onko kaikki laippavetarit saman mittasii?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

hullumunkki
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Maaliskuu 11. 19:00:38 2005

onko kaikki laippavetarit saman mittasii?

Viesti Kirjoittaja hullumunkki » La Marraskuu 15. 21:23:41 2008

eli olis tarkotus vaihtaa lukottoman perän tilalle lukollinen mutta kun vanha perän on tököttävillä kepeillä ja uus olis laippa kepeillä. lukko murikka on lähtöisin dokki nelikosta.
mulla pihalla elinten luovuttajan -88 sierra jossa abs levyjarrullinen perä. siinä olis laippa vetarit.
eli mahtaako ne olla käypäset tohon perän vaihto rojektiin.
pitääkö vaihtaa muutakin kuin perä ja vetarit. esim pyörän navat?

kiitokset etukäteen.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: onko kaikki laippavetarit saman mittasii?

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Marraskuu 15. 21:36:10 2008

Jos on 7" murikalla (niinkun varmaan on) se ABS-jarrullinen sirpa, niin ihan pulttaa kiinni-operaatio. Itte tekisin sen niin, että siitä koko akselisto ja murikan vaan vaihtaa, mutta käy se niinkin, että irrotat siitä vetarit ja pyörännavat ja siirrät ne omaan autoos.
Pedal tu tö metal!

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: onko kaikki laippavetarit saman mittasii?

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Marraskuu 16. 1:56:59 2008

Paitsi jos se kohdeauto on rumpujarruilla ja tökättävillä vetareilla niin menee koko taka-akselisto vaihtoon... Apurunkoa ja tukivarsia myöten.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: onko kaikki laippavetarit saman mittasii?

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Marraskuu 16. 8:32:40 2008

jeddah kirjoitti:Paitsi jos se kohdeauto on rumpujarruilla ja tökättävillä vetareilla niin menee koko taka-akselisto vaihtoon... Apurunkoa ja tukivarsia myöten.
Jaa miksi? Mulla on omassa rumpujarrullisen apurunko ja tukivarret. Täysin samaa kamaa.
Ainoo mitä joutui tekemään, täytyi tukivarsien reiät mistä vanhat tökättävät vetarit tulee läpi, putsata hyvin irtoruosteesta ja liasta.
Pedal tu tö metal!

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: onko kaikki laippavetarit saman mittasii?

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Marraskuu 16. 11:45:23 2008

Ville K kirjoitti:
jeddah kirjoitti:Paitsi jos se kohdeauto on rumpujarruilla ja tökättävillä vetareilla niin menee koko taka-akselisto vaihtoon... Apurunkoa ja tukivarsia myöten.
Jaa miksi? Mulla on omassa rumpujarrullisen apurunko ja tukivarret. Täysin samaa kamaa.
Ainoo mitä joutui tekemään, täytyi tukivarsien reiät mistä vanhat tökättävät vetarit tulee läpi, putsata hyvin irtoruosteesta ja liasta.
Jjaa meilläpäin moista vaihtoa tehdessä ~kolme vuotta sitten apurunko oli liian kapea jonkin pultinvälin kohdasta... Olisihan sen pystynyt tietty pajoittamaan oikeanmalliseksi. Ja vetarien ulomman nivelen mutikka ei mahtunut lainkaan pyörimään tukivarressa, otti tukivarren pohjaan kiinni :!:
Todettiin helpommaksi vaihtaa koko höskä.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: onko kaikki laippavetarit saman mittasii?

Viesti Kirjoittaja henu » Su Marraskuu 16. 12:02:43 2008

jeddahilla on tainu olla 6.5" murikalla oleva takakelkka.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: onko kaikki laippavetarit saman mittasii?

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Marraskuu 16. 13:09:03 2008

henu kirjoitti:jeddahilla on tainu olla 6.5" murikalla oleva takakelkka.
Todennäköisesti. Mulla oli ainakin ihan bolt-on, ei tarvinnut koskea vasaraan eikä hitsausvehkeisiin.
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: onko kaikki laippavetarit saman mittasii?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Joulukuu 1. 13:32:07 2008

Ville K kirjoitti:
henu kirjoitti:jeddahilla on tainu olla 6.5" murikalla oleva takakelkka.
Todennäköisesti. Mulla oli ainakin ihan bolt-on, ei tarvinnut koskea vasaraan eikä hitsausvehkeisiin.
Niin tai 7" apurunkoon ja tukivarsiin juntattu 7.5" murikkaa ja isoja vetareita... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: onko kaikki laippavetarit saman mittasii?

Viesti Kirjoittaja caltsu » Pe Joulukuu 5. 19:37:03 2008

jeddah kirjoitti:
Ville K kirjoitti:
jeddah kirjoitti:Paitsi jos se kohdeauto on rumpujarruilla ja tökättävillä vetareilla niin menee koko taka-akselisto vaihtoon... Apurunkoa ja tukivarsia myöten.
Jaa miksi? Mulla on omassa rumpujarrullisen apurunko ja tukivarret. Täysin samaa kamaa.
Ainoo mitä joutui tekemään, täytyi tukivarsien reiät mistä vanhat tökättävät vetarit tulee läpi, putsata hyvin irtoruosteesta ja liasta.
Ja vetarien ulomman nivelen mutikka ei mahtunut lainkaan pyörimään tukivarressa, otti tukivarren pohjaan kiinni :!:
AkiS oli laittanut lekalla lisää tilaa nivelelle, täysin toimiva ratkaisu.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: onko kaikki laippavetarit saman mittasii?

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Joulukuu 5. 19:46:00 2008

Juu vähän kun naputtelee niin mahtuu kyllä pyörimään.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin