Kunnon kytkin OHC:hen

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Lokakuu 19. 22:33:04 2009

Joo mietin tota prässillä painamista ihan sen takia, että siinä ois samalla helppo mitata mittapaloilla raon paksuutta. Vähän jäin miettimään tota olafun neuvoa eli pitäiskö siinä olla sitten asetelma kitkapinta ylöspäin ja kattoa sitten jotain esim. viivainta hyväksikäyttäen asetelman pinnan etäisyyttä kiinnityspinnan tasosta?
Ei näitä tietenkään satkun tarkkuudella tarvitse tehdä, mutta kymppien sisään pitäisi kai yrittää tähtäillä.

Tämä kiinnostaa ihan siksi, että noita normioharin paineasetelmia on kertynyt vuosien mittaan varmaan 5-10 kappaletta uutta vastaavia tai hyviä käytettyjä hyllyyn niin sais katottua niiden eroja, jos vaikka löytys joku "normaalia" parempi joukosta.

RiSa
Viestit: 72
Liittynyt: La Kesäkuu 9. 13:32:49 2007
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja RiSa » Ma Lokakuu 19. 23:39:31 2009

VesQ kirjoitti:Painelaakerista painoin ja henkilövaan kun laittoi paketin alle niin sai järkeviä lukemia. Perus sierran asetelma notkahti jossain 90kg kohdalla ja tuo AP "jäykempi" (ei muista mallia) alkoi notkahtaa jossain 160kg jälkeen kun numerot loppu 150kg

Tuossa täytyy jättää varaa levyn kulumisellekkin ettei ole ihan notkahtamisen reunalla, sellanen kultanen keskitie

Pylväsporakoneella kun painoi niin sen notkahtamisen tuntee käsinkin ilman vaakaa kun jaksaa useamman kerran kokeilla ja kattelee porakoneen "syvyysmittaa" niin löytyy ns jäykkä alue
Painelaakeri on vääräpaikka mitata. Paitsi jos haluaa selvittää kytkimen vapauttamiseen tarvittavan poljinvoiman.

Jos halutaan selvittää millä voimalla paineasetelma puristaa kytkinlevyä vauhtipyörää vasten(=suoraan verrannollinen kytkimen pitoon), pitää mittaus tehdä painamalla painelevyä(se osa joka tulee kytkinlevyä vasten) sisäänpäin. Kun huippukohta löytyy, mitataan kiinnityspinnan ja painevelyn välinen etäisyys. Tämä mitta on optimi levyn paksuus.
Mittauksen aikana paineasetelma on asetettava siten että jousilevyt painelaakerin puolelta eivät ota mihinkään kiinni.
May the FORD be with you!

Capri -70 4.6 2V GT
Transit -74 2.9 12V
Taunus -77 1.6 L
Scorpio -93 2.9 24V Cosworth Ghia
Mondeo -06 ST220

turbopower
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja turbopower » To Lokakuu 22. 20:02:53 2009

mitenkäs sen e30 M3 kytkin? Isompihan se oli mut nippa nappa taitaa mahtua ja pitikö asetelman tason olla samassa kuin levyn?

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Lokakuu 22. 20:25:20 2009

turbopower kirjoitti:mitenkäs sen e30 M3 kytkin? Isompihan se oli mut nippa nappa taitaa mahtua ja pitikö asetelman tason olla samassa kuin levyn?
Jos levy on 9,6mm paksu, niin pinta suora.
Esim. 8,4mm levyn kanssa asetelmaa upotetaan 1,2mm.

Siis jos tarkoitit 618-asetelmaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Lokakuu 22. 22:11:38 2009

Kaveri tehnyt muutamia omaviritelmä asetelmia. Eli kaks orkkis asetelmaa purkaa ja laittaa niistä painelevyt päällekkäin yhteen asetelmaan ja sorvannut uudet niitit ja kasannut. Nätisti on pelannut kaikissa tähän asti. Halpa mutta aikaavievä tapa parantaa kytkintä. Varsinkin kun usein on laitteet ollu sellasia mihinkä ei saa kuin vakio asetelmaa :roll:

