0 221 503 407 puolasta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja KIP » La Huhtikuu 18. 23:26:02 2009

Tietääkö joku mistä saa otsikossa olevaan puolaan tulpanjohtojen liitintä kun normit ei sovi vai onko jollain heittää joku kikka 3nen jolla normaalit saa sovitettua?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 19. 15:20:46 2009

Mihin tää on tulossa? Tavalliset OHC - yms. systeemeihin sopivat johdot sopii esim. 1990 taitteen golffeista / jetoista yms.
Tai jos pitää olla 16V esim. cossun touhuja, niin voi sopia jostain 16V Volvosta (esim. 2.3 16V 740)...
Varaosaliikkeeseen tulpanjohtohyllyä selailemaan ja sieltä valkkaamaan :)
Jäsen #606

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: 0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Huhtikuu 19. 18:00:33 2009

Toi puola on tuossa mun prokkiksessa ja mulla on siihen msd:n johdot, jotka eivät sitten sopineetkaan. Tavalliset johdot eivät varmaankaan tule kysymykseen kipinän voimakkuuden takia..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 19. 19:10:57 2009

En tiedä niin... Ihan peruspuolahan tuo on, pitää koittaa kattoo huomenna että missä autoissa sitä käytetään vakiona ja niistä sitten noita johtoja.
Jäsen #606

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re: 0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Huhtikuu 19. 19:21:57 2009

Mulla oli tuo puola kosussa ja ihan "normaalit" johdot siihen sopi. Motonetistä hain jotain harmaita mitä lie perusjohtoja.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: 0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Huhtikuu 19. 20:32:37 2009

Vähän tuntuu hassulta jos mitkä vaan sinne sopii koska reijän reunoilla ei ole mitään kontaktipintaa niinkuin yleensä.
Keskellä sojottaa pelkkä tappi.
http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... C07591.jpg

Kyllähän sen johdon voi sinne vaan laittaa mutta suoraa kontaktia johto ei saa vaan kipinä joutuu "hyppäämään" johdolle.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: 0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Huhtikuu 19. 20:42:56 2009

Vaatii siis vissiin samantyyppiset kuin 2.0l ohc is sierra motocraftin pitkällä jakajalla. Eli molemmissa päissä samanlainen hattu, eli niinkuin sytytystulpan pää kummassakin päässä.

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Su Huhtikuu 19. 20:56:05 2009

Tossa mun volvossa on virranjakajassa samanlaiset liittimet ja muistelisin että 740:ssä oli kans.
Jäsen #1112

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 19. 21:42:54 2009

Joissain yleismallin universaali snap-click easy installation system balalaikka -tulpanjohdoissa on semmoset kiplat siellä sisäreunoilla mitkä osuu tohon tappiin. Sellaset sopii jollain lailla tollaseenkin puolaan.
Jäsen #606

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: 0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Huhtikuu 19. 21:59:40 2009

Ongelma ratkaistu tulpan päässä olevalla "mutterilla". Mutteriin porasin hieman isomman reijän ja pienellä sovitteella prässäsin ne tapin päähän. Johdon liitintä puristin hieman kasaan jotta kontakti syntyy.
Kiitokset kommenteista :)
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 19. 22:49:36 2009

KIP kirjoitti:Ongelma ratkaistu tulpan päässä olevalla "mutterilla". Mutteriin porasin hieman isomman reijän ja pienellä sovitteella prässäsin ne tapin päähän. Johdon liitintä puristin hieman kasaan jotta kontakti syntyy.
Kiitokset kommenteista :)
No, olis siihen kai johtokin ollu, mutta kun itte tekee niin saa semmosen kun sattuu tulemaan ;)
Jäsen #606

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: 0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Huhtikuu 20. 5:56:29 2009

olafu kirjoitti:
KIP kirjoitti:Ongelma ratkaistu tulpan päässä olevalla "mutterilla". Mutteriin porasin hieman isomman reijän ja pienellä sovitteella prässäsin ne tapin päähän. Johdon liitintä puristin hieman kasaan jotta kontakti syntyy.
Kiitokset kommenteista :)
No, olis siihen kai johtokin ollu, mutta kun itte tekee niin saa semmosen kun sattuu tulemaan ;)
Juurikin näin. :lol:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Huhtikuu 20. 17:36:42 2009

Tota puolaa on ollut mm. fiateissa ja 16v gti-volkkareissa. myös pösöissä yms. lähinnä 16v koneissa. jos jotakuta kiinnostaa niin voin listata tarkemmat tiedot missä tarkalleenottaen näitä on ollut.
Jäsen #606

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: 0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Huhtikuu 20. 20:17:04 2009

Juu, kerro ihmeessä. Tietää sit jatkossa.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Huhtikuu 21. 17:59:20 2009

Merkkejä ja malleja en jaksanu ottaa ylös kun niitä on helvetisti, mutta käytännössä mistä vaan 80 luvun loppupään 8v golffista sopii johdot.
Molemmat päät suorat, tulpan päässä peltinen häiriö/lämpökilpi. Oliskoos ollu 1kohm sarjavastus:
0 356 912 945 = 31cm
0 356 912 944 = 41cm
0 356 912 888 = 61cm
0 356 912 887 = 71cm
0 356 912 886 = 81cm

0 356 912 987 = 53cm Näistä kahdesta en tiedä kun on vähän ihmeellisen mittaset, tuskin muuta eroa kuin pituus
0 356 912 986 = 85cm

Kuten yllä, mutta puolan hatussa on 90 asteen mutka:
0 356 912 943 = 31cm
0 356 912 885 = 41cm
0 356 912 884 = 51cm
0 356 912 883 = 61cm
0 356 912 882 = 71cm

Lisää luvassa kun jaksan myllätä :)
Jäsen #606

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: 0 221 503 407 puolasta

Viesti Kirjoittaja KIP » Ke Huhtikuu 22. 19:44:30 2009

Kiitoksia vaivannäöstä :D
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Vastaa Viestiin