2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

tme
Viestit: 28
Liittynyt: La Huhtikuu 11. 12:32:45 2009

2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja tme » Su Huhtikuu 26. 20:38:42 2009

2.3 16v dohc koneen sähkösarja muutos.
Eli olen laitamassa tälläistä Scorppion 2.3 konetta mk2 escorttiin ja muistelen että jollain oli valmiina ratkaistuna tämän johtosarjan kytkennät. Eli kyseessä on uusi kone joita oli jossain vaiheessa saatavilla johtosarjoineen. Löytyskö apua johtosarjan muuttamiseksi?
Löytyskö jostain tarinaa kyseisestä asiasta? Ei vielä osunut silmään haulla... :D
Jos joltain löytyy kytkis niin sen voi lähetää: motomer@elisanet.fi
Avusta kiitollinen, uusi jäsen: tme

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Huhtikuu 26. 20:46:03 2009

Mää voin laitella kytkikset tulemaan, mulla on tollanen sierrassa, tosin sähköjä en laittanut itse vaan ne teki Jari S..
Pedal tu tö metal!

tme
Viestit: 28
Liittynyt: La Huhtikuu 11. 12:32:45 2009

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja tme » Su Huhtikuu 26. 21:53:29 2009

Kiitos. Tuli todella hyvä kytkis paketti heti kertaheitolla.
Koska tietoa tuntuu löytyvän kysyn vielä löytyykö suoraan ohjeita jolla tämän 2.3 16v automaattilaatikolle ym. tarkoitetun johtosarjan helpoiten muokkaa niin että sen saa toimimaan mk2 escossa. Eli lähinnä mitä voin poistaa johdoista ym vai kannattasko harkita megasquirttia suoraan. Sekin kiinnostaisi kokeilla joskus jossain kokoonpanossa. Tässä vaan kevät tuli niin taas nopeasti että tulee kiire näiden johtosarjojen ym asioiden kanssa.
Kiitos kuitenkin näistäkin ohjeista, ovat todella tarpeen.
t. tme :D

tme
Viestit: 28
Liittynyt: La Huhtikuu 11. 12:32:45 2009

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja tme » Su Huhtikuu 26. 22:01:46 2009

Ja äskeisestä jäi tietty mainitsematta että mk2 escossa ei todellakaan ole automaattilootaa....
t.tme

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Huhtikuu 26. 22:14:12 2009

Niinno, tosta kytkiksestä kun kattelee ja poistaa, niin ainakin ilmastoinnin, luistoneston ja absien systeemit on turhia. Mutta mihis laatikkoon ton ajattelit kytkeä, kun toi vissiin kuitenkin tarvii sen nopeustiedon, mikä sierrassakin on laatikossa, eli VSS-anturilta. Sitten toi tarvii sen tiedon automaattilaatikolta (mitä ei tietenkään ole, mutta boksi tarvii sen tiedon, että keppi on N-asennossa, että antaa kiertää vapaasti, jos ei boksi saa tota tietoa niin nyppäsee ja puutuu), että se keppi on asennossa N, se hoituu vastuksella kahden johdon väliin. Sitten mitä muuta muistan Jari S:n opeista, niin boksi tarvii tiedon, että bensapumppu käy.. Siinähän ne vissiin yleisemmät ongelma tilanteet mitä ihmisillä on noiden kanssa ollut. Niin joo, ja lähes kaikissa on ollut suuttimet jumissa, eli vaikka kaikki on oikein kytkettynäkin ollut, niin ei oo lähtenyt käyntiin. Munkin kone pärähti vasta kun annettiin suuttimelle suoraan akulta virtaa yks kerrallaan ja samalla naputeltiin varovasti suuttimen kylkeen, sen huomaa sitten kun se alkaa napsumaan että toimii.

PS. pitkästä aikaa kiva aihe ja on oikein mukava ainakin yrittää auttaa. Toi konehan on erittäin mukava käytössä, vääntöä piisaa heti alhaalta asti, ja jossian 3500 kierroksen kohdalla jopa hieman potkaisee :wink: Itse en ainakaan ole kertaakaan katunut että tuli tollanen kone laitettua, mukavasti ehtii vaparikoneeksi sierralla, miltä se mahtaakaan tuntua muutaman sata kiloa kevyemmässä kopassa :burn (on käynyt itselläkin mielessä siirtää tuo tekniikka joskus johonkin toiseen koppaan :wink: )

PS2. Itse en laittais megaa, toi voortin oma EEC-V toimii ihan hienosti, yhtään täysin joka tilanteen haltsaavaa megaa en oo vielä nähnyt.
Pedal tu tö metal!

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja henu » Su Huhtikuu 26. 22:25:42 2009

Nopeesti lainattuna jostain jari s:än tekstistä.

Manuaaliksi kun rakennetaan. Ei tarvitse muusta huolehtia kuin, asento ja nopeustieto poksille. Kolme johtoa on vain tarpeen siitä isosta (liittimestä C112) konetilassa, mikä on moottorin liittimen vieressä. Asentotiedon johtovärit, ruskea/keltainen (nasta 30 isossa vaihteiston liittimessä) ja valkoinen/musta (nasta 8 samaisessa liittimessä). Vaihteiston liittimellä tarkoitan Fordin kytkentäkaavion liitintä C112, tämän mainitsen varmistukseksi.

Ja noitten väliin se vastus, jos siis oikein muistan.... ville k osaa varmaan muistaa tarkemmin.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Huhtikuu 26. 22:29:49 2009

Itsekin koitin ettiä, mutta en löytänyt oikein mitään, toi kuulostaa kyllä tutulta. Vastuksen arvo on 750 ohmia, mutta siihen voi laittaa myös säätövastuksen ja hakea sitä oikeeta kohtaa. Mulle se rakennettiin vanhasta dokkilaisen kaasun asentoanturista, haettiin arvo ja lukittiin anturi siihen kohtaan..
Pedal tu tö metal!

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja henu » Su Huhtikuu 26. 22:45:27 2009

Ville K kirjoitti:Vastuksen arvo on 750 ohmia, mutta siihen voi laittaa myös säätövastuksen ja hakea sitä oikeeta kohtaa.
Joo, itse ainakin muistelisin että joka paketissa se ei oo suoraan tuo 750 ohmia vaan suurinpiirtein tuotaluokkaa.
Varmaan paras tosiaan jollain potikalla ettiä paras vastus.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Huhtikuu 26. 22:51:34 2009

Mä lueskelin tota oman sierran projektitopikkia, niin sillain toi Jari sanoi mitanneensa siitä automaattilaatikon asentotietoanturista, että N asennon arvo olis 750 ohmia. Ne poikkeavat arvot mitä muilla on ollut johtuu varmaan siitä, että nykimiset ja muut puutumiset on alkaneet rauhoittua jo pienemmilläkin vastusarvoilla, ja ovat lopettaneet säätämisen siihen...?
Pedal tu tö metal!

tme
Viestit: 28
Liittynyt: La Huhtikuu 11. 12:32:45 2009

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja tme » Pe Toukokuu 1. 14:12:29 2009

Kiitos oikein paljon annetuista ohjeista. Työ kiireiden takia en ole vielä päässyt tarkemmin tutkimaan sähkösarjaa mutta palaan heti aiheeseen kun kerkiän.
Ja monta muuta kysymystä lähtee jatkossakin keskustelu kanaville. On kysyttävää Atlaksen rakentamisesta, 4-linkki asennuksesta, kynä tolpista ym. ym.ym.
Hyviä vappuja kaikille.
T. tme :lol:

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Toukokuu 1. 14:33:26 2009

Oleppa hyvä, toivottovasti on jotain hyötyä. Ja noista atlaksista, kynäjousitolpista yms. kisaosista escortteihin on tällä foorumilla myös aika vahva osaaminen... :wink:
Pedal tu tö metal!

