Escort mk4 vs Ka moottori eroista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Escort mk4 vs Ka moottori eroista
Eli onko tuo vanha 1.3 "kenttiläinen" muutunu minkäverran Ka:han mennessä.
No sen tiedän et ruiskuhan siihen on tullu mut onko ite moottori muutunu vai käykö sisuskalut ristiin ?
No sen tiedän et ruiskuhan siihen on tullu mut onko ite moottori muutunu vai käykö sisuskalut ristiin ?
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
No siinä vaiheessa kun tosta OHV:sta tuli HCS (Fiestassa 89->, Escortissa 87/88, OHV:ssa virranjakaja, HCS:ssä ei) niin siihe loppu osien yhteensopivuus. Venttiilikopan tiiviste taitaa olla ainoa mikä on sama.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Varmaankin aika lähellä HCS ja KA, mutta kumpikin on muutaman sentin kenttiä lyhyempi.
KA:n ja loppupään etuvetoescorttien 1.3 OHV koneissa sama isku ja sama sylinterihalkaisija, mutta KA:ssa on ainakin pienemmät kiertokangen laakerit, pienempi männäntappi, matalampi mäntä yms yms. Varmaan kanki pitenee samassa suhteessa ja rojut menee ristiin kun vaihtaa riittävän paljon kerralla. Tietysti jos KAassa on matalampi lohko niin sitten alakerran osia ei oikein voi sekottaa. Venttiilit pienenee 88-89 taitteessa jo escort/fiesta kaudella, ja ovat siis kutakuinkin saman kokoiset siitä ylöspäin KA-malliin asti.
Näin tulkitsin arwidsonin luetteloa, jonka luotettavuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta suuntaa näkee kuitenkin.
KA:n ja loppupään etuvetoescorttien 1.3 OHV koneissa sama isku ja sama sylinterihalkaisija, mutta KA:ssa on ainakin pienemmät kiertokangen laakerit, pienempi männäntappi, matalampi mäntä yms yms. Varmaan kanki pitenee samassa suhteessa ja rojut menee ristiin kun vaihtaa riittävän paljon kerralla. Tietysti jos KAassa on matalampi lohko niin sitten alakerran osia ei oikein voi sekottaa. Venttiilit pienenee 88-89 taitteessa jo escort/fiesta kaudella, ja ovat siis kutakuinkin saman kokoiset siitä ylöspäin KA-malliin asti.
Näin tulkitsin arwidsonin luetteloa, jonka luotettavuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta suuntaa näkee kuitenkin.
Viimeksi muokannut olafu, Pe Elokuu 29. 17:26:38 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Editoin ylempää viestiä, siihen piti lisätä vielä tämä, mutta laitanpa sen nyt tähän alle ettei mene ohi: Jakopää on sama molemmissa. SIIS HCS/OHV/KA! Vanhasta kentistä en tiedä sopiiko jakopään hilut jopa siihenkin.henu kirjoitti:Tämän tiesinkin mut tuota nimitystä tulee käytettyä tuosta mosasta ku on hyvinpaljon saman näköinenolafu kirjoitti: mutta kumpikin on muutaman sentin kenttiä lyhyempi.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Kentin jakoketju (ja rattaat?) sopii OHV mutta laahain on erilainen vaikka jotkut varaosaluettelot myykin samaa molempiin.
Ja afaik HCS jakopää on omanlaisensa.
Ja afaik HCS jakopää on omanlaisensa.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/