Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Mondeo 1.8i -95, 330tkm ajettu. Ostin viallisena ja nyt jallitan vikaa. Auto savutti reilusti sinistä mutta kun juotin koneelle vettä loppui savutus. Ajattelin että olis harva mutta olikin kai renkaat jumissa.. Nyt olis vielä akuuttia pari vaivaa..
1. auto on huono tai miltei mahdoton lähtemään lämpimänä käyntiin; kylmästä lähtee paremmin.
2. vaiva; Auto käy 2200-3000rpm tyhjäkäyntiä ja lämmetessään säännöllisin välein katkaisee miltei sammuksiin pitäen "pulssin" päällä. Käydessään tätä korkeaa tyhjää käyntiääni on normaali. Kun irrotan MAF:in johdon (ja kone menee hätäkäytölle) laskevat kierrokset ~1200rpm tuntumaan ja käynti huononee, ikäänkuin yrittäis käydä kolmella. Tosin tulpat ja johdot ovat varmaan vanhat..
Eli jos nyt olisi keinoja hihassa millä saan tyhjäkäynnin laskemaan voisi sillä parantua kenties käynnistymisvaivakin? Imuvuotoja ei ainakaan korvalla kuulu, pilotin kanssa en vielä suihkinut kun tuo prkl kieltäytyi äsken käynnistymästä ja akkukin tyhjeni..
1. auto on huono tai miltei mahdoton lähtemään lämpimänä käyntiin; kylmästä lähtee paremmin.
2. vaiva; Auto käy 2200-3000rpm tyhjäkäyntiä ja lämmetessään säännöllisin välein katkaisee miltei sammuksiin pitäen "pulssin" päällä. Käydessään tätä korkeaa tyhjää käyntiääni on normaali. Kun irrotan MAF:in johdon (ja kone menee hätäkäytölle) laskevat kierrokset ~1200rpm tuntumaan ja käynti huononee, ikäänkuin yrittäis käydä kolmella. Tosin tulpat ja johdot ovat varmaan vanhat..
Eli jos nyt olisi keinoja hihassa millä saan tyhjäkäynnin laskemaan voisi sillä parantua kenties käynnistymisvaivakin? Imuvuotoja ei ainakaan korvalla kuulu, pilotin kanssa en vielä suihkinut kun tuo prkl kieltäytyi äsken käynnistymästä ja akkukin tyhjeni..
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Entäs se tyhjäkäynti venttiili, ootko sitä zekannu ?samiharju kirjoitti:Eli jos nyt olisi keinoja hihassa millä saan tyhjäkäynnin laskemaan
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
niin, sitä yritin etsiä vaan en löytänyt.. tarkkoja koordinaatteja kiitos
tiedän kyllä miltä se näyttää kun autodatasta tuli kuva ja kaikki vaan ei sellaista löydy..

-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
En nyt muista mondeosta mut eiköhän se pitäs olla samalla suunnalla ku escossakin, eli sielä vittumaisessa kolossa "alapuolella" imusarjaa.
Joku varmaan varmistaa jos meni paljon ohi
Joku varmaan varmistaa jos meni paljon ohi

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
joo löysin just netistä haynes manuaalin mondeoon. siellä jossain imusarjan syövereissä se on, täytyypi huomenissa kokeilla onko se jumittunut auki vai miks tuo huutaa ku hullu.. jos se siis lähtee käyntiin kylmänä paremmin.
Mutterimäki vaikenee yöksi
Mutterimäki vaikenee yöksi

