Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Kerhon insinööreille ja pellepelottomille mietittävää, tai jopa hommasta oikeasti tietävälle:
Auto:
2WD cossu / vakiotavarat pl. isommat (raskaammat) renkaat ja vanteet
Ongelma:
ohjaus on muuten hyvä, mutta "takaisinpalautus" on heikkoa. Eli ajat hieman varomattomasti ja 2-3. vaihteella syntynyt räkäluisto pysyy hyvin hanskassa vastaohjauksella kunnes perä saa pitoa ja vähentää luistoaan ie. rallitermein, "lyö keulan ulos". Silloin etupyörät pitää äkkiä saattaa tien suuntaisiksi, mutta ohjauslaitteisto "vastustaa" nopeaa pyörien oikaisuliikettä.
Aiheuttaa monia tuskaisia sekunnin kymmeksiä hytissä...
Paineko ei riitä? Vai paluulinja ahdistaa?
Auto:
2WD cossu / vakiotavarat pl. isommat (raskaammat) renkaat ja vanteet
Ongelma:
ohjaus on muuten hyvä, mutta "takaisinpalautus" on heikkoa. Eli ajat hieman varomattomasti ja 2-3. vaihteella syntynyt räkäluisto pysyy hyvin hanskassa vastaohjauksella kunnes perä saa pitoa ja vähentää luistoaan ie. rallitermein, "lyö keulan ulos". Silloin etupyörät pitää äkkiä saattaa tien suuntaisiksi, mutta ohjauslaitteisto "vastustaa" nopeaa pyörien oikaisuliikettä.
Aiheuttaa monia tuskaisia sekunnin kymmeksiä hytissä...
Paineko ei riitä? Vai paluulinja ahdistaa?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Onko tää todettu useemmilla Cossuilla / Sierroilla?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Mäkin oon huomannut ton saman ilmiön mut en muista oliko sierra sillon alla.
Ootko kokeillut vaihtaa tehostajan öljyjä?
Ootko kokeillut vaihtaa tehostajan öljyjä?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Sierra ja Scorpio ovat autoja, jotka muistuttavat toisiaan pitkälti teknisesti (Scorpio = jätti-Sierra).
Saman jutun huomasin taannoin myös omassa -86 Scorpio 2.8:ssa. Öljyjä vaihtelin aikani, mutta juuri mitään vaikutusta tähän ongelmaan ei ollut. Mitään logiikkaa vian esiintymisen suhteen en löytänyt, vaan vika esiintyi täysin satunnaisesti. Sait leikkiä päivän jääradalla ja ei mitään ongelmia. Sitten yksi kaksi teki yllärin.
Nyt tässä nykyisessä 24V Scorpiossa (joka oli varustettu uudemmalla -92-94 facelift mallin ohjaustehostimen pumpulla) en ainakaan viime talvena huomannut samaa vastustusongelmaa. Eikä ollut uudemman mallin nopeuden mukaan säätyvää tehostusta täysin pelissä vaan koko ajan tehostus täysillä (ei plugia liittimessä). Nyt tulee vakio vuoden 1991 BOA Scorpio pumppu (ilman mitään lisähienouksia), joten odotan jännityksellä miten käy. Tosin 1991 24V Scorpiossa on ihan oma pumppunsa, jota ei Fordin mukaan ole käytetty missään muussa mallissa. Hinta ollut joskus vuonna yksi ja kaksi 408e, kun pumppua on vielä saanut hopalta.
Tästä aiheesta oli mielestäni joku topic jo viime talvena, mutta onkohan se jonnekin kadonnut? Siinä saattaisi olla jotain lisävinkkiä, kun en muista mikä oli "lopullinen tuomio".
Saman jutun huomasin taannoin myös omassa -86 Scorpio 2.8:ssa. Öljyjä vaihtelin aikani, mutta juuri mitään vaikutusta tähän ongelmaan ei ollut. Mitään logiikkaa vian esiintymisen suhteen en löytänyt, vaan vika esiintyi täysin satunnaisesti. Sait leikkiä päivän jääradalla ja ei mitään ongelmia. Sitten yksi kaksi teki yllärin.
