Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Helmikuu 20. 10:22:30 2009

Tjoo eli vihdoin rupee tuo legenda kaasari oireilemaan, käykö tuohon tilalle suoraan joku muu voortin kaasari vai tarviiko rakennella jotain välilaippaa ?
1.3 kone kyseessä.

pasinen
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
Paikkakunta: Paimio

Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen

Viesti Kirjoittaja pasinen » Pe Helmikuu 20. 17:07:08 2009

Muistaakseni kaikki muut alkuperäiskaasari vaihtoehdot on 2-kurkkuisia Webereitä, jotka ei sovi samaan imusarjaan. (korjatkoon joku jos asia on toisin)
Se "virallinen" korvauskaasari on WEBER 32 IBF. http://www.kaasutinexpertti.fi/shop/pro ... b0b2f2&n=2 Luulis löytyvän käytettynäkin, on niitä niin monissa escorteissa tullu nähtyä.

Onko siitä kaasarista katsottu se "alipainekalvo" joka vanhemmiten kovettuu näkkileiväksi? Yleisin vika joka aiheuttaa tehonpuutteen...

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen

Viesti Kirjoittaja TEKKE » Pe Helmikuu 20. 17:12:13 2009

mikset vaihda koko imusarja/kaasari pakettia esin 1,4 cvh escortista
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen

Viesti Kirjoittaja Krisse » Pe Helmikuu 20. 17:18:40 2009

Varmaan siks et toi 1.3 on OHV ja 1.4 on CVH

Luotettava budjettiratkasuhan ois ottaa Mk1 Fiestasta imusarja ja se Voordin 1 kurkkunen kaasari. Vanhoja vehkeitähän ne jo alkaa olee mutta en muista että tollain kaasari ois ikinä ollu kellään rikki :-) Ilmanputsari- ja kaasuvaijerisysteemithän joutuu tietyst patentoimaan mutta askarteluun saa joka tapauksessa varautua jos laittaa jotain muuta kun sitä mikä on alunperin autossa olla.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Helmikuu 20. 17:50:16 2009

pasinen kirjoitti:Onko siitä kaasarista katsottu se "alipainekalvo" joka vanhemmiten kovettuu näkkileiväksi? Yleisin vika joka aiheuttaa tehonpuutteen...
En oo katellu muuta ku et toi vuotaa läppäakselin juuresta bensaa vähän liikaa, mut tod näkösesti on se kalvokii on entinen, ei toi nimittäin kule mihinkään :)

Hmm... tuli mieleen et taunuksessa on joku weberin 1 kurkkunen, oiskohan siinä sama pulttijako :?:

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Helmikuu 20. 21:29:37 2009

henu kirjoitti:
pasinen kirjoitti:Onko siitä kaasarista katsottu se "alipainekalvo" joka vanhemmiten kovettuu näkkileiväksi? Yleisin vika joka aiheuttaa tehonpuutteen...
En oo katellu muuta ku et toi vuotaa läppäakselin juuresta bensaa vähän liikaa, mut tod näkösesti on se kalvokii on entinen, ei toi nimittäin kule mihinkään :)

Hmm... tuli mieleen et taunuksessa on joku weberin 1 kurkkunen, oiskohan siinä sama pulttijako :?:
Ei oo sama.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

jonno
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
Paikkakunta: Pori

Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen

Viesti Kirjoittaja jonno » Ti Helmikuu 24. 0:47:45 2009

Krisse kirjoitti:Varmaan siks et toi 1.3 on OHV ja 1.4 on CVH

Luotettava budjettiratkasuhan ois ottaa Mk1 Fiestasta imusarja ja se Voordin 1 kurkkunen kaasari. Vanhoja vehkeitähän ne jo alkaa olee mutta en muista että tollain kaasari ois ikinä ollu kellään rikki :-) Ilmanputsari- ja kaasuvaijerisysteemithän joutuu tietyst patentoimaan mutta askarteluun saa joka tapauksessa varautua jos laittaa jotain muuta kun sitä mikä on alunperin autossa olla.
Weberin korvauskaasari oli aika suoraviivainen laittaa tilalle. Ainoastaan ryyppyvaijeri aiheutti pientä askartelua, kun siirtyi toiselle puolelle uutta kaasaria ja vaijeria ei tietenkään sarjassa ollut mukana.

Tosin tuollainen sarja maksaa enemmän kuin auto, jos jostain vielä sellaisen uutena saa.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Helmikuu 24. 16:49:17 2009

Purkaamolta toinen kaasari maksakku 20e. Tuli vaa silmään ku selailin omaan autoon sitä paineensäädintä. En linkkiä jaksa ettiä, mutta oisko joku autopurkaamot.com tjsp.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen

Viesti Kirjoittaja TEKKE » Ma Maaliskuu 2. 18:01:04 2009

uudemmissa hukkakipinä sytkällä varustetuissa fiestoissa on kasi kurkkuinen webru. äkkiä kun katsoin niin samanlainen kuin 1.4 cvh escortissa .ja soppeli imusarja
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Maaliskuu 3. 7:31:37 2009

Hukkakipinä OHV kone = HCS ja sen imusarja ei käy 'Valencia OHV:hen' jollanen kysyjällä ilmeisesti on, koska en ainakaan koskaan oo kuullu HCS+VV yhistelmästä.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Maaliskuu 4. 0:07:37 2009

Krisse kirjoitti:Hukkakipinä OHV kone = HCS ja sen imusarja ei käy 'Valencia OHV:hen' jollanen kysyjällä ilmeisesti on, koska en ainakaan koskaan oo kuullu HCS+VV yhistelmästä.
Mikäs ero näillä on?
Jäsen #606

jonno
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
Paikkakunta: Pori

Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen

Viesti Kirjoittaja jonno » Ke Maaliskuu 4. 0:52:02 2009

olafu kirjoitti:
Krisse kirjoitti:Hukkakipinä OHV kone = HCS ja sen imusarja ei käy 'Valencia OHV:hen' jollanen kysyjällä ilmeisesti on, koska en ainakaan koskaan oo kuullu HCS+VV yhistelmästä.
Mikäs ero näillä on?
Nesteen kierto on muistaakseni eri päässä kantta imusarjassa ohv- ja hcs-koneissa.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Maaliskuu 4. 16:30:42 2009

Joo, just noin.

Ja HCS on muutenkin niin uusiksi tehty ettei ristiin käy muistaakseni kuin jakoketju tai joku muu yksittäinen palikka.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Vastaa Viestiin