OHC lohkon poraus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: Pe Tammikuu 9. 8:09:34 2009
- Viesti:
OHC lohkon poraus
niin onko jollain tietoa kuinka isoksi pystyy poraamaan fordin ohc lohkot. niin että kestää ajaa.
165
185
205 kestää 94mm männälle sen tiedän. mutta muihin tiedot
ja 20
vapari käyttöön..
165
185
205 kestää 94mm männälle sen tiedän. mutta muihin tiedot
ja 20
vapari käyttöön..
Viimeksi muokannut ^^daze^^, Ti Marraskuu 10. 21:08:17 2009. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: lohkon poraus...
Tehokas vai kevyt perusviritys ?henu kirjoitti:Ahdettu vai vapari ?
henk. koht. en 94:seksi 205:sta poraisi kunnassakaan tapauksessa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: lohkon poraus...
Eiks se betonilla kestänyt porata sen 94mm?
Joku ralliäijä mun mielestä joskus jutteli noista pinto moottoreista, saatan muistaa toki väärinkin.
Joku ralliäijä mun mielestä joskus jutteli noista pinto moottoreista, saatan muistaa toki väärinkin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 2. 18:55:48 2009
Re: lohkon poraus...
205 voi tuurilla kestää 94 porauksen, mutta en suosittele. 20 & 205 kestää molemmat 92 porauksen, toki 205 lohkoo tulee ite käytettyä mieluummin. Eikä se 92 ---> 94 kovin autuaaks tee kuitenkaan, riski on isompi kuin hyöty.
200 lohkon voi kairata 94, mutta se vatii €€€.
200 lohkon voi kairata 94, mutta se vatii €€€.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: lohkon poraus...
Tehty 205/94 mm, muutama. Vapareita.vauhtipete kirjoitti:Eiks se betonilla kestänyt porata sen 94mm?
Joku ralliäijä mun mielestä joskus jutteli noista pinto moottoreista, saatan muistaa toki väärinkin.
30-40 ast. puolibetonointi (en tiedä onko -oikeasti- apua; tod. näk. on), ei lämpöongelmia. Eikä lohko-ongelmia.
Kts. classic-> rallia välikopalla -ketju, siellä jotain.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: Pe Tammikuu 9. 8:09:34 2009
- Viesti:
Re: lohkon poraus...
205 on aikanakin kestänyt ajaa ralli 94mm mahlella. ja osa taas ei ole. pitää jotenkin porata vinoon. jalasjärvellä osaavat tehdä niitä. ei tarvitse betonoida. mutta 185 lohko kiinostais nyt eniten tietää.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: lohkon poraus...
Miten toi mainitsemasi 30-40 ast. puolibetonointi toteutetaan? Tohon en löytänyt vastausta tuolta "ralli" topickista.jjs kirjoitti:Tehty 205/94 mm, muutama. Vapareita.
30-40 ast. puolibetonointi (en tiedä onko -oikeasti- apua; tod. näk. on), ei lämpöongelmia. Eikä lohko-ongelmia.
Kts. classic-> rallia välikopalla -ketju, siellä jotain.
Ton "sivuun" poraamisen kuulin itsekkin joskus vajaa kymmenen vuotta sitten ja se meni muistaakseni jotenkin niin, että lohko porataan "enemmän" imupuolelle, jolloin pakopuolelle jäis vähän enemmän putkeen vahvuutta.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: lohkon poraus...
Omaa ideointia vesimäärän maksimoimiseksi.
Lohko kallelleen tuon 30-40 astetta. Ensin stryroksista/uretaanilevystä sapluuna vesipumpulle + veden pääsylle betonin päälle, mahd. jouheasti. Tuohon kannattaa hetki uhrata; mukavampaa muotoilla kahvitellessa uretaaninpalaa kuin sitten jälkikäteen piikata betonia.
Jätin nuo pakopuolelta noin tuuman auki kansitason, imupuolella syvyyttä jäi 50-60 mm
Lohko kallelleen tuon 30-40 astetta. Ensin stryroksista/uretaanilevystä sapluuna vesipumpulle + veden pääsylle betonin päälle, mahd. jouheasti. Tuohon kannattaa hetki uhrata; mukavampaa muotoilla kahvitellessa uretaaninpalaa kuin sitten jälkikäteen piikata betonia.
Jätin nuo pakopuolelta noin tuuman auki kansitason, imupuolella syvyyttä jäi 50-60 mm
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: lohkon poraus...
OK, vähän tämän tyylistä ratkaisua ajattelinkin. Toteutuksesta vielä kysymys, että onko toi sitten valettu kahdessa osassa eli ensin pakopuoli ja sitten imupuoli, jonne laitettu vaan vähemmän tavaraa?jjs kirjoitti:Omaa ideointia vesimäärän maksimoimiseksi.
Lohko kallelleen tuon 30-40 astetta. Ensin stryroksista/uretaanilevystä sapluuna vesipumpulle + veden pääsylle betonin päälle, mahd. jouheasti. Tuohon kannattaa hetki uhrata; mukavampaa muotoilla kahvitellessa uretaaninpalaa kuin sitten jälkikäteen piikata betonia.
Jätin nuo pakopuolelta noin tuuman auki kansitason, imupuolella syvyyttä jäi 50-60 mm
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: lohkon poraus...
Ei. Kuten mainittu, valettu lohko kyljellään tuon noin 30-40 astetta. 30 lienee lähempänä totuutta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe