OHC:n kannen asennus

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

eksu
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Huhtikuu 16. 19:08:12 2008
Paikkakunta: helsinki

OHC:n kannen asennus

Viesti Kirjoittaja eksu » Su Maaliskuu 15. 18:31:19 2009

eli kone on siinä mallissa että pitäis kansi pulttaa kiinni ja lyödä kone nokille. Katselin tuossa alfamerin Sierra -oppaasta (alias Raamattu :D ), mutta sieltä ei löytynyt missä asennossa pitää olla kampuran ja venttiilien, niinpä tarttisinkin apua. eli kun laitan kannen paikalleen, pitääkö mitkä männät olla ylhäällä ja mitkä venttiilit alhaalla yms..

kiitoksia etukäteen!

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: OHC:n kannen asennus

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Maaliskuu 15. 18:38:57 2009

Alakerrassa ykkönen ja nelonen ylhäällä, niin kannessa on nelosessa vaihto, eli molemmat venttiilit ihan auki. Nokkapyörän taustapellissähän on nuoli ja kannessa se piste. virinokka niin ne alkuperäset merkit on tietysti vain suuntaa antavia, lopullinen ajoitus pitää tehdä mittakellolla. Nokkien mukana tulee nokkakortti mistä näkee montako milliä venttiilit on auki (kato netistä valmistajan sivulta )ykk:ssa vaihdossa. Semmosessa nokassa missä on paljon overlappia (rajut vaparinokat lähinnä) niin saattaa olla yläkuolokohdassa vaikka viiskin milliä imu tai pakoventtiili auki.

Kasaat niin että kone ykkönen ylhäällä, nokka semmoseen asentoon että ykkösessä on molemmat nokat viistosti ylöspäin ja nelosessa molemmat nokat keinuvipuihin päin. Nokkapyörää piste ja nuolenkärki on kohdakkain.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

eksu
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Huhtikuu 16. 19:08:12 2008
Paikkakunta: helsinki

Re: OHC:n kannen asennus

Viesti Kirjoittaja eksu » Su Maaliskuu 15. 18:57:48 2009

Joo kyllä se ajotus sitten onnistuu, nyt vaan tosta jaosta. Kiitoksia.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: OHC:n kannen asennus

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Toukokuu 1. 19:17:11 2009

Ja vakiokoneella (2.0l ja uudemmat 1.6l) ei pääse ottamaan venttilit kiinni vaikka ei olisikaan kohdallaan mutta jos nokkana joku muu niin kannataa kattoa kohdalleen

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: OHC:n kannen asennus

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Pe Toukokuu 1. 20:22:42 2009

Ite kasaan sillein että männät puolessa välissä ja 1 ja 4 nousemassa ylös. Kansi paikalleen, kannenpulttien kiristys sit kannesta jako kohdalleen. Tän jälkeen voi helposti pyöräyttää alakerrasta jaon kohdilleen. Ei tarvi miettiä missä asennossa nokka on asennuksen aikana ja et jos nokka vaik muuttaa hieman asentoaan kannen asennuksessa nii on kiristyksen jälkeen oikastussa kannessa kierot venttiilit.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: OHC:n kannen asennus

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Toukokuu 2. 14:50:56 2009

noihan se kannattas tehä, että nelonen ja ykkönen puolivälissä.. Niin ei ainakaan pääse osumaan. Tosin ite aina ajottanu nokan kanteen erikseen (kansi ruustukissa kiinni ja mittakellolla kattoo kohdan) Sit alakerta oikeeseen kohtaan ja kansi päälle. Remeli paikalleen, pyörittelee käsin kierroksen pari ja tarkastaa kellon ja astelevyn kanssa nokan kohdan, jos tarvii säätään, niin säädetään.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: OHC:n kannen asennus

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Toukokuu 12. 19:41:11 2009

Jatkampa tähän samasta aiheesta, onkos jollain selkeää ohjetta miten ohc koneessa saa ajoitettua säädettävän nokkapyörän. Nokan tekijä sanoi vaan että pistät 4.2mm imuauki. Eipä ole tullut koskaan ite ajoittua muuta kuin merkkien mukaan. heittokello löytyy kyllä.
#6
Escort -75

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: OHC:n kannen asennus

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Toukokuu 13. 18:37:48 2009

Jos ohje oli ilman välystä, niin välys pois (reilusti, vaikka vähän kantamaan) ensin ja sitten säädät ajoitusta niin, että yläkuolokohdassa on overlapilla imu auki 4.2mm.
Heittokellon nollaat siihen kohtaan missä venttiili ei liiku ja siitä käännät tarvittavan määrän nokkaa.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin