4wd tekniikka takavetokoriin

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Qtka
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
Paikkakunta: Sonkajärvi

4wd tekniikka takavetokoriin

Viesti Kirjoittaja Qtka » Ti Elokuu 4. 16:59:16 2009

Meneekö 4wd dohc tekniikka vanhempaan takaveto sierran koriin suunnilleen heittämällä? Lattiaan tilaa jakolootalle? sopiiko muuten?
Liekköön kiviä....

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 4wd tekniikka takavetokoriin

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Elokuu 4. 17:56:37 2009

Kyllä se menee jos jakolaatikolle on olemassa patti, tai tekee sellaisen jos ei ole. Toinen asia on että miten meinaat leimata, kun viimeks kysyin AKE:sta suoraan niin sanoivat heti että "ei onnistu tavallisella muustoskatsastuksella, koska 2wd ja 4wd on eri mallisarjaa, mutta hae poikkeuslupaa, mahdollisesti saat myöntävän päätöksen" kaupitteli sitä poikkeuslupaa siinä, mutta ajattelin että mitä järkeä on hakea sitä lupaa, lupaa halvemmalla saa nelivedon korin ja sitä saa sitten muutellakkin jo aika radikaalisti kun prosentit ei mene ihan niin helposti yli. Lisäksi se nelikon korin ostaminen on luotettavampi kuin epävarma poikkeusluvan anominen, missä saattaa 500 (?) euroa muuttua paskapaperiksi kertaheitolla...

Toinen vaihtoehto on, että mua on kusetettu. Noi on vähän epäselviä että mikä kuuluu mihinkin mallisarjaan, kun kaikki on käytännössä samoja autoja :D
Jäsen #606

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Re: 4wd tekniikka takavetokoriin

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ti Elokuu 4. 18:04:28 2009

Mikähän tuossakin muka mättää. Samasta hylsystähän ne on lähetty niputtaa. Oli se sitten taka tai neliveto.
Vai olenko ymmärtänyt väärin että korit ovat samanlaisia molemmissa?
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Qtka
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
Paikkakunta: Sonkajärvi

Re: 4wd tekniikka takavetokoriin

Viesti Kirjoittaja Qtka » Ti Elokuu 4. 19:27:28 2009

Tuossa rojektissa ei ole leimaamispaineita, jäärata ohjusta kaavailin talveksi... nelivetotekniikka on helevetin rumassa farkkukorissa niin ajattelin muljauttaa sen kevyempään 3d koriin... eikös nuissa uudemmissa viistoperä ja sedani koreissa oo se pattikin lattiassa valmiina?? Toinen vaihtoehto olisi putkirungon kyhääminen tuon tekniikan ympärille...
Liekköön kiviä....

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 4wd tekniikka takavetokoriin

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Elokuu 5. 1:55:14 2009

Mites se meni, olikos se niin että jos on 87 tai uudempi niin jakolaatikon patti löytyy pohjasta.
Jäsen #606

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 4wd tekniikka takavetokoriin

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Elokuu 5. 6:37:15 2009

Suunnittelin kanssa yhdessä vaiheessa v6 4x4 tekniikkaa mk1 koriin, niin konttorin mielestä ei onnistunut, mutta fordilta Vesa Peräoja näytti vihreää valoa ja lupasi todistuksen kirjoitella. Eli jos joku tälläistä suunnittelee tieliikenteeseen, niin ei kannata siihen konttorin/aken tyrmäykseen vielä luovuttaa..
Pedal tu tö metal!

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Re: 4wd tekniikka takavetokoriin

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ke Elokuu 5. 8:38:40 2009

Ville K kirjoitti:Suunnittelin kanssa yhdessä vaiheessa v6 4x4 tekniikkaa mk1 koriin, niin konttorin mielestä ei onnistunut, mutta fordilta Vesa Peräoja näytti vihreää valoa ja lupasi todistuksen kirjoitella. Eli jos joku tälläistä suunnittelee tieliikenteeseen, niin ei kannata siihen konttorin/aken tyrmäykseen vielä luovuttaa..
Neli vaiko kolmi oviseen? Tuota kolmiovistahan ei nelikkona vissin ole ollut?

3door 4wd Cosworth :twisted:

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: 4wd tekniikka takavetokoriin

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Elokuu 5. 9:21:26 2009

Eemeli kirjoitti: Tuota kolmiovistahan ei nelikkona vissin ole ollut?

3door 4wd Cosworth :twisted:
Väärin, 3ovisia mk1 xr4x4 on myös. Suomessakin 2 alkuperäistä ainakin havainnut.
Ruotsista vois hyvällä tuurilla löytyä, jos niitä on siellä hengissä pidetty.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 4wd tekniikka takavetokoriin

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Elokuu 5. 11:22:32 2009

Eemeli kirjoitti:
Ville K kirjoitti:Suunnittelin kanssa yhdessä vaiheessa v6 4x4 tekniikkaa mk1 koriin, niin konttorin mielestä ei onnistunut, mutta fordilta Vesa Peräoja näytti vihreää valoa ja lupasi todistuksen kirjoitella. Eli jos joku tälläistä suunnittelee tieliikenteeseen, niin ei kannata siihen konttorin/aken tyrmäykseen vielä luovuttaa..
Neli vaiko kolmi oviseen? Tuota kolmiovistahan ei nelikkona vissin ole ollut?

3door 4wd Cosworth :twisted:

3-oviseen... ja kuten puuhis sanoi, on niitä nelikkoja kolmeovisenakin, valmistettu vissiin yhden kuukauden ajan vuonna 1985..! Ultraharvinainen, mutta kuten joskus mobilistissakin on todettu, että jos jotain autoa on valmistettu vaikka 2 kpl, niin ainakin toinen niistä on suomessa :)
Pedal tu tö metal!

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: 4wd tekniikka takavetokoriin

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Elokuu 5. 15:16:17 2009

Ja sierra on sierra, riippumatta vuosimallista. :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: 4wd tekniikka takavetokoriin

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ke Elokuu 5. 15:58:24 2009

Kyllähän sitä aina välillä on pohtinut huvin vuoksi Xr4i:n rakentamista nelivedoksi.

Tässä innokkaille ohjeistusta rakenteluun Lontoon murteella
http://poweredbyford.co.uk/index.php?topic=88.0

Noista vanhimmista koreista tosiaan puuttuu tuo patti jakolaatikolle, mutta näppärä mieshän muotoilee koria nopeasti uusiksi :P Uudempiin koreihin sovitus on hieman helpompaa
#682

Vastaa Viestiin