Cossun kansipahvi asiaa.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ma Elokuu 25. 22:40:31 2008

Onko mitään vakiota parempaa massa pahvia saatavilla?
Tai mikä olisi hyvä pahvi ja pultti kokoon pano jotka kestäisivät 1.6bar paineet? Vakio kun ei omassa venyvillä pulteilla pitänyt ja tasot olivat oikaistu ennen asennusta..
Onko sitä paolonin alu liekkirenkailla olevaa pahvia viellä saatavilla jostain? eikös siitä ole ollut ihan hyviä kokemuksia porukoilla?
Ja autohan oli 2wd cossu..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Elokuu 25. 22:48:00 2008

Rally race kauppaa Reinzin pahvia. Sellanen tuntuu mulla ainakin pitävän 1,5-1,6 bar paineilla, koeponnistettu penkissä ja lentokentällä...
Paolonkin tiivistettä kaiketi saa edelleen, eikös se ole navaline tjsp?

Edit: nii, kovilla ARP-pulteilla siis mulla tuo Reinz.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Elokuu 25. 23:03:58 2008

normipultit A-ryhmän pahvinkans pitää,mut jos haluaa parasta niin navolia paololta...Toimitus aika 3viikkoa...

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Elokuu 25. 23:07:13 2008

Cometiciltä tuli just ulos uusi pahvi kovemmille paineille.
Ei kyllä ole ihan ilmainen mutta varmasti laadukas. Voisin vähän tiedustella lisää aiheesta kun pääsee takaisin duuniin.
#6
Escort -75

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ma Elokuu 25. 23:09:00 2008

tony the tiger kirjoitti:Rally race kauppaa Reinzin pahvia. Sellanen tuntuu mulla ainakin pitävän 1,5-1,6 bar paineilla, koeponnistettu penkissä ja lentokentällä...
Paolonkin tiivistettä kaiketi saa edelleen, eikös se ole navaline tjsp?

Edit: nii, kovilla ARP-pulteilla siis mulla tuo Reinz.
Rally race pahvi oli nyttenki mutta vaan vakio pulteilla.. mutta ilmeisesti kovat pultit toimii massa tiivisteellä? taas toisin kun cometicilla.. mutta mites kun kovat pultit meinaa aina kaivautua lohkosta irti.. meinaan nimi merkki kokemusta yksi cossun lohko hajonnut.. Oli pultit kiristetty arvojen mukaan.
Joutuuko kovia ARP-pultteja kiristelemään vähän väliä massan kanssa?? Vai toimiiko kerta kiristyksellä?
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ma Elokuu 25. 23:11:29 2008

THR kirjoitti:normipultit A-ryhmän pahvinkans pitää,mut jos haluaa parasta niin navolia paololta...Toimitus aika 3viikkoa...
Onko nyky päivänä minkä hintainen? ja ilmeisesti ei tarvitse mitään ylimääräisiä toimen piteitä kannelle tai lohkolle muuta kun lätkäsee nippuun?
Viimeksi muokannut Mikke, Ma Elokuu 25. 23:16:36 2008. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Elokuu 25. 23:13:50 2008

<siipicossu> kirjoitti:
THR kirjoitti:normipultit A-ryhmän pahvinkans pitää,mut jos haluaa parasta niin navolia paololta...Toimitus aika 3viikkoa...
Onko nyky päivänä minkä hintainen? ja ilmeisesti ei tarvitse mitään ylimääräisiä toimen piteitä kannelle tai lohkolle muuta kun lätkäsee nippuun?
190e ja ei oo muutakun ilmottaa lohkon porauksen eli jos on vaikka 91,6 niin se ja sillä tulee just oikea...Eikä tartte koneistaa mitään...

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ma Elokuu 25. 23:19:01 2008

THR kirjoitti:
<siipicossu> kirjoitti:
THR kirjoitti:normipultit A-ryhmän pahvinkans pitää,mut jos haluaa parasta niin navolia paololta...Toimitus aika 3viikkoa...
Onko nyky päivänä minkä hintainen? ja ilmeisesti ei tarvitse mitään ylimääräisiä toimen piteitä kannelle tai lohkolle muuta kun lätkäsee nippuun?
190e ja ei oo muutakun ilmottaa lohkon porauksen eli jos on vaikka 91,6 niin se ja sillä tulee just oikea...Eikä tartte koneistaa mitään...
Oliko millä pulteilla kasattu ja milla paineella paineistettu?
Onko sulla jääny paolon numero niin voisin vaikka huomenna soitella.
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Elokuu 25. 23:22:00 2008

Tuossa numero 0505207695 ja ite oon ajanu kovilla,mut skorppi normipulteilla...

Kansipahvi asiasta löytyy minun kirjottama juttu täällä...

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ma Elokuu 25. 23:35:43 2008

THR kirjoitti:Tuossa numero 0505207695 ja ite oon ajanu kovilla,mut skorppi normipulteilla...

Kansipahvi asiasta löytyy minun kirjottama juttu täällä...
kiitoksia!
Juu sitä kävin jo lueskelemassa.. mutta ilmeisesti pahvi pitää olla irto liekki renkailla eika kiinteillä. ja paolon antaa vissin ohjeita jos on tarvis?
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Elokuu 26. 6:42:26 2008

Yks vaihtoehto on se cossun 4-kerros wrc pahvi, sitä saa nykyään ~250eurolla.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Elokuu 26. 7:15:46 2008

Paololta navalinea sportin tiiviste vakio pulteilla vakio momenttiin ja kestää "ihan mitä vaan".
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Elokuu 26. 9:25:56 2008

Yrkesman kirjoitti:Yks vaihtoehto on se cossun 4-kerros wrc pahvi, sitä saa nykyään ~250eurolla.
Tämä plootu taitaa olla 2,25mm paksu eli pahvilla rupeaa olemaan merkitystä jo koneen speksien suunnittelussa.

Ja em. paksuuteen liittyen kysymys, kuinka paljon WRC-koneessa männät tulee yli kansitason, koska aika reilusti laen täytyy nousta lohkosta, kun puristukset on 10 paikkeilla?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Elokuu 26. 10:04:57 2008

Ilkka_H kirjoitti:Cometiciltä tuli just ulos uusi pahvi kovemmille paineille.
Ei kyllä ole ihan ilmainen mutta varmasti laadukas. Voisin vähän tiedustella lisää aiheesta kun pääsee takaisin duuniin.
350€ ovh. auts...
#6
Escort -75

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Elokuu 26. 10:09:38 2008

Ilkka_H kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:Cometiciltä tuli just ulos uusi pahvi kovemmille paineille.
Ei kyllä ole ihan ilmainen mutta varmasti laadukas. Voisin vähän tiedustella lisää aiheesta kun pääsee takaisin duuniin.
350€ ovh. auts...
Onko tämä saman tapainen kun edellinen versio?Metallinen monikerros vai joku special?

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ti Elokuu 26. 10:16:06 2008

Itellä kans cometic ei kestänyt kuin 500km, vakiokin hajos kun kokeiltiin 2bar, mut toin navalinea on kestänyt tosi hyvin kokeiltu yli 2bar ja kenkää on saanut aika paljon ja mitään ongelmia ei ole ollu!
Tosi hyvä pahvi ja hintakin on edullinen!

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Elokuu 26. 10:25:56 2008

THR kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:Cometiciltä tuli just ulos uusi pahvi kovemmille paineille.
Ei kyllä ole ihan ilmainen mutta varmasti laadukas. Voisin vähän tiedustella lisää aiheesta kun pääsee takaisin duuniin.
350€ ovh. auts...
Onko tämä saman tapainen kun edellinen versio?Metallinen monikerros vai joku special?
En ole vielä livenä nähnyt, tukkuri vain tuosta mainitsi että saivat ensimmäiset varastoon tuossa kuukausitakaperin.
Kuulemma siinä on irtonaiset liekkirenkaat. ( ei tarvitse kuitenkaan upottaa )
Cometicin peruspahvilla valmistajan ehdoton yläraja paineille on 1.6bar, ja tämä uusi on sitten siitä ylöspäin.

1.295 mm paksu , 93mm reiällä.
http://www.cometic.com/phuzion.aspx
#6
Escort -75

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ti Elokuu 26. 11:27:21 2008

Ilkka_H kirjoitti:
THR kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti: 350€ ovh. auts...
Onko tämä saman tapainen kun edellinen versio?Metallinen monikerros vai joku special?
En ole vielä livenä nähnyt, tukkuri vain tuosta mainitsi että saivat ensimmäiset varastoon tuossa kuukausitakaperin.
Kuulemma siinä on irtonaiset liekkirenkaat. ( ei tarvitse kuitenkaan upottaa )
Cometicin peruspahvilla valmistajan ehdoton yläraja paineille on 1.6bar, ja tämä uusi on sitten siitä ylöspäin.

1.295 mm paksu , 93mm reiällä.
http://www.cometic.com/phuzion.aspx
Kuka on tuo tukkuri jolta saa noita?
Mulla on tuo kiinni nyt.
Ite ostin ruotsin kautta.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Elokuu 26. 13:51:22 2008

Heh, nyt ne on kometikillä iteki jo keksiny et se niitten peltipahvi o huonompi ku vakio, edistystä sekin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ti Elokuu 26. 16:04:33 2008

Juu tilasin paololta pahvin ja tulee ensi kuun alusta 8) onneksi sai noinkin nopeesti :)
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Elokuu 27. 0:03:42 2008

Skorppi kirjoitti:Heh, nyt ne on kometikillä iteki jo keksiny et se niitten peltipahvi o huonompi ku vakio, edistystä sekin.
Niinpä , tovi siihen meniki :roll:
ex Jäsen #10

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Elokuu 27. 9:57:15 2008

<siipicossu> kirjoitti:Juu tilasin paololta pahvin ja tulee ensi kuun alusta 8) onneksi sai noinkin nopeesti :)
Tilasin just kans itelle...Kuulema joku muukin tilannu :D
Viimeksi muokannut THR, To Syyskuu 4. 17:41:44 2008. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

J-M
Viestit: 530
Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
Paikkakunta: Jämesjärvi

Viesti Kirjoittaja J-M » Ke Elokuu 27. 9:59:04 2008

paolo eli siis kemooni :lol:

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » To Elokuu 28. 17:18:44 2008

THR kirjoitti:
<siipicossu> kirjoitti:Juu tilasin paololta pahvin ja tulee ensi kuun alusta 8) onneksi sai noinkin nopeesti :)
Tilasin just kans itelle...Kuulema joku muukin tilannu :D
Tulee sitten vissiin samassa kuormassa :D
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Elokuu 30. 12:29:41 2008

<siipicossu> kirjoitti:
THR kirjoitti:
<siipicossu> kirjoitti: Onko nyky päivänä minkä hintainen? ja ilmeisesti ei tarvitse mitään ylimääräisiä toimen piteitä kannelle tai lohkolle muuta kun lätkäsee nippuun?
190e ja ei oo muutakun ilmottaa lohkon porauksen eli jos on vaikka 91,6 niin se ja sillä tulee just oikea...Eikä tartte koneistaa mitään...
Oliko millä pulteilla kasattu ja milla paineella paineistettu?
Onko sulla jääny paolon numero niin voisin vaikka huomenna soitella.
Eikös tossa Paolon tiivisteessä ollut se "huono puoli" että jättää Cossussa kanteen painaumat (liekkirenkaat), eli purettaessa pitää taas uusia tiiviste ja koneistaa kansi puhtaaks?
Näin jossain toisessa topikissa oli puhe?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Elokuu 30. 12:58:48 2008

tumppe kirjoitti: Eikös tossa Paolon tiivisteessä ollut se "huono puoli" että jättää Cossussa kanteen painaumat (liekkirenkaat), eli purettaessa pitää taas uusia tiiviste ja koneistaa kansi puhtaaks?
Näin jossain toisessa topikissa oli puhe?
Jää sinne kuulemma jälki mutta niin jää normipahvistakin varsinkin jos kuumaksi on päässyt.
Onko joku joskus oikeesti laittanut plaanaamattoman kannen kiinni?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Elokuu 30. 14:01:01 2008

caltsu kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Eikös tossa Paolon tiivisteessä ollut se "huono puoli" että jättää Cossussa kanteen painaumat (liekkirenkaat), eli purettaessa pitää taas uusia tiiviste ja koneistaa kansi puhtaaks?
Näin jossain toisessa topikissa oli puhe?
Jää sinne kuulemma jälki mutta niin jää normipahvistakin varsinkin jos kuumaksi on päässyt.
Onko joku joskus oikeesti laittanut plaanaamattoman kannen kiinni?
Ilmeisesti ainaki Cometicillä onnistuu, mitä noi jotkut jäsenet on höpötelly. :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Elokuu 30. 15:21:49 2008

tumppe kirjoitti:
caltsu kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Eikös tossa Paolon tiivisteessä ollut se "huono puoli" että jättää Cossussa kanteen painaumat (liekkirenkaat), eli purettaessa pitää taas uusia tiiviste ja koneistaa kansi puhtaaks?
Näin jossain toisessa topikissa oli puhe?
Jää sinne kuulemma jälki mutta niin jää normipahvistakin varsinkin jos kuumaksi on päässyt.
Onko joku joskus oikeesti laittanut plaanaamattoman kannen kiinni?
Ilmeisesti ainaki Cometicillä onnistuu, mitä noi jotkut jäsenet on höpötelly. :roll:
Mutta tuo cometic on muuten niin paska etten edes harkistsis laittavani sitä
ex Jäsen #10

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Elokuu 30. 16:11:45 2008

niin siis on ollut keskutelua siitä että jotkut ovat laittaneet kertaalleen käytetyn cometicin takaisin ja on toiminut ihan ok. mutta se että kasaisi koneen kantta oikaisematta, enpä ole moista kuullut, vaikka varmasti joku on niinkin tehnyt.. cometic jo uutenakin pitää huonosti, vaikea kuvitella sen toimivan uusiokäytettynä hyvin ja ainakaan silloin jos kansikin on vanhaa uraa ja paskaa täynnä. mut tiedä häntä ja heitä, kasaajia on monenlaisia..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Elokuu 30. 17:35:04 2008

Onkos porukalla kuinka kokemuksia A-ryhmän pahvista, niin ja kovilla pulteilla tai pitkillä pinnapulteilla?

Ite oon aatellu molempiin Cossuihin laittaa A-ryhmäläisen.

Mikäs paffi sulla Timo on, onks sullaki tuo Paolon tiiviste ja pitkät pinnapultit?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Elokuu 30. 18:14:05 2008

paolo ja pitkät.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Elokuu 30. 20:29:24 2008

tumppe kirjoitti:Onkos porukalla kuinka kokemuksia A-ryhmän pahvista, niin ja kovilla pulteilla tai pitkillä pinnapulteilla?

Ite oon aatellu molempiin Cossuihin laittaa A-ryhmäläisen.
On kestänyt toistaiseksi A-ryhmäläinen , vakiopultit paineet ~1.5bar . käytettävä ehdottomasti vakiopultteja . Eräällä klubilaisella isolla hyrrällä +1.8bar paineet ja kestänyt . Tosin varoiteltu että kestää max 1.5bar .
ex Jäsen #10

AnttiLag
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiLag » Su Elokuu 31. 0:39:32 2008

Ei se group A tiiviste maksanu kuin 90e kun just sain sen.Vakiotiivistettäkin myydään korkeampaan hintaan...
Ford Sierra Cosworth -88
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Elokuu 31. 10:08:45 2008

tietääkseni A-ryhmäläisen kanssa ei ole pakko käyttää vakiopultteja, vaan cometicin kanssa olisi niitä hyvä käyttää (metallitiiviste ja venyvä pultti, massatiiviste ja kova pultti). A-ryhmäläinen tykkää kyllä ARP/pitkistä pinnapulteista..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Elokuu 31. 10:09:06 2008

Itsellä ollut A-pahvi pari vuotta kovilla ARP:n pulteillä. Painetta 1.7-1.8bar, eikä ongelmia. Noilla kovilla pulteilla pitää vaan muistaa jälkikiristää kansi ensimmäisen lämpimäksikäytön jälkeen.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Syyskuu 1. 0:02:06 2008

Joo, bpasin kans juteltiinki jo tosta jälki kiristyksestä, pitää ny sit koittaa tota A-ryhmäläistä, se kun tahtoo olla kovasti hyvä hinta/laatu suhteeltaan...

AnttiLag mistäs löysit 90€.lla?
Voisin tilata 2-3 kansipahvia ja mahdollisesti yläpään sarja yms.?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Syyskuu 1. 21:08:47 2008

tumppe kirjoitti:Joo, bpasin kans juteltiinki jo tosta jälki kiristyksestä, pitää ny sit koittaa tota A-ryhmäläistä, se kun tahtoo olla kovasti hyvä hinta/laatu suhteeltaan...

AnttiLag mistäs löysit 90€.lla?
Voisin tilata 2-3 kansipahvia ja mahdollisesti yläpään sarja yms.?
Rally race myy suurinpiirtein 90€.
Ja sieltä suositteli juuri kyseistä pahvia koville pulteille.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Viesti Kirjoittaja harry81 » Ma Syyskuu 1. 21:26:26 2008

Mulla tuli nyt toi A-ryhmäläinen volkkarin pulteilla. Eilen annoin ekan kerran happea kolmos-vaihteella 1,5-1,6bar paineilla ja samantien sylkäsi nesteet kakkospyttyyn. Sitä tietoa noista ww-pulttien kovuudesta on vähän jos jonkin laista.. Vedin nyt kiinni ihan orkkispulttien kiristysohjeilla. Olisko nämä pitänyt jälkikiristää lämpimäksikäytön jälkeen? Mut luulenpa et vika on koneistamon jäljiltä :? Kansi kävi plaanattavana. Siinä oli syöpymää vesikanavassa kakkosen palotilaanpäin. Koneistamosta soitettiin jos he täytehitsaisivat siitä ennen plaanausta. Sanoin et OK jos niin tulee hyvä.
Tuntuu kyllä oudolta et eka veto ja heti pettää. Eikä varmasti käyny laihalla.

AnttiLag
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiLag » Ma Syyskuu 1. 22:37:06 2008

Tumppe, Rally racelta. Netissä olevan hinnaston mukaan 150e, mutta 90 kymppiin myyvät.
Ford Sierra Cosworth -88
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Syyskuu 1. 22:55:59 2008

Mä oon edelleenkin sitä mieltä että orkkis pultit , 110nm momenttiin
ex Jäsen #10

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Syyskuu 2. 16:44:31 2008

AnttiLag kirjoitti:Tumppe, Rally racelta. Netissä olevan hinnaston mukaan 150e, mutta 90 kymppiin myyvät.
Tuon en usko pitävän paikkaansa...ei ainakaan keväällä saanu tuohoon hintaan vaan makso 130€ :roll: Tuskin sami myy nuin halvalla

No nii nii no
Viestit: 188
Liittynyt: La Joulukuu 2. 23:17:24 2006
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja No nii nii no » Ti Syyskuu 2. 17:04:44 2008

Joo kyllä se 90€ pitää paikkaansa. Oli kuulema ostanu läjän niitä ja tarkistanu hintaa

AnttiLag
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiLag » Ti Syyskuu 2. 17:11:53 2008

Tuon en usko pitävän paikkaansa...ei ainakaan keväällä saanu tuohoon hintaan vaan makso 130€ :roll: Tuskin sami myy nuin halvalla[/quote]


Heh, hyvin sut on rahastettu !! Soitappa sille samillesi ja kysy hinta uudestaan. 93,10euroa maksoi. (lasku numero 2870 ja päivätty 21.8.2008)
Ford Sierra Cosworth -88
Skoda Octavia -17 (Facelift)
Harley Davidson V-Rod Muscle -12

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Syyskuu 2. 17:51:59 2008

hyvä jos saa nykyään nuin halvalla....kerran hinnat laskevat 8)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Syyskuu 2. 17:54:20 2008

harry81 kirjoitti:Mulla tuli nyt toi A-ryhmäläinen volkkarin pulteilla. Eilen annoin ekan kerran happea kolmos-vaihteella 1,5-1,6bar paineilla ja samantien sylkäsi nesteet kakkospyttyyn. Sitä tietoa noista ww-pulttien kovuudesta on vähän jos jonkin laista.. Vedin nyt kiinni ihan orkkispulttien kiristysohjeilla. Olisko nämä pitänyt jälkikiristää lämpimäksikäytön jälkeen? Mut luulenpa et vika on koneistamon jäljiltä :? Kansi kävi plaanattavana. Siinä oli syöpymää vesikanavassa kakkosen palotilaanpäin. Koneistamosta soitettiin jos he täytehitsaisivat siitä ennen plaanausta. Sanoin et OK jos niin tulee hyvä.
Tuntuu kyllä oudolta et eka veto ja heti pettää. Eikä varmasti käyny laihalla.
Kovat pultit pitää aina jälkikiristää. Mielellään 2 kertaa...
Muita vaihtoehtoja (tai lisäksi) on mm. liian pitkät pultit, jotain nestettä kierteen pohjalla jne.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Syyskuu 4. 17:42:11 2008

THR kirjoitti:
<siipicossu> kirjoitti:Juu tilasin paololta pahvin ja tulee ensi kuun alusta 8) onneksi sai noinkin nopeesti :)
Tilasin just kans itelle...Kuulema joku muukin tilannu :D

Paolon tiiviste tuli postiin.Olipa nopea toimitus 8)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re:

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Lokakuu 1. 20:57:43 2008

AnttiLag kirjoitti:Tumppe, Rally racelta. Netissä olevan hinnaston mukaan 150e, mutta 90 kymppiin myyvät.
Soittelin tänään ja tilasin 2kpl A-ryhmän tiivisteitä Rally Racesta 95€/kpl netto, tämä ilmeisesti tilaus hinta, noutamalla saattaa pari euroa olla halvempi.

Ja kyllä tuo 150€.kin pitää paikkaansa, nimittäin 2 samaa pahvia, joista kalliimmat ovat Fordin YB sarjanumerolla 147€ netto, toiset taas ilman "Ford leimaa" tuon 95€. :lol:

Näin kertoi mulle puhelimessa ku rupateltiin... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Jake » To Lokakuu 2. 1:19:56 2008

OT:Tuleeko noi siihen sun 700hv/9000rpm koneeseen :wink:
ex Jäsen #10

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 2. 20:37:03 2008

Jake kirjoitti:OT:Tuleeko noi siihen sun 700hv/9000rpm koneeseen :wink:
Jää nähtäväks... Miks ei?
Voit alkaa sit bpasin kans väittelemään siitä miks ei, ilmeiseti sekin aikoo käyttää moista pahvia, toki herra saa ite kommentoida jos huvittaa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Cossun kansipahvi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Timo » To Lokakuu 2. 21:18:13 2008

ehkä siks se kannattaa laittaa et on varma paikka mistä hajoaa, niinsanottu sulake.. ei ehdi pytyt halkeilemaan eikä kansi sulamaan, kun paffi pettää aina ekaks.. O:)
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vastaa Viestiin