Jälkiasennus xenonit H4
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke Lokakuu 3. 10:25:13 2007
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Ei sinänsä liity keskusteluun koska ei ole xenonit mutta lisää valotehoa voi lisätä myös esimerkiksi motonetistä saatavilla valovahvistimilla. Kaveri laittoi moiset eilen kokeilu mielessä autoonsa, 2000-luvun volvoon jossa oli kirkaslasiset umpiot ja xenonilla ei saanut kunnon kuviota kun polttimo oli ilmeisesti sen verran pidempi. Ekana vain toiselle puolelle valovahvistin yksikkö ja vertailu pimeässä kuinka vaikutti. No valotehoa todellakin varmaan tuplasti enemmän kyseisessä autossa. Vielä ei siis pysty sanomaan kokemuksella polttaako polttimoita useammin.
Toi sarja on bolt-on kamaa ja huolellinen asennus tais viedä aikaa tunnin verran. Ottaa virran suoraan akulta joten ei kuormita alkuperäisia piuhoja ja vanhoja johtoja käytetään ohjauksessa ja uudet tulevat väliin. Huonompi juttu on että esim H4 sarja sisältää vain lyhyet.
Suunnitelmissa oli laittaa omaan sierraan mutta siinä tapauksessa taitaa käydä niin että lyhyillä näkee paremmin kuin pitkillä..
Erään katsastuskonttorin kanta oli että ovat lailliset, alkuperäinen umpio ja normaali polttimo.
http://www.motonet.fi/?id=20&Haku2=00000748
Tossa näköjään motonetin keskustelufoorumilla juttua
http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic. ... d3c0bf9c8c
Toi sarja on bolt-on kamaa ja huolellinen asennus tais viedä aikaa tunnin verran. Ottaa virran suoraan akulta joten ei kuormita alkuperäisia piuhoja ja vanhoja johtoja käytetään ohjauksessa ja uudet tulevat väliin. Huonompi juttu on että esim H4 sarja sisältää vain lyhyet.
Suunnitelmissa oli laittaa omaan sierraan mutta siinä tapauksessa taitaa käydä niin että lyhyillä näkee paremmin kuin pitkillä..
Erään katsastuskonttorin kanta oli että ovat lailliset, alkuperäinen umpio ja normaali polttimo.
http://www.motonet.fi/?id=20&Haku2=00000748
Tossa näköjään motonetin keskustelufoorumilla juttua
http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic. ... d3c0bf9c8c
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Ei liity xenoniin tämäkään...Uskomattoman paljonkin nostaa valotehoa tuo jännitteen tuleminen täysimääräisenä polttimoille saakka. Miten jännitettä voisi jopa hieman nostaa "normaalista"? Toinen säädin? Polttimoiden ikä tietysti romahtaisi, miten muut laitteet?
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke Lokakuu 3. 10:25:13 2007
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Totta, taitaa olla hienosti/tyylikkäästi tehty relesarja jotta saadaan kunnon jännite polttimoille (tai huonosti kun on esimerkiksi H4 sarjassa vain lyhyet). Asennus oli ainekin helppo, nopea ja siisti.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: Jälkiasennus xenonit H4
www.partco.fi/luettelot/sivut/109.pdf
ja tuolta sivulta oikean puoleisin pysty rivi
siellä on 4 erinlaista tietokoneen laturia.
sisäänmeno on 12 v ja ulostulo säädettävä 15- 24v ( askelletuna)
60w -120w (5 amp)
sellaisen laittaa lampun johtoihin ja ohjauksen releen avulla lampun omista piuhoista.
Ja jo alkaa näkymään.
ja tuolta sivulta oikean puoleisin pysty rivi
siellä on 4 erinlaista tietokoneen laturia.
sisäänmeno on 12 v ja ulostulo säädettävä 15- 24v ( askelletuna)
60w -120w (5 amp)
sellaisen laittaa lampun johtoihin ja ohjauksen releen avulla lampun omista piuhoista.
Ja jo alkaa näkymään.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Mielenkiintonen juttu... Ootko kokeillut? Varmaan tuo 15v on jo maximi?sierra friikki kirjoitti:http://www.partco.fi/luettelot/sivut/109.pdf
ja tuolta sivulta oikean puoleisin pysty rivi
siellä on 4 erinlaista tietokoneen laturia.
sisäänmeno on 12 v ja ulostulo säädettävä 15- 24v ( askelletuna)
60w -120w (5 amp)
sellaisen laittaa lampun johtoihin ja ohjauksen releen avulla lampun omista piuhoista.
Ja jo alkaa näkymään.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Toi käyttöjännitteen nostaminen normaalista on kyllä ihan sama kuin laittaisi vaikka 90/100W polttimot samoin tein. Pikaisesti laskettuna 12V/55W polttimo nostettuna 15V jännitteelle tekee jo 85W
Kyllä varmasti valo lisääntyy, mutta vielä enemmän lisääntyy lämpötila => umpion kromit kärähtää ja polttimot tuskin ovat kovin pitkäikäisiä. Laittakaa ennemmin jotkut muut polttimot kuin ne Würthin tai Kingin lasijätteet ja tarkistakaa, että johdot ja liittimet ovat kunnossa...

Kyllä varmasti valo lisääntyy, mutta vielä enemmän lisääntyy lämpötila => umpion kromit kärähtää ja polttimot tuskin ovat kovin pitkäikäisiä. Laittakaa ennemmin jotkut muut polttimot kuin ne Würthin tai Kingin lasijätteet ja tarkistakaa, että johdot ja liittimet ovat kunnossa...