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Marraskuu 1. 16:26:50 2009

Sultzi kirjoitti:Kaveri tehnyt muutamia omaviritelmä asetelmia. Eli kaks orkkis asetelmaa purkaa ja laittaa niistä painelevyt päällekkäin yhteen asetelmaan ja sorvannut uudet niitit ja kasannut. Nätisti on pelannut kaikissa tähän asti. Halpa mutta aikaavievä tapa parantaa kytkintä. Varsinkin kun usein on laitteet ollu sellasia mihinkä ei saa kuin vakio asetelmaa :roll:
Toi on toimiva konsti mutta ei oikein käy ajoautoon, ajanmittaa syö kampuran päittäislaakerit paskaksi kun on niin jäykkä polkea. Tällä virityksellä kyllä pitää kuulemma esim. taunuksen oma massakytkinkin ihan ruokottomia vääntöjä...
Jäsen #606

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Marraskuu 1. 18:07:17 2009

olafu kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Kaveri tehnyt muutamia omaviritelmä asetelmia. Eli kaks orkkis asetelmaa purkaa ja laittaa niistä painelevyt päällekkäin yhteen asetelmaan ja sorvannut uudet niitit ja kasannut. Nätisti on pelannut kaikissa tähän asti. Halpa mutta aikaavievä tapa parantaa kytkintä. Varsinkin kun usein on laitteet ollu sellasia mihinkä ei saa kuin vakio asetelmaa :roll:
Toi on toimiva konsti mutta ei oikein käy ajoautoon, ajanmittaa syö kampuran päittäislaakerit paskaksi kun on niin jäykkä polkea. Tällä virityksellä kyllä pitää kuulemma esim. taunuksen oma massakytkinkin ihan ruokottomia vääntöjä...
Mutta jos tota ideaa toteuttais järkevästi, niin purkaa 3 vakio asetelmaa ja tekee niistä 2kpl "kireetä" asetelmaa, eli laittaa vakio 2 liuskan sijasta sen 3 jousiliuskaa, niin saadaan Sachs tyyppisiä asetelmia?
Sit jos miettii et kannattaako tehä, niin vertaa kustannuksia Sachs asetelman hintaan.

Noita Sachsilaisia on ollu mulla ainakin 3kpl ja muita eroja ei kyl silmään oo sattunu, kuin nuo jousiliuskat, joita siis vakiossa 2kpl ja Sachsissa 3kpl.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Marraskuu 1. 18:23:25 2009

tumppe kirjoitti:
olafu kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Kaveri tehnyt muutamia omaviritelmä asetelmia. Eli kaks orkkis asetelmaa purkaa ja laittaa niistä painelevyt päällekkäin yhteen asetelmaan ja sorvannut uudet niitit ja kasannut. Nätisti on pelannut kaikissa tähän asti. Halpa mutta aikaavievä tapa parantaa kytkintä. Varsinkin kun usein on laitteet ollu sellasia mihinkä ei saa kuin vakio asetelmaa :roll:
Toi on toimiva konsti mutta ei oikein käy ajoautoon, ajanmittaa syö kampuran päittäislaakerit paskaksi kun on niin jäykkä polkea. Tällä virityksellä kyllä pitää kuulemma esim. taunuksen oma massakytkinkin ihan ruokottomia vääntöjä...
Mutta jos tota ideaa toteuttais järkevästi, niin purkaa 3 vakio asetelmaa ja tekee niistä 2kpl "kireetä" asetelmaa, eli laittaa vakio 2 liuskan sijasta sen 3 jousiliuskaa, niin saadaan Sachs tyyppisiä asetelmia?
Sit jos miettii et kannattaako tehä, niin vertaa kustannuksia Sachs asetelman hintaan.

Noita Sachsilaisia on ollu mulla ainakin 3kpl ja muita eroja ei kyl silmään oo sattunu, kuin nuo jousiliuskat, joita siis vakiossa 2kpl ja Sachsissa 3kpl.
Mä oon käsittäny että ne liuskat ei juur siihen asetelman jäykkyyteen vaikuta, vaan se varsinaisen "kalvojousen" jäykkyys, mistä ne painelaakeria vasten tulevat sakaratkin lähtee. Ne liuskat vaan "kelluttaa" sitä asetelman kitkapintaa.
Jäsen #606

turbopower
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja turbopower » Ke Joulukuu 16. 15:13:14 2009

