Escort mk4 vs Ka moottori eroista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Escort mk4 vs Ka moottori eroista

Viesti Kirjoittaja henu » To Elokuu 28. 16:42:16 2008

Eli onko tuo vanha 1.3 "kenttiläinen" muutunu minkäverran Ka:han mennessä.
No sen tiedän et ruiskuhan siihen on tullu mut onko ite moottori muutunu vai käykö sisuskalut ristiin ?

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Elokuu 28. 18:36:29 2008

No siinä vaiheessa kun tosta OHV:sta tuli HCS (Fiestassa 89->, Escortissa 87/88, OHV:ssa virranjakaja, HCS:ssä ei) niin siihe loppu osien yhteensopivuus. Venttiilikopan tiiviste taitaa olla ainoa mikä on sama.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » To Elokuu 28. 20:09:39 2008

No muotoillaas sit kysymystä uusiks, eli onkos sit esim fiestan HCS sama kone ku näissä alkupään Ka:ssa

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Elokuu 29. 17:09:38 2008

Varmaankin aika lähellä HCS ja KA, mutta kumpikin on muutaman sentin kenttiä lyhyempi.

KA:n ja loppupään etuvetoescorttien 1.3 OHV koneissa sama isku ja sama sylinterihalkaisija, mutta KA:ssa on ainakin pienemmät kiertokangen laakerit, pienempi männäntappi, matalampi mäntä yms yms. Varmaan kanki pitenee samassa suhteessa ja rojut menee ristiin kun vaihtaa riittävän paljon kerralla. Tietysti jos KAassa on matalampi lohko niin sitten alakerran osia ei oikein voi sekottaa. Venttiilit pienenee 88-89 taitteessa jo escort/fiesta kaudella, ja ovat siis kutakuinkin saman kokoiset siitä ylöspäin KA-malliin asti.
Näin tulkitsin arwidsonin luetteloa, jonka luotettavuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta suuntaa näkee kuitenkin.
Viimeksi muokannut olafu, Pe Elokuu 29. 17:26:38 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Elokuu 29. 17:14:20 2008

olafu kirjoitti: mutta kumpikin on muutaman sentin kenttiä lyhyempi.
Tämän tiesinkin mut tuota nimitystä tulee käytettyä tuosta mosasta ku on hyvinpaljon saman näköinen :wink:

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Elokuu 29. 17:31:38 2008

henu kirjoitti:
olafu kirjoitti: mutta kumpikin on muutaman sentin kenttiä lyhyempi.
Tämän tiesinkin mut tuota nimitystä tulee käytettyä tuosta mosasta ku on hyvinpaljon saman näköinen :wink:
Editoin ylempää viestiä, siihen piti lisätä vielä tämä, mutta laitanpa sen nyt tähän alle ettei mene ohi: Jakopää on sama molemmissa. SIIS HCS/OHV/KA! Vanhasta kentistä en tiedä sopiiko jakopään hilut jopa siihenkin.
Jäsen #606

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Pe Elokuu 29. 20:33:25 2008

Kentin jakoketju (ja rattaat?) sopii OHV mutta laahain on erilainen vaikka jotkut varaosaluettelot myykin samaa molempiin.

Ja afaik HCS jakopää on omanlaisensa.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Vastaa Viestiin