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: Jälkiasennus xenonit H4
motonetissä on myynnissä valonvahvistinta http://www.motonet.fi/?id=20&Haku2=00000748
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: Jälkiasennus xenonit H4
15V on jo mondeon "normaali" jännite tyhjäkäynnilläMouTine kirjoitti:Mielenkiintonen juttu... Ootko kokeillut? Varmaan tuo 15v on jo maximi?sierra friikki kirjoitti:http://www.partco.fi/luettelot/sivut/109.pdf
ja tuolta sivulta oikean puoleisin pysty rivi
siellä on 4 erinlaista tietokoneen laturia.
sisäänmeno on 12 v ja ulostulo säädettävä 15- 24v ( askelletuna)
60w -120w (5 amp)
sellaisen laittaa lampun johtoihin ja ohjauksen releen avulla lampun omista piuhoista.
Ja jo alkaa näkymään.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: Jälkiasennus xenonit H4
juu uusissa 90 luvun alun mondeoissa oli onglmia lamppujen keston kanssa.hoopee kirjoitti:15V on jo mondeon "normaali" jännite tyhjäkäynnilläMouTine kirjoitti:Mielenkiintonen juttu... Ootko kokeillut? Varmaan tuo 15v on jo maximi?sierra friikki kirjoitti:http://www.partco.fi/luettelot/sivut/109.pdf
ja tuolta sivulta oikean puoleisin pysty rivi
siellä on 4 erinlaista tietokoneen laturia.
sisäänmeno on 12 v ja ulostulo säädettävä 15- 24v ( askelletuna)
60w -120w (5 amp)
sellaisen laittaa lampun johtoihin ja ohjauksen releen avulla lampun omista piuhoista.
Ja jo alkaa näkymään.
14.8v valon kannassa oli normaali.
Poliisit vitsailivat vuoron vaihtuessa kun saivat auton luovuttajalta avaimet ja polttimot.
(silloin ajettiin paljon mondeolla poliisissa).
niin ja tarvike akut kypsähti tosi nopeaan ,kuivuivat.
lääke oli yksinkertainen.
Motorgraft lamput ja akut kestivät "ylijännitteen".
Moutine :::: en ole kokeillut mutta miksi ei toimisi.Yhtä laillinen se on kuin Motonetin "valontehon nostattajat" ,jos siinä muokataan käyttöjännitettä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
No mulla on tossa Sierrassa just tuommoset 90/100W H4:set ja sisimmäisissä H1:ssä 100W, eli 400W pitkiä ja 160W lyhkäsiä. Uudet releöinnit ja paksut johdot on, sekä uudet umpiot. Näkee ihan saatanan hyvin.jeddah kirjoitti:Toi käyttöjännitteen nostaminen normaalista on kyllä ihan sama kuin laittaisi vaikka 90/100W polttimot samoin tein. Pikaisesti laskettuna 12V/55W polttimo nostettuna 15V jännitteelle tekee jo 85W![]()
Kyllä varmasti valo lisääntyy, mutta vielä enemmän lisääntyy lämpötila => umpion kromit kärähtää ja polttimot tuskin ovat kovin pitkäikäisiä. Laittakaa ennemmin jotkut muut polttimot kuin ne Würthin tai Kingin lasijätteet ja tarkistakaa, että johdot ja liittimet ovat kunnossa...
Ongelma onkin tuo amerikan keksintö... Umpiot on jo uusina kehnot. Eikös tuo hakkuri pätki sitä jännitettä ja näin myös laske teoriassa lämpötilaa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
No ei... Jos jännitettä pudotetaan pelkällä hakkurilla, putoaa myös teho. Ilmeisesti tuossa vekottimessa on hakkurivirtalähde (hakkuri+muuntaja) kuten tuossa PC:n powerissakin, jolla saadaan nostettua käyttöjännitettä normaaliin toimintajännitteeseen tai vähän sen päälle, jolloin lämpöhukkaa tulee sitä enemmän mitä valoakin. Toki jos laturi ja akku ovat ihan paskoja ja valojen johdot hiiltyneitä niin voi auttaa paljonkin tasaamalla jännitettä. Huonoa umpion suunnittelua on vaan vähän hankalaa paikkailla polttimoilla, samoja ongelmia olemme pohtineet jo vuosien ajan noiden romujen kanssaMouTine kirjoitti:No mulla on tossa Sierrassa just tuommoset 90/100W H4:set ja sisimmäisissä H1:ssä 100W, eli 400W pitkiä ja 160W lyhkäsiä. Uudet releöinnit ja paksut johdot on, sekä uudet umpiot. Näkee ihan saatanan hyvin.
Ongelma onkin tuo amerikan keksintö... Umpiot on jo uusina kehnot. Eikös tuo hakkuri pätki sitä jännitettä ja näin myös laske teoriassa lämpötilaa?

Niin ja mitähän luulette mitä läppärin laturille käy kun kytkette siihen valot ja vedätte nostetulla jännitteellä 2 x 70-100W pitkät päällä muutaman tunnin putkeen

Itse jättäisin kokeilematta
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Orionissa oli umpiot mädät ja vaihdoin huvikseen osramin night breakerit. Niin kyllä näki hyvin, tosin suhteutettuna umpioihin (jotka ilman ruostettakin aika...).