Onkos kukaan kokeillu sintterileyvyä 3 tai 4-lapainen, ja sitten laittaa vakio asetelmaa "tiukemmalle"? Jos on niin minkälaiset voimat on kestänyt? Eli vauhtipyörästä siivu pois mihin asetelma menee. Paljonkohan sitä vois ottaa että kytkin vielä irrottaa? Varmaan kympeistä puhutaan? Edelleen budjetti kytkin hakusessa..Moottorissa matalemmat puristukset ja switseri kyljessä..tehoista ei tietoa..Eli Sintteri+Vakioasetelmaan pitävyyttä..
Viimeksi muokannut turbopower, Ke Joulukuu 16. 16:41:24 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Joulukuu 16. 15:47:06 2009

turbopower kirjoitti:Onkos kukaan kokeillu sintterileyvyä 3 tai 4-lapainen, ja sitten laittaa vakio asetelmaa "tiukemmalle"? Eli vauhtipyörästä siivu pois mihin asetelma menee. Paljonkohan sitä vois ottaa että kytkin vielä irrottaa? Varmaan kympeistä puhutaan? Edelleen budjetti kytkin hakusessa..Moottorissa matalemmat puristukset ja switseri kyljessä..tehoista ei tietoa..
Mulla on 4 lapasintteri ja ap-sport asetelma, vauhtipyörästä on noin 4-5 satkua otettu pois, en nyt löytänyt tarkkaa mittaa tähän.
#6
Escort -75

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Joulukuu 17. 4:10:32 2009

Ilkka_H kirjoitti:Mulla on 4 lapasintteri ja ap-sport asetelma, vauhtipyörästä on noin 4-5 satkua otettu pois, en nyt löytänyt tarkkaa mittaa tähän.
Onko mimmonen ajaa kaupungissa? Pystyykö luistattamaan liikkeelle lähtiessä ja kuin jäykkä poljin?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Joulukuu 17. 6:20:50 2009

vauhtipete kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:Mulla on 4 lapasintteri ja ap-sport asetelma, vauhtipyörästä on noin 4-5 satkua otettu pois, en nyt löytänyt tarkkaa mittaa tähän.
Onko mimmonen ajaa kaupungissa? Pystyykö luistattamaan liikkeelle lähtiessä ja kuin jäykkä poljin?
Kyllä sillä vielä kaupungissakin pystyy ajamaan, mutta ruuhkassa alkaa kyllä kytkinjalka täristä kun joutuu pumppaamaan.
Elikä cruisingit iltaisella ihan ok, mutta päivälle en kyllä haluais keskustassa sompailla.
Pystyy tarvittaessa luistattamaan mutta käytännössä parempi olla luistattamatta.
#6
Escort -75

turbopower
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja turbopower » Pe Joulukuu 18. 10:19:33 2009

Eikö kukaan ole kokeillu Sintteri+vakioasetelma yhdistelmää?? Tai vakioasetelman kiristystä? Eli vauhtipyörään "syvemmälle"?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Joulukuu 18. 10:57:26 2009

turbopower kirjoitti:Eikö kukaan ole kokeillu Sintteri+vakioasetelma yhdistelmää?? Tai vakioasetelman kiristystä? Eli vauhtipyörään "syvemmälle"?
Vakio levyillä tota on harrasteltu enemmänkin ja siihen ainakin hiukan auttaa, mut nuo sintteri levyt tahtoo luistaa suht. helpostikkin jos ei asetelma oo riittävän kiree, en tiedä kuinka se sit kestäis...
Sitä vakiota hiukan kireämpää Sachsin asetelmaa on jonkun verran käytetty vakio ja sintteri levyillä, tämä yhdistelmä ainakin toimii.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Joulukuu 18. 17:20:41 2009

turbopower kirjoitti:Eikö kukaan ole kokeillu Sintteri+vakioasetelma yhdistelmää?? Tai vakioasetelman kiristystä? Eli vauhtipyörään "syvemmälle"?
On kokeiltu ja kyllä se vakio cossun koneen jatkona kesti. Oli jopa ihan mukava ajaakin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja matsu » Pe Joulukuu 18. 17:55:06 2009

turbopower kirjoitti:Eikö kukaan ole kokeillu Sintteri+vakioasetelma yhdistelmää?? Tai vakioasetelman kiristystä? Eli vauhtipyörään "syvemmälle"?
Mulla oli oharin perässä 3 lapainen jousittamaton sintteri ja joku tarvikeasetelma (merkkiä en muista, ei kuitenkaan sachs). Piti kyllä, mutta eihän siinä voimaakaan ollu nimeksikään... Ihan hyvä se oli ajella, aika napakka vakioon verrattuna mutta ei mikään on/off kuitenkaan.

turbopower
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja turbopower » Pe Joulukuu 18. 21:33:29 2009

hyvä tietää vähän muitten kokemuksia semmoisesta yhdistelmästä..laatikko irti ja pitäisi päättää mitä tekee..Laatikkona 4-vaihteinen. Mitenkäs se vakioasetelman tiukennus? Paljonko uskaltaa ottaa vauhtipyörästä pois asetelman alta että vielä irrottaa?

