Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen
Tjoo eli vihdoin rupee tuo legenda kaasari oireilemaan, käykö tuohon tilalle suoraan joku muu voortin kaasari vai tarviiko rakennella jotain välilaippaa ?
1.3 kone kyseessä.
1.3 kone kyseessä.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
- Paikkakunta: Paimio
Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen
Muistaakseni kaikki muut alkuperäiskaasari vaihtoehdot on 2-kurkkuisia Webereitä, jotka ei sovi samaan imusarjaan. (korjatkoon joku jos asia on toisin)
Se "virallinen" korvauskaasari on WEBER 32 IBF. http://www.kaasutinexpertti.fi/shop/pro ... b0b2f2&n=2 Luulis löytyvän käytettynäkin, on niitä niin monissa escorteissa tullu nähtyä.
Onko siitä kaasarista katsottu se "alipainekalvo" joka vanhemmiten kovettuu näkkileiväksi? Yleisin vika joka aiheuttaa tehonpuutteen...
Se "virallinen" korvauskaasari on WEBER 32 IBF. http://www.kaasutinexpertti.fi/shop/pro ... b0b2f2&n=2 Luulis löytyvän käytettynäkin, on niitä niin monissa escorteissa tullu nähtyä.
Onko siitä kaasarista katsottu se "alipainekalvo" joka vanhemmiten kovettuu näkkileiväksi? Yleisin vika joka aiheuttaa tehonpuutteen...
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen
mikset vaihda koko imusarja/kaasari pakettia esin 1,4 cvh escortista
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen
Varmaan siks et toi 1.3 on OHV ja 1.4 on CVH
Luotettava budjettiratkasuhan ois ottaa Mk1 Fiestasta imusarja ja se Voordin 1 kurkkunen kaasari. Vanhoja vehkeitähän ne jo alkaa olee mutta en muista että tollain kaasari ois ikinä ollu kellään rikki
Ilmanputsari- ja kaasuvaijerisysteemithän joutuu tietyst patentoimaan mutta askarteluun saa joka tapauksessa varautua jos laittaa jotain muuta kun sitä mikä on alunperin autossa olla.
Luotettava budjettiratkasuhan ois ottaa Mk1 Fiestasta imusarja ja se Voordin 1 kurkkunen kaasari. Vanhoja vehkeitähän ne jo alkaa olee mutta en muista että tollain kaasari ois ikinä ollu kellään rikki

Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen
En oo katellu muuta ku et toi vuotaa läppäakselin juuresta bensaa vähän liikaa, mut tod näkösesti on se kalvokii on entinen, ei toi nimittäin kule mihinkäänpasinen kirjoitti:Onko siitä kaasarista katsottu se "alipainekalvo" joka vanhemmiten kovettuu näkkileiväksi? Yleisin vika joka aiheuttaa tehonpuutteen...

Hmm... tuli mieleen et taunuksessa on joku weberin 1 kurkkunen, oiskohan siinä sama pulttijako

-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen
Ei oo sama.henu kirjoitti:En oo katellu muuta ku et toi vuotaa läppäakselin juuresta bensaa vähän liikaa, mut tod näkösesti on se kalvokii on entinen, ei toi nimittäin kule mihinkäänpasinen kirjoitti:Onko siitä kaasarista katsottu se "alipainekalvo" joka vanhemmiten kovettuu näkkileiväksi? Yleisin vika joka aiheuttaa tehonpuutteen...![]()
Hmm... tuli mieleen et taunuksessa on joku weberin 1 kurkkunen, oiskohan siinä sama pulttijako
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
- Paikkakunta: Pori
Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen
Weberin korvauskaasari oli aika suoraviivainen laittaa tilalle. Ainoastaan ryyppyvaijeri aiheutti pientä askartelua, kun siirtyi toiselle puolelle uutta kaasaria ja vaijeria ei tietenkään sarjassa ollut mukana.Krisse kirjoitti:Varmaan siks et toi 1.3 on OHV ja 1.4 on CVH
Luotettava budjettiratkasuhan ois ottaa Mk1 Fiestasta imusarja ja se Voordin 1 kurkkunen kaasari. Vanhoja vehkeitähän ne jo alkaa olee mutta en muista että tollain kaasari ois ikinä ollu kellään rikkiIlmanputsari- ja kaasuvaijerisysteemithän joutuu tietyst patentoimaan mutta askarteluun saa joka tapauksessa varautua jos laittaa jotain muuta kun sitä mikä on alunperin autossa olla.
Tosin tuollainen sarja maksaa enemmän kuin auto, jos jostain vielä sellaisen uutena saa.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen
Purkaamolta toinen kaasari maksakku 20e. Tuli vaa silmään ku selailin omaan autoon sitä paineensäädintä. En linkkiä jaksa ettiä, mutta oisko joku autopurkaamot.com tjsp.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen
uudemmissa hukkakipinä sytkällä varustetuissa fiestoissa on kasi kurkkuinen webru. äkkiä kun katsoin niin samanlainen kuin 1.4 cvh escortissa .ja soppeli imusarja
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen
Hukkakipinä OHV kone = HCS ja sen imusarja ei käy 'Valencia OHV:hen' jollanen kysyjällä ilmeisesti on, koska en ainakaan koskaan oo kuullu HCS+VV yhistelmästä.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen
Mikäs ero näillä on?Krisse kirjoitti:Hukkakipinä OHV kone = HCS ja sen imusarja ei käy 'Valencia OHV:hen' jollanen kysyjällä ilmeisesti on, koska en ainakaan koskaan oo kuullu HCS+VV yhistelmästä.
Jäsen #606
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: Pe Elokuu 15. 0:49:44 2003
- Paikkakunta: Pori
Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen
Nesteen kierto on muistaakseni eri päässä kantta imusarjassa ohv- ja hcs-koneissa.olafu kirjoitti:Mikäs ero näillä on?Krisse kirjoitti:Hukkakipinä OHV kone = HCS ja sen imusarja ei käy 'Valencia OHV:hen' jollanen kysyjällä ilmeisesti on, koska en ainakaan koskaan oo kuullu HCS+VV yhistelmästä.
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Re: Esco mk4 + Juuttuvakurkkuinen
Joo, just noin.
Ja HCS on muutenkin niin uusiksi tehty ettei ristiin käy muistaakseni kuin jakoketju tai joku muu yksittäinen palikka.
Ja HCS on muutenkin niin uusiksi tehty ettei ristiin käy muistaakseni kuin jakoketju tai joku muu yksittäinen palikka.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/