
Etupään vetely?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Etupään vetely?
Mistäs vois johtua kun ajaa normaalisti menee suoraan samoin moottorijarrutuksissa ja jarrutuksissa. Mutta kun painat kaasua niin vetää oikeelle? 

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Etupään vetely?
Oiskohan 4-pyörä suuntaus nyt oikea tapa hakea vikaa jos muu ei auta???
Etupään nivelet ja puslat olis esimmäinen mitä ite tutkisin...joskus myös etuvetosten sarjassa havaittu vian olevan moottorin kumityynyissä...
Etupään nivelet ja puslat olis esimmäinen mitä ite tutkisin...joskus myös etuvetosten sarjassa havaittu vian olevan moottorin kumityynyissä...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Etupään vetely?
Niin vai olisko vaan riittävästi tehoa fiestan ajo-ominaisuuksiin nähden
Tietysti kannattaa kattoo kaikkien puslien kunto, ettei pääse kulmat muuttumaan vedättäessä.

Tietysti kannattaa kattoo kaikkien puslien kunto, ettei pääse kulmat muuttumaan vedättäessä.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Re: Etupään vetely?
Eihän tuo vielä mitään jos vetelyn suunta on tiedossa. Oma Fiesta veteli kiihdyttäessä metrin sinne, toisen tänne. Etupäätä katsoessa tulee aika selkeästi esille mistä asia johtuu. Kaikki on tehty 50 hevosvoimaa silmälläpitäen. Reaktiotangot on taivutettu, etupuslat orkkiksena löysät, alatukivarret prässättyä ohutta peltiä. Tukivarret boksasin ja ylös tehtiin poikkitanko. Auttoivat jo jotain mutta edessä on vielä tosi talkoot, koko rakenne pitäis muuttaa. Ainoa hyvä tapa olis kai kolmiotukivarsi alas. Nykyisellä rakenteella videolta katsottuna etupyörä siirtyy tuuman, pari eteenpäin ennenkuin auto liikahtaa. Johtunee siitä taipuvasta reaktiotangosta.
jjs:llä olis hyvä kauhutarina tuosta kiihdyttelystä/ohittelusta...
jjs:llä olis hyvä kauhutarina tuosta kiihdyttelystä/ohittelusta...
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Etupään vetely?
Tätä ajattelinkin... Paska systeemi, Escortissa (mk4) on sentään hieman parempi...cossu44 kirjoitti:Eihän tuo vielä mitään jos vetelyn suunta on tiedossa. Oma Fiesta veteli kiihdyttäessä metrin sinne, toisen tänne. Etupäätä katsoessa tulee aika selkeästi esille mistä asia johtuu. Kaikki on tehty 50 hevosvoimaa silmälläpitäen. Reaktiotangot on taivutettu, etupuslat orkkiksena löysät, alatukivarret prässättyä ohutta peltiä. Tukivarret boksasin ja ylös tehtiin poikkitanko. Auttoivat jo jotain mutta edessä on vielä tosi talkoot, koko rakenne pitäis muuttaa. Ainoa hyvä tapa olis kai kolmiotukivarsi alas. Nykyisellä rakenteella videolta katsottuna etupyörä siirtyy tuuman, pari eteenpäin ennenkuin auto liikahtaa. Johtunee siitä taipuvasta reaktiotangosta.
jjs:llä olis hyvä kauhutarina tuosta kiihdyttelystä/ohittelusta...
Puslat uudet, ja uudet alapallotkin muuten.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Etupään vetely?
Mitä parempaa siinä on, paitsi jäykempi alatukivarsi???puliukk0 kirjoitti:Tätä ajattelinkin... Paska systeemi, Escortissa (mk4) on sentään hieman parempi...cossu44 kirjoitti:Eihän tuo vielä mitään jos vetelyn suunta on tiedossa. Oma Fiesta veteli kiihdyttäessä metrin sinne, toisen tänne. Etupäätä katsoessa tulee aika selkeästi esille mistä asia johtuu. Kaikki on tehty 50 hevosvoimaa silmälläpitäen. Reaktiotangot on taivutettu, etupuslat orkkiksena löysät, alatukivarret prässättyä ohutta peltiä. Tukivarret boksasin ja ylös tehtiin poikkitanko. Auttoivat jo jotain mutta edessä on vielä tosi talkoot, koko rakenne pitäis muuttaa. Ainoa hyvä tapa olis kai kolmiotukivarsi alas. Nykyisellä rakenteella videolta katsottuna etupyörä siirtyy tuuman, pari eteenpäin ennenkuin auto liikahtaa. Johtunee siitä taipuvasta reaktiotangosta.
jjs:llä olis hyvä kauhutarina tuosta kiihdyttelystä/ohittelusta...
Puslat uudet, ja uudet alapallotkin muuten.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Etupään vetely?
Ei mitäänFullspeed kirjoitti:Mitä parempaa siinä on, paitsi jäykempi alatukivarsi???puliukk0 kirjoitti:Tätä ajattelinkin... Paska systeemi, Escortissa (mk4) on sentään hieman parempi...cossu44 kirjoitti:Eihän tuo vielä mitään jos vetelyn suunta on tiedossa. Oma Fiesta veteli kiihdyttäessä metrin sinne, toisen tänne. Etupäätä katsoessa tulee aika selkeästi esille mistä asia johtuu. Kaikki on tehty 50 hevosvoimaa silmälläpitäen. Reaktiotangot on taivutettu, etupuslat orkkiksena löysät, alatukivarret prässättyä ohutta peltiä. Tukivarret boksasin ja ylös tehtiin poikkitanko. Auttoivat jo jotain mutta edessä on vielä tosi talkoot, koko rakenne pitäis muuttaa. Ainoa hyvä tapa olis kai kolmiotukivarsi alas. Nykyisellä rakenteella videolta katsottuna etupyörä siirtyy tuuman, pari eteenpäin ennenkuin auto liikahtaa. Johtunee siitä taipuvasta reaktiotangosta.
jjs:llä olis hyvä kauhutarina tuosta kiihdyttelystä/ohittelusta...
Puslat uudet, ja uudet alapallotkin muuten.