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Pitää noista jälkiasennus xenoneista nyt sen verran avautua, että jos niitä kaikesta huolimatta pistetään noihin H3-H4 umpioihin, niin putsatkaa niitä umpion laseja aina välillä. Suolapaska kun tuppaa hohtamaan pikkasen kirkkaana niistä laseista. Muutenkin tuppaavat häikimään suuntauksesta riippumatta. Normaali lankapolttimoillakin häikäsee jos oikein kunnolla on päässyt paskaantumaan. Ittellä on 100W H4:t neloskopassa ja niillä näkee jo pirun hyvin, puhtailla laseilla ei häikäse. Releet ja johdot tietysti vedetty kunnolla, koska sen alkuperäsen sulakerasian polttaa jo tavallisilla 55W H4:llakin.
Nimim. ei paluuta vakio H4:siin.
Sitten kun noita releytyksiä tekee, niin kannattaa laittaa kaikille "langoille" oma sulake, ettei käy niin että lähtee kaikki valot kerralla. Akulta suora johto releille ja releet akun viereen, releitten jälkeen sulakkeet...
Nimim. ei paluuta vakio H4:siin.

Sitten kun noita releytyksiä tekee, niin kannattaa laittaa kaikille "langoille" oma sulake, ettei käy niin että lähtee kaikki valot kerralla. Akulta suora johto releille ja releet akun viereen, releitten jälkeen sulakkeet...
Jäsen #606
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Re: Jälkiasennus xenonit H4
samaa mieltä noista valoista, tuolla maailmalla kun liikkuu niin näkee aika useasti noita normi umpioon laitettuja xenoneja ja häikii ihan vitun paljon jopa kuorma-auton hyttiin kun se valokeila hajaantuu ylöspäinkin toisin kuin kalansilmäumpioilla jossa keila rajattu tiettyyn kohtaan.olafu kirjoitti:Pitää noista jälkiasennus xenoneista nyt sen verran avautua, että jos niitä kaikesta huolimatta pistetään noihin H3-H4 umpioihin, niin putsatkaa niitä umpion laseja aina välillä. Suolapaska kun tuppaa hohtamaan pikkasen kirkkaana niistä laseista. Muutenkin tuppaavat häikimään suuntauksesta riippumatta. Normaali lankapolttimoillakin häikäsee jos oikein kunnolla on päässyt paskaantumaan. Ittellä on 100W H4:t neloskopassa ja niillä näkee jo pirun hyvin, puhtailla laseilla ei häikäse. Releet ja johdot tietysti vedetty kunnolla, koska sen alkuperäsen sulakerasian polttaa jo tavallisilla 55W H4:llakin.
Nimim. ei paluuta vakio H4:siin.
Sitten kun noita releytyksiä tekee, niin kannattaa laittaa kaikille "langoille" oma sulake, ettei käy niin että lähtee kaikki valot kerralla. Akulta suora johto releille ja releet akun viereen, releitten jälkeen sulakkeet...
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Eikö sulake kannata kuitenkin laittaa akun ja releen väliin. Ei se sulake pala lampulta kuin oikosulku tilanteessa jota ei normaali käytössä kuitenkaan tule.olafu kirjoitti: Sitten kun noita releytyksiä tekee, niin kannattaa laittaa kaikille "langoille" oma sulake, ettei käy niin että lähtee kaikki valot kerralla. Akulta suora johto releille ja releet akun viereen, releitten jälkeen sulakkeet...
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
näin munkin mielestä,mitä lähemmäs akkua niin sitä parempisiipicossu kirjoitti:Eikö sulake kannata kuitenkin laittaa akun ja releen väliin.olafu kirjoitti: Sitten kun noita releytyksiä tekee, niin kannattaa laittaa kaikille "langoille" oma sulake, ettei käy niin että lähtee kaikki valot kerralla. Akulta suora johto releille ja releet akun viereen, releitten jälkeen sulakkeet...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Silloin suojaa jos johdoissa tai releessä tapahtuu jotain.Sierra XR kirjoitti:näin munkin mielestä,mitä lähemmäs akkua niin sitä parempisiipicossu kirjoitti:Eikö sulake kannata kuitenkin laittaa akun ja releen väliin.olafu kirjoitti: Sitten kun noita releytyksiä tekee, niin kannattaa laittaa kaikille "langoille" oma sulake, ettei käy niin että lähtee kaikki valot kerralla. Akulta suora johto releille ja releet akun viereen, releitten jälkeen sulakkeet...
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Arvasinkin että tälle kaivataan perusteluita.Silloin suojaa jos johdoissa tai releessä tapahtuu jotain.näin munkin mielestä,mitä lähemmäs akkua niin sitä parempi

Voihan sen tietysti halutessaan tehdä neljällä releellä ja neljällä sulakkeella, niin ei ole enää pelkoa siitäkään, että jos rele menee oikoseen. Silloin kestää minireleetkin, niin ei tilanahtaudesta tule ongelmaa.
Mutta yllä mainittuihin: se relehän laitettiin siis siihen akun viereen, siinä on noin 20cm johtoa akun plussalta siihen releeseen. Tällä välillä ei voi sattua mitään haaveria jos osat on kiinnitetty asianmukasesti ja liittimet on kunnollisia. Asiaa voi vielä lisävarmistaa maadoittamalla releen vaikka 0.5mm2 johdolla, jolloin releen vikaantuessa se johdon pätkä palaa poikki. Releen rakenne on kuitenkin sellainen, että sen täytyy mennä todella rikki ennenkun päävirta pääsee maihin.