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja heka » Pe Joulukuu 18. 22:47:25 2009

turbopower kirjoitti:hyvä tietää vähän muitten kokemuksia semmoisesta yhdistelmästä..laatikko irti ja pitäisi päättää mitä tekee..Laatikkona 4-vaihteinen. Mitenkäs se vakioasetelman tiukennus? Paljonko uskaltaa ottaa vauhtipyörästä pois asetelman alta että vielä irrottaa?
Ei välttämättä yhtään joissain tapauksissa levyä pitäisi upottaa pyörään päin eikä asetelmaa, että saadaan paras mahdollinen jousipaine levylle. Siihen on hyvin vaikea sanoa mitään lonkalta melko lailla eroa jopa samanlaisissa asetelmissa, melkei olis pakko kokeilla missä kohdassa asetelmassa on paras voima ja sen mukaan shimmailla.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja olafu » La Joulukuu 19. 14:59:14 2009

turbopower kirjoitti:Eikö kukaan ole kokeillu Sintteri+vakioasetelma yhdistelmää?? Tai vakioasetelman kiristystä? Eli vauhtipyörään "syvemmälle"?
Shimmaamalla/sorvaamalla vakiokytkintä ei juuri parempaa tulosta saa. Kokeiltu on, ainakin omat kytkimet oli tehtaan jäljiltä niin hyvin säädetty, että muutokset ei juuri auttanu. Uusi levy ja uusi asetelma, niin levyä pitää vähän upottaa vauhtipyörään, mutta siitä tulee hetkessä huono kun levy kuluu. Tehtaan jäljiltä se on säädetty vähän liian kireelle, jolloin kytkin on parhaimmillaan jossain vaiheessa elinkaarensa aikana. Vanha romukasasta otettu sachsin vakioasetelma 4-lapasella sintterilevyllä oikein säädettynä kesti yli 420nm (mitattu 427nm, kai niissä joku toleranssikin on).
Olis kestäny varmasti enemmänkin, mutta parhaimmillaan tollasta vääntöä tuottavan moottorin se pysty uudella levyllä luistaen jarruttamaan sammuksiin asti, lopussa kun levy ja kaikki muukin oli kulunut, niin jos luiskahti esim. vaihteen vaihdossa niin jäi luistamaan. Piti nostaa kaasu välillä ja sitten saikin painaa taas pohjaan eikä lipsunu.
Jäsen #606

turbopower
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja turbopower » Ma Joulukuu 21. 10:24:16 2009

Mulla 4-vaiht. loota, 3 vai 4 lapanen? Kumpi pitää paremmin? Ostaakko vakio asetelma vai sportti? Kytkin siis 215mm...

turbopower
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja turbopower » La Huhtikuu 17. 9:28:41 2010

Pitää uskoo että halpa ei pidä.. Nyt olis tarkotus laittaa M3 sahcs race asetelma ja 4-lapanen sintteri..228mm levyn halkaisija, onko kukaan tuommosta pakettia laittanut ohc:hen?

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Huhtikuu 17. 12:06:43 2010

mitäs tommonen ohc vakio sahcs massalevy paketti kestää sillai hyvin??
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Huhtikuu 17. 12:09:46 2010

Rahtinalle kirjoitti:mitäs tommonen ohc vakio sahcs massalevy paketti kestää sillai hyvin??
No ei se paljoa yli 150 enään hyvin kestä.
Itsellä oli +200hv niin 3 viikon jälkeen alkoi luistamaan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Huhtikuu 17. 12:12:11 2010

Aksu kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:mitäs tommonen ohc vakio sahcs massalevy paketti kestää sillai hyvin??
No ei se paljoa yli 150 enään hyvin kestä.
Itsellä oli +200hv niin 3 viikon jälkeen alkoi luistamaan.
niin vähän ajattelinki.
täytys tietää mille asetelmalle mun pinton vp on tapitettu niin jos vaikka kävis jostain asetelma suoraan.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja sesse » La Huhtikuu 17. 14:09:50 2010

Pakko kyl kehua et tuo ap-racingin setti minkä aikoinaan tohon mun turbo ohc:hen laitoin niin on kyl pelannu kun unelma. Ei merkkiäkään luistamisesta ja muutenkin pirun hyvä käyttääkin kun ei kuitenkaan oo puhas sinterilevy.. Suosittelen!! Kun ei hintakaan briteistä mikään mahoton ole, säästää monelta vtutukselta kun hommas kerralla kunnon kytkimen. Ja ennenkaikkea on bolt-on :wink:

