Jaguar S-type 3.0 v6

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

eksu
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Huhtikuu 16. 19:08:12 2008
Paikkakunta: helsinki

Jaguar S-type 3.0 v6

Viesti Kirjoittaja eksu » Su Toukokuu 31. 21:06:06 2009

Eli tarkoituksena olis tämmönen auto käydä enkuista hakemassa, maksavat vähemmän ku hyväkuntonen dokkisierra Suomenmaalla...

Onko kellään mitään tietoa kyseisen vehkeen tyyppivioista niin korin kuin tekniikankin osalta? ja onko murheissa mitattuna väliä onko manuaali vai automaatti (onko laatikot susia tms?)

Kaikki mikä kyseisestä autosta tulee mieleen niin negaatiot kuin positiotkin ovat tervetulleita :)

-Joonas

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar S-type 3.0 v6

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Toukokuu 31. 21:31:22 2009

Duunissa kävi tommonen, huomioi että osat aika kalliita. Duuni alennuksineen etulaakeri oli jotain 200e. Osissa luki Ford monessa paikassa. :D
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

eksu
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Huhtikuu 16. 19:08:12 2008
Paikkakunta: helsinki

Re: Jaguar S-type 3.0 v6

Viesti Kirjoittaja eksu » Su Toukokuu 31. 22:59:32 2009

Oon ymmärtäny, että noi osat pitäis tuolta sumujen saarilta saada aika käypään hintaan, tietysti odotus+rahti aina jotain maksaa... Oliko minkätakia huollossa? Haluu kattoo tarkasti ennen ku lähtee Englannista Suomeen ajamaan, siinä on muutama metri matkaa meinaa :)

Kiitos puliuk0lle tästä :)

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar S-type 3.0 v6

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Kesäkuu 1. 7:13:00 2009

eksu kirjoitti:Oon ymmärtäny, että noi osat pitäis tuolta sumujen saarilta saada aika käypään hintaan, tietysti odotus+rahti aina jotain maksaa... Oliko minkätakia huollossa? Haluu kattoo tarkasti ennen ku lähtee Englannista Suomeen ajamaan, siinä on muutama metri matkaa meinaa :)

Kiitos puliuk0lle tästä :)
Eipä mitään ihmeempiä... Laakerin vaihdossa, jäi vaan toi laakerin hinta mieleen. Enkkulainen on aina enkkulainen. (Luulis et on niistä vanhemmista jo parantunu.) :D
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Jaguar S-type 3.0 v6

Viesti Kirjoittaja siebro » Ma Kesäkuu 1. 8:15:19 2009

onko 200 € laakeri sitten normaalia kalliimpi ? itsellä oli kans tuota luokkaa laakeri focukseen ja äijällä on saab 9-3 johon laakeri makso 240 €
ja maximaan on 200 hujakoilla et eiköhän se ole jo aika normaali hinta "uusiin" autoihin.

jagulaarista semmosia tyyppivikoja kuullu et automaatti laatikosta häviäis pakki jossain vaiheessa ja on kallis korjata, eli itse ostaisin melkein mielummin manuaali askisen.
varmaan kyllä automaatteja löytyy enemmän. muita varsinaisia tyyppivikoja ei ilmeisesti ole.
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

eksu
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Huhtikuu 16. 19:08:12 2008
Paikkakunta: helsinki

Re: Jaguar S-type 3.0 v6

Viesti Kirjoittaja eksu » Ma Kesäkuu 1. 13:10:05 2009

Okei kiitoksia, tämä oli hyvä tietää. Olin ajatellut automaattia niin sais semmosen kunnon laivan sitten missä ei tartte ku pikkurillillä rattia kääntää :D mutta meneehän se kepittämisenäkin :)

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Jaguar S-type 3.0 v6

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Kesäkuu 1. 22:47:44 2009

Kerran olen päässyt juuri tuollaisella 3.0 V6:lla ajamaan. Asiallinen laite se oli, mutta jäi yleisilmeeltään vähän ”vanha” vaikutelma. Se oli vanhemmalla kojetaululla eli vihreät tekstit/mittaristot. Uudempi on selkeästi modernimman oloinen. Tämä ajamani auto oli automaatilla ja tomaatti toimi nätisti, ei moitteen sijaa siitä. Automaattikin taisi päivittyä jossain vaiheessa uudempaan vuosien varrella. Moottori on samaa _sukua_ kuin Mondeon V6, mutta se on käynyt täydellisen läpikäynnin ja imusarja ainakin on ihan erilainen. Autohan on takavetoinen ja pohjalevynä oli käytetty jotain Lincoln LS mallia, mutta siihen sitten yhteneväisyydet linkkuun loppuvatkin. Loppuen lopuksi sen verran positiivinen vaikutelma automallista jäi, että kyllähän S-Type V8 moottorilla menisi kauppakassina :-)

eksu
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Huhtikuu 16. 19:08:12 2008
Paikkakunta: helsinki

Re: Jaguar S-type 3.0 v6

Viesti Kirjoittaja eksu » Ti Kesäkuu 2. 17:24:56 2009

Kiitoksia palautteesta :)

Itselleni vähän joo tämmöistä kauppakassia hakemassa näiden "raasereiden" rinnalle, kivempi ajaa darrassa töihin ku ei pakoäänet särje niin paljoa päätä :D

Osaatko vielä sanoa missä vaiheessa tämmöinen "facelift" tai evo2 on tullu sitten tuosta s-typestä?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Jaguar S-type 3.0 v6

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Kesäkuu 2. 21:15:35 2009

Lunttasin nettiautosta ja näyttäisi, että muutos tuli vuoden 2003-2004 kohdalla. Kojetaulun järjestely on selvästi erilainen kuin vanhemmissa autoissa.

Sieltä vaan V8 (300 hp) ja/tai R-versiota (n. 400 hp) etsimään ;-)

Edit: tässä infoa lisää.
Jaguar S-Type
Jaguar S-Type

eksu
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Huhtikuu 16. 19:08:12 2008
Paikkakunta: helsinki

Re: Jaguar S-type 3.0 v6

Viesti Kirjoittaja eksu » Ke Kesäkuu 3. 2:55:43 2009

Mieluustihan sitä ottais joo, mutta kun toi on kuitenkin talviautokauppakassiks tulossa ni ei semmosia tartte.. plus hinnat on aika paljon kovempia ja verot vielä kaupan päälle.

Vastaa Viestiin