1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Etuveto » To Tammikuu 8. 6:13:12 2009

"Boschin voimamiesmallin bensapumppu"

Millainen tämä pumppu on? painaako se melkein 150kg ja silti siinä ei ole tuottoa???
#295

Rstf
Xr2i

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tezu » Ma Tammikuu 12. 13:11:16 2009

Onkos jollakin kokemusta magnexin putkistoista? tuntuis saavaan kohtuu hintaan ebay:ssä kaupittelee n280e sis. postikulut.
Löytyy escort/fiesta ainakin. Muokatahan vähä tarvii et ittelle sopii, mutta uskois onnistuvan.

Fiesta
escort
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Tammikuu 12. 13:53:40 2009

tezu kirjoitti:Onkos jollakin kokemusta magnexin putkistoista? tuntuis saavaan kohtuu hintaan ebay:ssä kaupittelee n280e sis. postikulut.
Löytyy escort/fiesta ainakin. Muokatahan vähä tarvii et ittelle sopii, mutta uskois onnistuvan.

Fiesta
escort
Vois ainakin väittää edullisiksi jos kerran toimituskin kuuluu hintaan. Magnex tais mennä nurin tossa jonku aikaa sitten? Nyt puhallettu uudelleen henkiin. Pardella tais olla nelkku rs2000 magnexin putkisto. Varmaan ois tullu sillon itellekkin jos ois ollu vielä tuotannossa...joutu "tyytymään" mongooseen. Sitä ei kyl noin halvalla saa.
Muokkaaminen sopivaksi on sitten oma juttunsa ;) Tohon mun farkku st200:n erään klubilaisen rautaisella ammattitaidolla saatiin putkisto istumaan. Mutta kyllähän sitä valmiista käyristä hitsailemalla muokkaa komeasti. Ja jopa puikolla hitsaaminen onnistui 8)

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tezu » Ma Tammikuu 12. 14:39:39 2009

hoopee kirjoitti: Muokkaaminen sopivaksi on sitten oma juttunsa ;) Tohon mun farkku st200:n erään klubilaisen rautaisella ammattitaidolla saatiin putkisto istumaan. Mutta kyllähän sitä valmiista käyristä hitsailemalla muokkaa komeasti. Ja jopa puikolla hitsaaminen onnistui 8)
Ei nyt mitenkää isompia muokkailuja vaan etualaputkeen liittäminen vaatii jonkin sovelluksen varmaa vähän lyhentää. Väliin tarviis joustopala ja katin kuoret laitaa.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja ^Cona » Ke Tammikuu 21. 0:03:29 2009

Olisko kellään kuvia peltisarjasta zetecciin esim marteliuksen tai vastaavasta? Vois tuohon escorttiin värkäillä peltisarjaa koulussa ajan kuluks. Laippoja tein jo muutamia plasmalla.
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ke Tammikuu 21. 0:17:31 2009

^Cona kirjoitti:Olisko kellään kuvia peltisarjasta zetecciin esim marteliuksen tai vastaavasta? Vois tuohon escorttiin värkäillä peltisarjaa koulussa ajan kuluks. Laippoja tein jo muutamia plasmalla.
Eikös nimimerkki krisse:n kotisivuilla ollu kuvia vissiinkin kahdestakin erilaisesta pakosarjasta?
mulla olis muuten ollu zetecin vakiopakosarjaki malliks sulle jos tarviit.
Ja tässä on zetecin pakosarja, kuva on marteliuksen sivulta.
Jäsen #1112

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja ^Cona » Ke Tammikuu 21. 0:26:06 2009

AnttiR kirjoitti:
^Cona kirjoitti:Olisko kellään kuvia peltisarjasta zetecciin esim marteliuksen tai vastaavasta? Vois tuohon escorttiin värkäillä peltisarjaa koulussa ajan kuluks. Laippoja tein jo muutamia plasmalla.
Eikös nimimerkki krisse:n kotisivuilla ollu kuvia vissiinkin kahdestakin erilaisesta pakosarjasta?
mulla olis muuten ollu zetecin vakiopakosarjaki malliks sulle jos tarviit.
Ja tässä on zetecin pakosarja, kuva on marteliuksen sivulta.
Ja nyt sen vasta sanoit :green: . Joo noita krissen kuvia kattelin tässä yks kerta. Semmonen kuva ois pirun hyvä missä näkys mittojakin, että sais tehtyä semmosen sarjan mikä kävis vielä paikoilleenkin :wink: .
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ma Maaliskuu 23. 22:32:59 2009

Jaha, tais alkaa etuveto harrastus tästä. :roll:

Tuosta mun xr2i:stä cvh sano sopimuksen irti ja nyt kävi niin et talliin löysi tiensä '97 escortista 1,8 zetec. Tarkoituksena laittaa se tohon fiestaan 'tyyliin nopeahko'. :wink: Lueskelin tän topikin läpi ja pari juttua alko heti askarruttaa. Eli kun tuossa on se muovinen imusarja, niin onko nyt joku koittanut, ettei se mahdu mk3 fiestaan (onko eroa mondeo vs. escort näissä muovisarjoissa)? Meneekö toi escortin vauhtipyörä fiestan vakiolaatikkoon vai tarviiko ottaa limppu cvh:sta? Onko kukaan koittanut cvh efin boxilla, saako käymään / toimiiko 1,8zetec moottori vähän tai ollenkaan. En nimittäin saanu ecua moottorin mukana, joten sellane täytyy sit hommata tai sit pistän megasquirtin.

Tämmöstä pientä alkuun.. :D
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tezu » Ma Maaliskuu 23. 22:39:59 2009

_pexi kirjoitti:Jaha, tais alkaa etuveto harrastus tästä. :roll:

Tuosta mun xr2i:stä cvh sano sopimuksen irti ja nyt kävi niin et talliin löysi tiensä '97 escortista 1,8 zetec. Tarkoituksena laittaa se tohon fiestaan 'tyyliin nopeahko'. :wink: Lueskelin tän topikin läpi ja pari juttua alko heti askarruttaa. Eli kun tuossa on se muovinen imusarja, niin onko nyt joku koittanut, ettei se mahdu mk3 fiestaan (onko eroa mondeo vs. escort näissä muovisarjoissa)? Meneekö toi escortin vauhtipyörä fiestan vakiolaatikkoon vai tarviiko ottaa limppu cvh:sta? Onko kukaan koittanut cvh efin boxilla, saako käymään / toimiiko 1,8zetec moottori vähän tai ollenkaan. En nimittäin saanu ecua moottorin mukana, joten sellane täytyy sit hommata tai sit pistän megasquirtin.

Tämmöstä pientä alkuun.. :D
Tästä se lähtee. Itse ottaisin suoraan 2.0 koneen pohjaksi.Saa suoraan jo se ~130 ilman mitää nokkien ja kaasuläpän metsästystä . Itse en ymmärtä mistä tää, ettei muovisarja sinne mahdu. Mulla se siellä on, eikä kyl ahdista(vakio mondeo 2.0 imusarja)?
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja lappis » Ma Maaliskuu 23. 23:00:23 2009

tezu kirjoitti:
_pexi kirjoitti:
Itse en ymmärtä mistä tää, ettei muovisarja sinne mahdu. Mulla se siellä on, eikä kyl ahdista(vakio mondeo 2.0 imusarja)?
Taitaa olla sumujen saarilta tää juttu, heillä taitaa olla kaikenmaailman jarrutangot tiellä..

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Maaliskuu 24. 14:24:35 2009

fiffe kirjoitti:"Boschin voimamiesmallin bensapumppu" Millainen tämä pumppu on? painaako se melkein 150kg ja silti siinä ei ole tuottoa???
044 tais olla se virallisempi ilmasu sille minkä ostin.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ma Maaliskuu 30. 22:58:16 2009

nonih, rupee olemaan homma siinä mallissa, että varmaankin torstain viimestään pääsis starttailemaan, jahka kerkeen vielä pakoputken ym. pientä vääntämään. johtosarja megan osalta kunnossa, huomenna vielä lc-1 laajakaista kiinni. toivoisinkin nyt, että jos (ja kun) täällä joku ajelee squirtti+zetec1.8 yhdistelmällä, lähestyisi vaikka privalla ve+spark tablen muodossa.. ;) vois päästä alkuun vähä helpommalla, kun kopsais toimivat kartat! kyseessä siis täysin vakio 1.8 moottori.
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja _pexi » Pe Huhtikuu 3. 22:50:34 2009

tänäpä säädetty ja hyvin pelailee.. kyl on komee säätää ton laajakaistan kanssa, ei tartte seoksia arvailla! ihan pirteeltä tuntuu fisu zetecillä, mut ennenkaikkea on sairaan mukava ajaa vrt. cvh koneeseen... vääntöä piisaa eikä tee sitä cvhlle ominaista ihme nypytystä kiihdyttäessä... Tommone siittä tuli, hain motonetistä tötteröputsarin vie pisteeks iin päälle tänäpä... :lol: Vlopun aikana kuntoon ja ens viikol leimalle, btw, pitäiskö konttorille ottaa jotain papruja mukaan vai mahtaako luanata muutoskatsastus tosta vaan..?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Huhtikuu 3. 22:59:52 2009

Jos laajakaista on käytössä niin parhaiten karttojen teko onnistuu logia keräämällä... Onko kori vähäpäästöinen? jotain dokumenttia vaaditaan moottorista ja sen alkuperästä sekä Fiestan rakenteellisista eroista, lähinnä alustasta ja jarruista. Nämä kun hommaa niin mutosprosessi on helppo nakki.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja _pexi » Pe Huhtikuu 3. 23:12:14 2009

Hartza kirjoitti:Jos laajakaista on käytössä niin parhaiten karttojen teko onnistuu logia keräämällä... Onko kori vähäpäästöinen? jotain dokumenttia vaaditaan moottorista ja sen alkuperästä sekä Fiestan rakenteellisista eroista, lähinnä alustasta ja jarruista. Nämä kun hommaa niin mutosprosessi on helppo nakki.
oukei, täytyy testailla logworksiä ens viikolla, ny ei kehtaa enempää ajella ku on liikennekäytöstä poistettu.. :) Ei oo vähäpäästöinen, enkä muuten laittanut kattiakaan, mut eikai niillä mitään perustetta oo sellasta vaatiakaan?? Niin ajattelinki, et pitäis olla läpihuutojuttu..!
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja ^Cona » Ke Huhtikuu 8. 19:46:11 2009

Kysytäänpäs viisaammilta. Tämmöstä peltisarjaa väsänny koulussa päättötyönä, mallia oon ottanu marteliuksen tekeleestä. Pitäs lambdan paikka laittaa seuraavaks, onko haittaa jos laitan sen mutterin toiseen noista kollektoreista? Lisää kuvia löytyy täältä. Vielä pitäs se orkkis alkupätkä saada jostain malliks että sais tehtyä ton loppuun.
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Huhtikuu 9. 0:17:17 2009

^Cona kirjoitti:Kysytäänpäs viisaammilta. Tämmöstä peltisarjaa väsänny koulussa päättötyönä, mallia oon ottanu marteliuksen tekeleestä. Pitäs lambdan paikka laittaa seuraavaks, onko haittaa jos laitan sen mutterin toiseen noista kollektoreista? Lisää kuvia löytyy täältä. Vielä pitäs se orkkis alkupätkä saada jostain malliks että sais tehtyä ton loppuun.
No kyllähän sillä jotain vaikutus on jos mittaa vaan kahdenpytyn seosta... kyllähän se moottori tollasellakin asennuksella toimii mutta laittasin itse ainakin kaks tai sitten seuraavaan kollektoriin jos sellanen tulee.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tikkuri » La Toukokuu 16. 9:48:47 2009

paljonkos cona meinas esortista repiä voimaa.. kun on melkosen jytkyn oloset rimääri putket :roll:

missä hinnoissa nuo 2l zetecit yleensä pyörii? vois olla hieman modernimpi moottori vapari viritykseen tuommonen kuin tuo vanha läskiremmi :lol: mut saap nähdä tuleeko puhallettua tuo vanha kone enstalvena.. mitäs nuo zetecit muuten kaipailee että saapi puhallinta kestämään? n250hp tavoitteena
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja ^Cona » Su Toukokuu 17. 16:44:05 2009

tikkuri kirjoitti:paljonkos cona meinas esortista repiä voimaa.. kun on melkosen jytkyn oloset rimääri putket :roll:
:green: Onhan nuo vähän reilun kokoset halkasija 48mm :roll: . Sain koulunkautta noi käyrät aika edukaasti ni päätin tehä noista. Muutenkin toi oli lähinnä semmonen harjotuskappale, piti vaan joku päättötyö kehitellä että valmistuskin joskus.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1918351.jpg tossa vielä kuva valmiista tekeleestä...
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Su Toukokuu 17. 17:16:58 2009

^Cona kirjoitti: http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1918351.jpg tossa vielä kuva valmiista tekeleestä...
OT: Jotenkin tutun näköinen venakoppa ja kansikin taitaa olla viettänyt jonkin verran aikaa tuolla oman tallin puolella 8)
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Toukokuu 19. 9:42:35 2009

^Cona kirjoitti:
tikkuri kirjoitti:paljonkos cona meinas esortista repiä voimaa.. kun on melkosen jytkyn oloset rimääri putket :roll:
:green: Onhan nuo vähän reilun kokoset halkasija 48mm :roll: . Sain koulunkautta noi käyrät aika edukaasti ni päätin tehä noista. Muutenkin toi oli lähinnä semmonen harjotuskappale, piti vaan joku päättötyö kehitellä että valmistuskin joskus.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1918351.jpg tossa vielä kuva valmiista tekeleestä...
Äkkiseltään vois luulla, että kaasun virtausnopeus heikkenee noin jytkyllä putkella jos kone ei oo ihan hirvee mörkö... tuliko laskettua ollenkaan?
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tikkuri » Ti Toukokuu 19. 14:24:00 2009

Tharkad kirjoitti:
^Cona kirjoitti:
tikkuri kirjoitti:paljonkos cona meinas esortista repiä voimaa.. kun on melkosen jytkyn oloset rimääri putket :roll:
:green: Onhan nuo vähän reilun kokoset halkasija 48mm :roll: . Sain koulunkautta noi käyrät aika edukaasti ni päätin tehä noista. Muutenkin toi oli lähinnä semmonen harjotuskappale, piti vaan joku päättötyö kehitellä että valmistuskin joskus.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1918351.jpg tossa vielä kuva valmiista tekeleestä...
Äkkiseltään vois luulla, että kaasun virtausnopeus heikkenee noin jytkyllä putkella jos kone ei oo ihan hirvee mörkö... tuliko laskettua ollenkaan?
ohan se setekki toki edespäin menny moottori mutta tuo mun marteliuksen xl:kin taitaa olla 42mm sisähalkasialla :roll: veikkaisin huonoksi tuota :(
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja ^Cona » Ti Toukokuu 19. 17:49:58 2009

Tharkad kirjoitti:
^Cona kirjoitti:
tikkuri kirjoitti:paljonkos cona meinas esortista repiä voimaa.. kun on melkosen jytkyn oloset rimääri putket :roll:
:green: Onhan nuo vähän reilun kokoset halkasija 48mm :roll: . Sain koulunkautta noi käyrät aika edukaasti ni päätin tehä noista. Muutenkin toi oli lähinnä semmonen harjotuskappale, piti vaan joku päättötyö kehitellä että valmistuskin joskus.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1918351.jpg tossa vielä kuva valmiista tekeleestä...
Äkkiseltään vois luulla, että kaasun virtausnopeus heikkenee noin jytkyllä putkella jos kone ei oo ihan hirvee mörkö... tuliko laskettua ollenkaan?
Eipä tullu laskettua :green: , putket on kyllä samanmittasia kaikki. Sisähalkasija tossa on 45mm :-$ . Tuskin tulee ihan heti laitettua tuota kiinni, vaihtuu ehkä koko auto kesän aikana...

Tuksu taitaa arvatakkin mistä tuo kansi ja venakoppa on mulle tullu :wink: .
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja el_reino » Ti Toukokuu 19. 22:16:19 2009

eiks OHC:n Marteliuksen XL racesarjan putketkin ole 48mm? 1600 kentissäkin XL marteliuksessa on 42mm. Et eikai toi nyt niin järkyn kokosta ole, jos vaan pituudet on sen mukaiset. Ja ainakaan se ei voi olla milläänmuotoo huonompi kuin mikään alkuperäinen :D

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Kesäkuu 20. 14:10:44 2009

_pexi kirjoitti:Ei oo vähäpäästöinen, enkä muuten laittanut kattiakaan, mut eikai niillä mitään perustetta oo sellasta vaatiakaan?? Niin ajattelinki, et pitäis olla läpihuutojuttu..!
niin jos auto on uudempi kuin 7/-87 (ei vähäpäästöinen) niin moottorin päästötaso pitää olla tiedossa (pitää täyttää E15/04 normi); tästä käytännössä dokumentti (joka voi olla hankala saada mikäli moottoria ei ole ilman kattia ollut missään, vai onko zetecejä katittomina jossain malleissa?) tai jos ei dokumenttia ole saannissa (tai konetta on muuteltu esim ahtimella) niin katalysaattorin asennus putkeen pelastaa päivän (lue: ohittaa E15/04 päästönormin).

grinduster
CRSC jäsen 2015
Viestit: 476
Liittynyt: To Syyskuu 2. 12:17:08 2004
Paikkakunta: Jämsä/Kangasala

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja grinduster » La Heinäkuu 4. 22:14:23 2009

Tää on menny jo turboiluksi, mutta kysympä kuitenkin: meneekö mondeon (1.8/2.0) imusarja tommoseen mk5.5 Escorttiin? On jonkun verran väljemmän näkönen, että jos siitä oli jotain iloa. Heittää kyllä lenkin alaspäin kun taas tuo 105 heppasen oma tulee vaakatasossa. Epäilen ettei mene, mutta...

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Su Heinäkuu 5. 12:17:02 2009

onko kellään kokemusta noista Supertechin männistä, ois vain jonkun verran halvemmat kuin JE:t? Ois kaverin kans tarkoitus TUOLTA tilata pari sarjaa mäntiä ja kankia plus muuta tilkettä, täs syksyn aikana. Kun ei oo vielä niitä edellisiäkään kuulunut :roll: Tuola firmas on aika hyvin kaikenlaista hipo osaa noihin zeteceihin.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ma Heinäkuu 6. 8:53:06 2009

samiharju kirjoitti:niin jos auto on uudempi kuin 7/-87 (ei vähäpäästöinen) niin moottorin päästötaso pitää olla tiedossa (pitää täyttää E15/04 normi); tästä käytännössä dokumentti (joka voi olla hankala saada mikäli moottoria ei ole ilman kattia ollut missään, vai onko zetecejä katittomina jossain malleissa?)
Eikai sitä ilman kattia oo missään ollu mutta Fordilta saa ton lapun ainakin 90 luvun alun yks.kaseihin, luulisi että kaks litraseenkin.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tezu » Ma Heinäkuu 6. 9:11:57 2009

Krisse kirjoitti:
samiharju kirjoitti:niin jos auto on uudempi kuin 7/-87 (ei vähäpäästöinen) niin moottorin päästötaso pitää olla tiedossa (pitää täyttää E15/04 normi); tästä käytännössä dokumentti (joka voi olla hankala saada mikäli moottoria ei ole ilman kattia ollut missään, vai onko zetecejä katittomina jossain malleissa?)
Eikai sitä ilman kattia oo missään ollu mutta Fordilta saa ton lapun ainakin 90 luvun alun yks.kaseihin, luulisi että kaks litraseenkin.
Tämä dokumentti ois mukava kyl saada jos on olemassa. Kaks litraseen.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ma Heinäkuu 6. 10:28:51 2009

Kyselen tyhmiä tän topicin jatkoksi:

Jos zetecciä suunnittelee mk4 escorttiin täydellisenä niin voinko käyttää jotain fordin omaa imusarjaa vai pitääkö sitä roverin imusarjaa rakentaa siihen kiinni?

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tezu » Ma Heinäkuu 6. 10:38:59 2009

Antti O kirjoitti:Kyselen tyhmiä tän topicin jatkoksi:

Jos zetecciä suunnittelee mk4 escorttiin täydellisenä niin voinko käyttää jotain fordin omaa imusarjaa vai pitääkö sitä roverin imusarjaa rakentaa siihen kiinni?
varmaa kyse ahdetuista zeteceistä

Kyllä on käytetty vakio imusarjoja, varmaan toi roverin on vaan parempi ja menee kohtuu pienellä työllä paikalle.

Tossa kun hetken surffas niin näyttää olevan viel melkee jokasta mallia käytetty, kestävyydestä en sitten tiedä.

zetecciin viriä kaikkee sitä kaupataan vai et 4-8bhp lisää
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ma Heinäkuu 6. 10:51:42 2009

tezu kirjoitti:
Antti O kirjoitti:Kyselen tyhmiä tän topicin jatkoksi:

Jos zetecciä suunnittelee mk4 escorttiin täydellisenä niin voinko käyttää jotain fordin omaa imusarjaa vai pitääkö sitä roverin imusarjaa rakentaa siihen kiinni?
varmaa kyse ahdetuista zeteceistä

Kyllä on käytetty vakio imusarjoja, varmaan toi roverin on vaan parempi ja menee kohtuu pienellä työllä paikalle.

Tossa kun hetken surffas niin näyttää olevan viel melkee jokasta mallia käytetty, kestävyydestä en sitten tiedä.

zetecciin viriä kaikkee sitä kaupataan vai et 4-8bhp lisää
Ahdetusta juu, pyörinyt vaan mielessä että turboupgraden jälkeen jos kyllästyy cvh pannuun niin siirtyisi rakentelemaan kokeilumielessä zetecciä täydellisenä rst:n pakosarjalla. Paljon tuosta koneenvaihdosta askaruttaa mieltä mutta kyselee niitä sitten joskus jos alkaa oikeasti sitä rakentamaan.

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tezu » Ma Heinäkuu 6. 10:59:58 2009

http://www.fiestaturbo.com/articles/zet ... etmanifold

Tossa vaikutti ihan fiksulta tekstiltä liittyen imusarjaan. Kuitenkin kohtuu tärkeä osuus ahdetussa olla kunnossa.


Kuva1 Kuva2 Antti pistä jotain tollasta ni on pojilla ihmeteltävää :D
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ma Heinäkuu 6. 13:37:24 2009

http://i26.photobucket.com/albums/c147/ ... ing001.jpg


Mistähän tuo imusarja on? Tuohan menis varmaan ihan hyvin.
Vai onko tuo nyt sen mallinen mihin ei pysty "normaaleita" suuttimia helpolla vaihtaa? Jos tuohon modais erilaisen fuelrailin.

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tezu » Ma Heinäkuu 6. 13:50:06 2009

Näyttää vakiolta. Koita hommat sit se 1.8l 115/130hp malli se taitaa ol vähä virtaavampi jos tollasta laitat.

http://www.76s.net/zetec-kansi/index.html tossa juttua niistä et ei ihan samallaisia kaikki ole.

Muutakin jänskää tossa kirjotukses kyllä. Väitetään ettei 2.0l muovi-imusarja mahdu mk3 fiestaan. No kyllä se mahtuu.

Tollanen alumiini termarikotelo olis kans hankintalistalla kunhan löytyis jostain.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ma Heinäkuu 6. 14:28:05 2009

tezu kirjoitti:Näyttää vakiolta. Koita hommat sit se 1.8l 115/130hp malli se taitaa ol vähä virtaavampi jos tollasta laitat.

http://www.76s.net/zetec-kansi/index.html tossa juttua niistä et ei ihan samallaisia kaikki ole.

Muutakin jänskää tossa kirjotukses kyllä. Väitetään ettei 2.0l muovi-imusarja mahdu mk3 fiestaan. No kyllä se mahtuu.

Tollanen alumiini termarikotelo olis kans hankintalistalla kunhan löytyis jostain.
No joo.. tuo vaan taitaa olla sitten mahdottomasta seuraava hankkia, aika harvassa voi purkaamoilla olla.
Onkos tuo 1.8 alumiini-imusarja nyt juuri se mihin ei käy normaalit suuttimet vaikkapa nuo escort cvh efin vakiokokoiset?
Tuo muovinen imusarja ei vissiin mahdu mk4 eskorttiin ja mitenhä lie kesto ahdetussa?

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Ma Heinäkuu 6. 16:42:58 2009

Zetecin imusarjassa(alu) on sivusyöttösuuttimet, mutta siihen sopii nissan 200sx s14 korisen suuttimet, kun laittaa fordin omilla tiivisteillä. Z-power.fi ainakin näyttäis olevan noita suuttimia ja liittimiä.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Heinäkuu 7. 12:19:08 2009

tezu kirjoitti:
Krisse kirjoitti:Eikai sitä ilman kattia oo missään ollu mutta Fordilta saa ton lapun ainakin 90 luvun alun yks.kaseihin, luulisi että kaks litraseenkin.
Tämä dokumentti ois mukava kyl saada jos on olemassa. Kaks litraseen.
No sen saa Fordilta. Mut se lappu kirjotetaan aina tietylle moottoriyksilölle joten siinä on kyseisen moottorin numero mainittuna, eli joudut tilaamaan sen ihan ite itelles. Muiden laput ei käy.
tezu kirjoitti:Muutakin jänskää tossa kirjotukses kyllä. Väitetään ettei 2.0l muovi-imusarja mahdu mk3 fiestaan. No kyllä se mahtuu.
No intternettiä nyt tekee kaikenlaiset kädettömät räpeltäjät jotka Ei Vaan Osaa. En enää muista että sovitinko ite tota imusarjaa vai tyydyinkö lukemaani virheelliseen tietoon ettei mahtuisi. No niin tai näin, nyt on ihan hyvä imusarja.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tezu » Ti Heinäkuu 7. 12:41:36 2009

Omalla kohdalla ratkastu katin kuorilla. Ja täälläpäin toi porin ford liiken asiakaspalvelu on niin hirveetä etten kyllä edes mene kyselemään mitään. Todella todella NIHKEETÄ.

Krisse lähinnä sen takia sanoin tost muovisarjasta, ettei muille mene virheellistä kuvaa/tietoa sen sopivuudesta. Hienosti muuten kyllä tutkittu noita imusarjoi/akselien nostoja
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » Ti Heinäkuu 7. 23:28:25 2009

Antti O kirjoitti:
tezu kirjoitti:Näyttää vakiolta. Koita hommat sit se 1.8l 115/130hp malli se taitaa ol vähä virtaavampi jos tollasta laitat.

http://www.76s.net/zetec-kansi/index.html tossa juttua niistä et ei ihan samallaisia kaikki ole.

Muutakin jänskää tossa kirjotukses kyllä. Väitetään ettei 2.0l muovi-imusarja mahdu mk3 fiestaan. No kyllä se mahtuu.

Tollanen alumiini termarikotelo olis kans hankintalistalla kunhan löytyis jostain.
No joo.. tuo vaan taitaa olla sitten mahdottomasta seuraava hankkia, aika harvassa voi purkaamoilla olla.
Onkos tuo 1.8 alumiini-imusarja nyt juuri se mihin ei käy normaalit suuttimet vaikkapa nuo escort cvh efin vakiokokoiset?
Tuo muovinen imusarja ei vissiin mahdu mk4 eskorttiin ja mitenhä lie kesto ahdetussa?
Kyllä kaverin escossa on zetecci ja hyvin mahtunut toi muovinen imusarja.

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tezu » Ke Heinäkuu 8. 7:53:19 2009

fiesta boy kirjoitti:Kyllä kaverin escossa on zetecci ja hyvin mahtunut toi muovinen imusarja.
Ainiin tällänenkin porissa. Meitähän alkaa olee jo ihan hyvä rivi. fiesta mk1 2.0(ainoa mustakansi), fiesta mk3 2.0 ja escort mk4 2.0.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ke Heinäkuu 8. 10:04:47 2009

fiesta boy kirjoitti:
Antti O kirjoitti:
tezu kirjoitti:Näyttää vakiolta. Koita hommat sit se 1.8l 115/130hp malli se taitaa ol vähä virtaavampi jos tollasta laitat.

http://www.76s.net/zetec-kansi/index.html tossa juttua niistä et ei ihan samallaisia kaikki ole.

Muutakin jänskää tossa kirjotukses kyllä. Väitetään ettei 2.0l muovi-imusarja mahdu mk3 fiestaan. No kyllä se mahtuu.

Tollanen alumiini termarikotelo olis kans hankintalistalla kunhan löytyis jostain.
No joo.. tuo vaan taitaa olla sitten mahdottomasta seuraava hankkia, aika harvassa voi purkaamoilla olla.
Onkos tuo 1.8 alumiini-imusarja nyt juuri se mihin ei käy normaalit suuttimet vaikkapa nuo escort cvh efin vakiokokoiset?
Tuo muovinen imusarja ei vissiin mahdu mk4 eskorttiin ja mitenhä lie kesto ahdetussa?
Kyllä kaverin escossa on zetecci ja hyvin mahtunut toi muovinen imusarja.
Kiintoisaa. Ahdettu?
Mahtuuko toi muovinen imusarja sen alkuperäisen puhaltimen kotelon kanssa?

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tezu » Ke Heinäkuu 8. 12:54:11 2009

Hetken tossa hain netistä tietoa ja en kyllä löytynyt.

Onko jollakin jotain tutoriaalin tyyppistä pohdintoja/linkkejä/kuvia juuri zetecin kannen porttaamiseen? Luin tossa hetken noita muutaman sivun takasia keskusteluja ja linkkejä lävitse. Nyt olis kiinnostunu mitä tolla kannelle kannattaa tehdä jokasellahan kannelle on vähän omat kuviot ja ongelmat

se escortti mk4 ei ole ahdettu.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » Ke Heinäkuu 8. 16:00:24 2009

Vapari on juu. Ja kotelo on kanssa alkuperänen. Ei näytä ees ahtaalta omasta mielestä,kun vertaa vaikka tohon omaan laitteeseen.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Heinäkuu 8. 16:54:16 2009

tezu kirjoitti:Onko jollakin jotain tutoriaalin tyyppistä pohdintoja/linkkejä/kuvia juuri zetecin kannen porttaamiseen? Luin tossa hetken noita muutaman sivun takasia keskusteluja ja linkkejä lävitse. Nyt olis kiinnostunu mitä tolla kannelle kannattaa tehdä jokasellahan kannelle on vähän omat kuviot ja ongelmat
Aika vaihtelevaa on ollu intternetissä oleva tieto ton homman hyödyllisyydestä. Omani käytin pajalla jonka luulisin osaavan homman, jossa on kunnon vehkeet ja joka ei ollu edes mikään hinnat alkaen -paikka ja erot numeroina (siis virtauspenkkilukemina) ei olleet kyllä mun mielestä ihan sen euromäärän väärtejä.

Tekijä ei ollu ekaa kertaa asialla tollasen kannen kanssa ja tiesi kyllä kertoa jo heti kättelyssä ettei mitään mekalomaanisia muutoksia oo odotettavissa.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Heinäkuu 10. 8:32:51 2009

niin ei se välttämättä ole asiakaspalvelun nihkeyttä jos eivät paperia kirjoita, mikäli kyseinen moottori ei täytä ilman kattia E15/04 normia tai sitä ei ole koskaan testattu, ei kyseistä paperia saa myöskään kirjoittaa jos aikoo pysyä totuudessa... se katin laitto välille on kuitenkin helppoa jokaisen tehtävissä olevaa hommaa :-)

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja tezu » Pe Heinäkuu 10. 8:36:21 2009

samiharju kirjoitti:niin ei se välttämättä ole asiakaspalvelun nihkeyttä
Tolla tarkotin lähinnä sitä et se asiakaspalvelu on niin huonoa, että silt minkä tahansa lapun hakeminen on varmasti hirveä reissu.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja Antti O » Pe Heinäkuu 10. 8:43:06 2009

Meneekös tollanen 2.0-16v zetec turbo miten laillisesti tuohon mk4 rst:hen?
Mallisarjan suurin sylinteritilavuus 1.8 diesel? ja mallisarjan tehokkain rs turbo 136hv+20% tehoa?
Eli pata keulille, dynossa 160hv lappu ja leimalle muutoskatsastaan 2 l turbomoottorille?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Heinäkuu 10. 9:25:18 2009

Antti O kirjoitti:Meneekös tollanen 2.0-16v zetec turbo miten laillisesti tuohon mk4 rst:hen?
Mallisarjan suurin sylinteritilavuus 1.8 diesel? ja mallisarjan tehokkain rs turbo 136hv+20% tehoa?
Eli pata keulille, dynossa 160hv lappu ja leimalle muutoskatsastaan 2 l turbomoottorille?
Niin siis 158hv maksimissaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Heinäkuu 10. 9:25:46 2009

Antti O kirjoitti:Meneekös tollanen 2.0-16v zetec turbo miten laillisesti tuohon mk4 rst:hen?
Mallisarjan suurin sylinteritilavuus 1.8 diesel? ja mallisarjan tehokkain rs turbo 136hv+20% tehoa?
Eli pata keulille, dynossa 160hv lappu ja leimalle muutoskatsastaan 2 l turbomoottorille?
U got da point ;-)

Vastaa Viestiin