Nyt tässä nykyisessä 24V Scorpiossa (joka oli varustettu uudemmalla -92-94 facelift mallin ohjaustehostimen pumpulla) en ainakaan viime talvena huomannut samaa vastustusongelmaa. Eikä ollut uudemman mallin nopeuden mukaan säätyvää tehostusta täysin pelissä vaan koko ajan tehostus täysillä (ei plugia liittimessä). Nyt tulee vakio vuoden 1991 BOA Scorpio pumppu (ilman mitään lisähienouksia), joten odotan jännityksellä miten käy. Tosin 1991 24V Scorpiossa on ihan oma pumppunsa, jota ei Fordin mukaan ole käytetty missään muussa mallissa. Hinta ollut joskus vuonna yksi ja kaksi 408e, kun pumppua on vielä saanut hopalta.
Tästä aiheesta oli mielestäni joku topic jo viime talvena, mutta onkohan se jonnekin kadonnut? Siinä saattaisi olla jotain lisävinkkiä, kun en muista mikä oli "lopullinen tuomio".
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Sama homma, sierran hammastanko ja 2.3-16v tehdasuusi kone, eli pumppukin uusi, ei mitään ongelmia..
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Mulla oli "cossussa" sama ongelma. Syytä en keksiny vaikka öljyjä vaihtelinkin..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Olisko mitenkään mahdollista, että tarpeeksi äkillinen ohjausliike kuormittaa pumppua ja pistää hihnan luistamaan? Toi hihnapuolihan noissa Cossuissa on aika heikosti hoidettu.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Ja kun luisto loppuu isoilta kierroksilta ja saa renkaat pidon niin kierrokset tippuu suht äksisti ja voisi nykästä sen verran että lähtee hihna luistamaan ja samaan aikaa nopealla ohjausliikkeellä kuormitetaan pumppua eli luistaminen jatkuu pidempään ? Laturi taitaa olla se "raskain" osa joka kampuran jarrutteluun vaikuttaisi.
Saisikos siihen kokeiltua sellasta laturia missä olisi se vapaakytkin
Saisikos siihen kokeiltua sellasta laturia missä olisi se vapaakytkin
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Öljyjä on (kuulemma) kokeiltu, ei vaikutusta.
Ko. vehkeessä ongelma on "jokakertainen", ei silloin tällöin.
Jessen kommentti oli hyvin osuva; varsinkin satunnaiset ongelmat selittynevät juuri tuolla.
Kokeilen vielä uutta 2,3:n pumppua.
Vielä: onko kukaan joutunut modifioimaan systeemiä esim. venttiilien kiristyksellä eli paineen nostolla, asentamalla kuristimia jne? Ja onko kukaan saanut ilmiötä pois vaihtamalla pumpun?
Ko. vehkeessä ongelma on "jokakertainen", ei silloin tällöin.
Jessen kommentti oli hyvin osuva; varsinkin satunnaiset ongelmat selittynevät juuri tuolla.
Kokeilen vielä uutta 2,3:n pumppua.
Vielä: onko kukaan joutunut modifioimaan systeemiä esim. venttiilien kiristyksellä eli paineen nostolla, asentamalla kuristimia jne? Ja onko kukaan saanut ilmiötä pois vaihtamalla pumpun?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Sama ilmiö todettu täälläkin, ko. ilmiön seurauksena talvisierraan tulossa ihan tehostamaton nopea ohjaus.
Ongelma kyllä "vaimentui" kun laitoin toisen (kuitenkin käytetyn) pumpun, joten systeemissä voi olla kyllä oikein jotain vikaakin kun se noin tekee. Toisella hammastangolla ei ollut vaikutusta, tai sitten kumpainenkin oli yhtä huonoja.
Summa summarum: Kovasti näyttää ongelman juuret kallistuvan siihen pumpun tuottoon, josta seuraa tietysti paineen romahdus, kun tuottoa vaaditaan enemmän, kuin mitä on tarjolla. Kannattaa yrittää isommalla pumpulla tai pienentää tehostimen pumpun hihnapyörää, se tosin kuumentaa sitten öljyjä isoilla kierroksilla räppäillessä, mutta sierrassahan ei mitään tehostinöljyn jäähdytystä vakiona edes ole, cossussakin on vaan sellanen lenkki, mikä mukamas vähän jotain jäähdyttää.
Samaa ongelmaa esiintyy myös escorteissa, mukaanlukien rs2000...