-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Moottorin lämpötunnistimen kunto? ECU luulee koneen olevan pysyvästi pakkasessa -> rikastukset ja joutokäynnin korotukset päällä jatkuvasti. Kyseinen palikka sijaitsee muistaakseni kannen päässä termostaattikotelossa vaihdelaatikon yläpuolella.
Ohjearvot joiden sisäpuolella anturin resistanssin tulee olla missäkin lämpötilassa:
88000-102000 ohm / 0c
35000-40000 ohm / 20c
15000-17000 ohm / 40c
7100-8000 ohm / 60c
3000-4500 ohm / 80c
Tuo "melkein sammuminen" tuolta päälle 2000 kierroksesta ja taas uudelleen tapahtuva kierrosten nousu taas viittaa siihen tyhjäkäyntiventtiiliin. (jumittunut täysin auki).
Ohjearvot joiden sisäpuolella anturin resistanssin tulee olla missäkin lämpötilassa:
88000-102000 ohm / 0c
35000-40000 ohm / 20c
15000-17000 ohm / 40c
7100-8000 ohm / 60c
3000-4500 ohm / 80c
Tuo "melkein sammuminen" tuolta päälle 2000 kierroksesta ja taas uudelleen tapahtuva kierrosten nousu taas viittaa siihen tyhjäkäyntiventtiiliin. (jumittunut täysin auki).
Jäsen #606
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Jees homma etenee, vikaa on vielä..
Vaihdoin autoon toisen samanlaisen 130tkm ajetun moottorin antureineen päivineen. Nyt lähtee käyntiin niinku pitääkin sekä kylmästä että kuumasta eikä savuta sinistä mutta edelleen tyhjäkäynti on ~2000rpm ja käy noin kolmella. Uusittu tiivisteet imusarjaan ja muuallekkin, kokeiltu toisia suuttimia ja bp-säädintä, toista ohjainboksia, MAF:ia, puolapakettia jne. Tyhjäkäyntimoottori mitattu ja kokeiltu, toimii. Imuvuotoja en löydä. Uudet tulpat ja johdot (Fordilaisia molemmat).
What next?
Suuttimien johtoja kun nyppii käynnissä irti tuntuis että nelonen ei polta; koitin toista suuttimien johtosarjaa mutta siitä on tyhjäkäyntimoottorin johdotus irti; nyt ei käy tyhjäkäyntiä mutta kaasulla pitäen käy edelleen kolmella... Ja vanha savuttava kone oirehti ihan saman käyntivian.
Tuun hulluksi tuon vehkeen kanssa kohta... Kytkimeenkin jäi joku stanan sivuääni :-/
Vaihdoin autoon toisen samanlaisen 130tkm ajetun moottorin antureineen päivineen. Nyt lähtee käyntiin niinku pitääkin sekä kylmästä että kuumasta eikä savuta sinistä mutta edelleen tyhjäkäynti on ~2000rpm ja käy noin kolmella. Uusittu tiivisteet imusarjaan ja muuallekkin, kokeiltu toisia suuttimia ja bp-säädintä, toista ohjainboksia, MAF:ia, puolapakettia jne. Tyhjäkäyntimoottori mitattu ja kokeiltu, toimii. Imuvuotoja en löydä. Uudet tulpat ja johdot (Fordilaisia molemmat).
What next?
Suuttimien johtoja kun nyppii käynnissä irti tuntuis että nelonen ei polta; koitin toista suuttimien johtosarjaa mutta siitä on tyhjäkäyntimoottorin johdotus irti; nyt ei käy tyhjäkäyntiä mutta kaasulla pitäen käy edelleen kolmella... Ja vanha savuttava kone oirehti ihan saman käyntivian.
Tuun hulluksi tuon vehkeen kanssa kohta... Kytkimeenkin jäi joku stanan sivuääni :-/
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Johtosarja konehuoneesta ECU:lle. Suuttimien johdot tulee ecun nastoille 1.syl=51(15) 2syl.=52(12) 3syl.=39(54) 4syl.=35(42) ja suluissa olevat nastanumerot pätee autoihin jossa on PATS.
Suutinten pistokkeilta ECULLE menevät piuhat on väriltään:
1= mustavalkonen
2= mustakeltanen
3= mustasininen
4= mustaoranssi
Suutinten syötöt tulee releeltä suutinten pistokkeille:
1= vihreevalkonen
2= vihreekeltanen
3= vihreesininen
4= vihreepunanen
Noi on 20A sulakkeen takana kaikki, kannattaa jollain isolla polttimolla koittaa kestääkö kaikki syötöt kuormaa, kuten myös noi ECUlle menevät johdotkin kannattaa kuormitustestata. Helpoin konsti testata koko paska kerralla on ottaa ECU irti, sillottaa kaikki suuttimen pistokkeet "oikosulkuun" ja virta päällä koittaa lampulla maata vasten ecun nastoista. Jos ei virta tule läpi niin sitten selvitetään tuleeko virta edes suuttimen pistokkeelle asti ja mistä johto on poikki.
Suutinten pistokkeilta ECULLE menevät piuhat on väriltään:
1= mustavalkonen
2= mustakeltanen
3= mustasininen
4= mustaoranssi
Suutinten syötöt tulee releeltä suutinten pistokkeille:
1= vihreevalkonen
2= vihreekeltanen
3= vihreesininen
4= vihreepunanen
Noi on 20A sulakkeen takana kaikki, kannattaa jollain isolla polttimolla koittaa kestääkö kaikki syötöt kuormaa, kuten myös noi ECUlle menevät johdotkin kannattaa kuormitustestata. Helpoin konsti testata koko paska kerralla on ottaa ECU irti, sillottaa kaikki suuttimen pistokkeet "oikosulkuun" ja virta päällä koittaa lampulla maata vasten ecun nastoista. Jos ei virta tule läpi niin sitten selvitetään tuleeko virta edes suuttimen pistokkeelle asti ja mistä johto on poikki.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Yhessä mondeossa oli vähän samaa vikaa ja loppujen lopuks kaasuläpän potenttiometri anto väärää dataa. Ei vika vältis siinä mut kannattaa tarkistaa.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Noniin. Mittailin boksilta suuttimille olafun ohjeiden mukaisesti johdot, yhdistävät hyvin katkoksitta vaikka johtosarjaa retuuttaisi kuinka paljon. Kokeilun alla ollut osittainen suuttimien johtosarja irti ja alkuperäinen käsittelyyn; purkailin teippejä irti nähdäkseni syvemmälle sen syövereihin. Huomasin että olihan sitä jo ennemminkin teippailtu uudelleen.. valoa tunnelin päässä siis.
Laitoin silmämääräisesti ehjän orggis sarjan takaisin paikoillen ja auton käyntiin (kolmella kävi). Nyt olikin vaihteesta kolmonen joka ei saa bensaa kun vielä viimeksi oli nelospytty tuolla toisella sarjalla! Eli kaiketi mulla on tallissani kaksi rikkinäistä suuttimien johtosarjaa nyt.. Kokeilin jossain välissä myös että pimeän sylinterin tulppaan tulee kyllä kipinä eli bensa sieltä hukassa on.
Koska ohjaussignaalit olivat ok ja syöttövirta muutenkin haarautuu yhdestä ja samasta johtimesta kaikille sylintereille, laitoin nelosen ja kolmosen syöttövirtojen alle hyppyjohdon ja tämän jälkeen ensimmäistä kertaa minulla ollessaan auto kävi kaikilla - ei hyvin, mutta joka sylinterillä. Tyhjäkäyntikin laski samalla reiluun tonniin mikä lienee normaalia kylmälle moottorille.
Nyt pitäis jonain päivänä tinailla tuo johtosarja uusiksi tai ostaa uusi vastaava Fordin kaupasta jos ei maksa liikoja. Palataan asiaan...
Laitoin silmämääräisesti ehjän orggis sarjan takaisin paikoillen ja auton käyntiin (kolmella kävi). Nyt olikin vaihteesta kolmonen joka ei saa bensaa kun vielä viimeksi oli nelospytty tuolla toisella sarjalla! Eli kaiketi mulla on tallissani kaksi rikkinäistä suuttimien johtosarjaa nyt.. Kokeilin jossain välissä myös että pimeän sylinterin tulppaan tulee kyllä kipinä eli bensa sieltä hukassa on.
Koska ohjaussignaalit olivat ok ja syöttövirta muutenkin haarautuu yhdestä ja samasta johtimesta kaikille sylintereille, laitoin nelosen ja kolmosen syöttövirtojen alle hyppyjohdon ja tämän jälkeen ensimmäistä kertaa minulla ollessaan auto kävi kaikilla - ei hyvin, mutta joka sylinterillä. Tyhjäkäyntikin laski samalla reiluun tonniin mikä lienee normaalia kylmälle moottorille.
Nyt pitäis jonain päivänä tinailla tuo johtosarja uusiksi tai ostaa uusi vastaava Fordin kaupasta jos ei maksa liikoja. Palataan asiaan...
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
imusarjan päällä olevan liittimen ja suuttimien välisät johtosarjaa vaihdeltu taas ja yritetty korjailla uusimalla huonon näköisiä johtoja ja liitoksia. Nyt kävi enää kahdella.. Laitoin toisen risan sarjan paikalleen, nyt käy kolmella taas. PERKELE kun pistää vituttamaan :-/
Noo, huomenna saan taas yhden johtonipun kokeelle jos yhtään paranisi.
Ei kukaan haluais ostaa omakustannehintaista farkkumondeota
Noo, huomenna saan taas yhden johtonipun kokeelle jos yhtään paranisi.
Ei kukaan haluais ostaa omakustannehintaista farkkumondeota

