Kunnon kytkin OHC:hen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Joo mietin tota prässillä painamista ihan sen takia, että siinä ois samalla helppo mitata mittapaloilla raon paksuutta. Vähän jäin miettimään tota olafun neuvoa eli pitäiskö siinä olla sitten asetelma kitkapinta ylöspäin ja kattoa sitten jotain esim. viivainta hyväksikäyttäen asetelman pinnan etäisyyttä kiinnityspinnan tasosta?
Ei näitä tietenkään satkun tarkkuudella tarvitse tehdä, mutta kymppien sisään pitäisi kai yrittää tähtäillä.
Tämä kiinnostaa ihan siksi, että noita normioharin paineasetelmia on kertynyt vuosien mittaan varmaan 5-10 kappaletta uutta vastaavia tai hyviä käytettyjä hyllyyn niin sais katottua niiden eroja, jos vaikka löytys joku "normaalia" parempi joukosta.
Ei näitä tietenkään satkun tarkkuudella tarvitse tehdä, mutta kymppien sisään pitäisi kai yrittää tähtäillä.
Tämä kiinnostaa ihan siksi, että noita normioharin paineasetelmia on kertynyt vuosien mittaan varmaan 5-10 kappaletta uutta vastaavia tai hyviä käytettyjä hyllyyn niin sais katottua niiden eroja, jos vaikka löytys joku "normaalia" parempi joukosta.
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Kesäkuu 9. 13:32:49 2007
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Painelaakeri on vääräpaikka mitata. Paitsi jos haluaa selvittää kytkimen vapauttamiseen tarvittavan poljinvoiman.VesQ kirjoitti:Painelaakerista painoin ja henkilövaan kun laittoi paketin alle niin sai järkeviä lukemia. Perus sierran asetelma notkahti jossain 90kg kohdalla ja tuo AP "jäykempi" (ei muista mallia) alkoi notkahtaa jossain 160kg jälkeen kun numerot loppu 150kg
Tuossa täytyy jättää varaa levyn kulumisellekkin ettei ole ihan notkahtamisen reunalla, sellanen kultanen keskitie
Pylväsporakoneella kun painoi niin sen notkahtamisen tuntee käsinkin ilman vaakaa kun jaksaa useamman kerran kokeilla ja kattelee porakoneen "syvyysmittaa" niin löytyy ns jäykkä alue
Jos halutaan selvittää millä voimalla paineasetelma puristaa kytkinlevyä vauhtipyörää vasten(=suoraan verrannollinen kytkimen pitoon), pitää mittaus tehdä painamalla painelevyä(se osa joka tulee kytkinlevyä vasten) sisäänpäin. Kun huippukohta löytyy, mitataan kiinnityspinnan ja painevelyn välinen etäisyys. Tämä mitta on optimi levyn paksuus.
Mittauksen aikana paineasetelma on asetettava siten että jousilevyt painelaakerin puolelta eivät ota mihinkään kiinni.
May the FORD be with you!
Capri -70 4.6 2V GT
Transit -74 2.9 12V
Taunus -77 1.6 L
Scorpio -93 2.9 24V Cosworth Ghia
Mondeo -06 ST220
Capri -70 4.6 2V GT
Transit -74 2.9 12V
Taunus -77 1.6 L
Scorpio -93 2.9 24V Cosworth Ghia
Mondeo -06 ST220
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
mitenkäs sen e30 M3 kytkin? Isompihan se oli mut nippa nappa taitaa mahtua ja pitikö asetelman tason olla samassa kuin levyn?
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Jos levy on 9,6mm paksu, niin pinta suora.turbopower kirjoitti:mitenkäs sen e30 M3 kytkin? Isompihan se oli mut nippa nappa taitaa mahtua ja pitikö asetelman tason olla samassa kuin levyn?
Esim. 8,4mm levyn kanssa asetelmaa upotetaan 1,2mm.
Siis jos tarkoitit 618-asetelmaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Kaveri tehnyt muutamia omaviritelmä asetelmia. Eli kaks orkkis asetelmaa purkaa ja laittaa niistä painelevyt päällekkäin yhteen asetelmaan ja sorvannut uudet niitit ja kasannut. Nätisti on pelannut kaikissa tähän asti. Halpa mutta aikaavievä tapa parantaa kytkintä. Varsinkin kun usein on laitteet ollu sellasia mihinkä ei saa kuin vakio asetelmaa 

-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Toi on toimiva konsti mutta ei oikein käy ajoautoon, ajanmittaa syö kampuran päittäislaakerit paskaksi kun on niin jäykkä polkea. Tällä virityksellä kyllä pitää kuulemma esim. taunuksen oma massakytkinkin ihan ruokottomia vääntöjä...Sultzi kirjoitti:Kaveri tehnyt muutamia omaviritelmä asetelmia. Eli kaks orkkis asetelmaa purkaa ja laittaa niistä painelevyt päällekkäin yhteen asetelmaan ja sorvannut uudet niitit ja kasannut. Nätisti on pelannut kaikissa tähän asti. Halpa mutta aikaavievä tapa parantaa kytkintä. Varsinkin kun usein on laitteet ollu sellasia mihinkä ei saa kuin vakio asetelmaa
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Mutta jos tota ideaa toteuttais järkevästi, niin purkaa 3 vakio asetelmaa ja tekee niistä 2kpl "kireetä" asetelmaa, eli laittaa vakio 2 liuskan sijasta sen 3 jousiliuskaa, niin saadaan Sachs tyyppisiä asetelmia?olafu kirjoitti:Toi on toimiva konsti mutta ei oikein käy ajoautoon, ajanmittaa syö kampuran päittäislaakerit paskaksi kun on niin jäykkä polkea. Tällä virityksellä kyllä pitää kuulemma esim. taunuksen oma massakytkinkin ihan ruokottomia vääntöjä...Sultzi kirjoitti:Kaveri tehnyt muutamia omaviritelmä asetelmia. Eli kaks orkkis asetelmaa purkaa ja laittaa niistä painelevyt päällekkäin yhteen asetelmaan ja sorvannut uudet niitit ja kasannut. Nätisti on pelannut kaikissa tähän asti. Halpa mutta aikaavievä tapa parantaa kytkintä. Varsinkin kun usein on laitteet ollu sellasia mihinkä ei saa kuin vakio asetelmaa
Sit jos miettii et kannattaako tehä, niin vertaa kustannuksia Sachs asetelman hintaan.
Noita Sachsilaisia on ollu mulla ainakin 3kpl ja muita eroja ei kyl silmään oo sattunu, kuin nuo jousiliuskat, joita siis vakiossa 2kpl ja Sachsissa 3kpl.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Mä oon käsittäny että ne liuskat ei juur siihen asetelman jäykkyyteen vaikuta, vaan se varsinaisen "kalvojousen" jäykkyys, mistä ne painelaakeria vasten tulevat sakaratkin lähtee. Ne liuskat vaan "kelluttaa" sitä asetelman kitkapintaa.tumppe kirjoitti:Mutta jos tota ideaa toteuttais järkevästi, niin purkaa 3 vakio asetelmaa ja tekee niistä 2kpl "kireetä" asetelmaa, eli laittaa vakio 2 liuskan sijasta sen 3 jousiliuskaa, niin saadaan Sachs tyyppisiä asetelmia?olafu kirjoitti:Toi on toimiva konsti mutta ei oikein käy ajoautoon, ajanmittaa syö kampuran päittäislaakerit paskaksi kun on niin jäykkä polkea. Tällä virityksellä kyllä pitää kuulemma esim. taunuksen oma massakytkinkin ihan ruokottomia vääntöjä...Sultzi kirjoitti:Kaveri tehnyt muutamia omaviritelmä asetelmia. Eli kaks orkkis asetelmaa purkaa ja laittaa niistä painelevyt päällekkäin yhteen asetelmaan ja sorvannut uudet niitit ja kasannut. Nätisti on pelannut kaikissa tähän asti. Halpa mutta aikaavievä tapa parantaa kytkintä. Varsinkin kun usein on laitteet ollu sellasia mihinkä ei saa kuin vakio asetelmaa
Sit jos miettii et kannattaako tehä, niin vertaa kustannuksia Sachs asetelman hintaan.
Noita Sachsilaisia on ollu mulla ainakin 3kpl ja muita eroja ei kyl silmään oo sattunu, kuin nuo jousiliuskat, joita siis vakiossa 2kpl ja Sachsissa 3kpl.
Jäsen #606
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Onkos kukaan kokeillu sintterileyvyä 3 tai 4-lapainen, ja sitten laittaa vakio asetelmaa "tiukemmalle"? Jos on niin minkälaiset voimat on kestänyt? Eli vauhtipyörästä siivu pois mihin asetelma menee. Paljonkohan sitä vois ottaa että kytkin vielä irrottaa? Varmaan kympeistä puhutaan? Edelleen budjetti kytkin hakusessa..Moottorissa matalemmat puristukset ja switseri kyljessä..tehoista ei tietoa..Eli Sintteri+Vakioasetelmaan pitävyyttä..
Viimeksi muokannut turbopower, Ke Joulukuu 16. 16:41:24 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Mulla on 4 lapasintteri ja ap-sport asetelma, vauhtipyörästä on noin 4-5 satkua otettu pois, en nyt löytänyt tarkkaa mittaa tähän.turbopower kirjoitti:Onkos kukaan kokeillu sintterileyvyä 3 tai 4-lapainen, ja sitten laittaa vakio asetelmaa "tiukemmalle"? Eli vauhtipyörästä siivu pois mihin asetelma menee. Paljonkohan sitä vois ottaa että kytkin vielä irrottaa? Varmaan kympeistä puhutaan? Edelleen budjetti kytkin hakusessa..Moottorissa matalemmat puristukset ja switseri kyljessä..tehoista ei tietoa..
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Onko mimmonen ajaa kaupungissa? Pystyykö luistattamaan liikkeelle lähtiessä ja kuin jäykkä poljin?Ilkka_H kirjoitti:Mulla on 4 lapasintteri ja ap-sport asetelma, vauhtipyörästä on noin 4-5 satkua otettu pois, en nyt löytänyt tarkkaa mittaa tähän.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Kyllä sillä vielä kaupungissakin pystyy ajamaan, mutta ruuhkassa alkaa kyllä kytkinjalka täristä kun joutuu pumppaamaan.vauhtipete kirjoitti:Onko mimmonen ajaa kaupungissa? Pystyykö luistattamaan liikkeelle lähtiessä ja kuin jäykkä poljin?Ilkka_H kirjoitti:Mulla on 4 lapasintteri ja ap-sport asetelma, vauhtipyörästä on noin 4-5 satkua otettu pois, en nyt löytänyt tarkkaa mittaa tähän.
Elikä cruisingit iltaisella ihan ok, mutta päivälle en kyllä haluais keskustassa sompailla.
Pystyy tarvittaessa luistattamaan mutta käytännössä parempi olla luistattamatta.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Eikö kukaan ole kokeillu Sintteri+vakioasetelma yhdistelmää?? Tai vakioasetelman kiristystä? Eli vauhtipyörään "syvemmälle"?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Vakio levyillä tota on harrasteltu enemmänkin ja siihen ainakin hiukan auttaa, mut nuo sintteri levyt tahtoo luistaa suht. helpostikkin jos ei asetelma oo riittävän kiree, en tiedä kuinka se sit kestäis...turbopower kirjoitti:Eikö kukaan ole kokeillu Sintteri+vakioasetelma yhdistelmää?? Tai vakioasetelman kiristystä? Eli vauhtipyörään "syvemmälle"?
Sitä vakiota hiukan kireämpää Sachsin asetelmaa on jonkun verran käytetty vakio ja sintteri levyillä, tämä yhdistelmä ainakin toimii.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
On kokeiltu ja kyllä se vakio cossun koneen jatkona kesti. Oli jopa ihan mukava ajaakin.turbopower kirjoitti:Eikö kukaan ole kokeillu Sintteri+vakioasetelma yhdistelmää?? Tai vakioasetelman kiristystä? Eli vauhtipyörään "syvemmälle"?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1696
- Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Mulla oli oharin perässä 3 lapainen jousittamaton sintteri ja joku tarvikeasetelma (merkkiä en muista, ei kuitenkaan sachs). Piti kyllä, mutta eihän siinä voimaakaan ollu nimeksikään... Ihan hyvä se oli ajella, aika napakka vakioon verrattuna mutta ei mikään on/off kuitenkaan.turbopower kirjoitti:Eikö kukaan ole kokeillu Sintteri+vakioasetelma yhdistelmää?? Tai vakioasetelman kiristystä? Eli vauhtipyörään "syvemmälle"?
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
hyvä tietää vähän muitten kokemuksia semmoisesta yhdistelmästä..laatikko irti ja pitäisi päättää mitä tekee..Laatikkona 4-vaihteinen. Mitenkäs se vakioasetelman tiukennus? Paljonko uskaltaa ottaa vauhtipyörästä pois asetelman alta että vielä irrottaa?
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Ei välttämättä yhtään joissain tapauksissa levyä pitäisi upottaa pyörään päin eikä asetelmaa, että saadaan paras mahdollinen jousipaine levylle. Siihen on hyvin vaikea sanoa mitään lonkalta melko lailla eroa jopa samanlaisissa asetelmissa, melkei olis pakko kokeilla missä kohdassa asetelmassa on paras voima ja sen mukaan shimmailla.turbopower kirjoitti:hyvä tietää vähän muitten kokemuksia semmoisesta yhdistelmästä..laatikko irti ja pitäisi päättää mitä tekee..Laatikkona 4-vaihteinen. Mitenkäs se vakioasetelman tiukennus? Paljonko uskaltaa ottaa vauhtipyörästä pois asetelman alta että vielä irrottaa?
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Shimmaamalla/sorvaamalla vakiokytkintä ei juuri parempaa tulosta saa. Kokeiltu on, ainakin omat kytkimet oli tehtaan jäljiltä niin hyvin säädetty, että muutokset ei juuri auttanu. Uusi levy ja uusi asetelma, niin levyä pitää vähän upottaa vauhtipyörään, mutta siitä tulee hetkessä huono kun levy kuluu. Tehtaan jäljiltä se on säädetty vähän liian kireelle, jolloin kytkin on parhaimmillaan jossain vaiheessa elinkaarensa aikana. Vanha romukasasta otettu sachsin vakioasetelma 4-lapasella sintterilevyllä oikein säädettynä kesti yli 420nm (mitattu 427nm, kai niissä joku toleranssikin on).turbopower kirjoitti:Eikö kukaan ole kokeillu Sintteri+vakioasetelma yhdistelmää?? Tai vakioasetelman kiristystä? Eli vauhtipyörään "syvemmälle"?
Olis kestäny varmasti enemmänkin, mutta parhaimmillaan tollasta vääntöä tuottavan moottorin se pysty uudella levyllä luistaen jarruttamaan sammuksiin asti, lopussa kun levy ja kaikki muukin oli kulunut, niin jos luiskahti esim. vaihteen vaihdossa niin jäi luistamaan. Piti nostaa kaasu välillä ja sitten saikin painaa taas pohjaan eikä lipsunu.
Jäsen #606
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Mulla 4-vaiht. loota, 3 vai 4 lapanen? Kumpi pitää paremmin? Ostaakko vakio asetelma vai sportti? Kytkin siis 215mm...
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Pitää uskoo että halpa ei pidä.. Nyt olis tarkotus laittaa M3 sahcs race asetelma ja 4-lapanen sintteri..228mm levyn halkaisija, onko kukaan tuommosta pakettia laittanut ohc:hen?
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
mitäs tommonen ohc vakio sahcs massalevy paketti kestää sillai hyvin??
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
No ei se paljoa yli 150 enään hyvin kestä.Rahtinalle kirjoitti:mitäs tommonen ohc vakio sahcs massalevy paketti kestää sillai hyvin??
Itsellä oli +200hv niin 3 viikon jälkeen alkoi luistamaan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
niin vähän ajattelinki.Aksu kirjoitti:No ei se paljoa yli 150 enään hyvin kestä.Rahtinalle kirjoitti:mitäs tommonen ohc vakio sahcs massalevy paketti kestää sillai hyvin??
Itsellä oli +200hv niin 3 viikon jälkeen alkoi luistamaan.
täytys tietää mille asetelmalle mun pinton vp on tapitettu niin jos vaikka kävis jostain asetelma suoraan.
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Pakko kyl kehua et tuo ap-racingin setti minkä aikoinaan tohon mun turbo ohc:hen laitoin niin on kyl pelannu kun unelma. Ei merkkiäkään luistamisesta ja muutenkin pirun hyvä käyttääkin kun ei kuitenkaan oo puhas sinterilevy.. Suosittelen!! Kun ei hintakaan briteistä mikään mahoton ole, säästää monelta vtutukselta kun hommas kerralla kunnon kytkimen. Ja ennenkaikkea on bolt-on 

-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Mulla on tuollaiset kiinni..turbopower kirjoitti:Pitää uskoo että halpa ei pidä.. Nyt olis tarkotus laittaa M3 sahcs race asetelma ja 4-lapanen sintteri..228mm levyn halkaisija, onko kukaan tuommosta pakettia laittanut ohc:hen?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
asiaan liittyen hieman
http://retroford.co.uk/shop2/index.php?cPath=24
onko tietoa mistä tämä hydraulikomentaja on alumperin
löytyykö tarvikeliikkeestä
jos joku vastaava löytyy niin merkkiä kehiin
tuon alukappaleen voi aivan hyvin sorvata raudasta ja sit kun löytyy sopiva niin teettää vaik titaanista / hiilikuidusta nasalla.
http://retroford.co.uk/shop2/index.php?cPath=24
onko tietoa mistä tämä hydraulikomentaja on alumperin
löytyykö tarvikeliikkeestä
jos joku vastaava löytyy niin merkkiä kehiin
tuon alukappaleen voi aivan hyvin sorvata raudasta ja sit kun löytyy sopiva niin teettää vaik titaanista / hiilikuidusta nasalla.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
tommosta löyty
http://www.newsun-bearings.us/Hydraulic ... aring.html
merkit viel selvittämättä
äkkiä katottuna näyttäis olevan kaikki merkkituotteet noin kuvanperusteella
edullisempaa
http://www.pitstopusa.com/SearchResult. ... oryID=1784
mites nuo europirssit
kellään mahdollisuus pyöritellä eri romppeita jossain putiikissa.
perusmalli jonka motonet tuntee yms tarvike pro firmat
EDIT
hyvä patentti tuohon korkeus säätöön hydrauli
http://hotrodhotline.com/md/html/clutch ... lic_cl.php
http://www.newsun-bearings.us/Hydraulic ... aring.html
merkit viel selvittämättä
äkkiä katottuna näyttäis olevan kaikki merkkituotteet noin kuvanperusteella
edullisempaa
http://www.pitstopusa.com/SearchResult. ... oryID=1784
mites nuo europirssit
kellään mahdollisuus pyöritellä eri romppeita jossain putiikissa.
perusmalli jonka motonet tuntee yms tarvike pro firmat
EDIT
hyvä patentti tuohon korkeus säätöön hydrauli
http://hotrodhotline.com/md/html/clutch ... lic_cl.php
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Mitäs kaikkee pitää tehdä että toimii? Lähinnä nuo v-pyörän tasopinnat kiinnostais että mihin korkeuteen ne pitää sorvata? Ja meneekö omalla kytkinkäpälällä/painelaakerilla? Ja mitenkä paksu on tuo sintteri levy?KIP kirjoitti:Mulla on tuollaiset kiinni..turbopower kirjoitti:Pitää uskoo että halpa ei pidä.. Nyt olis tarkotus laittaa M3 sahcs race asetelma ja 4-lapanen sintteri..228mm levyn halkaisija, onko kukaan tuommosta pakettia laittanut ohc:hen?
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
No vaikkapa mondeosta löytyypi. Tarvikkeena oli kalliimpi kuin voortilla. Pitäs kotoa tallista löytyä yks käytetty.Fomococars kirjoitti:asiaan liittyen hieman
http://retroford.co.uk/shop2/index.php?cPath=24
onko tietoa mistä tämä hydraulikomentaja on alumperin
löytyykö tarvikeliikkeestä
jos joku vastaava löytyy niin merkkiä kehiin
tuon alukappaleen voi aivan hyvin sorvata raudasta ja sit kun löytyy sopiva niin teettää vaik titaanista / hiilikuidusta nasalla.
Kaikilla ei ole sorvit, pelit ja pensselit käytössä eli joutuu osteleen valmiita palikoita.
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
turbopower kirjoitti:Mitäs kaikkee pitää tehdä että toimii? Lähinnä nuo v-pyörän tasopinnat kiinnostais että mihin korkeuteen ne pitää sorvata? Ja meneekö omalla kytkinkäpälällä/painelaakerilla? Ja mitenkä paksu on tuo sintteri levy?KIP kirjoitti:Mulla on tuollaiset kiinni..turbopower kirjoitti:Pitää uskoo että halpa ei pidä.. Nyt olis tarkotus laittaa M3 sahcs race asetelma ja 4-lapanen sintteri..228mm levyn halkaisija, onko kukaan tuommosta pakettia laittanut ohc:hen?
Melkeinpä vaatii teetetyn vauhtipyörän. Vakioon sitä ei saa mahtumaan. Suunnittelin sopivilla mitoilla olevan pyörän tuohon kokoonpanoon ja Kamu Oy teki mulle sellaisen. Kuvat jäi heille ja löytyy varmaan kun kyselee..
Toimii sellaisenaan Type9 laatikon kanssa, mitään ei tarvii muuttaa.
Siinä on otettu huomioon asetelman paksuus erot ym, vakio painelaakeri käy. Mt-75 kanssa joutuu muistaakseni 15mm paksuntaa kytkinkäpälää.
Kuvat pitäis löytyä mun projekti topicista.
Vauhtipyörässä on 0,9mm upotus asetelmalle ojennuksen 4 lapasen levyn kanssa, paksuutta en nyt muista..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Mikäs nyt oli paras bolt on kytkin ohc pyörään? Mitä mitattu vääntöä tolla ap racingin 2511-1 asetelmalla mitä burton ja rallyrace ainakin myy?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Tähän väliin yksi tänään todettu huomio:
Kuten kaikki tietää, sopii cossun vauhtipyörä Type-9/Rocket laatikon kanssa, kun sorvaa sille vähän lisää tilaa koppaan. Helppo homma kun on iso sorvi käytössä. Koneistamo tuskin ottaa yli viittäkymppiä hommasta. Vauhtipyöriä näkyy myynnissä ~50e hintaan ja paikalleen sopii 240mm kytkin. Uuden jaon (ohc) tekeminen ei ole koneistamoille kummoinen juttu.
