OHC lohkon poraus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

^^daze^^
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Tammikuu 9. 8:09:34 2009
Viesti:

OHC lohkon poraus

Viesti Kirjoittaja ^^daze^^ » Ma Marraskuu 9. 20:42:29 2009

niin onko jollain tietoa kuinka isoksi pystyy poraamaan fordin ohc lohkot. niin että kestää ajaa.
165
185
205 kestää 94mm männälle sen tiedän. mutta muihin tiedot
ja 20

vapari käyttöön..
Viimeksi muokannut ^^daze^^, Ti Marraskuu 10. 21:08:17 2009. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: lohkon poraus...

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Marraskuu 9. 21:34:52 2009

Ahdettu vai vapari ?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: lohkon poraus...

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Marraskuu 9. 21:58:55 2009

henu kirjoitti:Ahdettu vai vapari ?
Tehokas vai kevyt perusviritys ?
henk. koht. en 94:seksi 205:sta poraisi kunnassakaan tapauksessa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: lohkon poraus...

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Marraskuu 9. 23:49:13 2009

Eiks se betonilla kestänyt porata sen 94mm?
Joku ralliäijä mun mielestä joskus jutteli noista pinto moottoreista, saatan muistaa toki väärinkin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Kollo
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Maaliskuu 2. 18:55:48 2009

Re: lohkon poraus...

Viesti Kirjoittaja Kollo » Ti Marraskuu 10. 0:00:23 2009

205 voi tuurilla kestää 94 porauksen, mutta en suosittele. 20 & 205 kestää molemmat 92 porauksen, toki 205 lohkoo tulee ite käytettyä mieluummin. Eikä se 92 ---> 94 kovin autuaaks tee kuitenkaan, riski on isompi kuin hyöty.
200 lohkon voi kairata 94, mutta se vatii €€€.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: lohkon poraus...

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Marraskuu 10. 11:26:13 2009

vauhtipete kirjoitti:Eiks se betonilla kestänyt porata sen 94mm?
Joku ralliäijä mun mielestä joskus jutteli noista pinto moottoreista, saatan muistaa toki väärinkin.
Tehty 205/94 mm, muutama. Vapareita.
30-40 ast. puolibetonointi (en tiedä onko -oikeasti- apua; tod. näk. on), ei lämpöongelmia. Eikä lohko-ongelmia.
Kts. classic-> rallia välikopalla -ketju, siellä jotain.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

^^daze^^
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Tammikuu 9. 8:09:34 2009
Viesti:

Re: lohkon poraus...

Viesti Kirjoittaja ^^daze^^ » Ti Marraskuu 10. 21:11:24 2009

205 on aikanakin kestänyt ajaa ralli 94mm mahlella. ja osa taas ei ole. pitää jotenkin porata vinoon. jalasjärvellä osaavat tehdä niitä. ei tarvitse betonoida. mutta 185 lohko kiinostais nyt eniten tietää.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: lohkon poraus...

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Marraskuu 10. 21:50:03 2009

jjs kirjoitti:Tehty 205/94 mm, muutama. Vapareita.
30-40 ast. puolibetonointi (en tiedä onko -oikeasti- apua; tod. näk. on), ei lämpöongelmia. Eikä lohko-ongelmia.
Kts. classic-> rallia välikopalla -ketju, siellä jotain.
Miten toi mainitsemasi 30-40 ast. puolibetonointi toteutetaan? Tohon en löytänyt vastausta tuolta "ralli" topickista.

Ton "sivuun" poraamisen kuulin itsekkin joskus vajaa kymmenen vuotta sitten ja se meni muistaakseni jotenkin niin, että lohko porataan "enemmän" imupuolelle, jolloin pakopuolelle jäis vähän enemmän putkeen vahvuutta.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: lohkon poraus...

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Marraskuu 10. 23:12:27 2009

Omaa ideointia vesimäärän maksimoimiseksi.
Lohko kallelleen tuon 30-40 astetta. Ensin stryroksista/uretaanilevystä sapluuna vesipumpulle + veden pääsylle betonin päälle, mahd. jouheasti. Tuohon kannattaa hetki uhrata; mukavampaa muotoilla kahvitellessa uretaaninpalaa kuin sitten jälkikäteen piikata betonia.
Jätin nuo pakopuolelta noin tuuman auki kansitason, imupuolella syvyyttä jäi 50-60 mm
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: lohkon poraus...

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Marraskuu 11. 2:15:01 2009

jjs kirjoitti:Omaa ideointia vesimäärän maksimoimiseksi.
Lohko kallelleen tuon 30-40 astetta. Ensin stryroksista/uretaanilevystä sapluuna vesipumpulle + veden pääsylle betonin päälle, mahd. jouheasti. Tuohon kannattaa hetki uhrata; mukavampaa muotoilla kahvitellessa uretaaninpalaa kuin sitten jälkikäteen piikata betonia.
Jätin nuo pakopuolelta noin tuuman auki kansitason, imupuolella syvyyttä jäi 50-60 mm
OK, vähän tämän tyylistä ratkaisua ajattelinkin. Toteutuksesta vielä kysymys, että onko toi sitten valettu kahdessa osassa eli ensin pakopuoli ja sitten imupuoli, jonne laitettu vaan vähemmän tavaraa?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: lohkon poraus...

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Marraskuu 11. 8:34:40 2009

Ei. Kuten mainittu, valettu lohko kyljellään tuon noin 30-40 astetta. 30 lienee lähempänä totuutta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin