Dellorto DHLA40 sisäkurkut?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Dellorto DHLA40 sisäkurkut?

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Helmikuu 16. 22:44:30 2009

Minkähän kokoiset sisäkurkut noin perstuntumalla oli hyvät?

koneen speksit:
-205 ohc vakio alakerta
-205 oma kansi, hieman laskettu, kanavat siistitty, rempattu
-Burton BLF134 nenä, säädettävä nokkapyörä
-Martelius iso peltisarja ja putki
-Kaasarit Dellorto DHLA40H, lyhyet suppilot ja sukkaputsarit, imusarja 70mm Misab.

Tällä hetkellä on 32mm (=liian pienet?)

Tehoveikkauksia saa kans esittää, menossa penkkiin ennen kevättä..

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Re: Dellorto DHLA40 sisäkurkut?

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Helmikuu 16. 22:50:22 2009

34 kurkut taitas olla passelit.
130heppaa :burn

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: Dellorto DHLA40 sisäkurkut?

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Helmikuu 16. 22:56:22 2009

samiharju kirjoitti: -- menossa penkkiin ennen kevättä..
Oliko vuodesta mitää puhetta? Eikö se oo jo pian :green:.
Escort Mk4 "RS2300i"

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Dellorto DHLA40 sisäkurkut?

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Helmikuu 16. 23:01:43 2009

noo, ei puutu sitä vaille ku tulppien ja johtojen uusiminen, huohotinsäiliön asennus ja nuo sisäkurkut..

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Dellorto DHLA40 sisäkurkut?

Viesti Kirjoittaja matsu » Ma Helmikuu 16. 23:20:54 2009

samiharju kirjoitti: Tehoveikkauksia saa kans esittää, menossa penkkiin ennen kevättä..
http://i183.photobucket.com/albums/x118 ... /lappu.jpg :D

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Dellorto DHLA40 sisäkurkut?

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Helmikuu 16. 23:23:15 2009

Tuota tuota, jos vaihtaa kurkut niin menee varmaan suuttimetkin vaihtoon=halpaa :lol: . 32mm sisäkurkut oli lortoissa jotka oli aikoinaan viripaja kasannut turbokäyttöön, ja omista kokemuksista voin sanoo et mielestäni liian pienet vaparikäytössä(kauhee meteli mutta mitään ei tapahdu). Tosin noilla 32mm kurkuilla 125 suuttimilla ainetta ei vie kuin sen 8litraa...36mm kurkut, 175 suuttimet, isoimmat (olikohan 7) seosputket ja 190 ilmat ja ainetta meni nätillä ajolla +13l/100km.
Mopo-sport osaa neuvoa varmaan asiassa paremmin kuin hyvin... :roll:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Dellorto DHLA40 sisäkurkut?

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Helmikuu 16. 23:37:36 2009

suuttimia jne pitää muutenki vaihdella, niitä on muutama tuossa nurkassa..

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Dellorto DHLA40 sisäkurkut?

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Helmikuu 19. 12:08:39 2009

taitaa olla liian vanhan liiton virityksiä nää, pitänee kysellä kai classic puolelta.. :-)

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Dellorto DHLA40 sisäkurkut?

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Pe Helmikuu 20. 0:22:30 2009

Tuo kurkkujen koko riipu siitä mitä haluat myllystä pihalle ja mihin käyttöön oot ajatellut.
Perstuntumalla joku 150-160hp oli noilla mun lortoilla 36mm kurkuilla, 65mm imutorvilla, 70mm imusarjalla, kc fr33 nokalla(300/297ast, 11.68/11.25mm) , peltisarjalla, 2,5 putki ja hieman lasketulla kannella jossa vakio venttiilit, kanavat avattu, siistitty ja imusarja sovitettu mahdollisimman hyvin kanteen. Syttynä toimi granen fb xr3000. Tulppia meni jokunen satsi ennen kuin vaihdoin putiikkia ja löysin paremman lämpöarvon tulpat. Vakio tanarin lohko jossa männät tulee dekki-tasolle, joka kesti muuten hyvin, mutta männänhelma tipahti kerran ylikierroksien takia öljypohjaan.

Oli joskus 25mm laippasarjakin, joka otti kierroksia hyvin, mutten juurikaan huomannu eroa pisempään vaihtamalla. Joku nero väitti et pisemmällä saa paremman väännön...
Ykköskoppasta escoo kiikutti tarpeeksi kyläpyörityksessä, matkaa nyt ei tommosella kukaan halunnu lähtee tekemään :green:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Vastaa Viestiin