Aprikoittin homman niin, että jos se sulake on ennen relettä ja releen jälkeen oleva johto-osuus menee vaikka koriin puhki, polttimo menee oikosulkuun(mikä on epätodennäköstä) tai tapahtuu jotain muuta, mikä mahdollisesti voi polttaa sen sulakkeen, niin menee molemmat valot kerralla pimeeks.
Jos ei ymmärrä vaihtaa pitkille/pitkiltä pois, niin saattaa tulla kiire jossain pimeellä mettätaipaleella. Nyt kun laittaa releitten jälkeen ne sulakkeet, niin palaa vaan se sulake minkä piirissä se vika todellisuudessa on. Voihan siihen akun ja releenkin väliin laittaa sulakkeet, mutta mun mielestä se tekee vaan lisää liitoksia siihen akulta tulevaan johtoon. Yhtä hyvin se sulakepesä voi mennä oikosulkuun maata vasten, jos oikein kaukaa haetaan. Alunperinhän ne on kytketty autossakin näin, vaikkakin siinä akun vieressä on "sulakejohto".
Jokainen kuitenkin ottaa silti viimekädessä itse vastuun tekemisistään, mun tapauksessa auto saa palaa mieluummin kuin se sulake minkä takana molemmat ajovalot ovat. Varsinkin kun ajetaan vaikka auto täynnä porukkaa sataa jossain valottomalla tiellä.
Jäsen #606
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Jos rele hajoaa niin pimenee kuitenkin molemmat ajovalot yhtäaikaa
.

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Jälkiasennus xenonit H4
lainataas hyvää topikkia
laittelin H3 senonit uusiin 225 Rallye bösseihin ja ero 100 watin hehkuun oli uskomaton voisi sanoa jopa lai.....
niin luonnollisesti ei ole piste valot koska ovat kauppareissuilla keulassa.
225 rallyet sinilasiset e hyväksynnällä eli ne sumeammat versiot uudet makso 50 ekua kpl
225 rallyet on kans sumuna mut niihin ei senoni mahtunut siel on se peltilevy hajotin joka ottaa vastaan.
jos tekis patentin ja sorvari tekis kantaan reilun sentin adapterin sit kävis ja kiinnitys jousen virit......
luulis et kirkaslasiset olis kirkkaammat.
laittelin H3 senonit uusiin 225 Rallye bösseihin ja ero 100 watin hehkuun oli uskomaton voisi sanoa jopa lai.....
niin luonnollisesti ei ole piste valot koska ovat kauppareissuilla keulassa.
225 rallyet sinilasiset e hyväksynnällä eli ne sumeammat versiot uudet makso 50 ekua kpl
225 rallyet on kans sumuna mut niihin ei senoni mahtunut siel on se peltilevy hajotin joka ottaa vastaan.
jos tekis patentin ja sorvari tekis kantaan reilun sentin adapterin sit kävis ja kiinnitys jousen virit......
luulis et kirkaslasiset olis kirkkaammat.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 668
- Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
- Paikkakunta: LOIMAA
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Mites muuten 01-07 mondeon zenonit, onko mondeossa ne etu ja takatukivarsien asennon tunnistimet? Ainakin normaalin ja zenon umpion liittimet on erilaiset.
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: Jälkiasennus xenonit H4
kyllähän siellä tasoanturit on xenoni versioissaHannuR kirjoitti:Mites muuten 01-07 mondeon zenonit, onko mondeossa ne etu ja takatukivarsien asennon tunnistimet? Ainakin normaalin ja zenon umpion liittimet on erilaiset.
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Tuleekos tällä systeemillä xenonit lailliseksi,jos ne on jälkiasennettu? http://www.xenonautovalot.fi/allkit.htm
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jälkiasennus xenonit H4
+ lailliset umpiot? Näin oon ymmärtänyt. Vanhempiin ei tartte ku umpiot.Manu kirjoitti:Tuleekos tällä systeemillä xenonit lailliseksi,jos ne on jälkiasennettu? http://www.xenonautovalot.fi/allkit.htm
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Niin, kuten tossa sanottiin niin X umpiotkin pitää sitten olla. Halogeniumpio + Xenon poltin = laiton yhistelmä vaikka laittaisi kuin monta pesurisarjaa tai automaattista korkeudensäätöä. Vuosimallista riippumatta.Manu kirjoitti:Tuleekos tällä systeemillä xenonit lailliseksi,jos ne on jälkiasennettu? http://www.xenonautovalot.fi/allkit.htm
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Ärsyttää
vastaan tulee vw polo a corsa ja mk3 escortti
kaikissa on xenonit lyhyinä valoina.
Laittomathan ne on mutta kun niitä on jo joka kymmenennessä autossa.
En valita siksi että muut näkee vaan siksi että vähätuloisilla on varaa pelleillä.
Jos tienaat edes normaalin myyntitykin kuukausipalkan verran niin jälkiasennus xenon sarjan hinta on pieni siihen verrattuna mitä tulee sakkoa ,niin jos on tosi vi..... poliisi.
Parhaassa tapauksessa lähtee kilvet ,ne pystyy siihenkin.