-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Etupään vetely?
Laitat noi perus alustan osat kuntoon(puslat&tukivarret) ja jotain sporttisempaa alustasarjaa(iskarit ja jouset. rälläköinnit amiksille). Sen jälkee tarkistaa ne pyöriensuuntauksen. Uskois vähentyvän näin.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Etupään vetely?
Tukivarret vaikutti ihan hyviltä kyllä. Pitää varmaan vaihtaa ne etummaiset puslat sieltä ja moottorin tyynyt.. Tietäis vaan minkä koneen tyynyt tossa paskassa on... Vasen etulaakerikin alko huutamaan eilen, no johan sen on aikakin. Toisen vaihdoin kun ostin, alkuperänen oli ja ajettu korilla 230tkm.tezu kirjoitti:Laitat noi perus alustan osat kuntoon(puslat&tukivarret) ja jotain sporttisempaa alustasarjaa(iskarit ja jouset. rälläköinnit amiksille). Sen jälkee tarkistaa ne pyöriensuuntauksen. Uskois vähentyvän näin.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Re: Etupään vetely?
Omasta boksasin nuo tukivarret,lisäsin etuvakaajan (virhe, rupesi puskemaan),vaihdoin reaktiotangon puslat tiukempiin,rakentamalla rakensin koneen tyynyt, asensin poikkituen ylös..lähdöt helpottuivat, ei ruvennut pompottamaan enää. Mutta vetely on tallella. Eli kun jatkan projektia, keskityn alatukivarsiin ja niihin hemmetin reaktiotankoihin. Osansa asiaan on tietysti 215-40-16 renkailla. Laakerit ovat kulutustavaraa, kerran kesässä vaihtoon vaikkei autolla paljon ajetakaan.puliukk0 kirjoitti:Tukivarret vaikutti ihan hyviltä kyllä. Pitää varmaan vaihtaa ne etummaiset puslat sieltä ja moottorin tyynyt.. Tietäis vaan minkä koneen tyynyt tossa paskassa on... Vasen etulaakerikin alko huutamaan eilen, no johan sen on aikakin. Toisen vaihdoin kun ostin, alkuperänen oli ja ajettu korilla 230tkm.tezu kirjoitti:Laitat noi perus alustan osat kuntoon(puslat&tukivarret) ja jotain sporttisempaa alustasarjaa(iskarit ja jouset. rälläköinnit amiksille). Sen jälkee tarkistaa ne pyöriensuuntauksen. Uskois vähentyvän näin.
Kertaalleen asensin koneenkin kiinteästi runkoon, ilman kumityynyjä, mutta silloin autolla ei ole kiva ajaa "siviiliajoa", mutta eipähän ravistellut lähdöissä.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Etupään vetely?
Escortista hävisi kaikki vetely pois kun otti turhan camberin edestä pois siirtämällä alatukivarsien sisäkiinnityspisteitä vähän sisään ja ylös. Nyt on renkaat aika pystyssä ja ne kuluukin paljon tasaisemmin. Myös liian matala eturenkaiden paine ei helpota vetelyä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: Etupään vetely?
Mistäs tossa mun fiestassa vois johtuu, kun painaa kaasua, niin vetää vähintään kaistanverran jompaankumpaan suuntaan
Reaktiotankojen kiinnitystä on laskettu, uudet polyuretaani puslat löytyy kanssa. Voisko johtuu siitä kun pyörät auraa aika paljon, kun ei oo vielä säädetty? Kiva auto se on, mut ei kukaan uskalla ajaa
Ja ilman vetoa ja rauhallisessa vedossa menee suoraan kun juna, tosin renkaat kuumenee aika paljon ja kun ajaa sileällä asfaltilla niin vinkuu renkaat aika paljon, varmaan noista pyörän kulmista johtus? Olisko muita veikkauksia?
Reaktiotankojen kiinnitystä on laskettu, uudet polyuretaani puslat löytyy kanssa. Voisko johtuu siitä kun pyörät auraa aika paljon, kun ei oo vielä säädetty? Kiva auto se on, mut ei kukaan uskalla ajaa

Viimeksi muokannut fiesta boy, Su Marraskuu 30. 11:39:50 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Re: Etupään vetely?
Joskus kun omistin mk2:en, niin ykspistenelosellakin veteli ihan sairaasti, kunnes aurauskulmat säädettiin kohdilleen.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Etupään vetely?
ei siel o oikee rattimies viel kuitenkaa ajamassa!
vai ootko ihan ite piiskannu? käy eka säädättääs ja kato sit uusiks
vai ootko ihan ite piiskannu? käy eka säädättääs ja kato sit uusiks
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: Etupään vetely?
ite mää noil uusil puslil vähä kenkää annoi ja aika levotonta oli
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Etupään vetely?
Tääläpäin olis sellanen ongelma mk4 escossa et on jotenkii levoton ajaa, kaikki on uusittu etupäähän ja kulmat säädetty mut jotenkii huomaa ohjauksessa sellasta yliherkkyytä suoraan ajaessa.
Pitääkös tossa olla haritusta vai aurausta vai ihan suoraan nollaan säätää ?
Pitääkös tossa olla haritusta vai aurausta vai ihan suoraan nollaan säätää ?
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Etupään vetely?
Yks mikä ajellu rallia sano vaan että pistä pikkasen haritusta niin etuvetonen rauhottuu... Tiedä sitten kuin mutua onhenu kirjoitti:Tääläpäin olis sellanen ongelma mk4 escossa et on jotenkii levoton ajaa, kaikki on uusittu etupäähän ja kulmat säädetty mut jotenkii huomaa ohjauksessa sellasta yliherkkyytä suoraan ajaessa.
Pitääkös tossa olla haritusta vai aurausta vai ihan suoraan nollaan säätää ?

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: Etupään vetely?
tarvii säätäjä mieheltä kysyy mitä se sanoo. Veljen 1.6 mk1 muuten meni hyvin mut lukoton laatikko ni veteli vähän, koska toinen pyörä vaan veti