Huomioitavaa on, että tämä ei kuitenkaan onnistu RS2000 alumiinisen kytkinkopan kanssa, ei riitä tavara vaan menee puhki.
Kuten kaikki tietää, sopii cossun vauhtipyörä Type-9/Rocket laatikon kanssa, kun sorvaa sille vähän lisää tilaa koppaan. Helppo homma kun on iso sorvi käytössä. Koneistamo tuskin ottaa yli viittäkymppiä hommasta. Vauhtipyöriä näkyy myynnissä ~50e hintaan ja paikalleen sopii 240mm kytkin. Uuden jaon (ohc) tekeminen ei ole koneistamoille kummoinen juttu.
Huomioitavaa on, että tämä ei kuitenkaan onnistu RS2000 alumiinisen kytkinkopan kanssa, ei riitä tavara vaan menee puhki.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Toi oli hyvä huomio ilmoittaa et alu RS2000 kytkinkopan omistajat duunaavat sit muuta tai tekee tikillä siihen modauksen et kestää kovertaa.
tremec lootan/ kytkinkopan kiinnittijät esim.
ford pintoon on laitettu 11,5 tuuman kytkintä tällä vauhtipyörällä
adapteri jolla esim tremec kiinni pintoon ylimmät pultin reiät on turhia ohari/kossu mut muut pitäs käydä
http://cididit.com/adaptor_plate.htm
kytkin jaot kaupasta crossiin
http://www.lmperformance.com/spec.asp
http://www.lmperformance.com/6883/50.html
tuossa on ilmeisesti pinto jako ja pikku lohko ford
tuossa on kuvin rojekti
http://rothfam.com/svo/belladapter/
jos käy niin että suurempi ois pitävämpi
tremec lootan/ kytkinkopan kiinnittijät esim.
ford pintoon on laitettu 11,5 tuuman kytkintä tällä vauhtipyörällä
adapteri jolla esim tremec kiinni pintoon ylimmät pultin reiät on turhia ohari/kossu mut muut pitäs käydä
http://cididit.com/adaptor_plate.htm
kytkin jaot kaupasta crossiin
http://www.lmperformance.com/spec.asp
http://www.lmperformance.com/6883/50.html
tuossa on ilmeisesti pinto jako ja pikku lohko ford
tuossa on kuvin rojekti
http://rothfam.com/svo/belladapter/
jos käy niin että suurempi ois pitävämpi
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Ja lisäyksenä:Jallu kirjoitti:Tähän väliin yksi tänään todettu huomio:
Kuten kaikki tietää, sopii cossun vauhtipyörä Type-9/Rocket laatikon kanssa, kun sorvaa sille vähän lisää tilaa koppaan. Helppo homma kun on iso sorvi käytössä. Koneistamo tuskin ottaa yli viittäkymppiä hommasta. Vauhtipyöriä näkyy myynnissä ~50e hintaan ja paikalleen sopii 240mm kytkin. Uuden jaon (ohc) tekeminen ei ole koneistamoille kummoinen juttu.
Huomioitavaa on, että tämä ei kuitenkaan onnistu RS2000 alumiinisen kytkinkopan kanssa, ei riitä tavara vaan menee puhki.
"rocket" eli yleensä suomessa 4v Taunus/Sierra "isolaatikko" on kiinteällä kytkinkopalla ja sen sorvaaminen ei olekaan pikkujuttu, jos edes onnistuu. Tein itse muutamaan tilaa rälläköimällä. Erittäin sotkuista hommaa ja pääsin joka kerta silmälääkäriinkin vaikka suojalasit oli... Valurautalastu hehkuu kauan ja palaa öögan pintaan kiinni.
Startin joutuu askartelemaan; käynnistyskehä säteeltään +5 mm, ja katkoon päin luokkaa 15 mm.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Dokin / automaatti oharin startti käy suoraan hammaskehä- / kiinnityspintaetäisyyden suhteenjjs kirjoitti:Ja lisäyksenä:Jallu kirjoitti:Tähän väliin yksi tänään todettu huomio:
Kuten kaikki tietää, sopii cossun vauhtipyörä Type-9/Rocket laatikon kanssa, kun sorvaa sille vähän lisää tilaa koppaan. Helppo homma kun on iso sorvi käytössä. Koneistamo tuskin ottaa yli viittäkymppiä hommasta. Vauhtipyöriä näkyy myynnissä ~50e hintaan ja paikalleen sopii 240mm kytkin. Uuden jaon (ohc) tekeminen ei ole koneistamoille kummoinen juttu.
Huomioitavaa on, että tämä ei kuitenkaan onnistu RS2000 alumiinisen kytkinkopan kanssa, ei riitä tavara vaan menee puhki.
"rocket" eli yleensä suomessa 4v Taunus/Sierra "isolaatikko" on kiinteällä kytkinkopalla ja sen sorvaaminen ei olekaan pikkujuttu, jos edes onnistuu. Tein itse muutamaan tilaa rälläköimällä. Erittäin sotkuista hommaa ja pääsin joka kerta silmälääkäriinkin vaikka suojalasit oli... Valurautalastu hehkuu kauan ja palaa öögan pintaan kiinni.
Startin joutuu askartelemaan; käynnistyskehä säteeltään +5 mm, ja katkoon päin luokkaa 15 mm.

-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Kannattaa vertailla kutoskoneen ja dokin starttien bendixrattaita.
Niillä on jonkun verran kokoeroa (9 vs 11 hammasta?) ja jos hyvin käy, niin se kutosen bendixi on muuten sama, mutta halkaisia pienenee ja kiinnityspultin reikiä ei tarvitse viilata yhtään tai ainakin hyvin vähän.
Niillä on jonkun verran kokoeroa (9 vs 11 hammasta?) ja jos hyvin käy, niin se kutosen bendixi on muuten sama, mutta halkaisia pienenee ja kiinnityspultin reikiä ei tarvitse viilata yhtään tai ainakin hyvin vähän.
Jäsen #606
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Jos startin rakentaa ohc:n vanhasta ei-välitetystä, täytyy bendix ottaa kutoskoneisesta ja siis ottaa starttia mainitut 5mm säteessä ulos ja n.15mm "eteen".
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Sachsin -618 asetelman kokonen vauhtipyörä on ihan maksimi mitä mahtuu starttia siirtämättä laittaan. Muuten startin kärsä ottaa kiinni asetelmaan tai vauhtipyörään vaikka starttikehä oliskin sopivan kokonen. Mulla on ittellä semmonen, hivenen dohcin limppua suurempi pyörä halkaisijaltansa, startin nokka lähestulkoon hipoo vauhtipyörää. Muutenkin pitää olla jo tarkkana offsetin kanssa, koska pyörä on suurempi kuin hammaskehän halkaisija hampaan pohjalta mitattuna. Startin ratas ei saa tulla kehästä yli.
Paljonkos cossun pyörä on ulkohalkaisijaltaan?
Paljonkos cossun pyörä on ulkohalkaisijaltaan?
Jäsen #606
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Täytyy nyt siis jostain hommata tuollainen dohcin startti, jos sen saisi värkättyä paikalleen fiksummin vs. oharin startti.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Olis tarjolla uusi ford racing kytkinpaketti, mitähän lukuja tollanen kestää?
Kuulemma turbokoneen perässä ollut sama paketti 1,5bar ahdoilla.
Oli kyllä aika rankan näköiset noi mut olis kiva kuulla kokemuksia muiltakin.
E: Niin ja kestääkö "motonetin" painelaakeri ja silmälaakeri?
Kuulemma turbokoneen perässä ollut sama paketti 1,5bar ahdoilla.
Oli kyllä aika rankan näköiset noi mut olis kiva kuulla kokemuksia muiltakin.
E: Niin ja kestääkö "motonetin" painelaakeri ja silmälaakeri?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Yhteen projektiin tulossa nytten OHC transitin vauhtipyörästä tehty paketti. Vakio 215mm VP:n hammaskehälle vaan sorvatava tila ja pienennettävä muutenkin kehää. Asetelmana on TD transitin HD asetelma ja levynä 4-lapanen sintteri. Aika edukas paketti.
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Nyt on testattu. Pitää paremmin kuin 215mm 4-lapanen sintteri sasch race asetelmalla ja on samanlainen ajaa kuin vakio massalla.ytte kirjoitti:Yhteen projektiin tulossa nytten OHC transitin vauhtipyörästä tehty paketti. Vakio 215mm VP:n hammaskehälle vaan sorvatava tila ja pienennettävä muutenkin kehää. Asetelmana on TD transitin HD asetelma ja levynä 4-lapanen sintteri. Aika edukas paketti.
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Suoraa vastausta ei löytynyt siihen kuinka paljon vakio Cossun asetelma kestää esim. 4-lapasen sintterin kanssa? Mitä lukemia porukka saanut penkitetty ilman luistoo? Ja onko tuo 4-lapanen "paras" tuohon, mukavuudeltaan ja kestoltaan? Porukka näyttänee käyttävän myös 6-lapasta jousitettua levyä, mutta eikös ne jouset tahdo olla hajoovaa sorttia ajanmittaa? Entäs ihan vakio massalevy?