-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
On siitä ainakin 1 tarjous tehtysamiharju kirjoitti:Ei kukaan haluais ostaa omakustannehintaista farkkumondeota

Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
kokeilu "uudella" johtosarjalla joka sekään ei näyttänyt hyvältä kun lähemmin tarkasteli. Ei lähtenyt käyntiin. Suutintukki suuttimineen irti ja startilla pyöritystä -> kahteen pyttyyn tuli bensaa. johtojen ronklausta ja kaikille tuli bensaa. Edelleen tyhjäkäynti 2000-3000rpm starttauskerrasta riippuen. johtoliitosten putsailua ja johtonippujen vääntelyä, käynti muuttuu joskus mutta ei parane.
Tänän laitoin orggis johtosarjan takaisin ja sain auton käymään pitkän tappelun jälkeen kaikilla - 3000rpm tyhjäkäyntiä.
Mitä vittua mä teen tän kanssa???
Tänän laitoin orggis johtosarjan takaisin ja sain auton käymään pitkän tappelun jälkeen kaikilla - 3000rpm tyhjäkäyntiä.
Mitä vittua mä teen tän kanssa???
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
niin kun tyhjäkäyntimoottorin johdon irrottaa putoaa tyhjäkäynti niin alas että auto sammuu.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Onko se huohotinletku kiinni molemmista päistään? Lerssi siis tulee imusarjan keskelle sinne alle. Perinteinen T-huara on ehjä siellä puolan alla? Huohotinventtiilin hajoaminen aiheuttaa vajaata käyntiä, jos tuo ensimmäiseksi mainittu letku on kiinni, purista se tiukasti luttuun ja havaitse jotain, tai ole havaitsematta ja venttiili on ehjä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Mun palo yhdestä is-sierrasta tyhjäkäynnin säätimen pääteaste, tuli kans tommonen että venttiili oli kokoajan selällään (n. 3000r kokoajan). Yllätys, paskojen johtosarjojen takia, pääsi meneen vähän aikaa 12V suoraan tyhjäkäyntiventtiilin ohjausjohtoon. Onko sitä muuten kokeiltu toisella eculla?
Ainiin, tyhjäkäyntiventtiilin johdot on samanväriset yhden suuttimen johtojen kanssa. Eihän vaan ole päässyt sekoamaan?
Tääkin tosin alkaa kuullostaa pikkuhiljaa taas siltä että ongelmaa ratkotaan väärästä päästä... Siellä on joku idioottimainen pikkuvika mitä ei kukaan ole ymmärtäny katsoa. Onko sitä ytten mainitsemaa kaasuläpän asentoanturia yritetty jo vaihtaa?
Ainiin, tyhjäkäyntiventtiilin johdot on samanväriset yhden suuttimen johtojen kanssa. Eihän vaan ole päässyt sekoamaan?
Tääkin tosin alkaa kuullostaa pikkuhiljaa taas siltä että ongelmaa ratkotaan väärästä päästä... Siellä on joku idioottimainen pikkuvika mitä ei kukaan ole ymmärtäny katsoa. Onko sitä ytten mainitsemaa kaasuläpän asentoanturia yritetty jo vaihtaa?
Jäsen #606
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Eikös sitä tyhjäkäyntiä ohjata maadoituksella? Eli 12v menee joka tapauksessa koko ajan siihen solenoidille? Näin ainakin takavetoisissa...
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Tutkin huohotinsysteemin seuraavaksi. Asentoanturi on mittaamalla kokeiltu ehjäksi, mutta saan tänään toisen anturin lainaan.
ECU on vaihdettu kertaalleen tuloksetta. Voiko EGR järjestelmän vika aiheuttaa tuollaista, vai tarkoittiko Arska huohottimella myös EGR systeemiä?
ECU on vaihdettu kertaalleen tuloksetta. Voiko EGR järjestelmän vika aiheuttaa tuollaista, vai tarkoittiko Arska huohottimella myös EGR systeemiä?
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Joo mutta olafu ilmeisesti tarkotti nimenomaan, että oli siihen miinusjohtoon päässy 12V jolloin varmaan se ecun trankku kärähtää?jeddah kirjoitti:Eikös sitä tyhjäkäyntiä ohjata maadoituksella? Eli 12v menee joka tapauksessa koko ajan siihen solenoidille? Näin ainakin takavetoisissa...