Kaverilla on dohc-sierra, jossa ei tätä ongelmaa ilmene juuri lainkaan, pitää joskus tehdä vähän tutkimusta ja mittailla tehostajan pumpun lähdön paineita. On sitten jotain vertailtavaa
EDIT: Vanhempi topicci tästä asiasta on täällä: http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 2&t=130990
Saman ongelman kanssa painitaan edelleen eikä täyttä varmuutta näytä vieläkään olevan mistä johtuu
Ongelma kyllä "vaimentui" kun laitoin toisen (kuitenkin käytetyn) pumpun, joten systeemissä voi olla kyllä oikein jotain vikaakin kun se noin tekee. Toisella hammastangolla ei ollut vaikutusta, tai sitten kumpainenkin oli yhtä huonoja.
Summa summarum: Kovasti näyttää ongelman juuret kallistuvan siihen pumpun tuottoon, josta seuraa tietysti paineen romahdus, kun tuottoa vaaditaan enemmän, kuin mitä on tarjolla. Kannattaa yrittää isommalla pumpulla tai pienentää tehostimen pumpun hihnapyörää, se tosin kuumentaa sitten öljyjä isoilla kierroksilla räppäillessä, mutta sierrassahan ei mitään tehostinöljyn jäähdytystä vakiona edes ole, cossussakin on vaan sellanen lenkki, mikä mukamas vähän jotain jäähdyttää.
Samaa ongelmaa esiintyy myös escorteissa, mukaanlukien rs2000...
Kaverilla on dohc-sierra, jossa ei tätä ongelmaa ilmene juuri lainkaan, pitää joskus tehdä vähän tutkimusta ja mittailla tehostajan pumpun lähdön paineita. On sitten jotain vertailtavaa

EDIT: Vanhempi topicci tästä asiasta on täällä: http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 2&t=130990
Saman ongelman kanssa painitaan edelleen eikä täyttä varmuutta näytä vieläkään olevan mistä johtuu

Jäsen #606
-
- Viestit: 1696
- Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Tässä ei nyt tainnu olla kyse siitä perinteisestä mitä sierran ohjaus tekee joskus, eli yleensä pitkän pumpun rasittamisen jälkeen menee hetkellisesti niin jäykäksi ettei ainakaan mulla riitä voimat kääntää. Ilmeisesti kyse on siitä että ohjaus vastustaa hieman nopeita liikkeitä joka kerran. Sen verran vähän ettei normi perheautokäytössä ongelmaa edes huomaisi, mutta jos kovaa pitää ajaa niin homma haittaa selkeästi.
Tämä (ennemminkin) ominaisuus (kuin vika) on tainnut olla jokaisessa ajamassani tehostin-sierrassa, joten jos joku keksii ratkaisun, sen otamme ilolla vastaan! Siihen asti lelussani tehostin on penkin ja ratin välissä, jos tehostus ei riitä, pitänee kasata toi nurkassa lojuva punttipenkki...
Tämä (ennemminkin) ominaisuus (kuin vika) on tainnut olla jokaisessa ajamassani tehostin-sierrassa, joten jos joku keksii ratkaisun, sen otamme ilolla vastaan! Siihen asti lelussani tehostin on penkin ja ratin välissä, jos tehostus ei riitä, pitänee kasata toi nurkassa lojuva punttipenkki...
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Pikkusen asian vierestä,
vastaavista jutuista on ollu tarinaa jenkkilehdissä, sielläkin yriteltiin pumppuja vaihtamalla parantaa ohjauksen toimintaa, kunnes joku Moparilta eläköitynyt suunnittelija valotti asiaa niinpäin, että lähes kaikki ohjauksen toiminnan ominaisuudet tehdään sillä ventiilillä joka on ohjauksen (=ohjausakselin) päässä.
Eli kannattaisiko katsella minkälainen venttiilisysteemi tässä on kyseessä ?
terv nimim. "ikuna en ole tehostettua hammastankoa nähny"
vastaavista jutuista on ollu tarinaa jenkkilehdissä, sielläkin yriteltiin pumppuja vaihtamalla parantaa ohjauksen toimintaa, kunnes joku Moparilta eläköitynyt suunnittelija valotti asiaa niinpäin, että lähes kaikki ohjauksen toiminnan ominaisuudet tehdään sillä ventiilillä joka on ohjauksen (=ohjausakselin) päässä.
Eli kannattaisiko katsella minkälainen venttiilisysteemi tässä on kyseessä ?
terv nimim. "ikuna en ole tehostettua hammastankoa nähny"

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Tämä on ollut yksi selvityksen alla olleista asioista; eräs tuttuni käpälöi 80-luvulla ammatikseen tehostuksia invalidikäyttöön, ja sai ne toimimaan hyvinkin yksilöllisesti pelkästään painetta nostamalla ja virtauksia muuttamalla. Eli tuota ohjausventtiiliä muuttamatta. En vaan saa tätä äijää helpolla kiinni tältä pallonpuoliskolta... 
Tässä autossa vaivaa se että oli samoilla romuilla aiemmin parempi.

Tässä autossa vaivaa se että oli samoilla romuilla aiemmin parempi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Painetta nostamalla saa lähinnä keveyttä normipyörittelyyn lisää, tähän ongelmaan siitä tuskin on lopullista ratkaisua. Kovempituottoisella pumpulla esim. jostain jenkistä saa kyllä lisää työntövoimaa myös hätäisiin käännöksiin, mutta enemmän noissa autoissa ohjaus tuntuu potkivan takaisinpäin ihan kuin paluukierto ahdistaisi jostain kohtaa. Todennäköisesti juurikin siitä venttiilistä, pumpun säiliöön asti tuskin pääsee painetta.
Suositellaanko muuten niihin ATF type F:ää? Yksi mahdollinen ratkaisu voisi olla jokin lirumman mallinen hydrauliöljy, en tiedä millaista tuo tehostimiin tarkoitettu power steering fluid on viskositeetiltaan, mahtaako joku olla kokeillut..? Mullakin on sitä tiivisteiden pitävyyden vuoksi tuossa Mercuryssä, mutta tuo muinainen simpukkamalli nyt ei ole oikein vertailukelpoinen missään suhteessa...
Suositellaanko muuten niihin ATF type F:ää? Yksi mahdollinen ratkaisu voisi olla jokin lirumman mallinen hydrauliöljy, en tiedä millaista tuo tehostimiin tarkoitettu power steering fluid on viskositeetiltaan, mahtaako joku olla kokeillut..? Mullakin on sitä tiivisteiden pitävyyden vuoksi tuossa Mercuryssä, mutta tuo muinainen simpukkamalli nyt ei ole oikein vertailukelpoinen missään suhteessa...
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Oisko ne venttiilit antautunu? Kai niilläkin on jo tunteja takana.jjs kirjoitti: Tässä autossa vaivaa se että oli samoilla romuilla aiemmin parempi.
Oma kokemus kans tukis teoriaa ettei pumpulla ole suurta merkitystä kuhan nestettä liikuttaa, venttiilikoneisto ratkaisee. Ja vaikka paska neste voi toki pilata pumpunkin niin kai ne venat ekana menee tukkoon...Samalla tangolla ja eri pumpulla(dohc-sierrasta ohc-sierraan) ainakin sain vastaavan ajotuntuman kuin muistelen olleen ennenkin vaikka pumpuilla lienee melkolailla eroa.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
"Venttilikoneisto" on näissä rakenteeltaan sellainen ettei se ihan ensimmäiseksi kulu.
Eräs rallicrossispecialisti oli saanut ko. ilmiön pois vaihtamalla pumpun, ja oli varoiksi nostanut pumpun kierrosnopeutta.
Laitan uuden pumpun, ja katsotaan kuinka käy.
Eräs rallicrossispecialisti oli saanut ko. ilmiön pois vaihtamalla pumpun, ja oli varoiksi nostanut pumpun kierrosnopeutta.
Laitan uuden pumpun, ja katsotaan kuinka käy.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Ebayssä ihmettelin Cossun A-ryhmän törkeen hintasta tehostajan pumppua, sellasen ku sais levitettyä pöydälle ja tutkittua, mitä on syöny, niin sieltäkin vois löytyy vinkkejä ongelmaan... 