tme
Viestit: 28
Liittynyt: La Huhtikuu 11. 12:32:45 2009

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja tme » Ti Elokuu 25. 19:58:39 2009

Pakko laittaa hieman viestiä missä vaiheessa kyseinen Escort mk2 on johon tätä 2.3 16v konetta laitetaan. Työ kiireiden takia homma venyy ensi kesään mutta nyt on ainakin koneeseen hankittu Jenveyn läppärungot Burtonilta hankittuun imusarjaan (rs2000 16v). Moottoriohjaukseen tulee sellainen muutos että alkup. koneen mukana tulleet johdotukset ja boxi unohdetaan ja tilalle asennetaan todennäköisesti Hestecin purkki hoitamaan tehtävää. Hestecin poikien asiantuntemus ja palvelu saa minulta kiitettävän arvosanan. Tässäkin tapauksessa kaverit pyytämättä suunnittelivat kokonaispaketin pientä nippeliä myöten miten moottorin voisi toteuttaa. Hienoa toimintaa!
Ja mitä tulee Jenvey läppiin niin kyllä ne on vaan hienot, on vähän sitä vanhan tupla kaasarin hohtoa mukana nykyaikaisessa muodossaan.....
Nelilinkki kotelot on hitsattu jo paikoilleen mutta perän kanssa vielä pähkäilen. Pari atlas raatoa on nurkassa joista olisi tarkoitus perä toteuttaa. Onko Rally race kokemusten perusteella hyvä firma rakentamaan atlas periä? Onko kokemusta?? Ajattelin että täytyy ottaa heihin yhteyttä ja kysyä hieman mielipidettä perä toteutukseen. Millä lukolla? Perän kavennus? Vetareiden kavennus vai löytyykö englannista kunnon valmiita vetareita vai kannataako teettää Suomessa??

Ja taaksehan on jo hankittu cossun satulat ja levyt valmiilla kiinnikkeillä (RAlly Desing). Etulevyjä ja satuloita vielä ihmetellään, Wilvoodin sarjoja on tutkailtu mutta päätöksiä en ole vielä niiden suhteen tehnyt. Ajatuksena laittaa kuitenkin isot eli noin 300mm luokkaa olevat. Ilmeiseti kaikissa satuloissa ei olekkaan Dust Seal tiivisteitä eli perinteisiä lian pois pitäviä tiivisteitä jotka esim. kaikissa tavalisissa autoissa on?? Eli saattaa männät jumitella jos ei satuloita säännöllisesti availe ja herkistele? Olenko väärässä??
Ja onhan tuo Wats linkkikin jo hyllyssä odottamassa asennusta.....
Mukava harrastus, ajoittain yksinäistä puuhastelua, kaikki rahat menee osiin, muija nalkuttaa tietysti asiasta, aina jää hommat kesken :roll: ym.ym. Siinä se jalon harrastuksen perusta....
t. tme

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Elokuu 25. 20:21:18 2009

Hianoo että etenee, ja suunnitelmat kuulostaa hyvältä! Tietty kuviakin olis kiva katsella...?
Pedal tu tö metal!

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Elokuu 25. 23:51:21 2009

Ville K kirjoitti:Tietty kuviakin olis kiva katsella...?
Todellakin. Etenkin moottorin osalta tarkat kuvat kiinnostaisivat, wink wink ;).
Escort Mk4 "RS2300i"

mekaanikkorace
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Marraskuu 8. 21:01:36 2004

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja mekaanikkorace » Ke Elokuu 26. 22:29:12 2009

tohkiikos vanhaa autoa tulla vilkaisemaan ihan mielenkiinnosta? olisin tulossa syyskuun aikana pariksi viikoksi espoon päähän.. olis mukava nähdä mihin suuntaan se on käyny muuttumaan, kuulostaa ainaskin pirun hyvälle! :) t: M Paajanen
ps. soittele, neuvon projektissa jos suinkin pystyn
Capri mkIII 2.8 injection -81
Escort mkII "rs2000" projekti-80

tme
Viestit: 28
Liittynyt: La Huhtikuu 11. 12:32:45 2009

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja tme » Ma Elokuu 31. 17:12:33 2009