Aion kirjoittaa AKElle asian johdosta. Tulen ehdottamaan että muutoskatsastuksella jossa tarkastetaan valokuvio olisi mahdollista saada Xenon valot hyväksytyksi H merkinnällä olevaan umpioon.
Katsotaan miten asia lähtee liikkelle vai kuoleeko ensimäiseen portaaseen.
laitoin poliisille tiedustelun ( tämä maanantai illan TV:stä tuttu ) yksilö.
Haluan tietää onko poliisille tullut aken puolelta jonkunlaista valvonta pyyntöä asian johdosta.
EN missään nimessä halua kieltää niitä tällä kannanotolla vaan haluan ne lailliseksi.
Tällainen samanlainen tapahtuma oli 80 luvulla kun takalisäjarru teki tuloaan.
Ensin sen löysivät "tuunaajat" ja sen jälkeen siitä tuli pakollinen.
vastaan tulee vw polo a corsa ja mk3 escortti
kaikissa on xenonit lyhyinä valoina.
Laittomathan ne on mutta kun niitä on jo joka kymmenennessä autossa.
En valita siksi että muut näkee vaan siksi että vähätuloisilla on varaa pelleillä.
Jos tienaat edes normaalin myyntitykin kuukausipalkan verran niin jälkiasennus xenon sarjan hinta on pieni siihen verrattuna mitä tulee sakkoa ,niin jos on tosi vi..... poliisi.
Parhaassa tapauksessa lähtee kilvet ,ne pystyy siihenkin.
Aion kirjoittaa AKElle asian johdosta. Tulen ehdottamaan että muutoskatsastuksella jossa tarkastetaan valokuvio olisi mahdollista saada Xenon valot hyväksytyksi H merkinnällä olevaan umpioon.
Katsotaan miten asia lähtee liikkelle vai kuoleeko ensimäiseen portaaseen.
laitoin poliisille tiedustelun ( tämä maanantai illan TV:stä tuttu ) yksilö.
Haluan tietää onko poliisille tullut aken puolelta jonkunlaista valvonta pyyntöä asian johdosta.
EN missään nimessä halua kieltää niitä tällä kannanotolla vaan haluan ne lailliseksi.
Tällainen samanlainen tapahtuma oli 80 luvulla kun takalisäjarru teki tuloaan.
Ensin sen löysivät "tuunaajat" ja sen jälkeen siitä tuli pakollinen.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Ruotsissa E-Hyväksytyt sarjat ilmeisesti laillisia... Joltain sivulta luin että "tämä H4 sarja on laillinen ruotsissa"sierra friikki kirjoitti:Ärsyttää
vastaan tulee vw polo a corsa ja mk3 escortti
kaikissa on xenonit lyhyinä valoina.
Laittomathan ne on mutta kun niitä on jo joka kymmenennessä autossa.
En valita siksi että muut näkee vaan siksi että vähätuloisilla on varaa pelleillä.
Jos tienaat edes normaalin myyntitykin kuukausipalkan verran niin jälkiasennus xenon sarjan hinta on pieni siihen verrattuna mitä tulee sakkoa ,niin jos on tosi vi..... poliisi.
Parhaassa tapauksessa lähtee kilvet ,ne pystyy siihenkin.
Aion kirjoittaa AKElle asian johdosta. Tulen ehdottamaan että muutoskatsastuksella jossa tarkastetaan valokuvio olisi mahdollista saada Xenon valot hyväksytyksi H merkinnällä olevaan umpioon.
Katsotaan miten asia lähtee liikkelle vai kuoleeko ensimäiseen portaaseen.
laitoin poliisille tiedustelun ( tämä maanantai illan TV:stä tuttu ) yksilö.
Haluan tietää onko poliisille tullut aken puolelta jonkunlaista valvonta pyyntöä asian johdosta.
EN missään nimessä halua kieltää niitä tällä kannanotolla vaan haluan ne lailliseksi.
Tällainen samanlainen tapahtuma oli 80 luvulla kun takalisäjarru teki tuloaan.
Ensin sen löysivät "tuunaajat" ja sen jälkeen siitä tuli pakollinen.
No oispa tosi ihme jos ne olis pari askelta edellä muuta maailmaa

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Mulle sanoi konttorilla eilen kun käytin auton(-97) leimalla muitten vikojen lisäksi et laita pesurit kuntoon kun on noi zenonit.
Kävi ennen sitä lukemassa ake:n sivuilta niistä juttua.
Kävi ennen sitä lukemassa ake:n sivuilta niistä juttua.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: Jälkiasennus xenonit H4
poliiseille ei ole tulut ohjetta asian suhteen.
Ensiviikolla kuulen asiasta paremmin.
katsastus konttoreille ei myöskään ole ohjetta D ja H merkinnöistä ja niiden noudattamatta jättämissestä.
toivon todella että asia tullee lailliseksi.
Ensiviikolla kuulen asiasta paremmin.
katsastus konttoreille ei myöskään ole ohjetta D ja H merkinnöistä ja niiden noudattamatta jättämissestä.
toivon todella että asia tullee lailliseksi.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Itse toivon että tulee lailisiksi mutta samalla saisi konttorilla tarkemmin katsoa valokuvion että on kunnossa.
Hyvillä ja kunnossa olevilla umpioilla tuskin sokaisee mutta jostain syystä välillä näkyy uudempia autoja joista lähtee todella voimakas valo sivulle joka häikäisee.