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Huhtikuu 18. 10:27:21 2010

turbopower kirjoitti:Pitää uskoo että halpa ei pidä.. Nyt olis tarkotus laittaa M3 sahcs race asetelma ja 4-lapanen sintteri..228mm levyn halkaisija, onko kukaan tuommosta pakettia laittanut ohc:hen?
Mulla on tuollaiset kiinni..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Su Huhtikuu 18. 11:02:25 2010

asiaan liittyen hieman

http://retroford.co.uk/shop2/index.php?cPath=24

onko tietoa mistä tämä hydraulikomentaja on alumperin

löytyykö tarvikeliikkeestä

jos joku vastaava löytyy niin merkkiä kehiin

tuon alukappaleen voi aivan hyvin sorvata raudasta ja sit kun löytyy sopiva niin teettää vaik titaanista / hiilikuidusta nasalla.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Su Huhtikuu 18. 11:07:06 2010

tommosta löyty

http://www.newsun-bearings.us/Hydraulic ... aring.html

merkit viel selvittämättä

äkkiä katottuna näyttäis olevan kaikki merkkituotteet noin kuvanperusteella

edullisempaa

http://www.pitstopusa.com/SearchResult. ... oryID=1784

mites nuo europirssit
kellään mahdollisuus pyöritellä eri romppeita jossain putiikissa.

perusmalli jonka motonet tuntee yms tarvike pro firmat


EDIT

hyvä patentti tuohon korkeus säätöön hydrauli

http://hotrodhotline.com/md/html/clutch ... lic_cl.php
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

turbopower
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja turbopower » Su Huhtikuu 18. 13:04:15 2010

KIP kirjoitti:
turbopower kirjoitti:Pitää uskoo että halpa ei pidä.. Nyt olis tarkotus laittaa M3 sahcs race asetelma ja 4-lapanen sintteri..228mm levyn halkaisija, onko kukaan tuommosta pakettia laittanut ohc:hen?
Mulla on tuollaiset kiinni..
Mitäs kaikkee pitää tehdä että toimii? Lähinnä nuo v-pyörän tasopinnat kiinnostais että mihin korkeuteen ne pitää sorvata? Ja meneekö omalla kytkinkäpälällä/painelaakerilla? Ja mitenkä paksu on tuo sintteri levy?

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Huhtikuu 18. 14:27:01 2010

Fomococars kirjoitti:asiaan liittyen hieman
http://retroford.co.uk/shop2/index.php?cPath=24
onko tietoa mistä tämä hydraulikomentaja on alumperin
löytyykö tarvikeliikkeestä
jos joku vastaava löytyy niin merkkiä kehiin
tuon alukappaleen voi aivan hyvin sorvata raudasta ja sit kun löytyy sopiva niin teettää vaik titaanista / hiilikuidusta nasalla.
No vaikkapa mondeosta löytyypi. Tarvikkeena oli kalliimpi kuin voortilla. Pitäs kotoa tallista löytyä yks käytetty.
Kaikilla ei ole sorvit, pelit ja pensselit käytössä eli joutuu osteleen valmiita palikoita.

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Huhtikuu 18. 17:36:55 2010

turbopower kirjoitti:
KIP kirjoitti:
turbopower kirjoitti:Pitää uskoo että halpa ei pidä.. Nyt olis tarkotus laittaa M3 sahcs race asetelma ja 4-lapanen sintteri..228mm levyn halkaisija, onko kukaan tuommosta pakettia laittanut ohc:hen?
Mulla on tuollaiset kiinni..
Mitäs kaikkee pitää tehdä että toimii? Lähinnä nuo v-pyörän tasopinnat kiinnostais että mihin korkeuteen ne pitää sorvata? Ja meneekö omalla kytkinkäpälällä/painelaakerilla? Ja mitenkä paksu on tuo sintteri levy?

