Dohc kansi

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja infinity » Ke Marraskuu 11. 18:17:25 2009

Cometic kannentiiviste+ARP pultit,saako noilla kestävän ratkasun normi massatiivisteen ja venyvien pulttien sijaan? Ja kyseessähän on 8v ruisku Dohc. Taas olen kuullut niin monenlaista tarinaa kyseisestä kokoonpanosta että kysäsen nytten vielä täältä,jos löytyis omakohtaisia kokemuksia tai muuten vaan varmaa tietoo.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Marraskuu 11. 19:22:00 2009

Mikäs vika siinnä fordin omassa metallitiivisteessä on ?
Ko tiiviste oli käytässä jo tehtaan viimeisissä autoissa. Saa myös tarvikkeena.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Marraskuu 11. 19:48:13 2009

Onko tuo Cometikki nyt yhtäkuin se "kolmikerros-metallitiiviste"? Saa myös Motonetistä moisia, hintaa kolmekymppiä. Kiristetäänkö muuten nuo Arpin pultit jotenkin erilailla?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja olafu » To Marraskuu 12. 0:35:45 2009

Aika paljon se massapahvikin kestää kun pinnat on vaan oikeesti suorat. Peltitiivisteen kanssa pinnat pitää olla ehdottoman suorat, tai muuten lopputulos ei ole edes massapahvin väärti. Itte en kyllä vaihtas noita pultteja mihinkään.
Jäsen #606

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Marraskuu 12. 0:43:24 2009

Reinzin a-ryhmän massapahvi kesti ohc koneessa 2 bar ahtoja ilman liekkirenkaita, mäntä ei :lol: (pääs vissiin laihalle)
Peltinen cometic löi liekkiä kannen välistä...
Henk. koht. pysyn massatiivisteissä, jos ei pidä niin sit liekkirenkaat sen kanssa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Marraskuu 12. 0:47:21 2009

olafu kirjoitti:Aika paljon se massapahvikin kestää kun pinnat on vaan oikeesti suorat. Peltitiivisteen kanssa pinnat pitää olla ehdottoman suorat, tai muuten lopputulos ei ole edes massapahvin väärti. Itte en kyllä vaihtas noita pultteja mihinkään.
Joo se pulttien vaihto on vähän kyseenalaista tuossa koneessa. Meinasin vaan että jos ne kovat arpit kiristää orkkisohjeilla asteisiin, veikkaan että metsään mennään... :roll:

Massatiiviste on mullaki tuossa Taunuksen koneessa, kun se tuli tiivistesarjan mukana. Hyvin on kovaa käyttöä kestänyt :wink:
Sen enempää muuten tietysti tietämättä kysyjän kokoonpanoa... Mitään hirmu hipohipo viritystä tuskin on tulossa kun koneessa on kerta vain 8 venttiiliä?

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja infinity » To Marraskuu 12. 20:54:29 2009

Jees,laitankin normi 3 kerros metalli tiivisteen ja vakio pultit+kupari liiman sinne. Vein tänään kannen työstöön,avatessa selkeni että vettä oli päässyt palotilaan ja 1 pytty käynyt liian laihalla,venat ja tulppa aivan vaalea....mitenhän mahollista että 1 pytyistä vaan? :O

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Marraskuu 12. 21:07:40 2009

infinity kirjoitti:1 pytty käynyt liian laihalla,venat ja tulppa aivan vaalea....mitenhän mahollista että 1 pytyistä vaan? :O
No ensimmäisenä tulisi mieleen suutin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja olafu » To Marraskuu 12. 21:42:53 2009

Melko varmaan se tiiviste on vuotanut vettä sinne sylinteriin ja se on vaan tiskannu sen palotilan puhtaaks.

Mutta jos tosiaan laihalla olon takia on puhtaat, niin kakkaa suuttimessa, ihan mahdollinen vika, jos vuotoa ei ole ollut. Tai sitten jos on joku turbojuttu, niin mahdolliset lisäsuuttimet sijoitettu väärin. Jossain oli jonkun DOHC turboprojekti kun oli suuttimet läntätty vaan imusarjaan riviin, joka on virhe.

Itte en ole laittanut peltitiivisteen kanssa tota kupariliimaa ja toistaseks on pitäny kaikki ihan hyvin. Tosin kolme pahvia vaan laitettu, mutta kuitenkin. Taunus hikoili jotain ulos, mutta ei suoranaisesti vuotanu.
Jäsen #606

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja infinity » La Marraskuu 14. 14:35:57 2009

Onkos siihen jotain konstia kattoo että suuttimet pelaa niinkuin pitää? Tai ylipäätään kotikonstein niitä puhistaa? Sitten aikaisemmin oli sitä pätkimis ongelmaa tietyillä kierroksilla,ja syytä ei saatu selville...niin onko se mahollista että johtuis tuosta kun palotilaan heitteli vettä :lol:

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Marraskuu 14. 16:52:24 2009

infinity kirjoitti:Onkos siihen jotain konstia kattoo että suuttimet pelaa niinkuin pitää? Tai ylipäätään kotikonstein niitä puhistaa? Sitten aikaisemmin oli sitä pätkimis ongelmaa tietyillä kierroksilla,ja syytä ei saatu selville...niin onko se mahollista että johtuis tuosta kun palotilaan heitteli vettä :lol:
Tulppien väristä saattaa jotain vihjettä saada.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Marraskuu 15. 0:45:32 2009

vauhtipete kirjoitti:
infinity kirjoitti:Onkos siihen jotain konstia kattoo että suuttimet pelaa niinkuin pitää? Tai ylipäätään kotikonstein niitä puhistaa? Sitten aikaisemmin oli sitä pätkimis ongelmaa tietyillä kierroksilla,ja syytä ei saatu selville...niin onko se mahollista että johtuis tuosta kun palotilaan heitteli vettä :lol:
Tulppien väristä saattaa jotain vihjettä saada.
Niittenkin väri muuttuu kun jäähdytinnestettä joutuu palotilaan.

"Helppo" konsti:
Ota bensatukki irti ja virittele sähkö joka suuttimeen, suuttimen päät mittalaiseihin ja bensanpaineet päälle, niin näkyy suutinten maksimituotto. Pitää olla varovainen ettei sähköjohdot pääse lyömään valkeeta, tai suuttimet lähde tukista irti. Syttyy helposti palamaan. Älä tee näin, jos suuttimet on matalaohmiset, voi käämit kärähtää. DOHC suuttimet on korkeaohmiset, joten kestävät tämän testin.
Jäsen #606

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja infinity » Su Marraskuu 22. 1:38:02 2009

Jees,eli kansiremppa tehty ja jakopään hilut uusittu...mutta tadaa,laitoin käyntiin niin sehän jotain kilkattaa,kuulostais kun johkin muoviin ottas joku kiinni....jos jako pielessä tuossa moottorissa niin mites se käyttäytyy? Meenas käydä vähän epätasaisesti ja sitten sammu,mutta tarttas kyl uudestaa het tulille.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Marraskuu 22. 1:57:54 2009

DOHC:sta ei ole omaa kokemusta mut pari yleistä syytä tohon taitaa olla että jako hampaan pielessä ja venttiilit hipoo mäntiä tai ketjunkiristin ei pelaa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja infinity » Su Marraskuu 22. 2:54:29 2009

Pah,olevinaan sen kasasin sillain miten olin sen merkinny...pitääpäs tarkastaa huomenna.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Marraskuu 22. 10:45:12 2009

Nokkapyörien merkit sivuille juuri silminnähtävästi "alaviistoon" ja alarattaassa oleva merkki alaspäin (YKK).
Ketjun ja rattaitten pitää mennä helposti paikalleen, ei mitään väkisin vänkäämistä. Jos ei mene niin jossain on vikaa.
Orkkis ketjussa on ne eriväriset lenkit mitkä on tarkotus laittaa noitten merkkien kohdalle, mutta tarvikkeketjussa ei anakaan oo mitään merkkejä, vaan ne pitää tussata siihen orkkisketjusta, jos huvittaa. Ei välttämätöntä, onnistuu ilmankin.
Jäsen #606

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja JP » Su Marraskuu 22. 20:36:01 2009

eihän ääni tule nostimista? ne kilkattaa monesti remontin jälkeen, ääni häviää kun käyttää ensin moottoria hetken ja sitten antaa olla sammuksissa tunnin.