Hyvillä ja kunnossa olevilla umpioilla tuskin sokaisee mutta jostain syystä välillä näkyy uudempia autoja joista lähtee todella voimakas valo sivulle joka häikäisee.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: Jälkiasennus xenonit H4
NiceMan kirjoitti:Itse toivon että tulee lailisiksi mutta samalla saisi konttorilla tarkemmin katsoa valokuvion että on kunnossa.
Hyvillä ja kunnossa olevilla umpioilla tuskin sokaisee mutta jostain syystä välillä näkyy uudempia autoja joista lähtee todella voimakas valo sivulle joka häikäisee.
jos minulta kysyttäisi ohjetta niin ehdoittaisin seuraavaa.
XEnon valot saa asentaa autoon H -merkattuun umpioon seuraavin edellytyksin
1. autoon tulee tehdä muutoskatsastus jossa tarkistetaan "matolaatikolla" valokuvio ja vuosimallista riippuen lampun korkeuden säätömekanismi.
2. autoon asennetaan lyhyille xenoneille lampun pesimet joko alkuperäisenä varusteena siinä mallissa olleet tai sitten itseasennettuna käyttäen markkinoilla olevia tarvikkeita jotka ovat tarkoitettu lampunpesuun.
3. rekisteriotteeseen merkitään muutos
4. pieni tarkastusmaksu
5. hyvää matkaa
lapin alueella on kuulemma ruvettu jo sakottamaan H umpioissa olevia kaasupurkauslamppuja.
Sami jos seuraat tätä keskustelua niin aloita ajamaan sitä omalta suunnaltasi aken suuntaan.
Minä teen jo työtä Poliisin kautta ja suoraan Akeen (tää on se tehottomin tie)
Ja SP lähetetty liikenneministeriön
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Erittäin hyvä ehdotus! Itsellä säätö toimii kun umpiot uudet ja pesuritkin löytyy jo vakiona =) Pitäisköhän alkaa miettimään Xenon H1 sarjaa mutta pitäisi vain tietää mitkä niistä on oikeasti hyvätkun mitää halpa kiinan tekoa en halua.sierra friikki kirjoitti:NiceMan kirjoitti:Itse toivon että tulee lailisiksi mutta samalla saisi konttorilla tarkemmin katsoa valokuvion että on kunnossa.
Hyvillä ja kunnossa olevilla umpioilla tuskin sokaisee mutta jostain syystä välillä näkyy uudempia autoja joista lähtee todella voimakas valo sivulle joka häikäisee.
jos minulta kysyttäisi ohjetta niin ehdoittaisin seuraavaa.
XEnon valot saa asentaa autoon H -merkattuun umpioon seuraavin edellytyksin
1. autoon tulee tehdä muutoskatsastus jossa tarkistetaan "matolaatikolla" valokuvio ja vuosimallista riippuen lampun korkeuden säätömekanismi.
2. autoon asennetaan lyhyille xenoneille lampun pesimet joko alkuperäisenä varusteena siinä mallissa olleet tai sitten itseasennettuna käyttäen markkinoilla olevia tarvikkeita jotka ovat tarkoitettu lampunpesuun.
3. rekisteriotteeseen merkitään muutos
4. pieni tarkastusmaksu
5. hyvää matkaa
lapin alueella on kuulemma ruvettu jo sakottamaan H umpioissa olevia kaasupurkauslamppuja.
Sami jos seuraat tätä keskustelua niin aloita ajamaan sitä omalta suunnaltasi aken suuntaan.
Minä teen jo työtä Poliisin kautta ja suoraan Akeen (tää on se tehottomin tie)
Ja SP lähetetty liikenneministeriön
Pitkille ja lyhkäsille tottakai ja miksei sumareille =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Ei se valokuvion kunnollisuus vielä autuaaksi tee. Halogeniumpio on tehty sen verran 'sinnepäin' (siis vrt xenon umpio) että niistä tulee hajavaloa ihan tolkuttomasti, ja kun se hajavalo sitten tulee xenon polttimosta niin se hajavalo on myös melkoisen kirkasta. Kun vertaa (ratin takana pimeällä) oikeita Xenoneita ja jälkiasennuksia niin ero on melkoinen, oikeista umpiosta valo menee pääasiassa sinne minne on tarkoitettu mutta uudehkonkin auton halogeniumpiot Xenonlampuilla valaisee koko tienoon - myös vastaantulijan. Vaikka varsinainen valokuvio ja suuntaus olisikin kunnossa.
Mulle se nyt on kuitenkin sama onko porukoilla noita vai ei, itsekin niitä kokeilin ja valoa kyllä riitti mutta 'haitat' ärsytti kyllä sen verran että saivat lähteä muutaman kuukauden jälkeen.