Toi on kyllä pirullinen laitos tuo koko tyhjäkäynti piiri.
Itellä oli sillon korpparissa niinkin pienestä kiinni, että johtosarjasta konrhuoneessa olevasta pistokkeesta oli tyhjäkäynti venan ohjaus eli miinusjohtimen pinni painunu pois paikoiltaan kun olin pistoketta työntäny kiinni.
Sitä kannattais kyllä mittailla, että onko tyhjäkäynti venan miinus kokoajan maissa vai pätkiikö se käydessä niinkuin kuuluukin.
mittaa vaikka ensin tyhjäkäyntivenan päästä ja jos vikaa löytyy niin vielä ecun pistoke irti ja mittaa uudestaan ihan auton ollessa sammuksissa.
Jos on vieläkin maissa niin on johtosarjassa vika.
muussa tapauksessa vika on ecun päässä tai jossain muussa anturissa.
Tuli vielä mieleen, että miten mahtaa tuo vikatila vaikuttaa tyhjäkäyntivenaan?
Meinaa ettei ecu silloin ohjaakin sitä kokonaan auki?
EDIT:
Eikö EGR järjestelmä voi ainakin imuvuodon aiheuttaa jos sieltä menee siitä ohjaus venttiilistä kalvo puhki?
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
spekuloin tuossa; imuvuotoa tuskin on koska tyhjäkäyntivenan johdon irrotus sammttaa auton; jos oliv vuotoa niin eiköhän se pysyisi sen voimin käynnissä?
En ehtinyt muuta kun ruuvaamaan asentoanturin äsken irti kun tuo "Harrastetalli evo2" työllistää; pitäis nosto-ovi saada laitettua viikon päästä paikalleen ja vaikka oven otinkin laitettuna niin reikä ja karmit pitää ite tehdä.
En ehtinyt muuta kun ruuvaamaan asentoanturin äsken irti kun tuo "Harrastetalli evo2" työllistää; pitäis nosto-ovi saada laitettua viikon päästä paikalleen ja vaikka oven otinkin laitettuna niin reikä ja karmit pitää ite tehdä.
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
mulla oli mk2 mondeossa egr:n letku poikki niin kävi miten sattuu siinä koneen ja vaihdelootan liitoksen kohdilla oli semmoinen härdelli minkä korjasin niin sain pelaamaan. myöskin siin rintapellissä imusarjan takana oli joku boksi mihin menee letkuja niin niitä irroittelemalla ja kiinnittelemällä se alkoi käymään nätisti. auto oli seissyt jonkin aikaa ennen mulle tuloa ilman akkua niin meni myös hetki ennenkuin alkoi käymään nätisti kun boksi vissiin opetteli arvojaan. tämmösiä itsellä ollut ja noissa tapauksissa on huutanut kierroksilla.
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Juu pitäisi jos on MAP-anturillinen ruisku (kuten Sierra DOHC), mutta eikös Zetekeissä ole MAF? Se sammuu taatusti imuvuodosta tai ainakin käy tosi huonosti. Mutta kyllä siinä sun tyhjäkäyntivenan ohjauksessakin on jotain vikaa...samiharju kirjoitti:spekuloin tuossa; imuvuotoa tuskin on koska tyhjäkäyntivenan johdon irrotus sammttaa auton; jos oliv vuotoa niin eiköhän se pysyisi sen voimin käynnissä?
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
tutkimukset jatkuvat. kylmästä ainakin haisee vahvasti bensalle. käy edelleen huonosti vaikka sai ulkovalohoitoa kolmisen viikkoa välillä... EGR on nyt tulpattuna pois pelistä, vika ei muuttunut miksikään. Huohotinsysteemi on vielä tutkimatta ja se lainalla ollut kaasuläpän asentoanturi ei mahtunut paikalleen kun oli kai escortista.
vituttaa..
vituttaa..
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Mulla olis Mondeon kaasuläpän se anturi, se liitin on pikkasen eri asennossa muuten sama? Prkl ku asun vaa niin kauuuukanasamiharju kirjoitti:tutkimukset jatkuvat. kylmästä ainakin haisee vahvasti bensalle. käy edelleen huonosti vaikka sai ulkovalohoitoa kolmisen viikkoa välillä... EGR on nyt tulpattuna pois pelistä, vika ei muuttunut miksikään. Huohotinsysteemi on vielä tutkimatta ja se lainalla ollut kaasuläpän asentoanturi ei mahtunut paikalleen kun oli kai escortista.
vituttaa..