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Tää on taas oikeen piilomainos-topicki joka uppous minuun. Tilasin Mustangiin uuden pumpun ja hihnapyörän Fordilta, ihan kokeeksi että muuttuuko tohon 240tkm ajettuun pumppuun nähden ohjaustuntuma. Hammastankokin on uusi viime talvelta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Laitappa jotain kuvaa millanen se irrallaan oleva uus on ja oliko arvokaskin?MouTine kirjoitti:Tää on taas oikeen piilomainos-topicki joka uppous minuun. Tilasin Mustangiin uuden pumpun ja hihnapyörän Fordilta, ihan kokeeksi että muuttuuko tohon 240tkm ajettuun pumppuun nähden ohjaustuntuma. Hammastankokin on uusi viime talvelta.
Musse on kumminki aika painava Sierraan verrattuna, niin tollanenkin vois käydä Sierraan "tehopumpuksikin", jos ko. mallin sais kohtuudella sovitettua?

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Laitan kuvajaista kun uusi pumpendaali joskus tulee. Ei ollu kallis, reilu pari sataa. Eikä toi nyt niin painava auto ole, kevyempi kuin Cossu Scorppi.tumppe kirjoitti:Laitappa jotain kuvaa millanen se irrallaan oleva uus on ja oliko arvokaskin?MouTine kirjoitti:Tää on taas oikeen piilomainos-topicki joka uppous minuun. Tilasin Mustangiin uuden pumpun ja hihnapyörän Fordilta, ihan kokeeksi että muuttuuko tohon 240tkm ajettuun pumppuun nähden ohjaustuntuma. Hammastankokin on uusi viime talvelta.
Musse on kumminki aika painava Sierraan verrattuna, niin tollanenkin vois käydä Sierraan "tehopumpuksikin", jos ko. mallin sais kohtuudella sovitettua?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Muistakaa ne jäähdyttimet paluuseen sitten 

Jäsen #606
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Mulla kiertää sellanen lenkki siinä keulalla. Pitäskö parantaa?olafu kirjoitti:Muistakaa ne jäähdyttimet paluuseen sitten
EDIT... Vai tarkotitsä Olli että älkää laittako paine-puolelle? Juu ilman muuta paine-puolelle ja varsinkin sellanen muovipäätyinen roska.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Tarkoitin ihan vaan että sellanen jäähdytin on hyvä olla olemassa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Tää on tuttua takapotkuissa, mutkapätkää muutama mutka sikaliidossa ja ohjaus alkaa hängertää vastaan. Nelikossa pysyy hyvin mukana. Joskus miettiny tuota ongelmaa ja yksi vaihtoehto olis modata 2wd etupalkki nelikon hammastangolle ja kokeilla.. Pumppuhan näissä on sama, vakiopaineesta en tiedä.
#350
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Mutta eikös tässä tule se ongelma ettei pyörät käänny enää niin paljoo ?cosworthman kirjoitti:Tää on tuttua takapotkuissa, mutkapätkää muutama mutka sikaliidossa ja ohjaus alkaa hängertää vastaan. Nelikossa pysyy hyvin mukana. Joskus miettiny tuota ongelmaa ja yksi vaihtoehto olis modata 2wd etupalkki nelikon hammastangolle ja kokeilla.. Pumppuhan näissä on sama, vakiopaineesta en tiedä.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Hyvä pointti, pitääpä tarkistaa eri hammastankojen liikerata, vai onks sulla tiedossa?henu kirjoitti:Mutta eikös tässä tule se ongelma ettei pyörät käänny enää niin paljoo ?cosworthman kirjoitti:Tää on tuttua takapotkuissa, mutkapätkää muutama mutka sikaliidossa ja ohjaus alkaa hängertää vastaan. Nelikossa pysyy hyvin mukana. Joskus miettiny tuota ongelmaa ja yksi vaihtoehto olis modata 2wd etupalkki nelikon hammastangolle ja kokeilla.. Pumppuhan näissä on sama, vakiopaineesta en tiedä.
#350
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Kas siinä kuva: http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... 1259851918 Näyttää tulevan neljällä pultilla lohkon kylkeen. Ei silti hajuakaan mimmonen sielä autossa on paikallaan ja kuinka paljon pitää purkaa. Ostakaa toi vanha multa pois ja sovellelkaa.tumppe kirjoitti:Laitappa jotain kuvaa millanen se irrallaan oleva uus on ja oliko arvokaskin?MouTine kirjoitti:Tää on taas oikeen piilomainos-topicki joka uppous minuun. Tilasin Mustangiin uuden pumpun ja hihnapyörän Fordilta, ihan kokeeksi että muuttuuko tohon 240tkm ajettuun pumppuun nähden ohjaustuntuma. Hammastankokin on uusi viime talvelta.
