Dohc kansi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Dohc kansi
Cometic kannentiiviste+ARP pultit,saako noilla kestävän ratkasun normi massatiivisteen ja venyvien pulttien sijaan? Ja kyseessähän on 8v ruisku Dohc. Taas olen kuullut niin monenlaista tarinaa kyseisestä kokoonpanosta että kysäsen nytten vielä täältä,jos löytyis omakohtaisia kokemuksia tai muuten vaan varmaa tietoo.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Dohc kansi
Mikäs vika siinnä fordin omassa metallitiivisteessä on ?
Ko tiiviste oli käytässä jo tehtaan viimeisissä autoissa. Saa myös tarvikkeena.
Ko tiiviste oli käytässä jo tehtaan viimeisissä autoissa. Saa myös tarvikkeena.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Dohc kansi
Onko tuo Cometikki nyt yhtäkuin se "kolmikerros-metallitiiviste"? Saa myös Motonetistä moisia, hintaa kolmekymppiä. Kiristetäänkö muuten nuo Arpin pultit jotenkin erilailla?
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Dohc kansi
Aika paljon se massapahvikin kestää kun pinnat on vaan oikeesti suorat. Peltitiivisteen kanssa pinnat pitää olla ehdottoman suorat, tai muuten lopputulos ei ole edes massapahvin väärti. Itte en kyllä vaihtas noita pultteja mihinkään.
Jäsen #606
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Dohc kansi
Reinzin a-ryhmän massapahvi kesti ohc koneessa 2 bar ahtoja ilman liekkirenkaita, mäntä ei
(pääs vissiin laihalle)
Peltinen cometic löi liekkiä kannen välistä...
Henk. koht. pysyn massatiivisteissä, jos ei pidä niin sit liekkirenkaat sen kanssa.

Peltinen cometic löi liekkiä kannen välistä...
Henk. koht. pysyn massatiivisteissä, jos ei pidä niin sit liekkirenkaat sen kanssa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Dohc kansi
Joo se pulttien vaihto on vähän kyseenalaista tuossa koneessa. Meinasin vaan että jos ne kovat arpit kiristää orkkisohjeilla asteisiin, veikkaan että metsään mennään...olafu kirjoitti:Aika paljon se massapahvikin kestää kun pinnat on vaan oikeesti suorat. Peltitiivisteen kanssa pinnat pitää olla ehdottoman suorat, tai muuten lopputulos ei ole edes massapahvin väärti. Itte en kyllä vaihtas noita pultteja mihinkään.

Massatiiviste on mullaki tuossa Taunuksen koneessa, kun se tuli tiivistesarjan mukana. Hyvin on kovaa käyttöä kestänyt

Sen enempää muuten tietysti tietämättä kysyjän kokoonpanoa... Mitään hirmu hipohipo viritystä tuskin on tulossa kun koneessa on kerta vain 8 venttiiliä?
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Re: Dohc kansi
Jees,laitankin normi 3 kerros metalli tiivisteen ja vakio pultit+kupari liiman sinne. Vein tänään kannen työstöön,avatessa selkeni että vettä oli päässyt palotilaan ja 1 pytty käynyt liian laihalla,venat ja tulppa aivan vaalea....mitenhän mahollista että 1 pytyistä vaan? :O
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Dohc kansi
No ensimmäisenä tulisi mieleen suutin.infinity kirjoitti:1 pytty käynyt liian laihalla,venat ja tulppa aivan vaalea....mitenhän mahollista että 1 pytyistä vaan? :O
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Dohc kansi
Melko varmaan se tiiviste on vuotanut vettä sinne sylinteriin ja se on vaan tiskannu sen palotilan puhtaaks.
Mutta jos tosiaan laihalla olon takia on puhtaat, niin kakkaa suuttimessa, ihan mahdollinen vika, jos vuotoa ei ole ollut. Tai sitten jos on joku turbojuttu, niin mahdolliset lisäsuuttimet sijoitettu väärin. Jossain oli jonkun DOHC turboprojekti kun oli suuttimet läntätty vaan imusarjaan riviin, joka on virhe.
Itte en ole laittanut peltitiivisteen kanssa tota kupariliimaa ja toistaseks on pitäny kaikki ihan hyvin. Tosin kolme pahvia vaan laitettu, mutta kuitenkin. Taunus hikoili jotain ulos, mutta ei suoranaisesti vuotanu.
Mutta jos tosiaan laihalla olon takia on puhtaat, niin kakkaa suuttimessa, ihan mahdollinen vika, jos vuotoa ei ole ollut. Tai sitten jos on joku turbojuttu, niin mahdolliset lisäsuuttimet sijoitettu väärin. Jossain oli jonkun DOHC turboprojekti kun oli suuttimet läntätty vaan imusarjaan riviin, joka on virhe.
Itte en ole laittanut peltitiivisteen kanssa tota kupariliimaa ja toistaseks on pitäny kaikki ihan hyvin. Tosin kolme pahvia vaan laitettu, mutta kuitenkin. Taunus hikoili jotain ulos, mutta ei suoranaisesti vuotanu.
Jäsen #606
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Re: Dohc kansi
Onkos siihen jotain konstia kattoo että suuttimet pelaa niinkuin pitää? Tai ylipäätään kotikonstein niitä puhistaa? Sitten aikaisemmin oli sitä pätkimis ongelmaa tietyillä kierroksilla,ja syytä ei saatu selville...niin onko se mahollista että johtuis tuosta kun palotilaan heitteli vettä 

-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Dohc kansi
Tulppien väristä saattaa jotain vihjettä saada.infinity kirjoitti:Onkos siihen jotain konstia kattoo että suuttimet pelaa niinkuin pitää? Tai ylipäätään kotikonstein niitä puhistaa? Sitten aikaisemmin oli sitä pätkimis ongelmaa tietyillä kierroksilla,ja syytä ei saatu selville...niin onko se mahollista että johtuis tuosta kun palotilaan heitteli vettä
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Dohc kansi
Niittenkin väri muuttuu kun jäähdytinnestettä joutuu palotilaan.vauhtipete kirjoitti:Tulppien väristä saattaa jotain vihjettä saada.infinity kirjoitti:Onkos siihen jotain konstia kattoo että suuttimet pelaa niinkuin pitää? Tai ylipäätään kotikonstein niitä puhistaa? Sitten aikaisemmin oli sitä pätkimis ongelmaa tietyillä kierroksilla,ja syytä ei saatu selville...niin onko se mahollista että johtuis tuosta kun palotilaan heitteli vettä
"Helppo" konsti:
Ota bensatukki irti ja virittele sähkö joka suuttimeen, suuttimen päät mittalaiseihin ja bensanpaineet päälle, niin näkyy suutinten maksimituotto. Pitää olla varovainen ettei sähköjohdot pääse lyömään valkeeta, tai suuttimet lähde tukista irti. Syttyy helposti palamaan. Älä tee näin, jos suuttimet on matalaohmiset, voi käämit kärähtää. DOHC suuttimet on korkeaohmiset, joten kestävät tämän testin.
Jäsen #606
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Re: Dohc kansi
Jees,eli kansiremppa tehty ja jakopään hilut uusittu...mutta tadaa,laitoin käyntiin niin sehän jotain kilkattaa,kuulostais kun johkin muoviin ottas joku kiinni....jos jako pielessä tuossa moottorissa niin mites se käyttäytyy? Meenas käydä vähän epätasaisesti ja sitten sammu,mutta tarttas kyl uudestaa het tulille.
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Dohc kansi
DOHC:sta ei ole omaa kokemusta mut pari yleistä syytä tohon taitaa olla että jako hampaan pielessä ja venttiilit hipoo mäntiä tai ketjunkiristin ei pelaa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Re: Dohc kansi
Pah,olevinaan sen kasasin sillain miten olin sen merkinny...pitääpäs tarkastaa huomenna.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Dohc kansi
Nokkapyörien merkit sivuille juuri silminnähtävästi "alaviistoon" ja alarattaassa oleva merkki alaspäin (YKK).
Ketjun ja rattaitten pitää mennä helposti paikalleen, ei mitään väkisin vänkäämistä. Jos ei mene niin jossain on vikaa.
Orkkis ketjussa on ne eriväriset lenkit mitkä on tarkotus laittaa noitten merkkien kohdalle, mutta tarvikkeketjussa ei anakaan oo mitään merkkejä, vaan ne pitää tussata siihen orkkisketjusta, jos huvittaa. Ei välttämätöntä, onnistuu ilmankin.
Ketjun ja rattaitten pitää mennä helposti paikalleen, ei mitään väkisin vänkäämistä. Jos ei mene niin jossain on vikaa.
Orkkis ketjussa on ne eriväriset lenkit mitkä on tarkotus laittaa noitten merkkien kohdalle, mutta tarvikkeketjussa ei anakaan oo mitään merkkejä, vaan ne pitää tussata siihen orkkisketjusta, jos huvittaa. Ei välttämätöntä, onnistuu ilmankin.
Jäsen #606
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: Dohc kansi
eihän ääni tule nostimista? ne kilkattaa monesti remontin jälkeen, ääni häviää kun käyttää ensin moottoria hetken ja sitten antaa olla sammuksissa tunnin.
-
- Viestit: 377
- Liittynyt: Ke Tammikuu 21. 19:17:33 2004
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Dohc kansi
Vasta saman remontin tehneenä ,voin sanoa että ekalla startilla meinas pumppu pysäyhtyä. Äänet kuin diiselissä. Mutta hiljeni pikkuhiljaa kun öljy valtas paikat,ja ketjunkiristin rupes toimimaan ö.paineella eikä sen jousun voimalla. Ainut että tyhjäkynnillä "roklattaa" jakoketju pikkusen ,kun vanhoilla osilla kasasin.
Kolinasta kysäsin eräältä merkkih.asentajalta,niin tuumasi että vanhoilla laahaimilla voi jäädä pikkusen ääntämään, mutta ei pitäis haitata. No nytten on jo 1000km takana ,ja ainakin viellä toimii. Varmaan remontti on onnistunut, noin suurin piirtein...
Muistithan laukaista sen hydraulikiristimen käsin ennen starttausta?
Kolinasta kysäsin eräältä merkkih.asentajalta,niin tuumasi että vanhoilla laahaimilla voi jäädä pikkusen ääntämään, mutta ei pitäis haitata. No nytten on jo 1000km takana ,ja ainakin viellä toimii. Varmaan remontti on onnistunut, noin suurin piirtein...