Melkeinpä vaatii teetetyn vauhtipyörän. Vakioon sitä ei saa mahtumaan. Suunnittelin sopivilla mitoilla olevan pyörän tuohon kokoonpanoon ja Kamu Oy teki mulle sellaisen. Kuvat jäi heille ja löytyy varmaan kun kyselee..
Toimii sellaisenaan Type9 laatikon kanssa, mitään ei tarvii muuttaa.
Siinä on otettu huomioon asetelman paksuus erot ym, vakio painelaakeri käy. Mt-75 kanssa joutuu muistaakseni 15mm paksuntaa kytkinkäpälää.
Kuvat pitäis löytyä mun projekti topicista.
Vauhtipyörässä on 0,9mm upotus asetelmalle ojennuksen 4 lapasen levyn kanssa, paksuutta en nyt muista..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Heinäkuu 30. 15:14:52 2011

Mikäs nyt oli paras bolt on kytkin ohc pyörään? Mitä mitattu vääntöä tolla ap racingin 2511-1 asetelmalla mitä burton ja rallyrace ainakin myy?

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Heinäkuu 30. 17:35:06 2011

Tähän väliin yksi tänään todettu huomio:

Kuten kaikki tietää, sopii cossun vauhtipyörä Type-9/Rocket laatikon kanssa, kun sorvaa sille vähän lisää tilaa koppaan. Helppo homma kun on iso sorvi käytössä. Koneistamo tuskin ottaa yli viittäkymppiä hommasta. Vauhtipyöriä näkyy myynnissä ~50e hintaan ja paikalleen sopii 240mm kytkin. Uuden jaon (ohc) tekeminen ei ole koneistamoille kummoinen juttu.

Huomioitavaa on, että tämä ei kuitenkaan onnistu RS2000 alumiinisen kytkinkopan kanssa, ei riitä tavara vaan menee puhki.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Fomococars » La Heinäkuu 30. 20:00:50 2011

Toi oli hyvä huomio ilmoittaa et alu RS2000 kytkinkopan omistajat duunaavat sit muuta tai tekee tikillä siihen modauksen et kestää kovertaa.

tremec lootan/ kytkinkopan kiinnittijät esim.
ford pintoon on laitettu 11,5 tuuman kytkintä tällä vauhtipyörällä

adapteri jolla esim tremec kiinni pintoon ylimmät pultin reiät on turhia ohari/kossu mut muut pitäs käydä
http://cididit.com/adaptor_plate.htm

kytkin jaot kaupasta crossiin

http://www.lmperformance.com/spec.asp

http://www.lmperformance.com/6883/50.html

tuossa on ilmeisesti pinto jako ja pikku lohko ford

tuossa on kuvin rojekti

http://rothfam.com/svo/belladapter/

jos käy niin että suurempi ois pitävämpi
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Heinäkuu 31. 13:55:09 2011

Jallu kirjoitti:Tähän väliin yksi tänään todettu huomio:

Kuten kaikki tietää, sopii cossun vauhtipyörä Type-9/Rocket laatikon kanssa, kun sorvaa sille vähän lisää tilaa koppaan. Helppo homma kun on iso sorvi käytössä. Koneistamo tuskin ottaa yli viittäkymppiä hommasta. Vauhtipyöriä näkyy myynnissä ~50e hintaan ja paikalleen sopii 240mm kytkin. Uuden jaon (ohc) tekeminen ei ole koneistamoille kummoinen juttu.

Huomioitavaa on, että tämä ei kuitenkaan onnistu RS2000 alumiinisen kytkinkopan kanssa, ei riitä tavara vaan menee puhki.
Ja lisäyksenä:

"rocket" eli yleensä suomessa 4v Taunus/Sierra "isolaatikko" on kiinteällä kytkinkopalla ja sen sorvaaminen ei olekaan pikkujuttu, jos edes onnistuu. Tein itse muutamaan tilaa rälläköimällä. Erittäin sotkuista hommaa ja pääsin joka kerta silmälääkäriinkin vaikka suojalasit oli... Valurautalastu hehkuu kauan ja palaa öögan pintaan kiinni.

Startin joutuu askartelemaan; käynnistyskehä säteeltään +5 mm, ja katkoon päin luokkaa 15 mm.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Heinäkuu 31. 21:07:13 2011

jjs kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Tähän väliin yksi tänään todettu huomio:

Kuten kaikki tietää, sopii cossun vauhtipyörä Type-9/Rocket laatikon kanssa, kun sorvaa sille vähän lisää tilaa koppaan. Helppo homma kun on iso sorvi käytössä. Koneistamo tuskin ottaa yli viittäkymppiä hommasta. Vauhtipyöriä näkyy myynnissä ~50e hintaan ja paikalleen sopii 240mm kytkin. Uuden jaon (ohc) tekeminen ei ole koneistamoille kummoinen juttu.

