duratec mittoja

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja adh » To Syyskuu 3. 21:34:37 2009

onko kellän tieto duratecin mitoista esim paino ja pituus. mitä eroa on 1.8 ja 2.0 koneessa. siis muutakin kuin iskutilavuus :D pystyykö 1,8 lohkosta tekemään 2,0?
ford escort´79 tic

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Syyskuu 3. 21:39:49 2009

Ei varmaa tietoa mutta koneen painosta ollut puhetta 75kg:n paikkeilla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Syyskuu 3. 21:53:22 2009

http://home.att.net/~biker16/Duratec_HE.html

Sama 83.1mm isku ja painoa 18kg zeteciä vähemmän.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Syyskuu 4. 18:28:44 2009

pystyykö ton 1.8 moottorin poraamaan 2.0 mittoihin? jos tunkis tollassen moottorin escorttiin... :roll:
ford escort´79 tic

xr2i16v
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
Paikkakunta: Turku

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja xr2i16v » Pe Syyskuu 4. 19:43:55 2009

En usko et pystyy poramaan 1,8 noin paljon

Kakslitrasen kansikin taitaa olla hippasen parempi kun ykskasin, eli suoraan 2,0.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Syyskuu 4. 20:12:20 2009

Onkos kellään tuosta mazdan 2,3L tietoa onko kuinka identtinen tuon 2L version kanssa.
Tuota 2L duraahan löytyy mazdastakin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

xr2i16v
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
Paikkakunta: Turku

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja xr2i16v » Pe Syyskuu 4. 20:30:42 2009

Aksu kirjoitti:Onkos kellään tuosta mazdan 2,3L tietoa onko kuinka identtinen tuon 2L version kanssa.
Tuota 2L duraahan löytyy mazdastakin.
Muuten sama mitoiltaan kun 2,0 mut isku on 94.00mm, puristussuhteesta ym. ei hajuakaan ja sen saa stroukattua 2,5

Ja Duratechan on Mazdan kone

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Syyskuu 4. 22:22:48 2009

xr2i16v kirjoitti:En usko et pystyy poramaan 1,8 noin paljon

Kakslitrasen kansikin taitaa olla hippasen parempi kun ykskasin, eli suoraan 2,0.
2.0 moottorissa on liikaa tehoa. 138 escorttiin maksimi.
ford escort´79 tic

xr2i16v
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
Paikkakunta: Turku

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja xr2i16v » La Syyskuu 5. 0:42:10 2009

adh kirjoitti:
xr2i16v kirjoitti:En usko et pystyy poramaan 1,8 noin paljon

Kakslitrasen kansikin taitaa olla hippasen parempi kun ykskasin, eli suoraan 2,0.
2.0 moottorissa on liikaa tehoa. 138 escorttiin maksimi.
Ai niin, en muistanut et ollaan autonrakentajan luvatussa maassa Suomessa.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Syyskuu 5. 1:43:56 2009

adh kirjoitti:
xr2i16v kirjoitti:En usko et pystyy poramaan 1,8 noin paljon

Kakslitrasen kansikin taitaa olla hippasen parempi kun ykskasin, eli suoraan 2,0.
2.0 moottorissa on liikaa tehoa. 138 escorttiin maksimi.
Eikös se ruiskun vaihtamalla jo saa omavalmisteiseksi, joten penkin kautta todelliset tehot paperille.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja adh » La Syyskuu 5. 8:52:37 2009

Aksu kirjoitti:
adh kirjoitti:
xr2i16v kirjoitti:En usko et pystyy poramaan 1,8 noin paljon

Kakslitrasen kansikin taitaa olla hippasen parempi kun ykskasin, eli suoraan 2,0.
2.0 moottorissa on liikaa tehoa. 138 escorttiin maksimi.
Eikös se ruiskun vaihtamalla jo saa omavalmisteiseksi, joten penkin kautta todelliset tehot paperille.
perus koneen tehoa ei voi laskea ruiskulla tai turbolla. sit jos laskis iskutilavuutta jollain niin pääsis alle 145hv. taitaa olla tulkinnan alainen juttu..
ford escort´79 tic

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja jeddah » La Syyskuu 5. 10:32:10 2009

Mutta koneen kuristaminen onkin täysin sallittua, ei tartte edes leimata omavalmistemoottoriksi... :wink:

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja adh » La Syyskuu 5. 10:45:01 2009

jeddah kirjoitti:Mutta koneen kuristaminen onkin täysin sallittua, ei tartte edes leimata omavalmistemoottoriksi... :wink:
onko toi sallittua? jossain kupla jutussa oli että peruskoneen tehtaan ilmoittaman tehon alle ei voi mennä kun iskutilavuutta pienentämällä. tiedä sitten. mut eikös se r1 koneinen minikin ollut kuristettu?
ford escort´79 tic

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja VesQ » La Syyskuu 5. 10:58:52 2009

Onko noin ? vai tulkinnanvaraista sekin

Täähän on ihan hassu homma muutenkin, omavalmiste moottori on silloin kun se ei ole tehtaan jäljiltä ja teho ja muut arvot ei päde. Kuka määrittää milloin moottorista tulee omavalmiste ja milloin siinä on pakko olla voimaa tehtaan ilmoittama määrä. Jos sen moottorin muuttaa käymään vaikka eri sytytysennakolla ja tai seoksella niin tehtaan teho ei ole sama. Jos tollasta ei hyväksytä kun kyse on vaan "säädöstä" niin entäs jos siitä säätää nokkien asennon eri kohtaan kun tehtaalla vai pitääkö vaihtaa koko nokka-akseli, entäs jos tekee itse vastaavan nokan, jos kannen pitää olla erilainen kuin tehtaalla jotta tehtaan tehot ei pidä paikkaansa niin pitääkö siihen vingulla ajaa kolo palotilaan/kanavaan. Jos pitää pienentää iskutilavuutta niin pyöräyttää sorvissa männänlakeen puolen millin kuopan vai pitääkö olla kenties vähintään 5mm syvä vai pitääkö jopa koko kampiakseli vaihtaa. Entäs jos tekeekin täsmälleen samanlaisen kannen itse alumiinikuutiosta, onko se silloin omavalmiste jossa voi olla vaikka vähemmän tehoa vai päteekö taas tehtaan teholukemat tai olisiko tollanen billettikansi jo liian haitek ja vaaraksi liikenneturvallisuudelle jos se vaikka räjähtää

No joo...

xr2i16v
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
Paikkakunta: Turku

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja xr2i16v » La Syyskuu 5. 11:20:23 2009

adh kirjoitti:
xr2i16v kirjoitti:En usko et pystyy poramaan 1,8 noin paljon

Kakslitrasen kansikin taitaa olla hippasen parempi kun ykskasin, eli suoraan 2,0.
2.0 moottorissa on liikaa tehoa. 138 escorttiin maksimi.
Duratec20 on 2,0 Amerikan versio sitä on 130, 132, 136, 140, 143 hp versioina

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Syyskuu 5. 11:40:45 2009

yksi luotettava taho sanoi että billettikansi ei tee moottorista omavalmistetta, tiedä sit mikä aken kanta on..
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja olafu » La Syyskuu 5. 12:10:20 2009

Penkität sen moottorin 138 heppasena ja se on sillä sipuli, ainakin tähän asti on alivirittäminen onnistunu. Jos ei muuten niin paat kaasuvaijerin niin ettei sieltä tule kun se 138hp niin se on jo sillä kuristettu.

Tai jos haluaa hipostella, niin sanoo että se on ohjausaikoihin ja säätöihin vaikuttamalla muutettu siten, että se antaa huipputehonsa alemmilla kierroksilla, jolloin huipputeho laskee, mutta moottorista tulee ns. mukavampi ajettava. Se täytyy varmaan ilmetä sitten penkkilapustakin jos aikoo asiansa niin perusteellisesti esittää.

Ja vesq: mitä iskutilavuuteen tulee niin se on iskun pituus kerrottuna sylinterin poikkipinta-alalla, sitä ei männänmuotoilu muuta miksikään. Jompaa kumpaa tai molempia kertojia on muutettava.

Jos ei mikään muu auta, niin sitten se moottori on koottu eurooppalaiseen lohkoon amerikan LC-version osilla, jolloin moottoriteho on suoraan se mitä se on sielläkin ollut.
Jäsen #606

RiSa
Viestit: 72
Liittynyt: La Kesäkuu 9. 13:32:49 2007
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja RiSa » La Syyskuu 5. 12:37:00 2009

Rahtinalle kirjoitti:yksi luotettava taho sanoi että billettikansi ei tee moottorista omavalmistetta, tiedä sit mikä aken kanta on..
Seuraava on suoralainaus täältä
6 § Moottorin muuttaminen kirjoitti:Moottorin vaihtoon rinnastettavat toimenpiteet, kuten sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen tai iskutilavuuden suurentaminen yli 10 %, edellyttävät muutoskatsastusta, samoin ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen (ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns. lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä, samoin vaihdettaessa sellainen sylinterinkansi, ns. virityskansi, jolle ei ole olemassa alkuperämoottoria).
Eli "billetkannen" tapauksessa tehotodistus vaaditaan.
May the FORD be with you!

Capri -70 4.6 2V GT
Transit -74 2.9 12V
Taunus -77 1.6 L
Scorpio -93 2.9 24V Cosworth Ghia
Mondeo -06 ST220

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja VesQ » La Syyskuu 5. 13:20:17 2009

olafu kirjoitti: Ja vesq: mitä iskutilavuuteen tulee niin se on iskun pituus kerrottuna sylinterin poikkipinta-alalla, sitä ei männänmuotoilu muuta miksikään. Jompaa kumpaa tai molempia kertojia on muutettava.
Oho , menee jo senat sakasin vai miten se oli... puristussuhteesta ja tilavuudesta tarkoitus siis, meni samaan lauseeseen 2 eri asiaa... olipa mahdollisimman huonosti ilmaistu :green: :D

Tosta alivirittämisestä niin muutamasta paikasta joskus kyselin että sellanen ja sellanen moottori pitäisi muutoskatsastaa tohon niin vastausta tuli tyyliin että siinä moottorissa on niin paljon tehoa että ei onnistu eikä kuulemma kelpaa penkkilaput kun ei saa teho olla pienempi kun tehtaalla, kuristukset ei myöskään kuulemma kelvanneet

Niin kauan on kelvannut kunhan perusmoottorin teho on ollut alla, vaikka pään kokosella ahtimella teho ei nousisikaan kun 2hp

Voihan olla että on osunut ne toisella tapaa tulkitsijat kohdalle

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja olafu » La Syyskuu 5. 13:30:25 2009

Kaverin corolla penkitettiin ja leimattiin pään kokosella ahtimella ja teho ei tippunut kun muutaman hevosvoiman vakiosta. Viritys oli siis onnistunut. :roll:
Jäsen #606

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: duratec mittoja

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Syyskuu 6. 10:46:15 2009

RiSa kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:yksi luotettava taho sanoi että billettikansi ei tee moottorista omavalmistetta, tiedä sit mikä aken kanta on..
Seuraava on suoralainaus täältä
6 § Moottorin muuttaminen kirjoitti:Moottorin vaihtoon rinnastettavat toimenpiteet, kuten sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen tai iskutilavuuden suurentaminen yli 10 %, edellyttävät muutoskatsastusta, samoin ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen (ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns. lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä, samoin vaihdettaessa sellainen sylinterinkansi, ns. virityskansi, jolle ei ole olemassa alkuperämoottoria).
Eli "billetkannen" tapauksessa tehotodistus vaaditaan.

sitä mieltä minäkin olin mutta tämä virittäjä sanoi että kun voidaan käyttää tehdasosia(nokka ym.) niin ei olisi omavalmiste. kaveri kuitenkin tekee sm kärjen src autojen nokka-akseleita.

täytyy siis keskustella lisää :D
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Vastaa Viestiin