1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
"Boschin voimamiesmallin bensapumppu"
Millainen tämä pumppu on? painaako se melkein 150kg ja silti siinä ei ole tuottoa???
Millainen tämä pumppu on? painaako se melkein 150kg ja silti siinä ei ole tuottoa???
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Vois ainakin väittää edullisiksi jos kerran toimituskin kuuluu hintaan. Magnex tais mennä nurin tossa jonku aikaa sitten? Nyt puhallettu uudelleen henkiin. Pardella tais olla nelkku rs2000 magnexin putkisto. Varmaan ois tullu sillon itellekkin jos ois ollu vielä tuotannossa...joutu "tyytymään" mongooseen. Sitä ei kyl noin halvalla saa.
Muokkaaminen sopivaksi on sitten oma juttunsa


-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Ei nyt mitenkää isompia muokkailuja vaan etualaputkeen liittäminen vaatii jonkin sovelluksen varmaa vähän lyhentää. Väliin tarviis joustopala ja katin kuoret laitaa.hoopee kirjoitti: Muokkaaminen sopivaksi on sitten oma juttunsaTohon mun farkku st200:n erään klubilaisen rautaisella ammattitaidolla saatiin putkisto istumaan. Mutta kyllähän sitä valmiista käyristä hitsailemalla muokkaa komeasti. Ja jopa puikolla hitsaaminen onnistui
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
- Paikkakunta: Joutsa
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Olisko kellään kuvia peltisarjasta zetecciin esim marteliuksen tai vastaavasta? Vois tuohon escorttiin värkäillä peltisarjaa koulussa ajan kuluks. Laippoja tein jo muutamia plasmalla.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Eikös nimimerkki krisse:n kotisivuilla ollu kuvia vissiinkin kahdestakin erilaisesta pakosarjasta?^Cona kirjoitti:Olisko kellään kuvia peltisarjasta zetecciin esim marteliuksen tai vastaavasta? Vois tuohon escorttiin värkäillä peltisarjaa koulussa ajan kuluks. Laippoja tein jo muutamia plasmalla.
mulla olis muuten ollu zetecin vakiopakosarjaki malliks sulle jos tarviit.
Ja tässä on zetecin pakosarja, kuva on marteliuksen sivulta.
Jäsen #1112
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
- Paikkakunta: Joutsa
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Ja nyt sen vasta sanoitAnttiR kirjoitti:Eikös nimimerkki krisse:n kotisivuilla ollu kuvia vissiinkin kahdestakin erilaisesta pakosarjasta?^Cona kirjoitti:Olisko kellään kuvia peltisarjasta zetecciin esim marteliuksen tai vastaavasta? Vois tuohon escorttiin värkäillä peltisarjaa koulussa ajan kuluks. Laippoja tein jo muutamia plasmalla.
mulla olis muuten ollu zetecin vakiopakosarjaki malliks sulle jos tarviit.
Ja tässä on zetecin pakosarja, kuva on marteliuksen sivulta.


-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Jaha, tais alkaa etuveto harrastus tästä.
Tuosta mun xr2i:stä cvh sano sopimuksen irti ja nyt kävi niin et talliin löysi tiensä '97 escortista 1,8 zetec. Tarkoituksena laittaa se tohon fiestaan 'tyyliin nopeahko'.
Lueskelin tän topikin läpi ja pari juttua alko heti askarruttaa. Eli kun tuossa on se muovinen imusarja, niin onko nyt joku koittanut, ettei se mahdu mk3 fiestaan (onko eroa mondeo vs. escort näissä muovisarjoissa)? Meneekö toi escortin vauhtipyörä fiestan vakiolaatikkoon vai tarviiko ottaa limppu cvh:sta? Onko kukaan koittanut cvh efin boxilla, saako käymään / toimiiko 1,8zetec moottori vähän tai ollenkaan. En nimittäin saanu ecua moottorin mukana, joten sellane täytyy sit hommata tai sit pistän megasquirtin.
Tämmöstä pientä alkuun..