Huomioitavaa on, että tämä ei kuitenkaan onnistu RS2000 alumiinisen kytkinkopan kanssa, ei riitä tavara vaan menee puhki.
Ja lisäyksenä:

"rocket" eli yleensä suomessa 4v Taunus/Sierra "isolaatikko" on kiinteällä kytkinkopalla ja sen sorvaaminen ei olekaan pikkujuttu, jos edes onnistuu. Tein itse muutamaan tilaa rälläköimällä. Erittäin sotkuista hommaa ja pääsin joka kerta silmälääkäriinkin vaikka suojalasit oli... Valurautalastu hehkuu kauan ja palaa öögan pintaan kiinni.

Startin joutuu askartelemaan; käynnistyskehä säteeltään +5 mm, ja katkoon päin luokkaa 15 mm.
Dokin / automaatti oharin startti käy suoraan hammaskehä- / kiinnityspintaetäisyyden suhteen :wink:

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Heinäkuu 31. 21:52:47 2011

Kannattaa vertailla kutoskoneen ja dokin starttien bendixrattaita.
Niillä on jonkun verran kokoeroa (9 vs 11 hammasta?) ja jos hyvin käy, niin se kutosen bendixi on muuten sama, mutta halkaisia pienenee ja kiinnityspultin reikiä ei tarvitse viilata yhtään tai ainakin hyvin vähän.
Jäsen #606

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Elokuu 1. 12:03:41 2011

Jos startin rakentaa ohc:n vanhasta ei-välitetystä, täytyy bendix ottaa kutoskoneisesta ja siis ottaa starttia mainitut 5mm säteessä ulos ja n.15mm "eteen".
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 22. 20:10:47 2012

Sachsin -618 asetelman kokonen vauhtipyörä on ihan maksimi mitä mahtuu starttia siirtämättä laittaan. Muuten startin kärsä ottaa kiinni asetelmaan tai vauhtipyörään vaikka starttikehä oliskin sopivan kokonen. Mulla on ittellä semmonen, hivenen dohcin limppua suurempi pyörä halkaisijaltansa, startin nokka lähestulkoon hipoo vauhtipyörää. Muutenkin pitää olla jo tarkkana offsetin kanssa, koska pyörä on suurempi kuin hammaskehän halkaisija hampaan pohjalta mitattuna. Startin ratas ei saa tulla kehästä yli.
Paljonkos cossun pyörä on ulkohalkaisijaltaan?
Jäsen #606

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Huhtikuu 22. 20:26:56 2012

288mm on cossun vauhtis.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Huhtikuu 22. 22:24:10 2012

Täytyy nyt siis jostain hommata tuollainen dohcin startti, jos sen saisi värkättyä paikalleen fiksummin vs. oharin startti.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Syyskuu 20. 19:53:03 2012

Olis tarjolla uusi ford racing kytkinpaketti, mitähän lukuja tollanen kestää?
Kuulemma turbokoneen perässä ollut sama paketti 1,5bar ahdoilla.
Oli kyllä aika rankan näköiset noi mut olis kiva kuulla kokemuksia muiltakin.
E: Niin ja kestääkö "motonetin" painelaakeri ja silmälaakeri?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Syyskuu 25. 21:22:53 2012

Yhteen projektiin tulossa nytten OHC transitin vauhtipyörästä tehty paketti. Vakio 215mm VP:n hammaskehälle vaan sorvatava tila ja pienennettävä muutenkin kehää. Asetelmana on TD transitin HD asetelma ja levynä 4-lapanen sintteri. Aika edukas paketti.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Marraskuu 4. 21:12:46 2012

ytte kirjoitti:Yhteen projektiin tulossa nytten OHC transitin vauhtipyörästä tehty paketti. Vakio 215mm VP:n hammaskehälle vaan sorvatava tila ja pienennettävä muutenkin kehää. Asetelmana on TD transitin HD asetelma ja levynä 4-lapanen sintteri. Aika edukas paketti.
Nyt on testattu. Pitää paremmin kuin 215mm 4-lapanen sintteri sasch race asetelmalla ja on samanlainen ajaa kuin vakio massalla.