Musse on kumminki aika painava Sierraan verrattuna, niin tollanenkin vois käydä Sierraan "tehopumpuksikin", jos ko. mallin sais kohtuudella sovitettua?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Mitäs vanhasta pitäs köyhtyy?MouTine kirjoitti:Kas siinä kuva: http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... 1259851918 Näyttää tulevan neljällä pultilla lohkon kylkeen. Ei silti hajuakaan mimmonen sielä autossa on paikallaan ja kuinka paljon pitää purkaa. Ostakaa toi vanha multa pois ja sovellelkaa.tumppe kirjoitti:Laitappa jotain kuvaa millanen se irrallaan oleva uus on ja oliko arvokaskin?MouTine kirjoitti:Tää on taas oikeen piilomainos-topicki joka uppous minuun. Tilasin Mustangiin uuden pumpun ja hihnapyörän Fordilta, ihan kokeeksi että muuttuuko tohon 240tkm ajettuun pumppuun nähden ohjaustuntuma. Hammastankokin on uusi viime talvelta.
Musse on kumminki aika painava Sierraan verrattuna, niin tollanenkin vois käydä Sierraan "tehopumpuksikin", jos ko. mallin sais kohtuudella sovitettua?
Jos on ihan ehjä ja hihnapyöräkin tulee mukaan, niin voisin ehkä ostaakkin?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
aikoinaan apella tsiikailin takapotku cossun A-tehostinta muistaakseni oli aika hintava suuri ja painava.
jotta kerkee nopeen ohjauksen hoitaa.
ottivat autosta pois vuonna paavo varmaan myyty tuote.
yleensä ajettavuus paras orkkis offsetillä ja rengaskoolla.
mutku ne ei näytä hyvältä.
jotta kerkee nopeen ohjauksen hoitaa.
ottivat autosta pois vuonna paavo varmaan myyty tuote.
yleensä ajettavuus paras orkkis offsetillä ja rengaskoolla.
mutku ne ei näytä hyvältä.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Mikä on hidas?
Itsellä oli ristinivel kuiva,aiheutti hidastumista. nyt kunnossa,sais olla nopeampikin. Naapurin opel harrastaja ei huomannut mitään outoa, päin vastoin, tykkäs edes Ford,in ohjauksesta.
Itsellä oli ristinivel kuiva,aiheutti hidastumista. nyt kunnossa,sais olla nopeampikin. Naapurin opel harrastaja ei huomannut mitään outoa, päin vastoin, tykkäs edes Ford,in ohjauksesta.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Tänään taas nostatettu sykettä tämän jjs:än toteaman "ohjauslaitteisto "vastustaa" nopeaa pyörien oikaisuliikettä" toiminnon johdosta.
Ei oo kiva tunne ei ja kyseessä scorpio, eli sama homma näissäkin.
Tosiaan helppo ja mukava vetää pitkää pehmeetä luistoo liukkaalla mut sit ku tarvii nopeita liikeitä ni meinaa tulla hätä
Ei oo kiva tunne ei ja kyseessä scorpio, eli sama homma näissäkin.
Tosiaan helppo ja mukava vetää pitkää pehmeetä luistoo liukkaalla mut sit ku tarvii nopeita liikeitä ni meinaa tulla hätä

-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Tuli mieleen et GTI lehti rakenti sen mazda RX7 drifterin ja siinä on cossun hammastanko (ei tietoo kumpi 2wd vai 4wd)
Luulis että toimii hyvin koska sillä muutama kisa on jo ajettu.
Olikos täällä joku joka oli tuota ollu rakentamassa ? tai saisko joku selville et mitä siinä on tehty sille tangolle ku oletettavasti se ohjaus ei hankaa vastaan siinä ku on kerta radalla pysyny
Luulis että toimii hyvin koska sillä muutama kisa on jo ajettu.
Olikos täällä joku joka oli tuota ollu rakentamassa ? tai saisko joku selville et mitä siinä on tehty sille tangolle ku oletettavasti se ohjaus ei hankaa vastaan siinä ku on kerta radalla pysyny

-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
criddehän sen on vissiin kokonaan tai lähes kokonaan tehny, en tiedä pyöriikö täällä enään...
Jäsen #606
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Noh, katsotaan kuinka käy: nyt hyllyssä tehdasuusi ZF:n pumppu joka pitäisi teipata kiinni viikon sisällä. Raporttia tulee sitten. Päästään ehkä kärryille jarraako pumppu vai venttiilikoneisto.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Divari-1 autoihin ovat vaihtaneet sisuskaluja.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Kaveri alkoi kans tutkimaan tuota ohjauksen "vastustamista", hammastangon öljylähdöt on helvetin pienellä reijällä, joten porasi ihan kokeeksi vain suuremmaksi. Itseasiassa näytti kuin siinä olisi ollut kuristus. Vielä ei ole tanko paikallaan ettei pysty sanomaan auttaako, mutta sittenpähän tuon näkee.
Se vastustushan on juurikin sellaista, kuin ei öljy kerkeäisi "paeta" tarpeeksi nopeaa..
Se vastustushan on juurikin sellaista, kuin ei öljy kerkeäisi "paeta" tarpeeksi nopeaa..
"Mieluiten ihan sama."
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Jospa oiskin noin helposti munklattavissa, niin ilmotteleppa ihmeessä kun kyseinen hammastanko on koeponnistettu?Artery kirjoitti:Kaveri alkoi kans tutkimaan tuota ohjauksen "vastustamista", hammastangon öljylähdöt on helvetin pienellä reijällä, joten porasi ihan kokeeksi vain suuremmaksi. Itseasiassa näytti kuin siinä olisi ollut kuristus. Vielä ei ole tanko paikallaan ettei pysty sanomaan auttaako, mutta sittenpähän tuon näkee.
Se vastustushan on juurikin sellaista, kuin ei öljy kerkeäisi "paeta" tarpeeksi nopeaa..
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Tottakai ilmoitan, enkait mä nyt mitään pimittämään ala.tumppe kirjoitti: Jospa oiskin noin helposti munklattavissa, niin ilmotteleppa ihmeessä kun kyseinen hammastanko on koeponnistettu?

"Mieluiten ihan sama."
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Artery kirjoitti:Tottakai ilmoitan, enkait mä nyt mitään pimittämään ala.tumppe kirjoitti: Jospa oiskin noin helposti munklattavissa, niin ilmotteleppa ihmeessä kun kyseinen hammastanko on koeponnistettu?


MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ti Lokakuu 7. 15:24:58 2003
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Joko on selvinny tämä homma?Artery kirjoitti:Kaveri alkoi kans tutkimaan tuota ohjauksen "vastustamista", hammastangon öljylähdöt on helvetin pienellä reijällä, joten porasi ihan kokeeksi vain suuremmaksi. Itseasiassa näytti kuin siinä olisi ollut kuristus. Vielä ei ole tanko paikallaan ettei pysty sanomaan auttaako, mutta sittenpähän tuon näkee.
Se vastustushan on juurikin sellaista, kuin ei öljy kerkeäisi "paeta" tarpeeksi nopeaa..
Entä oliko pumpun vaihdolla minkälainen vaikutus siihen palautus ongelmaan?jjs kirjoitti:Noh, katsotaan kuinka käy: nyt hyllyssä tehdasuusi ZF:n pumppu joka pitäisi teipata kiinni viikon sisällä. Raporttia tulee sitten. Päästään ehkä kärryille jarraako pumppu vai venttiilikoneisto.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Kuten aiemmin tuolla ylempänä sanoinkin, niin Ittellä korjaantu yks sierra pumpun vaihdolla. Jotenkin se viittais myös siihen venttiilikoneistoon, kun se vastustaminen alkaa aina sillon, kun ohjaus muuten palauttaisi itsestään. Saa kääntää kaks kertaa kovempaa palautussuuntaan, jos vertaa vaikkapa tehostamattoman nopean ohjauksen kääntämistä mutkan suuntaan. Paikallaan kääntyy tehostettukin melkein kuinka nopeesti vaan molempiin suuntiin. Kiinnostaa kyllä, jos ongelmasta pääsee jotenkin eroon.