Tuosta mun xr2i:stä cvh sano sopimuksen irti ja nyt kävi niin et talliin löysi tiensä '97 escortista 1,8 zetec. Tarkoituksena laittaa se tohon fiestaan 'tyyliin nopeahko'.

Tämmöstä pientä alkuun..

escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Tästä se lähtee. Itse ottaisin suoraan 2.0 koneen pohjaksi.Saa suoraan jo se ~130 ilman mitää nokkien ja kaasuläpän metsästystä . Itse en ymmärtä mistä tää, ettei muovisarja sinne mahdu. Mulla se siellä on, eikä kyl ahdista(vakio mondeo 2.0 imusarja)?_pexi kirjoitti:Jaha, tais alkaa etuveto harrastus tästä.![]()
Tuosta mun xr2i:stä cvh sano sopimuksen irti ja nyt kävi niin et talliin löysi tiensä '97 escortista 1,8 zetec. Tarkoituksena laittaa se tohon fiestaan 'tyyliin nopeahko'.Lueskelin tän topikin läpi ja pari juttua alko heti askarruttaa. Eli kun tuossa on se muovinen imusarja, niin onko nyt joku koittanut, ettei se mahdu mk3 fiestaan (onko eroa mondeo vs. escort näissä muovisarjoissa)? Meneekö toi escortin vauhtipyörä fiestan vakiolaatikkoon vai tarviiko ottaa limppu cvh:sta? Onko kukaan koittanut cvh efin boxilla, saako käymään / toimiiko 1,8zetec moottori vähän tai ollenkaan. En nimittäin saanu ecua moottorin mukana, joten sellane täytyy sit hommata tai sit pistän megasquirtin.
Tämmöstä pientä alkuun..
-
- Viestit: 796
- Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Taitaa olla sumujen saarilta tää juttu, heillä taitaa olla kaikenmaailman jarrutangot tiellä..tezu kirjoitti:Itse en ymmärtä mistä tää, ettei muovisarja sinne mahdu. Mulla se siellä on, eikä kyl ahdista(vakio mondeo 2.0 imusarja)?_pexi kirjoitti:
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
044 tais olla se virallisempi ilmasu sille minkä ostin.fiffe kirjoitti:"Boschin voimamiesmallin bensapumppu" Millainen tämä pumppu on? painaako se melkein 150kg ja silti siinä ei ole tuottoa???
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
nonih, rupee olemaan homma siinä mallissa, että varmaankin torstain viimestään pääsis starttailemaan, jahka kerkeen vielä pakoputken ym. pientä vääntämään. johtosarja megan osalta kunnossa, huomenna vielä lc-1 laajakaista kiinni. toivoisinkin nyt, että jos (ja kun) täällä joku ajelee squirtti+zetec1.8 yhdistelmällä, lähestyisi vaikka privalla ve+spark tablen muodossa..
vois päästä alkuun vähä helpommalla, kun kopsais toimivat kartat! kyseessä siis täysin vakio 1.8 moottori.

escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
tänäpä säädetty ja hyvin pelailee.. kyl on komee säätää ton laajakaistan kanssa, ei tartte seoksia arvailla! ihan pirteeltä tuntuu fisu zetecillä, mut ennenkaikkea on sairaan mukava ajaa vrt. cvh koneeseen... vääntöä piisaa eikä tee sitä cvhlle ominaista ihme nypytystä kiihdyttäessä... Tommone siittä tuli, hain motonetistä tötteröputsarin vie pisteeks iin päälle tänäpä...
Vlopun aikana kuntoon ja ens viikol leimalle, btw, pitäiskö konttorille ottaa jotain papruja mukaan vai mahtaako luanata muutoskatsastus tosta vaan..?

escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Jos laajakaista on käytössä niin parhaiten karttojen teko onnistuu logia keräämällä... Onko kori vähäpäästöinen? jotain dokumenttia vaaditaan moottorista ja sen alkuperästä sekä Fiestan rakenteellisista eroista, lähinnä alustasta ja jarruista. Nämä kun hommaa niin mutosprosessi on helppo nakki.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
oukei, täytyy testailla logworksiä ens viikolla, ny ei kehtaa enempää ajella ku on liikennekäytöstä poistettu..Hartza kirjoitti:Jos laajakaista on käytössä niin parhaiten karttojen teko onnistuu logia keräämällä... Onko kori vähäpäästöinen? jotain dokumenttia vaaditaan moottorista ja sen alkuperästä sekä Fiestan rakenteellisista eroista, lähinnä alustasta ja jarruista. Nämä kun hommaa niin mutosprosessi on helppo nakki.

escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
- Paikkakunta: Joutsa
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Kysytäänpäs viisaammilta. Tämmöstä peltisarjaa väsänny koulussa päättötyönä, mallia oon ottanu marteliuksen tekeleestä. Pitäs lambdan paikka laittaa seuraavaks, onko haittaa jos laitan sen mutterin toiseen noista kollektoreista? Lisää kuvia löytyy täältä. Vielä pitäs se orkkis alkupätkä saada jostain malliks että sais tehtyä ton loppuun.
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
No kyllähän sillä jotain vaikutus on jos mittaa vaan kahdenpytyn seosta... kyllähän se moottori tollasellakin asennuksella toimii mutta laittasin itse ainakin kaks tai sitten seuraavaan kollektoriin jos sellanen tulee.^Cona kirjoitti:Kysytäänpäs viisaammilta. Tämmöstä peltisarjaa väsänny koulussa päättötyönä, mallia oon ottanu marteliuksen tekeleestä. Pitäs lambdan paikka laittaa seuraavaks, onko haittaa jos laitan sen mutterin toiseen noista kollektoreista? Lisää kuvia löytyy täältä. Vielä pitäs se orkkis alkupätkä saada jostain malliks että sais tehtyä ton loppuun.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
paljonkos cona meinas esortista repiä voimaa.. kun on melkosen jytkyn oloset rimääri putket 
missä hinnoissa nuo 2l zetecit yleensä pyörii? vois olla hieman modernimpi moottori vapari viritykseen tuommonen kuin tuo vanha läskiremmi
mut saap nähdä tuleeko puhallettua tuo vanha kone enstalvena.. mitäs nuo zetecit muuten kaipailee että saapi puhallinta kestämään? n250hp tavoitteena

missä hinnoissa nuo 2l zetecit yleensä pyörii? vois olla hieman modernimpi moottori vapari viritykseen tuommonen kuin tuo vanha läskiremmi

-
- Viestit: 345
- Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
- Paikkakunta: Joutsa
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
tikkuri kirjoitti:paljonkos cona meinas esortista repiä voimaa.. kun on melkosen jytkyn oloset rimääri putket


http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1918351.jpg tossa vielä kuva valmiista tekeleestä...
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
- Paikkakunta: Lahti
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
OT: Jotenkin tutun näköinen venakoppa ja kansikin taitaa olla viettänyt jonkin verran aikaa tuolla oman tallin puolella^Cona kirjoitti: http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1918351.jpg tossa vielä kuva valmiista tekeleestä...

Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites
ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Äkkiseltään vois luulla, että kaasun virtausnopeus heikkenee noin jytkyllä putkella jos kone ei oo ihan hirvee mörkö... tuliko laskettua ollenkaan?^Cona kirjoitti:tikkuri kirjoitti:paljonkos cona meinas esortista repiä voimaa.. kun on melkosen jytkyn oloset rimääri putketOnhan nuo vähän reilun kokoset halkasija 48mm
. Sain koulunkautta noi käyrät aika edukaasti ni päätin tehä noista. Muutenkin toi oli lähinnä semmonen harjotuskappale, piti vaan joku päättötyö kehitellä että valmistuskin joskus.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1918351.jpg tossa vielä kuva valmiista tekeleestä...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
ohan se setekki toki edespäin menny moottori mutta tuo mun marteliuksen xl:kin taitaa olla 42mm sisähalkasiallaTharkad kirjoitti:Äkkiseltään vois luulla, että kaasun virtausnopeus heikkenee noin jytkyllä putkella jos kone ei oo ihan hirvee mörkö... tuliko laskettua ollenkaan?^Cona kirjoitti:tikkuri kirjoitti:paljonkos cona meinas esortista repiä voimaa.. kun on melkosen jytkyn oloset rimääri putketOnhan nuo vähän reilun kokoset halkasija 48mm
. Sain koulunkautta noi käyrät aika edukaasti ni päätin tehä noista. Muutenkin toi oli lähinnä semmonen harjotuskappale, piti vaan joku päättötyö kehitellä että valmistuskin joskus.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1918351.jpg tossa vielä kuva valmiista tekeleestä...


