintaista (tarkoitan hinta-laatusuhdetta) moottorin koneistamoa Nivala - Ylivieska - Kalajoki alueelta?
Ja tietoa koneistuksen hinnoista yleensä? Kiertokangen kevennys, tasapainotukset yms?
Taitaa tuolla akselilla ainut olla Aution Auto, hinnat ei ole kovia mutta eri asia rupevatko jotain kiertokangen kevennystä/kiillotusta tekemään.

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » Ma Elokuu 18. 20:27:27 2008

Juu. Pitäisi ainakin suuttimet testata ja tosiaan yksi kiertokanki on H profiilia ja muut S. Toinen vaihtoehto olisi vaihtaa S profiiliin tuo H profiilin veivi mikäli jollain clubilaisella tuollaiseen vaihtokauppaan olisi mielenkiintoa.
"Mieluiten ihan sama."

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ma Elokuu 18. 20:57:22 2008

S-profiili kiertokanki :?:
Jäsen #1112

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » Ma Elokuu 18. 21:03:42 2008

Tarkoitan siis kiertokangen pohjassa olevaa s kirjainta :D En sitä että olisi tuon kirjaimen mallinen. :wink: Niitä kun on L S ja H mallia.
"Mieluiten ihan sama."

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Elokuu 18. 21:04:51 2008

Nyt taitaa mennä h profiilit ja muut profiilit sekasin.
Jos cossun kangista on puhe niin H ja S on painomerkintöjä.
L = Light
S = Std?
H = Heavy

Jos muistan oikein niin ne meni noin, jjs korjaa varmasti virheet jos niitä on. :wink:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » Ma Elokuu 18. 21:21:23 2008

Hesus kirjoitti:Nyt taitaa mennä h profiilit ja muut profiilit sekasin.
Niinpä taisi käydä. Eipä siinä sitten taida auttaa kuin keventää tuo yksi, jospa se sillä menisi.
"Mieluiten ihan sama."

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

öljysuihkut lohkoon

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Elokuu 18. 23:25:15 2008

Laitetaas saman jutun alle kun aiheessa pysyy.

OHC ja Cossu lohkoon öljysuihkujen koneistus vaik mallia bemari.
-nehän oli monet todennu ihan hyväksi.

Mitkä koneistamot tuon tekee ilman harjoituslohkoa.

Löytyykö klubilaisia jotka tuon on tehnyt.

Löytyykö Oulunseudulta. Tai etelämpää.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Elokuu 19. 17:04:48 2008

Artery kirjoitti:
Hesus kirjoitti:Nyt taitaa mennä h profiilit ja muut profiilit sekasin.
Niinpä taisi käydä. Eipä siinä sitten taida auttaa kuin keventää tuo yksi, jospa se sillä menisi.
No ei niissä tod.näk niin suurta eroa ole mutta eiköhän se puntituksella mene. Voithan sä kattoo painot niistä ja tehdä sen mukaan päätöksiä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Elokuu 19. 19:47:24 2008

Hesus kirjoitti:
Artery kirjoitti:
Hesus kirjoitti:Nyt taitaa mennä h profiilit ja muut profiilit sekasin.
Niinpä taisi käydä. Eipä siinä sitten taida auttaa kuin keventää tuo yksi, jospa se sillä menisi.
No ei niissä tod.näk niin suurta eroa ole mutta eiköhän se puntituksella mene. Voithan sä kattoo painot niistä ja tehdä sen mukaan päätöksiä.

muistaakseni s ja h kangen paino ero 30-40g. hetki sitten mittailin niitä painoja. h kangessa paljon paksumpi männäntapin yläpuoli ja on sen näköinen ettei ole hirveästi viimeistelty, jos vestaa s-kankeen.
ford escort´79 tic

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Elokuu 20. 21:44:13 2008

ainakin 1.8td moottorin kanget on HEAVY ja männäntappi on 26mm

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Elokuu 21. 0:44:45 2008

ytte kirjoitti:ainakin 1.8td moottorin kanget on HEAVY ja männäntappi on 26mm
Niitä on myös mallia LIGHT ja niissä on kaikissa samankokonen tappi. 1.6d kankia on myös mallia light ja heavy, kaikissa 24mm tappi... Luultavasti valu vaikuttaa siihen viimekädessä mihin kastiin mikäkin kanki menee.
Jäsen #606

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Elokuu 21. 1:03:47 2008

Nappaa kanget kainaloon, menee lähimpään lähikauppaan ja pyytää kauppiaalta luvan lainata hedelmävaakaa sen verran, että näkee painot suunnilleen. Sen jälkeen sitten miettii, että kannattaako niitä yrittää painottaa saman painoisiksi.

Omia kokemuksia S- vs. H-kanki ei ole hyvin paljoa, mutta yksi kevyesti kiillotettu S-kanki oli vajaa kolme grammaa kevyempi kuin kunnolla kiillotettu H-kanki, joten ero ei välttämättä ole ihan 30-40 grammaa, kuten aikaisemmin tässä mainittiin.

Sitten on vielä kysymys, että mikä on todellinen merkitys painojen erolla, jos puhutaan muutamista grammoista. Itse kyllä painotan kanget 0,1 gramman sisään, jos on vehkeet äärellä, mutta omasta edellisestä koneesta paljastui sellainen ylläri, että kevyimmän ja painavimman kangen painoero oli muistaakseni 8,5 grammaa ja ihan sulassa sovussa ne silti siellä pyöri :)

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » To Elokuu 21. 18:22:39 2008

MikkoT kirjoitti: mutta omasta edellisestä koneesta paljastui sellainen ylläri, että kevyimmän ja painavimman kangen painoero oli muistaakseni 8,5 grammaa ja ihan sulassa sovussa ne silti siellä pyöri :)
Tämähän juuri tässä itseä askarruttaa, että millaisia vaikutuksia noilla painoeroilla on ja miten tarkasti nuitten pitäisi samanpainoisia olla? Pystyykös noita itse sitten keventämään, tai onko kukaan keventänyt? Tuo ero nyt ainakin on selvä, että Heavy mallin kiertokangessa on tavaraa yläsilmukan päällä enemmän, että tohtisikos siitä ottaa sitten nätisti pois?

Vituttaa jälkeenpäin vaan sitten, jos jättää tämmöisiä asioita huomioitta ja sattuu minun tuurilla konerikko. :roll:
"Mieluiten ihan sama."

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » To Elokuu 21. 18:39:06 2008

Artery kirjoitti:
MikkoT kirjoitti: mutta omasta edellisestä koneesta paljastui sellainen ylläri, että kevyimmän ja painavimman kangen painoero oli muistaakseni 8,5 grammaa ja ihan sulassa sovussa ne silti siellä pyöri :)
Tämähän juuri tässä itseä askarruttaa, että millaisia vaikutuksia noilla painoeroilla on ja miten tarkasti nuitten pitäisi samanpainoisia olla? Pystyykös noita itse sitten keventämään, tai onko kukaan keventänyt? Tuo ero nyt ainakin on selvä, että Heavy mallin kiertokangessa on tavaraa yläsilmukan päällä enemmän, että tohtisikos siitä ottaa sitten nätisti pois?

Vituttaa jälkeenpäin vaan sitten, jos jättää tämmöisiä asioita huomioitta ja sattuu minun tuurilla konerikko. :roll:
Mulle on opetettu että 2 grammaa saisi olla enintään eroja.
Jäsen #1112

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Elokuu 21. 21:24:39 2008

muistin väärin sen painoeron.. 15 grammaa on h kanki painavampi kuin s kanki.
ford escort´79 tic

Vastaa Viestiin