Jäsen #606
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Vastaus taitaa olla tuolla rallia cossulla -jutussa, tänne jäänyt laittamatta:hamaja kirjoitti:Joko on selvinny tämä homma?Artery kirjoitti:Kaveri alkoi kans tutkimaan tuota ohjauksen "vastustamista", hammastangon öljylähdöt on helvetin pienellä reijällä, joten porasi ihan kokeeksi vain suuremmaksi. Itseasiassa näytti kuin siinä olisi ollut kuristus. Vielä ei ole tanko paikallaan ettei pysty sanomaan auttaako, mutta sittenpähän tuon näkee.
Se vastustushan on juurikin sellaista, kuin ei öljy kerkeäisi "paeta" tarpeeksi nopeaa..
Entä oliko pumpun vaihdolla minkälainen vaikutus siihen palautus ongelmaan?jjs kirjoitti:Noh, katsotaan kuinka käy: nyt hyllyssä tehdasuusi ZF:n pumppu joka pitäisi teipata kiinni viikon sisällä. Raporttia tulee sitten. Päästään ehkä kärryille jarraako pumppu vai venttiilikoneisto.
Ohjauksen palautus parani huomattavasti uudella ZF:n vakiopumpulla (2,3 DOHC). Luulen että tuon kanssa voi elää.
Sopii suoraan kiinnikkeisiin, vain öljynsyöttöletkun sisäänmenoholkin kääntö on "poskellaan", mutta siitä selviää letkumuutoksella.
Samalla vaihtui tietysti liki kaikki öljyt, saattaa vaikuttaa tässä tapauksessakin jotain (olivat melko tuoreet)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Kaverin on tehny talvisin Scorpio tota yli 15v. mitä auto on ollu niillä, sen isäukko vaihdatti kaikki ohjauksen osat (pumppu,tanko,letkut/putket ja öljyt moneen kertaan) uusiin sillon kun se osti sen auton ja se on edelleen semmonen.
-Perus 2.0 dohc
-hidas ohjaus
-Vanteina orkkis peltiset 14'' 185/70/14 kumeilla,tai RS 15'' 205/60/15
Nyt sillä on jo ajettukki yli 600tkm.
-Perus 2.0 dohc
-hidas ohjaus
-Vanteina orkkis peltiset 14'' 185/70/14 kumeilla,tai RS 15'' 205/60/15
Nyt sillä on jo ajettukki yli 600tkm.

Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ti Lokakuu 7. 15:24:58 2003
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Tehostettu hammastanko-ohjaus - viritysvinkkejä?
Ok. Niinhän tuolla oli mainittu että parempi on...menny jotenkin tuo vaan ohi sitä silloin lukiessajjs kirjoitti:Vastaus taitaa olla tuolla rallia cossulla -jutussa, tänne jäänyt laittamatta:hamaja kirjoitti:Joko on selvinny tämä homma?Artery kirjoitti:Kaveri alkoi kans tutkimaan tuota ohjauksen "vastustamista", hammastangon öljylähdöt on helvetin pienellä reijällä, joten porasi ihan kokeeksi vain suuremmaksi. Itseasiassa näytti kuin siinä olisi ollut kuristus. Vielä ei ole tanko paikallaan ettei pysty sanomaan auttaako, mutta sittenpähän tuon näkee.
Se vastustushan on juurikin sellaista, kuin ei öljy kerkeäisi "paeta" tarpeeksi nopeaa..
Entä oliko pumpun vaihdolla minkälainen vaikutus siihen palautus ongelmaan?jjs kirjoitti:Noh, katsotaan kuinka käy: nyt hyllyssä tehdasuusi ZF:n pumppu joka pitäisi teipata kiinni viikon sisällä. Raporttia tulee sitten. Päästään ehkä kärryille jarraako pumppu vai venttiilikoneisto.
Ohjauksen palautus parani huomattavasti uudella ZF:n vakiopumpulla (2,3 DOHC). Luulen että tuon kanssa voi elää.
Sopii suoraan kiinnikkeisiin, vain öljynsyöttöletkun sisäänmenoholkin kääntö on "poskellaan", mutta siitä selviää letkumuutoksella.
Samalla vaihtui tietysti liki kaikki öljyt, saattaa vaikuttaa tässä tapauksessakin jotain (olivat melko tuoreet)

Olafu: katoin että siinä aiemmassa tekstissä luki että ongelma "varmistui", vaikka siinä luki oikeasti "vaimentui" pumpun vaihtamalla