-
- Viestit: 345
- Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
- Paikkakunta: Joutsa
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Eipä tullu laskettuaTharkad kirjoitti:Äkkiseltään vois luulla, että kaasun virtausnopeus heikkenee noin jytkyllä putkella jos kone ei oo ihan hirvee mörkö... tuliko laskettua ollenkaan?^Cona kirjoitti:tikkuri kirjoitti:paljonkos cona meinas esortista repiä voimaa.. kun on melkosen jytkyn oloset rimääri putketOnhan nuo vähän reilun kokoset halkasija 48mm
. Sain koulunkautta noi käyrät aika edukaasti ni päätin tehä noista. Muutenkin toi oli lähinnä semmonen harjotuskappale, piti vaan joku päättötyö kehitellä että valmistuskin joskus.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1918351.jpg tossa vielä kuva valmiista tekeleestä...


Tuksu taitaa arvatakkin mistä tuo kansi ja venakoppa on mulle tullu

-
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
eiks OHC:n Marteliuksen XL racesarjan putketkin ole 48mm? 1600 kentissäkin XL marteliuksessa on 42mm. Et eikai toi nyt niin järkyn kokosta ole, jos vaan pituudet on sen mukaiset. Ja ainakaan se ei voi olla milläänmuotoo huonompi kuin mikään alkuperäinen 

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
niin jos auto on uudempi kuin 7/-87 (ei vähäpäästöinen) niin moottorin päästötaso pitää olla tiedossa (pitää täyttää E15/04 normi); tästä käytännössä dokumentti (joka voi olla hankala saada mikäli moottoria ei ole ilman kattia ollut missään, vai onko zetecejä katittomina jossain malleissa?) tai jos ei dokumenttia ole saannissa (tai konetta on muuteltu esim ahtimella) niin katalysaattorin asennus putkeen pelastaa päivän (lue: ohittaa E15/04 päästönormin)._pexi kirjoitti:Ei oo vähäpäästöinen, enkä muuten laittanut kattiakaan, mut eikai niillä mitään perustetta oo sellasta vaatiakaan?? Niin ajattelinki, et pitäis olla läpihuutojuttu..!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 476
- Liittynyt: To Syyskuu 2. 12:17:08 2004
- Paikkakunta: Jämsä/Kangasala
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Tää on menny jo turboiluksi, mutta kysympä kuitenkin: meneekö mondeon (1.8/2.0) imusarja tommoseen mk5.5 Escorttiin? On jonkun verran väljemmän näkönen, että jos siitä oli jotain iloa. Heittää kyllä lenkin alaspäin kun taas tuo 105 heppasen oma tulee vaakatasossa. Epäilen ettei mene, mutta...
-
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
onko kellään kokemusta noista Supertechin männistä, ois vain jonkun verran halvemmat kuin JE:t? Ois kaverin kans tarkoitus TUOLTA tilata pari sarjaa mäntiä ja kankia plus muuta tilkettä, täs syksyn aikana. Kun ei oo vielä niitä edellisiäkään kuulunut
Tuola firmas on aika hyvin kaikenlaista hipo osaa noihin zeteceihin.

Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Eikai sitä ilman kattia oo missään ollu mutta Fordilta saa ton lapun ainakin 90 luvun alun yks.kaseihin, luulisi että kaks litraseenkin.samiharju kirjoitti:niin jos auto on uudempi kuin 7/-87 (ei vähäpäästöinen) niin moottorin päästötaso pitää olla tiedossa (pitää täyttää E15/04 normi); tästä käytännössä dokumentti (joka voi olla hankala saada mikäli moottoria ei ole ilman kattia ollut missään, vai onko zetecejä katittomina jossain malleissa?)
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Tämä dokumentti ois mukava kyl saada jos on olemassa. Kaks litraseen.Krisse kirjoitti:Eikai sitä ilman kattia oo missään ollu mutta Fordilta saa ton lapun ainakin 90 luvun alun yks.kaseihin, luulisi että kaks litraseenkin.samiharju kirjoitti:niin jos auto on uudempi kuin 7/-87 (ei vähäpäästöinen) niin moottorin päästötaso pitää olla tiedossa (pitää täyttää E15/04 normi); tästä käytännössä dokumentti (joka voi olla hankala saada mikäli moottoria ei ole ilman kattia ollut missään, vai onko zetecejä katittomina jossain malleissa?)
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Kyselen tyhmiä tän topicin jatkoksi:
Jos zetecciä suunnittelee mk4 escorttiin täydellisenä niin voinko käyttää jotain fordin omaa imusarjaa vai pitääkö sitä roverin imusarjaa rakentaa siihen kiinni?
Jos zetecciä suunnittelee mk4 escorttiin täydellisenä niin voinko käyttää jotain fordin omaa imusarjaa vai pitääkö sitä roverin imusarjaa rakentaa siihen kiinni?
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
varmaa kyse ahdetuista zeteceistäAntti O kirjoitti:Kyselen tyhmiä tän topicin jatkoksi:
Jos zetecciä suunnittelee mk4 escorttiin täydellisenä niin voinko käyttää jotain fordin omaa imusarjaa vai pitääkö sitä roverin imusarjaa rakentaa siihen kiinni?
Kyllä on käytetty vakio imusarjoja, varmaan toi roverin on vaan parempi ja menee kohtuu pienellä työllä paikalle.
Tossa kun hetken surffas niin näyttää olevan viel melkee jokasta mallia käytetty, kestävyydestä en sitten tiedä.
zetecciin viriä kaikkee sitä kaupataan vai et 4-8bhp lisää
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Ahdetusta juu, pyörinyt vaan mielessä että turboupgraden jälkeen jos kyllästyy cvh pannuun niin siirtyisi rakentelemaan kokeilumielessä zetecciä täydellisenä rst:n pakosarjalla. Paljon tuosta koneenvaihdosta askaruttaa mieltä mutta kyselee niitä sitten joskus jos alkaa oikeasti sitä rakentamaan.tezu kirjoitti:varmaa kyse ahdetuista zeteceistäAntti O kirjoitti:Kyselen tyhmiä tän topicin jatkoksi:
Jos zetecciä suunnittelee mk4 escorttiin täydellisenä niin voinko käyttää jotain fordin omaa imusarjaa vai pitääkö sitä roverin imusarjaa rakentaa siihen kiinni?
Kyllä on käytetty vakio imusarjoja, varmaan toi roverin on vaan parempi ja menee kohtuu pienellä työllä paikalle.
Tossa kun hetken surffas niin näyttää olevan viel melkee jokasta mallia käytetty, kestävyydestä en sitten tiedä.
zetecciin viriä kaikkee sitä kaupataan vai et 4-8bhp lisää
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
http://www.fiestaturbo.com/articles/zet ... etmanifold
Tossa vaikutti ihan fiksulta tekstiltä liittyen imusarjaan. Kuitenkin kohtuu tärkeä osuus ahdetussa olla kunnossa.
Kuva1 Kuva2 Antti pistä jotain tollasta ni on pojilla ihmeteltävää
Tossa vaikutti ihan fiksulta tekstiltä liittyen imusarjaan. Kuitenkin kohtuu tärkeä osuus ahdetussa olla kunnossa.
Kuva1 Kuva2 Antti pistä jotain tollasta ni on pojilla ihmeteltävää