Mulle se nyt on kuitenkin sama onko porukoilla noita vai ei, itsekin niitä kokeilin ja valoa kyllä riitti mutta 'haitat' ärsytti kyllä sen verran että saivat lähteä muutaman kuukauden jälkeen.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Olen ihan saman huomannut. Näkee jo kaukaa kun tulee vastaan auto johon on laitettu xenonit vakio umpioon.Krisse kirjoitti:Ei se valokuvion kunnollisuus vielä autuaaksi tee. Halogeniumpio on tehty sen verran 'sinnepäin' (siis vrt xenon umpio) että niistä tulee hajavaloa ihan tolkuttomasti, ja kun se hajavalo sitten tulee xenon polttimosta niin se hajavalo on myös melkoisen kirkasta. Kun vertaa (ratin takana pimeällä) oikeita Xenoneita ja jälkiasennuksia niin ero on melkoinen, oikeista umpiosta valo menee pääasiassa sinne minne on tarkoitettu mutta uudehkonkin auton halogeniumpiot Xenonlampuilla valaisee koko tienoon - myös vastaantulijan. Vaikka varsinainen valokuvio ja suuntaus olisikin kunnossa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Re: Jälkiasennus xenonit H4
näkeehän sen eron. Oikeissa Xsenoneissa on sateenkaarivärit.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: Jälkiasennus xenonit H4
sain vastauksen liikennemministeriöstä
Ihan tosi
Meili lähtetty 16.30 ja vastaus tuli 09.15 seuraavana aamuna.
Suomen virastoissa todella tehdään töitä.
En kirjoita tarkempaan ,asiasta
Mutta sen totean että lyhyiden valojen osalta taitaa olla asia menetetty.
Hajavalo on se mikä tekee asiasta ongelman.
Nyt aloitan kyselyn muihin EU maihin ja niiden harrastajille.
Haluan tietää käytännön niissä maissa Laki on käytännössä sama eli EU directiivi mutta noudatus ja sovellus on eri asia.
Ja sit vihjeenä:
Älkää heittäkö vanhoja suuren referenssin omaavia lisävalo umpioita roskiin, niitä saattaa vielä tarvita.
p.s. tää koko keskustelu menee tekniseksi joten siirrän tän tekniikka puolelle.







Ihan tosi




Meili lähtetty 16.30 ja vastaus tuli 09.15 seuraavana aamuna.
Suomen virastoissa todella tehdään töitä.
En kirjoita tarkempaan ,asiasta
Mutta sen totean että lyhyiden valojen osalta taitaa olla asia menetetty.
Hajavalo on se mikä tekee asiasta ongelman.
Nyt aloitan kyselyn muihin EU maihin ja niiden harrastajille.
Haluan tietää käytännön niissä maissa Laki on käytännössä sama eli EU directiivi mutta noudatus ja sovellus on eri asia.
Ja sit vihjeenä:
Älkää heittäkö vanhoja suuren referenssin omaavia lisävalo umpioita roskiin, niitä saattaa vielä tarvita.
p.s. tää koko keskustelu menee tekniseksi joten siirrän tän tekniikka puolelle.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Asialla ratsastaen että mitenkä toimisi jos lähivaloilla on hyvät Halogeni polttimot ja kaukovaloon istuttaa Xenon valot...
Siis Ideana =)
Siis Ideana =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
eikös nää "kirkastu" hitaasti? eli silloin ei soveltuisi...
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Joo, mullahan oli kenobit myös kaukovaloissa ja en suosittele. Kyllähän niillä näki mutta kun ne on kylmiä niin menee eka joku 3 sek että ne alkaa näkymään yhtään missään, viitisen sekuntia että alkoi jo näkemään jotain ja jokunen sekka vielä päälle että saavutettiin täysi kirkkaus. Kun ne sitten oli lämmenneet niin syttyihän ne sitten nopeesti kun kohtaamistilanteen jälkeen laittoi uudestaan päälle. 'H4 Xenonillahan' tota ongelmaa ei ole kun 'lankaa' vaan siirretään tarpeen mukaan mutta erillispolttimoiden kyseessä ollen en suosittele ainakaan ainoiksi pitkiksi.
Afaik tehastekosten kaukovaloxenonien yhteydessä on myös halogenipitkät just tän saman asian takia.
Afaik tehastekosten kaukovaloxenonien yhteydessä on myös halogenipitkät just tän saman asian takia.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Mulla on S-Maxissa pitkät ja lyhyet xenoneilla. Ensin oli ainoastaan lyhyissä, oli vaan niin eriväristä valoa halogen pitkässä niin halusin vaihtaa myös niihin xenonit. Tosin mulla on kaikki xenonit 6000k värilämpötilalla.Krisse kirjoitti:Joo, mullahan oli kenobit myös kaukovaloissa ja en suosittele. Kyllähän niillä näki mutta kun ne on kylmiä niin menee eka joku 3 sek että ne alkaa näkymään yhtään missään, viitisen sekuntia että alkoi jo näkemään jotain ja jokunen sekka vielä päälle että saavutettiin täysi kirkkaus. Kun ne sitten oli lämmenneet niin syttyihän ne sitten nopeesti kun kohtaamistilanteen jälkeen laittoi uudestaan päälle. 'H4 Xenonillahan' tota ongelmaa ei ole kun 'lankaa' vaan siirretään tarpeen mukaan mutta erillispolttimoiden kyseessä ollen en suosittele ainakaan ainoiksi pitkiksi.
Afaik tehastekosten kaukovaloxenonien yhteydessä on myös halogenipitkät just tän saman asian takia.
Syttyyhän ne vähän hitaasti (pitkät) mutta eipä montaa kertaa ole talvenaikana tarvinnut niitä käyttää.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Tuossa on muuten H7 valotehovertailu: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... /ValotestiNiceMan kirjoitti:Asialla ratsastaen että mitenkä toimisi jos lähivaloilla on hyvät Halogeni polttimot ja kaukovaloon istuttaa Xenon valot...