MiHu
Viestit: 377
Liittynyt: Ke Tammikuu 21. 19:17:33 2004
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja MiHu » Su Marraskuu 22. 23:33:06 2009

Vasta saman remontin tehneenä ,voin sanoa että ekalla startilla meinas pumppu pysäyhtyä. Äänet kuin diiselissä. Mutta hiljeni pikkuhiljaa kun öljy valtas paikat,ja ketjunkiristin rupes toimimaan ö.paineella eikä sen jousun voimalla. Ainut että tyhjäkynnillä "roklattaa" jakoketju pikkusen ,kun vanhoilla osilla kasasin.

Kolinasta kysäsin eräältä merkkih.asentajalta,niin tuumasi että vanhoilla laahaimilla voi jäädä pikkusen ääntämään, mutta ei pitäis haitata. No nytten on jo 1000km takana ,ja ainakin viellä toimii. Varmaan remontti on onnistunut, noin suurin piirtein... :green:

Muistithan laukaista sen hydraulikiristimen käsin ennen starttausta?
-89 sierra "perhemalli" cosworth
-90 fiesta xr2i 1.8 16v (kauppakassi)
-88 Sierra is(ex),-91 4x4 (ex),-92 (ex)
-Sierra 1.6L -84 (museoon ?)
-05 Mondeo "stasiwagon"
#652
- Kauniita autoja,nopeita naisia-
- Ford ei ole auto, se on elämäntapa-

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja infinity » Ma Marraskuu 23. 7:25:25 2009

Jees eli kävin vielä kattomassa ton homman läpi,ja siellä nokka oli ottanut jostain vähän osumaa ja nokkapyörä ei ollut täysin suorassa...nooh,vanhasta koneesta nokat kiinni ja jakopää pitäs lähtee laittamaan nyt ihan alusta alkaen. Ja onkos toi kiristäjän laukaisu homma vaan uudessa osassa?

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ma Marraskuu 23. 17:49:24 2009

infinity kirjoitti:Jees eli kävin vielä kattomassa ton homman läpi,ja siellä nokka oli ottanut jostain vähän osumaa ja nokkapyörä ei ollut täysin suorassa...nooh,vanhasta koneesta nokat kiinni ja jakopää pitäs lähtee laittamaan nyt ihan alusta alkaen. Ja onkos toi kiristäjän laukaisu homma vaan uudessa osassa?
Se kiristäjä on joka tapauksessa laukastava.Joko uudesta taikka vanhasta jos sen kasaa uusiks.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Marraskuu 23. 21:01:35 2009

CosworthPower kirjoitti:
infinity kirjoitti:Jees eli kävin vielä kattomassa ton homman läpi,ja siellä nokka oli ottanut jostain vähän osumaa ja nokkapyörä ei ollut täysin suorassa...nooh,vanhasta koneesta nokat kiinni ja jakopää pitäs lähtee laittamaan nyt ihan alusta alkaen. Ja onkos toi kiristäjän laukaisu homma vaan uudessa osassa?
Se kiristäjä on joka tapauksessa laukastava.Joko uudesta taikka vanhasta jos sen kasaa uusiks.
Ja vanha kiristäjä on kasattava joka tapauksessa, jos sitä käyttää, koska jos ketju menee paikalleen ilman, että kiristimen kasaa, niin joku on väärin tai jotain on rikki.
Jäsen #606

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: Dohc kansi

Viesti Kirjoittaja infinity » Ma Marraskuu 23. 23:57:21 2009

Juuh,selvis taas paljon ton keleen kiristin patukan toiminnasta...tosiaan kun sen tajus sitten viimisenä läväyttää auki,ni johan oli helppo kasata jakopää :D Voikos se hakee jotain säätöjä itestään toi ruisku,ton jako/kansirempan jälkeen...ku meenas tuntua ettei ollu aluks kunnolla vetoja,mut hetken päästä asettu :o Ja välillä tyhjäkäynnillä meenaa sammua,mutta ottaa ns. "piikin" ja käynti tasaantuu. Kiitoksia kaikille vastanneille.

Vastaa Viestiin