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja viagratabu » Su Syyskuu 8. 13:21:08 2013

Suoraa vastausta ei löytynyt siihen kuinka paljon vakio Cossun asetelma kestää esim. 4-lapasen sintterin kanssa? Mitä lukemia porukka saanut penkitetty ilman luistoo? Ja onko tuo 4-lapanen "paras" tuohon, mukavuudeltaan ja kestoltaan? Porukka näyttänee käyttävän myös 6-lapasta jousitettua levyä, mutta eikös ne jouset tahdo olla hajoovaa sorttia ajanmittaa? Entäs ihan vakio massalevy?
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Syyskuu 9. 22:19:03 2013

viagratabu kirjoitti:Suoraa vastausta ei löytynyt siihen kuinka paljon vakio Cossun asetelma kestää esim. 4-lapasen sintterin kanssa? Mitä lukemia porukka saanut penkitetty ilman luistoo? Ja onko tuo 4-lapanen "paras" tuohon, mukavuudeltaan ja kestoltaan? Porukka näyttänee käyttävän myös 6-lapasta jousitettua levyä, mutta eikös ne jouset tahdo olla hajoovaa sorttia ajanmittaa? Entäs ihan vakio massalevy?
Jousittamaton ei anna anteeksi niin sanotusti, jousitetulla pehmeämmät liikkeelle lähdöt ja 6-lapanen yleensä hiukan pitävämpi kuin 4-lapanen. Noin niinku lyhyesti kerrottuna. :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Syyskuu 9. 22:47:44 2013

Mun mielestä se jousitus vaikuttaa lähinnä laatikon kestoon ja sivuäänien määrään. Jousitetulla ja jousittamattomalla mitä itte olen ajanu, niin ei eroa huomaa ajoon mitenkään. Kaikenmailman rohinoita ja rapinoita kuuluu laatikosta, kun koneen kantikas käynti menee jousittamattomana laatikkoon. Sama laatikko oli jousitetun levyn kanssa ihan hiljainen. Type9 kestoon ahdetussa se jousto tuskin vaikuttaa mitenkään, vaan se vaikutus näkyy vasta pitkällä aikavälillä...
Jäsen #606

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Syyskuu 9. 23:06:11 2013

Käyttömukavuus on yliarvostettua, jousitetut keskiöt vaan hajoo, joten turhaa hakata päätänsä seinään. Yllättävän helppo ajettava toi m5 race asetelma ja 4-lapanen kiintee levy on ja tuntunu pitävän noi lapsen väännöt vielä hienosti. Itse ainakin tätä nykyä mielelläni ylimitoitan osat, kerran pelleillyt luistavan kytkimen kanssa aikoinaan.

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja viagratabu » Ma Syyskuu 9. 23:13:04 2013

Onko asia oikeasti niin, että enempi lapoja sisältävä sintteri levy pitäisi paremmin? Joku "alan mies" joskus sanoi, että mitä vähempi on lapoja, sen pitävämpi ja ketkumpi käyttää? Jousethan noista sinttereistä taitaa mennä ajan mittaan pipariks?

Mutta niitä lukemia? 8) sen olen päättänyt, että kova sintteri tulee, mutta montako lapaa se sisältää riippuu kokemuksista ja faktoista :roll:

Itselle ajautui 2WD:n v-pyörä ja vakio asetelma, siis 240mm. Levy uupuu ja nyt tarttis tietää, mitä tilaa..

En tiedä onko kellekään muulle tullut vastaan tehtäväksi sama kun mulle, 2WD:n pyörä ja hitusen pienempi hammaspyörä, sanotaanko, että OHC:n ja Cossun välistä halkasijaltaan.
Tämmönen paketti pitäis askarrella kun pääsee sorvin ääreen. Ideana on, ettei tarvisi niin suurta jumpaa kytkin kopan (T9) kanssa ja startin kans tarvii näyttää vain hellästi viilaa 8) Täytyy asiasta informoida ja napsia kuvia tuonne mun projekti lootaan kun sitä alan työstämään...
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja viagratabu » Ma Syyskuu 9. 23:15:14 2013

Sultzi kirjoitti:Käyttömukavuus on yliarvostettua, jousitetut keskiöt vaan hajoo, joten turhaa hakata päätänsä seinään. Yllättävän helppo ajettava toi m5 race asetelma ja 4-lapanen kiintee levy on ja tuntunu pitävän noi lapsen väännöt vielä hienosti. Itse ainakin tätä nykyä mielelläni ylimitoitan osat, kerran pelleillyt luistavan kytkimen kanssa aikoinaan.
Juu, se on totta! Omassa kiesissä nyt tuo kytkin paketti on niin rajoilla, että tämä vakio Cossun asetelma jyrää mennentullen 215mm volvon asetelma, siis kyseessä ei ole Volvon race asetelma...
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

Vastaa Viestiin