Muistithan laukaista sen hydraulikiristimen käsin ennen starttausta?
-89 sierra "perhemalli" cosworth
-90 fiesta xr2i 1.8 16v (kauppakassi)
-88 Sierra is(ex),-91 4x4 (ex),-92 (ex)
-Sierra 1.6L -84 (museoon ?)
-05 Mondeo "stasiwagon"
#652
- Kauniita autoja,nopeita naisia-
- Ford ei ole auto, se on elämäntapa-
-90 fiesta xr2i 1.8 16v (kauppakassi)
-88 Sierra is(ex),-91 4x4 (ex),-92 (ex)
-Sierra 1.6L -84 (museoon ?)
-05 Mondeo "stasiwagon"
#652
- Kauniita autoja,nopeita naisia-
- Ford ei ole auto, se on elämäntapa-
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Re: Dohc kansi
Jees eli kävin vielä kattomassa ton homman läpi,ja siellä nokka oli ottanut jostain vähän osumaa ja nokkapyörä ei ollut täysin suorassa...nooh,vanhasta koneesta nokat kiinni ja jakopää pitäs lähtee laittamaan nyt ihan alusta alkaen. Ja onkos toi kiristäjän laukaisu homma vaan uudessa osassa?
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: Dohc kansi
Se kiristäjä on joka tapauksessa laukastava.Joko uudesta taikka vanhasta jos sen kasaa uusiks.infinity kirjoitti:Jees eli kävin vielä kattomassa ton homman läpi,ja siellä nokka oli ottanut jostain vähän osumaa ja nokkapyörä ei ollut täysin suorassa...nooh,vanhasta koneesta nokat kiinni ja jakopää pitäs lähtee laittamaan nyt ihan alusta alkaen. Ja onkos toi kiristäjän laukaisu homma vaan uudessa osassa?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Dohc kansi
Ja vanha kiristäjä on kasattava joka tapauksessa, jos sitä käyttää, koska jos ketju menee paikalleen ilman, että kiristimen kasaa, niin joku on väärin tai jotain on rikki.CosworthPower kirjoitti:Se kiristäjä on joka tapauksessa laukastava.Joko uudesta taikka vanhasta jos sen kasaa uusiks.infinity kirjoitti:Jees eli kävin vielä kattomassa ton homman läpi,ja siellä nokka oli ottanut jostain vähän osumaa ja nokkapyörä ei ollut täysin suorassa...nooh,vanhasta koneesta nokat kiinni ja jakopää pitäs lähtee laittamaan nyt ihan alusta alkaen. Ja onkos toi kiristäjän laukaisu homma vaan uudessa osassa?
Jäsen #606
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008
Re: Dohc kansi
Juuh,selvis taas paljon ton keleen kiristin patukan toiminnasta...tosiaan kun sen tajus sitten viimisenä läväyttää auki,ni johan oli helppo kasata jakopää
Voikos se hakee jotain säätöjä itestään toi ruisku,ton jako/kansirempan jälkeen...ku meenas tuntua ettei ollu aluks kunnolla vetoja,mut hetken päästä asettu
Ja välillä tyhjäkäynnillä meenaa sammua,mutta ottaa ns. "piikin" ja käynti tasaantuu. Kiitoksia kaikille vastanneille.