:D
Moro
Totta kai voit tulla käymään. Itse olen maisemissa koko ajan joten kun tulet Espooseen niin tervetuloa.
Soitellaan ajankohdasta tarkemmin.
t. tme

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Syyskuu 1. 21:36:39 2009

tuleekos tämä 2.3i mk2 esko kadulle.
huippuhienoa.

jep rallyrace kyl neuvoo ja kertoo ja tietyst myy mielummin rahat sinne kuin rosvorasinkiin. :green:
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

tme
Viestit: 28
Liittynyt: La Huhtikuu 11. 12:32:45 2009

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja tme » Ke Syyskuu 2. 14:38:07 2009

Jep, kadulle olisi tarkoitus tehdä.
Tunnetusti homma laajeni niin paljon ettei tänä kesänä ole toivoakaan.
Laittelen kuvia kun kerkiän.

t.tme :shock:

tme
Viestit: 28
Liittynyt: La Huhtikuu 11. 12:32:45 2009

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja tme » Ke Syyskuu 2. 14:42:28 2009

Ja tarkennus mainitusta Escort mk2 pelistä että on tietty manuaali laatikolla tulossa, ei automaatilla.
t.tme

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja xsx » To Syyskuu 3. 0:10:03 2009

Ootko tutkinut että on mahdollisuus saada kilpiin?
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Syyskuu 3. 10:16:23 2009

tme kirjoitti:Jep, kadulle olisi tarkoitus tehdä.
Tunnetusti homma laajeni niin paljon ettei tänä kesänä ole toivoakaan.
Laittelen kuvia kun kerkiän.

t.tme :shock:
Saatika tänä syksynä :D Tsemppiä!
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

tme
Viestit: 28
Liittynyt: La Huhtikuu 11. 12:32:45 2009

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja tme » La Syyskuu 19. 18:24:55 2009

Moro
Tässä kyseisestä Escort mk2 2.3 16v projektista yksi kuva linkki:
http://i874.photobucket.com/albums/ab30 ... uva764.jpg
Laitan enemmän kuvia kun opin käyttämään Photobucettia paremmin....
Hitaasti edistyy....

t.tme :shock:

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Syyskuu 19. 18:29:01 2009

photobuckettia kun käyttää, kannattaa käyttää sitä bulk loaderia kun lataa kuvia, saa isoja kokonaisuuksia kerralla ja paljon nopeammin. Mutta asiaan, sehän istuu sinne komeasti, eikä näytä edes ahtaalta! Tämä on kyllä mielenkiintoisin projekti vähään aikaan täällä.
Pedal tu tö metal!

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja koskar » La Syyskuu 19. 20:46:36 2009

Oi oi kun hieno jumalmaamoottori :green:. Tuolle tasolle kun pääsisi.
Escort Mk4 "RS2300i"

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja matsu » La Syyskuu 19. 21:38:15 2009

Tempaisehan tme ihan oikea projektitopikki tuonne oikeaan projektit-osioon! :D

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Syyskuu 19. 22:20:56 2009

Tai jos haluat, voin siirtää tän topikin sinne..
Pedal tu tö metal!

tme
Viestit: 28
Liittynyt: La Huhtikuu 11. 12:32:45 2009

Re: 2.3 16v sähkösarja muutokset escort mk2

Viesti Kirjoittaja tme » La Syyskuu 19. 22:23:05 2009

Jep. Teen projekti osioon jutun lähiaikana kun toi kuvien jakelukin onnistuu nyt paremmin.
Mielekiintoista havaita että tälläinenkin projekti kiinnoostaa. Sehän antaa itselle lisää intoa sen tekoon.
Itsellä on tässä hommassa se etu että autolla on hyvä talli ja autolla ei ole mikään kiire valmistua.
t.tme

Vastaa Viestiin