
duratec mittoja
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
duratec mittoja
onko kellän tieto duratecin mitoista esim paino ja pituus. mitä eroa on 1.8 ja 2.0 koneessa. siis muutakin kuin iskutilavuus
pystyykö 1,8 lohkosta tekemään 2,0?

ford escort´79 tic
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: duratec mittoja
Ei varmaa tietoa mutta koneen painosta ollut puhetta 75kg:n paikkeilla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: duratec mittoja
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: duratec mittoja
pystyykö ton 1.8 moottorin poraamaan 2.0 mittoihin? jos tunkis tollassen moottorin escorttiin... 

ford escort´79 tic
-
- Viestit: 429
- Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
- Paikkakunta: Turku
Re: duratec mittoja
En usko et pystyy poramaan 1,8 noin paljon
Kakslitrasen kansikin taitaa olla hippasen parempi kun ykskasin, eli suoraan 2,0.
Kakslitrasen kansikin taitaa olla hippasen parempi kun ykskasin, eli suoraan 2,0.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: duratec mittoja
Onkos kellään tuosta mazdan 2,3L tietoa onko kuinka identtinen tuon 2L version kanssa.
Tuota 2L duraahan löytyy mazdastakin.
Tuota 2L duraahan löytyy mazdastakin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 429
- Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
- Paikkakunta: Turku
Re: duratec mittoja
Muuten sama mitoiltaan kun 2,0 mut isku on 94.00mm, puristussuhteesta ym. ei hajuakaan ja sen saa stroukattua 2,5Aksu kirjoitti:Onkos kellään tuosta mazdan 2,3L tietoa onko kuinka identtinen tuon 2L version kanssa.
Tuota 2L duraahan löytyy mazdastakin.
Ja Duratechan on Mazdan kone
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: duratec mittoja
2.0 moottorissa on liikaa tehoa. 138 escorttiin maksimi.xr2i16v kirjoitti:En usko et pystyy poramaan 1,8 noin paljon
Kakslitrasen kansikin taitaa olla hippasen parempi kun ykskasin, eli suoraan 2,0.
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 429
- Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
- Paikkakunta: Turku
Re: duratec mittoja
Ai niin, en muistanut et ollaan autonrakentajan luvatussa maassa Suomessa.adh kirjoitti:2.0 moottorissa on liikaa tehoa. 138 escorttiin maksimi.xr2i16v kirjoitti:En usko et pystyy poramaan 1,8 noin paljon
Kakslitrasen kansikin taitaa olla hippasen parempi kun ykskasin, eli suoraan 2,0.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: duratec mittoja
Eikös se ruiskun vaihtamalla jo saa omavalmisteiseksi, joten penkin kautta todelliset tehot paperille.adh kirjoitti:2.0 moottorissa on liikaa tehoa. 138 escorttiin maksimi.xr2i16v kirjoitti:En usko et pystyy poramaan 1,8 noin paljon
Kakslitrasen kansikin taitaa olla hippasen parempi kun ykskasin, eli suoraan 2,0.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: duratec mittoja
perus koneen tehoa ei voi laskea ruiskulla tai turbolla. sit jos laskis iskutilavuutta jollain niin pääsis alle 145hv. taitaa olla tulkinnan alainen juttu..Aksu kirjoitti:Eikös se ruiskun vaihtamalla jo saa omavalmisteiseksi, joten penkin kautta todelliset tehot paperille.adh kirjoitti:2.0 moottorissa on liikaa tehoa. 138 escorttiin maksimi.xr2i16v kirjoitti:En usko et pystyy poramaan 1,8 noin paljon
Kakslitrasen kansikin taitaa olla hippasen parempi kun ykskasin, eli suoraan 2,0.
ford escort´79 tic
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: duratec mittoja
Mutta koneen kuristaminen onkin täysin sallittua, ei tartte edes leimata omavalmistemoottoriksi... 

Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: duratec mittoja
onko toi sallittua? jossain kupla jutussa oli että peruskoneen tehtaan ilmoittaman tehon alle ei voi mennä kun iskutilavuutta pienentämällä. tiedä sitten. mut eikös se r1 koneinen minikin ollut kuristettu?jeddah kirjoitti:Mutta koneen kuristaminen onkin täysin sallittua, ei tartte edes leimata omavalmistemoottoriksi...
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: duratec mittoja
Onko noin ? vai tulkinnanvaraista sekin
Täähän on ihan hassu homma muutenkin, omavalmiste moottori on silloin kun se ei ole tehtaan jäljiltä ja teho ja muut arvot ei päde. Kuka määrittää milloin moottorista tulee omavalmiste ja milloin siinä on pakko olla voimaa tehtaan ilmoittama määrä. Jos sen moottorin muuttaa käymään vaikka eri sytytysennakolla ja tai seoksella niin tehtaan teho ei ole sama. Jos tollasta ei hyväksytä kun kyse on vaan "säädöstä" niin entäs jos siitä säätää nokkien asennon eri kohtaan kun tehtaalla vai pitääkö vaihtaa koko nokka-akseli, entäs jos tekee itse vastaavan nokan, jos kannen pitää olla erilainen kuin tehtaalla jotta tehtaan tehot ei pidä paikkaansa niin pitääkö siihen vingulla ajaa kolo palotilaan/kanavaan. Jos pitää pienentää iskutilavuutta niin pyöräyttää sorvissa männänlakeen puolen millin kuopan vai pitääkö olla kenties vähintään 5mm syvä vai pitääkö jopa koko kampiakseli vaihtaa. Entäs jos tekeekin täsmälleen samanlaisen kannen itse alumiinikuutiosta, onko se silloin omavalmiste jossa voi olla vaikka vähemmän tehoa vai päteekö taas tehtaan teholukemat tai olisiko tollanen billettikansi jo liian haitek ja vaaraksi liikenneturvallisuudelle jos se vaikka räjähtää
No joo...
Täähän on ihan hassu homma muutenkin, omavalmiste moottori on silloin kun se ei ole tehtaan jäljiltä ja teho ja muut arvot ei päde. Kuka määrittää milloin moottorista tulee omavalmiste ja milloin siinä on pakko olla voimaa tehtaan ilmoittama määrä. Jos sen moottorin muuttaa käymään vaikka eri sytytysennakolla ja tai seoksella niin tehtaan teho ei ole sama. Jos tollasta ei hyväksytä kun kyse on vaan "säädöstä" niin entäs jos siitä säätää nokkien asennon eri kohtaan kun tehtaalla vai pitääkö vaihtaa koko nokka-akseli, entäs jos tekee itse vastaavan nokan, jos kannen pitää olla erilainen kuin tehtaalla jotta tehtaan tehot ei pidä paikkaansa niin pitääkö siihen vingulla ajaa kolo palotilaan/kanavaan. Jos pitää pienentää iskutilavuutta niin pyöräyttää sorvissa männänlakeen puolen millin kuopan vai pitääkö olla kenties vähintään 5mm syvä vai pitääkö jopa koko kampiakseli vaihtaa. Entäs jos tekeekin täsmälleen samanlaisen kannen itse alumiinikuutiosta, onko se silloin omavalmiste jossa voi olla vaikka vähemmän tehoa vai päteekö taas tehtaan teholukemat tai olisiko tollanen billettikansi jo liian haitek ja vaaraksi liikenneturvallisuudelle jos se vaikka räjähtää
No joo...
-
- Viestit: 429
- Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
- Paikkakunta: Turku
Re: duratec mittoja
Duratec20 on 2,0 Amerikan versio sitä on 130, 132, 136, 140, 143 hp versioinaadh kirjoitti:2.0 moottorissa on liikaa tehoa. 138 escorttiin maksimi.xr2i16v kirjoitti:En usko et pystyy poramaan 1,8 noin paljon
Kakslitrasen kansikin taitaa olla hippasen parempi kun ykskasin, eli suoraan 2,0.
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Re: duratec mittoja
yksi luotettava taho sanoi että billettikansi ei tee moottorista omavalmistetta, tiedä sit mikä aken kanta on..
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: duratec mittoja
Penkität sen moottorin 138 heppasena ja se on sillä sipuli, ainakin tähän asti on alivirittäminen onnistunu. Jos ei muuten niin paat kaasuvaijerin niin ettei sieltä tule kun se 138hp niin se on jo sillä kuristettu.
Tai jos haluaa hipostella, niin sanoo että se on ohjausaikoihin ja säätöihin vaikuttamalla muutettu siten, että se antaa huipputehonsa alemmilla kierroksilla, jolloin huipputeho laskee, mutta moottorista tulee ns. mukavampi ajettava. Se täytyy varmaan ilmetä sitten penkkilapustakin jos aikoo asiansa niin perusteellisesti esittää.
Ja vesq: mitä iskutilavuuteen tulee niin se on iskun pituus kerrottuna sylinterin poikkipinta-alalla, sitä ei männänmuotoilu muuta miksikään. Jompaa kumpaa tai molempia kertojia on muutettava.
Jos ei mikään muu auta, niin sitten se moottori on koottu eurooppalaiseen lohkoon amerikan LC-version osilla, jolloin moottoriteho on suoraan se mitä se on sielläkin ollut.
Tai jos haluaa hipostella, niin sanoo että se on ohjausaikoihin ja säätöihin vaikuttamalla muutettu siten, että se antaa huipputehonsa alemmilla kierroksilla, jolloin huipputeho laskee, mutta moottorista tulee ns. mukavampi ajettava. Se täytyy varmaan ilmetä sitten penkkilapustakin jos aikoo asiansa niin perusteellisesti esittää.
Ja vesq: mitä iskutilavuuteen tulee niin se on iskun pituus kerrottuna sylinterin poikkipinta-alalla, sitä ei männänmuotoilu muuta miksikään. Jompaa kumpaa tai molempia kertojia on muutettava.
Jos ei mikään muu auta, niin sitten se moottori on koottu eurooppalaiseen lohkoon amerikan LC-version osilla, jolloin moottoriteho on suoraan se mitä se on sielläkin ollut.
Jäsen #606
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Kesäkuu 9. 13:32:49 2007
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: duratec mittoja
Seuraava on suoralainaus täältäRahtinalle kirjoitti:yksi luotettava taho sanoi että billettikansi ei tee moottorista omavalmistetta, tiedä sit mikä aken kanta on..
Eli "billetkannen" tapauksessa tehotodistus vaaditaan.6 § Moottorin muuttaminen kirjoitti:Moottorin vaihtoon rinnastettavat toimenpiteet, kuten sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen tai iskutilavuuden suurentaminen yli 10 %, edellyttävät muutoskatsastusta, samoin ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen (ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns. lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä, samoin vaihdettaessa sellainen sylinterinkansi, ns. virityskansi, jolle ei ole olemassa alkuperämoottoria).
May the FORD be with you!
Capri -70 4.6 2V GT
Transit -74 2.9 12V
Taunus -77 1.6 L
Scorpio -93 2.9 24V Cosworth Ghia
Mondeo -06 ST220
Capri -70 4.6 2V GT
Transit -74 2.9 12V
Taunus -77 1.6 L
Scorpio -93 2.9 24V Cosworth Ghia
Mondeo -06 ST220
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: duratec mittoja
Oho , menee jo senat sakasin vai miten se oli... puristussuhteesta ja tilavuudesta tarkoitus siis, meni samaan lauseeseen 2 eri asiaa... olipa mahdollisimman huonosti ilmaistuolafu kirjoitti: Ja vesq: mitä iskutilavuuteen tulee niin se on iskun pituus kerrottuna sylinterin poikkipinta-alalla, sitä ei männänmuotoilu muuta miksikään. Jompaa kumpaa tai molempia kertojia on muutettava.


Tosta alivirittämisestä niin muutamasta paikasta joskus kyselin että sellanen ja sellanen moottori pitäisi muutoskatsastaa tohon niin vastausta tuli tyyliin että siinä moottorissa on niin paljon tehoa että ei onnistu eikä kuulemma kelpaa penkkilaput kun ei saa teho olla pienempi kun tehtaalla, kuristukset ei myöskään kuulemma kelvanneet
Niin kauan on kelvannut kunhan perusmoottorin teho on ollut alla, vaikka pään kokosella ahtimella teho ei nousisikaan kun 2hp
Voihan olla että on osunut ne toisella tapaa tulkitsijat kohdalle
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: duratec mittoja
Kaverin corolla penkitettiin ja leimattiin pään kokosella ahtimella ja teho ei tippunut kun muutaman hevosvoiman vakiosta. Viritys oli siis onnistunut. 

Jäsen #606
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Re: duratec mittoja
RiSa kirjoitti:Seuraava on suoralainaus täältäRahtinalle kirjoitti:yksi luotettava taho sanoi että billettikansi ei tee moottorista omavalmistetta, tiedä sit mikä aken kanta on..Eli "billetkannen" tapauksessa tehotodistus vaaditaan.6 § Moottorin muuttaminen kirjoitti:Moottorin vaihtoon rinnastettavat toimenpiteet, kuten sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen tai iskutilavuuden suurentaminen yli 10 %, edellyttävät muutoskatsastusta, samoin ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen (ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns. lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä, samoin vaihdettaessa sellainen sylinterinkansi, ns. virityskansi, jolle ei ole olemassa alkuperämoottoria).
sitä mieltä minäkin olin mutta tämä virittäjä sanoi että kun voidaan käyttää tehdasosia(nokka ym.) niin ei olisi omavalmiste. kaveri kuitenkin tekee sm kärjen src autojen nokka-akseleita.
täytyy siis keskustella lisää

#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"