A4LD A4LDe ja A4LDE laatikoista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

A4LD A4LDe ja A4LDE laatikoista

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ma Syyskuu 29. 15:34:15 2008

saako A4LDE laatikon toimimaan eec-iv moottorin ohjauksella niin että olis turbiinin lukko ja kaikki vaihteet toiminnassa :roll: ,eli tulis -86 scorpioon eec-iv / A4LDe tilalle
tän hetken ongelma on että ylivaihde hukassa ja ajossa kun nostaa jalan kaasulta(+3000r) ja rupeaa kaasuttamaan uudestaan niin veto ei kytkeydy,kierrokset vaan nousee koneessa,sitten kun vauhti vähä tippuu(n2000r vastaavaan nop.)niin sitten veto kytkeytyy nätisti,nii ja kaasu ylhäällä ei ole yhtään moottorijarrutuksen tuntua,rullaa ihan vapaalla
Viimeksi muokannut Timppa, Su Marraskuu 2. 22:10:38 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: A4lDe ja A4LDE laatikoista

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ti Syyskuu 30. 18:53:05 2008

Ei saa, vaatii eec-v boxin tai tosi näppärän elektroniikkaharrastajan. Sulla saattaa ylivaihteen vapaakytkin luistaa, tai perusvika, sokka levinnyt ja jouset pitkin lootaa.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: A4lDe ja A4LDE laatikoista

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ti Syyskuu 30. 20:52:12 2008

Pappacosworth kirjoitti:Ei saa, vaatii eec-v boxin tai tosi näppärän elektroniikkaharrastajan. Sulla saattaa ylivaihteen vapaakytkin luistaa, tai perusvika, sokka levinnyt ja jouset pitkin lootaa.
voisko pantojen säätö auttaa..? ,tovi sitten öljyt ja suodatin vaihdettu,ei ollu mitään irto osia öljypohjassa,eli suurin käyttöä haittaava murhe on toi että veto ei kytkeydy ns.moottorijarrutuksen jälkeen isommilla kierroksilla.

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: A4lDe ja A4LDE laatikoista

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ti Syyskuu 30. 21:41:46 2008

Kannattaa koittaa, etummainen on ylivaihteen panta.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: A4lDe ja A4LDE laatikoista

Viesti Kirjoittaja Timppa » Su Marraskuu 2. 22:09:26 2008

onko jolkul tietova että löytyykö jo -86 2,9 scorpion eec-iv boxista lähtö/pinni sähkö-ohjatulle ylivaihteelle,joka otetettiin käyttöön noin -88alkaen,tai joku järkevä kytkentä....

vai pistänkö 86sen 1 solenoidi koneiston 92sen laatikkoon,onnistuu kyllä mutta vaatii v++++++++sti pelleilyä alipaine modulaattorin kanssa että saa toimimaan "kivasti"
Timppa 24V

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: A4LD A4LDe ja A4LDE laatikoista

Viesti Kirjoittaja Sine » La Marraskuu 8. 2:13:10 2008

Tekstissä on nyt ristiriitoja. Scorpiossa vuonna -86 ei ollut 2.9 moottori, vaan 2.8. Uudempi 2.9 V6 tuli mallivuodelle 1988, myytiin jo 1987. Sähköinen kick-down tuli loppuvuodesta 1986. Siinä on erilainen kaasuvaijerin pää kaasuläpän päässä, johon tulee johto. En ole tutustunut sen toimintaa tarkemmin. Vanhemmissa oli se mekaaninen kick-down, josta meni vaijeri vaihelaatikkoon asti. Toiminta ei ollut niin varmaa kuin sähköisellä.

Pinnijärjestykseen en osaa sanoa.

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: A4LD A4LDe ja A4LDE laatikoista

Viesti Kirjoittaja Timppa » Su Marraskuu 30. 23:34:08 2008

Sine kirjoitti:Tekstissä on nyt ristiriitoja. Scorpiossa vuonna -86 ei ollut 2.9 moottori, vaan 2.8. Uudempi 2.9 V6 tuli mallivuodelle 1988, myytiin jo 1987. Sähköinen kick-down tuli loppuvuodesta 1986. Siinä on erilainen kaasuvaijerin pää kaasuläpän päässä, johon tulee johto. En ole tutustunut sen toimintaa tarkemmin. Vanhemmissa oli se mekaaninen kick-down, josta meni vaijeri vaihelaatikkoon asti. Toiminta ei ollut niin varmaa kuin sähköisellä.

Pinnijärjestykseen en osaa sanoa.

nii...netti on täynnä ristriitoja...A4ld /e/E laatikkoa tuskin on koskaan ollu mekaanisella kickdownilla ?
tää on nyt sitte hienosti toimiva BOA:n laatikko...toimii niin hienosti että kelpaa mullekkin.. :D(no pari pikku modausta vaati venttili koneistoon ym... mutta laakista hyvä) ,sähköt alkuperäiset jotka toi papparainen(eka omistaja siis) sai kaupasta kun osti ton 2,9 V6 Ghian uutena ja 203 000km sitten vuonna -86,just ruuvasin noi 20v vanhat piikkipyörät alle,pitää yrittää käydä leima vonkaa :-),on sitte korppion hyvä talvehtia...ku on talvipyörätkin alla :D


Pinnijärjestykseenkään en osaa sanoa...
tää oli tosi tärkeä vastaus,kiitos siitä
Timppa 24V

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: A4LD A4LDe ja A4LDE laatikoista

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Joulukuu 1. 1:10:36 2008

Omistan edelleen vuosimallin 1986 Scorpio 2.8 Ghia A4LD automaatilla olevan auton, jossa on mekaaninen vaijerilla toteutettu kick-down eli on niitä mekaanisellakin olemassa.

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: A4LD A4LDe ja A4LDE laatikoista

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ma Joulukuu 1. 18:45:50 2008

tänään katsurin kanssa katsottiin scorpion lisäksi sen tietoja AKEssa,näytti olevan 11/86 ensi rek.eli vissiin 87 malli,tää on ilmamäärä mittareilla(LH-Jetronic ?),muistankohan oikein että ne 88mallin kaksysit ois sitte ollu MAPilla ja kateilla jne,ja niihin sitte tullu myös sähköinen ylivaihde(A4LDe ja sitte mulkkariin EEC-V moot.ohj.ja A4LDE)
no oli miten oli,pää asia että vehkeet toimii... :D
Timppa 24V

Vastaa Viestiin