Siis Ideana =)
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Tuollahan hoituu näköjään asennuskin http://www.powerxenon.fi/
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: Jälkiasennus xenonit H4
mutta eivät korvaa jos saa valoista sakot.Manu kirjoitti:Tuollahan hoituu näköjään asennuskin http://www.powerxenon.fi/


Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Kesäkuu 5. 20:00:18 2005
- Paikkakunta: Rasvamonttu
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Niin ja noilta sivuilta lainattu "E) Miten katsastusviranomaiset suhtautuvat POWER XENON valojärjestelmään?" on ihan uskomatonta tekstiä. Tuo on jo aika harhaan johtavaa etten sanoisi..sierra friikki kirjoitti:mutta eivät korvaa jos saa valoista sakot.Manu kirjoitti:Tuollahan hoituu näköjään asennuskin http://www.powerxenon.fi/harmi olis voinut kokeilla
18) Olemme selvittäneet kattavasti suomen sekä EU:n lainsäädäntöä liittyen Xenon valo ratkaisuihin.
19) Huomasimme että EU n sisällä on erittäin suuria tulkinta eroja Xenon valojensuhteen.
20) Osa maista tukee Xenon tekniikan tuloa autoihin, koska niiden turvallisuutta parantavat seikat ovat erittäin tärkeitä yleisen liikenneturvallisuuden kannalta.
21) Suomessa olemme saaneet monenlaista tietoja ja jopa katsastuskonttori kohtaiset tulkintaerot ovat aika kirjavia.
22) Nyrkkisääntö katsastusmiesten mukaan on se, että umpioiden ulomman lasin tulee olla sileä ja valokeilan oltava selkeä ja säädettävissä. Lisäksi he vaativat valojärjestelmältä E hyväksynnän. Tosin umpion lasin suoruus ei ole hylkäysperuste mikäli valot on oikein säädetty ja valokeila on hyvä.
23) Olemme katsastaneet kymmeniä POWER XENON valojärjestelmällä varustettuja autoja eikä yhtäkään ole hylätty valojen takia. Katsastusmiehet ovat tosin kyselleet "mitkä valot nämä ovat kun on noin loistava valokeila"? Tämä oli mukava kuulla myös viranomaisten suusta.
OIKEASTI SUOMEN lain mukaan xenonien asennukseen ei ole tulkinnan varaa. Umpiot pitää olla hyväksytty xenoneille.. pesurit ja korkeudensäätö (automaattinen 1.10.2000 jälkeen käyttöönotetuissa)..
Sama laki koskee monissa muissakin EU maissa.. Itseä viime syksynä rupesi jo oikeasti harmittamaan kun ajoin työmatkaa nuo laittomat xenonit. Voi luoja sitä hajavalon määrää, itsellä oli koko auton koppi sinisenä kun eräs skeida kuskikin ajoi perässä, oikeat migreenin luojat..pakko päästää heti ohitse.. Oli kuin olisi ollut kaukovalot päällä.. Ja vastaantulijoiden autoissa myös nuo häikäisevät ihan törkeästi! (Vanhat umpiot, paskaiset lasit, umpiot halogeeneille..).
Xenobit kaukovaloissa(omissa kaukovaloissa jos on xenonit, samat säännöt) ei minua haittaa, mutta lähivaloissa laittomat kylläkin. Oikein että polizei antaa sakkoja, nuo ovat oikeasti liikenteen vaarantamista!!!!
Itsellä on omassa käyttöautossa (a4) tehdasasennetut bixenonit, nuo eivät häikäise..
Harvoin avaudun, mutta nyt mielestäni aiheesta.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Puhut asiaa
Asia on tarkistettu Liikenneministeriöstä ja sieltä on vastauksena
" hajavalomittauksen vaikeuden vuoksi Kaasupurkausvaloja ei voida hyväksyä katsastuskonttorilla suoritettavalla "matolaatikko" mittauksella".(vapaa käännös).(H-merkittyyn umpioon)
Itsekkin haluaisin sellaiset mutta en halua ketään häikäistynä syliini liikenteessä.
ja huom tuo ei ole esson baarissa kuultua vaan on ihan omassa SP vastaus.
Asia on tarkistettu Liikenneministeriöstä ja sieltä on vastauksena
" hajavalomittauksen vaikeuden vuoksi Kaasupurkausvaloja ei voida hyväksyä katsastuskonttorilla suoritettavalla "matolaatikko" mittauksella".(vapaa käännös).(H-merkittyyn umpioon)
Itsekkin haluaisin sellaiset mutta en halua ketään häikäistynä syliini liikenteessä.
ja huom tuo ei ole esson baarissa kuultua vaan on ihan omassa SP vastaus.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
- Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä
Re: Jälkiasennus xenonit H4
Jatketaas vanhaa ketjua vaikka ei olekaan H4... Otsikosta vois poistaa tuon H4
Elikkäs tuli "vähän" sanomista H7 muunnossarjasta. Ja muustakin...
Nyt
,jos laittaisin tuollaiset "kusioptiikan" 3000K, niin käsitykseni mukaan ei ole niin kirkkaat kuin 6000K,5000K tai 4300K. Uudet umpiot on projektio mallia. Ja ei ole DHCR. Ilmeisesti nuo projektori Taiwan malliset ei ole niin tehokkaat kuin vakio umpiot.
Kokemuksia

Elikkäs tuli "vähän" sanomista H7 muunnossarjasta. Ja muustakin...
Nyt

Kokemuksia

Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170
Ford Focus ST170