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
laitaa sen anturin matkaan rahtipussilla,ei maksa paljoa.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Sekin on yks vaihtoehto... Otat lainaan ja sit jos siinä vika niin pari euroo annat. Jos ei oo vika nii lähetät takasSierra XR kirjoitti:laitaa sen anturin matkaan rahtipussilla,ei maksa paljoa.


-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
just tota mää tarkotin.ei kannata tehdä asiasta vaikeampia kun mitä ne onpuliukk0 kirjoitti:Sekin on yks vaihtoehto... Otat lainaan ja sit jos siinä vika niin pari euroo annat. Jos ei oo vika nii lähetät takasSierra XR kirjoitti:laitaa sen anturin matkaan rahtipussilla,ei maksa paljoa.![]()

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
jees, ekkerin anturissa oli se liitin vähän eri asennossa kun tuossa, ei sopinu imukotelo paikalleen jne.
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 20:26:54 2008
- Paikkakunta: Yläne, Heinijoki
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Ratsastan vähän aiheella, mutta omassa mondeossa ilmenty sellainen vika nyt että tyhjäkäynti lähtee seilaamaan yleensä kun pysähtyy risteyksissä,pihalla jne. kierrokset nousee ensin hieman ja sitten laskee n. 500rpm sitten nousee taas ja laskee ja auto sammuu. lähtee hyvin käymään kumminkin hyvin kun starttaa tän jälkeen. mistä lähtisin hakeen vikaa nää ruiskuvermeet on vähän utopiaa vielä.
auto on siis mondeo 1.8zetec -96

Kaarat:
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
[quote=""öö1" anatsu"]Ratsastan vähän aiheella, mutta omassa mondeossa ilmenty sellainen vika nyt että tyhjäkäynti lähtee seilaamaan yleensä kun pysähtyy risteyksissä,pihalla jne. kierrokset nousee ensin hieman ja sitten laskee n. 500rpm sitten nousee taas ja laskee ja auto sammuu. lähtee hyvin käymään kumminkin hyvin kun starttaa tän jälkeen. mistä lähtisin hakeen vikaa nää ruiskuvermeet on vähän utopiaa vielä.
auto on siis mondeo 1.8zetec -96[/quote]
Hyvinkin samallaista vikaa itellä on ollut. Opetellut vaan elämään sen kanssa. Uutta tyhjäkäyntipalikka,ilmamäärämittari ja paljon muuta. Tarvii taas tutkia asiaa kun auto joskus ajokunnossa on

Hyvinkin samallaista vikaa itellä on ollut. Opetellut vaan elämään sen kanssa. Uutta tyhjäkäyntipalikka,ilmamäärämittari ja paljon muuta. Tarvii taas tutkia asiaa kun auto joskus ajokunnossa on
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
[quote=""öö1" anatsu"]Ratsastan vähän aiheella, mutta omassa mondeossa ilmenty sellainen vika nyt että tyhjäkäynti lähtee seilaamaan yleensä kun pysähtyy risteyksissä,pihalla jne. kierrokset nousee ensin hieman ja sitten laskee n. 500rpm sitten nousee taas ja laskee ja auto sammuu. lähtee hyvin käymään kumminkin hyvin kun starttaa tän jälkeen. mistä lähtisin hakeen vikaa nää ruiskuvermeet on vähän utopiaa vielä.
auto on siis mondeo 1.8zetec -96[/quote]
Nopeustieto- eli vss-anturi joka on mittarinvaijerin alapäässä, jos se on viallinen? Mulla oli automaatista tuo rikki eikä loota toiminut kunnolla. Manuaalissakin tuo anturi on, juuri tuon risteysalueen käynnissäpysymisen ym. vuoksi. joskus -95 vaihtuu vaijerimittari sähköiseksi, sähköisessä ei toimi mittarikaan jos vss on rikki, vaijerimallissa toimii paitsi jos anturin akseli on POIKKI niinku mulla oli..