-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
http://i26.photobucket.com/albums/c147/ ... ing001.jpg
Mistähän tuo imusarja on? Tuohan menis varmaan ihan hyvin.
Vai onko tuo nyt sen mallinen mihin ei pysty "normaaleita" suuttimia helpolla vaihtaa? Jos tuohon modais erilaisen fuelrailin.
Mistähän tuo imusarja on? Tuohan menis varmaan ihan hyvin.
Vai onko tuo nyt sen mallinen mihin ei pysty "normaaleita" suuttimia helpolla vaihtaa? Jos tuohon modais erilaisen fuelrailin.
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Näyttää vakiolta. Koita hommat sit se 1.8l 115/130hp malli se taitaa ol vähä virtaavampi jos tollasta laitat.
http://www.76s.net/zetec-kansi/index.html tossa juttua niistä et ei ihan samallaisia kaikki ole.
Muutakin jänskää tossa kirjotukses kyllä. Väitetään ettei 2.0l muovi-imusarja mahdu mk3 fiestaan. No kyllä se mahtuu.
Tollanen alumiini termarikotelo olis kans hankintalistalla kunhan löytyis jostain.
http://www.76s.net/zetec-kansi/index.html tossa juttua niistä et ei ihan samallaisia kaikki ole.
Muutakin jänskää tossa kirjotukses kyllä. Väitetään ettei 2.0l muovi-imusarja mahdu mk3 fiestaan. No kyllä se mahtuu.
Tollanen alumiini termarikotelo olis kans hankintalistalla kunhan löytyis jostain.
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
No joo.. tuo vaan taitaa olla sitten mahdottomasta seuraava hankkia, aika harvassa voi purkaamoilla olla.tezu kirjoitti:Näyttää vakiolta. Koita hommat sit se 1.8l 115/130hp malli se taitaa ol vähä virtaavampi jos tollasta laitat.
http://www.76s.net/zetec-kansi/index.html tossa juttua niistä et ei ihan samallaisia kaikki ole.
Muutakin jänskää tossa kirjotukses kyllä. Väitetään ettei 2.0l muovi-imusarja mahdu mk3 fiestaan. No kyllä se mahtuu.
Tollanen alumiini termarikotelo olis kans hankintalistalla kunhan löytyis jostain.
Onkos tuo 1.8 alumiini-imusarja nyt juuri se mihin ei käy normaalit suuttimet vaikkapa nuo escort cvh efin vakiokokoiset?
Tuo muovinen imusarja ei vissiin mahdu mk4 eskorttiin ja mitenhä lie kesto ahdetussa?
-
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Zetecin imusarjassa(alu) on sivusyöttösuuttimet, mutta siihen sopii nissan 200sx s14 korisen suuttimet, kun laittaa fordin omilla tiivisteillä. Z-power.fi ainakin näyttäis olevan noita suuttimia ja liittimiä.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
No sen saa Fordilta. Mut se lappu kirjotetaan aina tietylle moottoriyksilölle joten siinä on kyseisen moottorin numero mainittuna, eli joudut tilaamaan sen ihan ite itelles. Muiden laput ei käy.tezu kirjoitti:Tämä dokumentti ois mukava kyl saada jos on olemassa. Kaks litraseen.Krisse kirjoitti:Eikai sitä ilman kattia oo missään ollu mutta Fordilta saa ton lapun ainakin 90 luvun alun yks.kaseihin, luulisi että kaks litraseenkin.
No intternettiä nyt tekee kaikenlaiset kädettömät räpeltäjät jotka Ei Vaan Osaa. En enää muista että sovitinko ite tota imusarjaa vai tyydyinkö lukemaani virheelliseen tietoon ettei mahtuisi. No niin tai näin, nyt on ihan hyvä imusarja.tezu kirjoitti:Muutakin jänskää tossa kirjotukses kyllä. Väitetään ettei 2.0l muovi-imusarja mahdu mk3 fiestaan. No kyllä se mahtuu.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Omalla kohdalla ratkastu katin kuorilla. Ja täälläpäin toi porin ford liiken asiakaspalvelu on niin hirveetä etten kyllä edes mene kyselemään mitään. Todella todella NIHKEETÄ.
Krisse lähinnä sen takia sanoin tost muovisarjasta, ettei muille mene virheellistä kuvaa/tietoa sen sopivuudesta. Hienosti muuten kyllä tutkittu noita imusarjoi/akselien nostoja
Krisse lähinnä sen takia sanoin tost muovisarjasta, ettei muille mene virheellistä kuvaa/tietoa sen sopivuudesta. Hienosti muuten kyllä tutkittu noita imusarjoi/akselien nostoja
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Kyllä kaverin escossa on zetecci ja hyvin mahtunut toi muovinen imusarja.Antti O kirjoitti:No joo.. tuo vaan taitaa olla sitten mahdottomasta seuraava hankkia, aika harvassa voi purkaamoilla olla.tezu kirjoitti:Näyttää vakiolta. Koita hommat sit se 1.8l 115/130hp malli se taitaa ol vähä virtaavampi jos tollasta laitat.