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Jousittamaton ei anna anteeksi niin sanotusti, jousitetulla pehmeämmät liikkeelle lähdöt ja 6-lapanen yleensä hiukan pitävämpi kuin 4-lapanen. Noin niinku lyhyesti kerrottuna.viagratabu kirjoitti:Suoraa vastausta ei löytynyt siihen kuinka paljon vakio Cossun asetelma kestää esim. 4-lapasen sintterin kanssa? Mitä lukemia porukka saanut penkitetty ilman luistoo? Ja onko tuo 4-lapanen "paras" tuohon, mukavuudeltaan ja kestoltaan? Porukka näyttänee käyttävän myös 6-lapasta jousitettua levyä, mutta eikös ne jouset tahdo olla hajoovaa sorttia ajanmittaa? Entäs ihan vakio massalevy?

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Mun mielestä se jousitus vaikuttaa lähinnä laatikon kestoon ja sivuäänien määrään. Jousitetulla ja jousittamattomalla mitä itte olen ajanu, niin ei eroa huomaa ajoon mitenkään. Kaikenmailman rohinoita ja rapinoita kuuluu laatikosta, kun koneen kantikas käynti menee jousittamattomana laatikkoon. Sama laatikko oli jousitetun levyn kanssa ihan hiljainen. Type9 kestoon ahdetussa se jousto tuskin vaikuttaa mitenkään, vaan se vaikutus näkyy vasta pitkällä aikavälillä...
Jäsen #606
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Käyttömukavuus on yliarvostettua, jousitetut keskiöt vaan hajoo, joten turhaa hakata päätänsä seinään. Yllättävän helppo ajettava toi m5 race asetelma ja 4-lapanen kiintee levy on ja tuntunu pitävän noi lapsen väännöt vielä hienosti. Itse ainakin tätä nykyä mielelläni ylimitoitan osat, kerran pelleillyt luistavan kytkimen kanssa aikoinaan.
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Onko asia oikeasti niin, että enempi lapoja sisältävä sintteri levy pitäisi paremmin? Joku "alan mies" joskus sanoi, että mitä vähempi on lapoja, sen pitävämpi ja ketkumpi käyttää? Jousethan noista sinttereistä taitaa mennä ajan mittaan pipariks?
Mutta niitä lukemia?
sen olen päättänyt, että kova sintteri tulee, mutta montako lapaa se sisältää riippuu kokemuksista ja faktoista
Itselle ajautui 2WD:n v-pyörä ja vakio asetelma, siis 240mm. Levy uupuu ja nyt tarttis tietää, mitä tilaa..
En tiedä onko kellekään muulle tullut vastaan tehtäväksi sama kun mulle, 2WD:n pyörä ja hitusen pienempi hammaspyörä, sanotaanko, että OHC:n ja Cossun välistä halkasijaltaan.
Tämmönen paketti pitäis askarrella kun pääsee sorvin ääreen. Ideana on, ettei tarvisi niin suurta jumpaa kytkin kopan (T9) kanssa ja startin kans tarvii näyttää vain hellästi viilaa
Täytyy asiasta informoida ja napsia kuvia tuonne mun projekti lootaan kun sitä alan työstämään...
Mutta niitä lukemia?


Itselle ajautui 2WD:n v-pyörä ja vakio asetelma, siis 240mm. Levy uupuu ja nyt tarttis tietää, mitä tilaa..
En tiedä onko kellekään muulle tullut vastaan tehtäväksi sama kun mulle, 2WD:n pyörä ja hitusen pienempi hammaspyörä, sanotaanko, että OHC:n ja Cossun välistä halkasijaltaan.
Tämmönen paketti pitäis askarrella kun pääsee sorvin ääreen. Ideana on, ettei tarvisi niin suurta jumpaa kytkin kopan (T9) kanssa ja startin kans tarvii näyttää vain hellästi viilaa

#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Juu, se on totta! Omassa kiesissä nyt tuo kytkin paketti on niin rajoilla, että tämä vakio Cossun asetelma jyrää mennentullen 215mm volvon asetelma, siis kyseessä ei ole Volvon race asetelma...Sultzi kirjoitti:Käyttömukavuus on yliarvostettua, jousitetut keskiöt vaan hajoo, joten turhaa hakata päätänsä seinään. Yllättävän helppo ajettava toi m5 race asetelma ja 4-lapanen kiintee levy on ja tuntunu pitävän noi lapsen väännöt vielä hienosti. Itse ainakin tätä nykyä mielelläni ylimitoitan osat, kerran pelleillyt luistavan kytkimen kanssa aikoinaan.
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...