Nopeustieto- eli vss-anturi joka on mittarinvaijerin alapäässä, jos se on viallinen? Mulla oli automaatista tuo rikki eikä loota toiminut kunnolla. Manuaalissakin tuo anturi on, juuri tuon risteysalueen käynnissäpysymisen ym. vuoksi. joskus -95 vaihtuu vaijerimittari sähköiseksi, sähköisessä ei toimi mittarikaan jos vss on rikki, vaijerimallissa toimii paitsi jos anturin akseli on POIKKI niinku mulla oli..
-
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Joku joskus väitti ettei o merkitystä onko piuha kiinni, mutta tarvii joskus hommata jostain ylimääränen palikka ja testata.samiharju kirjoitti:Nopeustieto- eli vss-anturi joka on mittarinvaijerin alapäässä, jos se on viallinen?
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Delegoin ongelman myymällä koko auton pilkkahinnalla pois, uusi omistaja ilmoitteli seuraavaa:
-Tyhjäkäyntivikaa etsittiin kauan, lopulta selvis että tyhjäkäyntimoottorin jousessa oli joku hämminki, sen kun laittoi kuntoon niin tyhjäkäynti palasi normaaliksi
-Ontuva käynti puolestaan oli kokonaan toinen juttu. Kun vikaa ei sähköpuolelta löytynyt, puristuspainemittaus osoitti että kolmosesta puristus hukassa -> kansi pöydälle ja kolmosen pakoventtiili pahasti palanut / pala pois lautasesta.
Notta näin selkenee homma. Sinänsä hassua, että vanha luultavasti kuumaksi päästetty moottori kävi aivan samalla tavalla kun tilalle vaihdettu vähemmän ajettu kone josta siis oli venttiili palanut..
-Tyhjäkäyntivikaa etsittiin kauan, lopulta selvis että tyhjäkäyntimoottorin jousessa oli joku hämminki, sen kun laittoi kuntoon niin tyhjäkäynti palasi normaaliksi
-Ontuva käynti puolestaan oli kokonaan toinen juttu. Kun vikaa ei sähköpuolelta löytynyt, puristuspainemittaus osoitti että kolmosesta puristus hukassa -> kansi pöydälle ja kolmosen pakoventtiili pahasti palanut / pala pois lautasesta.
Notta näin selkenee homma. Sinänsä hassua, että vanha luultavasti kuumaksi päästetty moottori kävi aivan samalla tavalla kun tilalle vaihdettu vähemmän ajettu kone josta siis oli venttiili palanut..
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Ootko varma ettet vahingossa sekottanu niitä moottoreita keskenään kun vaihdoit? 

Jäsen #606
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
ai samperi, olis kivaa ku oliski ehjä moottori nurkassa oottamassa tuon rojektin tilalla 
kyllä tuo vanha sen verran savus sinistä ettei erehtymisen vaaraa ole

kyllä tuo vanha sen verran savus sinistä ettei erehtymisen vaaraa ole

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Zetecin tyhjäkäynti 3000rpm
Vähä OFF TOPIC...samiharju kirjoitti:Delegoin ongelman myymällä koko auton pilkkahinnalla pois, uusi omistaja ilmoitteli seuraavaa:
-Tyhjäkäyntivikaa etsittiin kauan, lopulta selvis että tyhjäkäyntimoottorin jousessa oli joku hämminki, sen kun laittoi kuntoon niin tyhjäkäynti palasi normaaliksi
-Ontuva käynti puolestaan oli kokonaan toinen juttu. Kun vikaa ei sähköpuolelta löytynyt, puristuspainemittaus osoitti että kolmosesta puristus hukassa -> kansi pöydälle ja kolmosen pakoventtiili pahasti palanut / pala pois lautasesta.
Notta näin selkenee homma. Sinänsä hassua, että vanha luultavasti kuumaksi päästetty moottori kävi aivan samalla tavalla kun tilalle vaihdettu vähemmän ajettu kone josta siis oli venttiili palanut..
Ite kun olin ostavinani "parempaa" autoa n.4 vuotta takaperin, tuli kohdalle sopuhintanen, siisti ja huollettu vm.95 STW Escort 1.8si autoliikkeestä.
Se kesti kaikki 2 päivää ja sit suli kolmos pytystä toinen pakovena puolikkuun muotoseks, kanteen pakovenojen väliin kolo, kansipahvi petti, vesipumppu hajos ja lambdakin hajos siinä jossain välis.
Onneks auto oli liikkeestä, ko. firmalle tuli rempat maksamaan n.1000€ ja itelläkin meni pelimerkkejä n.300-400€ edestä.
Huvittavinta on että auto oli kaikinpuolin siisti, hyvin pidetty ja ajettu n.148tkm, mutta oli silti kevyesti paskin auto (vaikkakin uusin) mitä mulla on rekisterissä ikään ollu (jos ei ihan 100-200€ autoja lasketa


MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)