http://www.76s.net/zetec-kansi/index.html tossa juttua niistä et ei ihan samallaisia kaikki ole.
Muutakin jänskää tossa kirjotukses kyllä. Väitetään ettei 2.0l muovi-imusarja mahdu mk3 fiestaan. No kyllä se mahtuu.
Tollanen alumiini termarikotelo olis kans hankintalistalla kunhan löytyis jostain.
Onkos tuo 1.8 alumiini-imusarja nyt juuri se mihin ei käy normaalit suuttimet vaikkapa nuo escort cvh efin vakiokokoiset?
Tuo muovinen imusarja ei vissiin mahdu mk4 eskorttiin ja mitenhä lie kesto ahdetussa?
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Ainiin tällänenkin porissa. Meitähän alkaa olee jo ihan hyvä rivi. fiesta mk1 2.0(ainoa mustakansi), fiesta mk3 2.0 ja escort mk4 2.0.fiesta boy kirjoitti:Kyllä kaverin escossa on zetecci ja hyvin mahtunut toi muovinen imusarja.
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Kiintoisaa. Ahdettu?fiesta boy kirjoitti:Kyllä kaverin escossa on zetecci ja hyvin mahtunut toi muovinen imusarja.Antti O kirjoitti:No joo.. tuo vaan taitaa olla sitten mahdottomasta seuraava hankkia, aika harvassa voi purkaamoilla olla.tezu kirjoitti:Näyttää vakiolta. Koita hommat sit se 1.8l 115/130hp malli se taitaa ol vähä virtaavampi jos tollasta laitat.
http://www.76s.net/zetec-kansi/index.html tossa juttua niistä et ei ihan samallaisia kaikki ole.
Muutakin jänskää tossa kirjotukses kyllä. Väitetään ettei 2.0l muovi-imusarja mahdu mk3 fiestaan. No kyllä se mahtuu.
Tollanen alumiini termarikotelo olis kans hankintalistalla kunhan löytyis jostain.
Onkos tuo 1.8 alumiini-imusarja nyt juuri se mihin ei käy normaalit suuttimet vaikkapa nuo escort cvh efin vakiokokoiset?
Tuo muovinen imusarja ei vissiin mahdu mk4 eskorttiin ja mitenhä lie kesto ahdetussa?
Mahtuuko toi muovinen imusarja sen alkuperäisen puhaltimen kotelon kanssa?
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Hetken tossa hain netistä tietoa ja en kyllä löytynyt.
Onko jollakin jotain tutoriaalin tyyppistä pohdintoja/linkkejä/kuvia juuri zetecin kannen porttaamiseen? Luin tossa hetken noita muutaman sivun takasia keskusteluja ja linkkejä lävitse. Nyt olis kiinnostunu mitä tolla kannelle kannattaa tehdä jokasellahan kannelle on vähän omat kuviot ja ongelmat
se escortti mk4 ei ole ahdettu.
Onko jollakin jotain tutoriaalin tyyppistä pohdintoja/linkkejä/kuvia juuri zetecin kannen porttaamiseen? Luin tossa hetken noita muutaman sivun takasia keskusteluja ja linkkejä lävitse. Nyt olis kiinnostunu mitä tolla kannelle kannattaa tehdä jokasellahan kannelle on vähän omat kuviot ja ongelmat
se escortti mk4 ei ole ahdettu.
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Vapari on juu. Ja kotelo on kanssa alkuperänen. Ei näytä ees ahtaalta omasta mielestä,kun vertaa vaikka tohon omaan laitteeseen.
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Aika vaihtelevaa on ollu intternetissä oleva tieto ton homman hyödyllisyydestä. Omani käytin pajalla jonka luulisin osaavan homman, jossa on kunnon vehkeet ja joka ei ollu edes mikään hinnat alkaen -paikka ja erot numeroina (siis virtauspenkkilukemina) ei olleet kyllä mun mielestä ihan sen euromäärän väärtejä.tezu kirjoitti:Onko jollakin jotain tutoriaalin tyyppistä pohdintoja/linkkejä/kuvia juuri zetecin kannen porttaamiseen? Luin tossa hetken noita muutaman sivun takasia keskusteluja ja linkkejä lävitse. Nyt olis kiinnostunu mitä tolla kannelle kannattaa tehdä jokasellahan kannelle on vähän omat kuviot ja ongelmat
Tekijä ei ollu ekaa kertaa asialla tollasen kannen kanssa ja tiesi kyllä kertoa jo heti kättelyssä ettei mitään mekalomaanisia muutoksia oo odotettavissa.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
niin ei se välttämättä ole asiakaspalvelun nihkeyttä jos eivät paperia kirjoita, mikäli kyseinen moottori ei täytä ilman kattia E15/04 normia tai sitä ei ole koskaan testattu, ei kyseistä paperia saa myöskään kirjoittaa jos aikoo pysyä totuudessa... se katin laitto välille on kuitenkin helppoa jokaisen tehtävissä olevaa hommaa 

