Tero87 kirjoitti:Perkule. Taas tuli mutka matkaan
Tänään nostin ahtopaineta niin sakkaamista ilmenee jälleen mutta 0,5baaria korkeammilla ahdoilla kuin ennen. Nelosella ja vitosella kun vedättää niin n.0,8baarissa alkaa taas sakkaamaan. Voisikohan mahdollisesti johtua sytkän ennakosta? Tai voisiko bensan saannissa olla ongelmia vai tekisikö se vaan "hyytymisen"? Ei kai noi RST vakio ahtoletkut voi ahdistaa (2") näillä paineilla?
Tänään taas annoin koneelle valohoitoa, 5tuntia pelli auki eikä taas saatu mitään järkevää aikaiseksi. Sytkäkartan tarkistin JesseT:ltä saadun kartan perusteella eikä vika tule siitä.
Nyt tein sellaisen pikaisen testin ja ohitin vakio ahtoputket,taas muuttui koneen käytös mutta mitään järkevää tulosta ei saatu.
Tolla äsken tehdyllä patentti ahtoputkilla sakkaaminen muutui sellaiseksi että sakkasi jo kakkosella heti kun alkoi ahtamaan mutta vasta sitten kun painoi kaasun pohjaan tai melkein pohjaan. Mutta sakkaamisen "tyyli" muuttui sellaiseksi että vaikka se sakkasi niin keräs silti pikkuhiljaa ahdot tappiin (1bar), ennen teki sellasta että tarvi laskea jalka kaasulta ja painaa uudestaa että sakkaaminen lakkasi tai alkoi keräämään lisää painetta.
Ihmeellistä on sellainen että kun revittään vaikka kakkosella 4000rpm, heittää kolmosen ja revittää taas vaikka 4500rpm ja sitten heittää nelosen ja taas revitään yli 4000rpm ja vitonen pesään niin toimii ihan normaalisti,mutta jos alkaa nelosella tai vitosella pikkuhiljaa kuormittaan ahdinta elikkäs lähtee kiihdyttään n.2000rpm:stä niin sakkaamista tapahtuu. Mistä tälläinen voi johtua

Tarviiko vaan aina revittää tappiinsa
Alkaa vaan pikkuhiljaa meneen motivaatio kun viikko ollaan kattottu pellin alle ja ihmetelty eikä mitään oikeastaan olla saatu aikaseksi

Volvo 740 GLT 2,3i 16v
Ford Mondeo 2,0i GT sedan
Vw Polo 86c "Army edition"
Vw kupla 1,7i Megasquirt+EDIS4
Ducati 749
Ex
Orsku
Ohan noita ollu mutta kuka niitä muistelee 9x Fordia ja monia muita...