-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Tolla tarkotin lähinnä sitä et se asiakaspalvelu on niin huonoa, että silt minkä tahansa lapun hakeminen on varmasti hirveä reissu.samiharju kirjoitti:niin ei se välttämättä ole asiakaspalvelun nihkeyttä
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Meneekös tollanen 2.0-16v zetec turbo miten laillisesti tuohon mk4 rst:hen?
Mallisarjan suurin sylinteritilavuus 1.8 diesel? ja mallisarjan tehokkain rs turbo 136hv+20% tehoa?
Eli pata keulille, dynossa 160hv lappu ja leimalle muutoskatsastaan 2 l turbomoottorille?
Mallisarjan suurin sylinteritilavuus 1.8 diesel? ja mallisarjan tehokkain rs turbo 136hv+20% tehoa?
Eli pata keulille, dynossa 160hv lappu ja leimalle muutoskatsastaan 2 l turbomoottorille?
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
Niin siis 158hv maksimissaan.Antti O kirjoitti:Meneekös tollanen 2.0-16v zetec turbo miten laillisesti tuohon mk4 rst:hen?
Mallisarjan suurin sylinteritilavuus 1.8 diesel? ja mallisarjan tehokkain rs turbo 136hv+20% tehoa?
Eli pata keulille, dynossa 160hv lappu ja leimalle muutoskatsastaan 2 l turbomoottorille?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: 1.8 Zetec, virityskuviot? (Rupee menee 2.0 Turbojutuksi..)
U got da pointAntti O kirjoitti:Meneekös tollanen 2.0-16v zetec turbo miten laillisesti tuohon mk4 rst:hen?
Mallisarjan suurin sylinteritilavuus 1.8 diesel? ja mallisarjan tehokkain rs turbo 136hv+20% tehoa?
Eli pata keulille, dynossa 160hv lappu ja leimalle muutoskatsastaan 2 l turbomoottorille?
