Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Onko kuinka paljon hankalampi, jos vaihtaa esim 3.8 thuntedbirdiin 5.0 tekniikan joka on myös vähäpäästöinen moottori. Mitä todistuksia vaaditaan ja kuinka identtinen moottorin pitää olla vertailuauton kanssa, esim saako lohko olla esim jostain muusta autosta, vai pitääkö se olla nimenomaan thunderbirdin?
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Jos autoa on tehty sillä koneella niin ei pitäs tuottaa ongelmia?
Mut jos toi 3,8 on isoin niin sit menee ainakin tilavuus yli.
Mut jos toi 3,8 on isoin niin sit menee ainakin tilavuus yli.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Vaihdettava moottori pitää olla vähintään yhtä uudesta autosta oleva, vähintään samat päästönormit täyttävä. Moottori pitää vaihtaa kokonaan kaikkine saastelaitteineen.
Yllämainittujen päästönormien takia moottori pitää olla autosta, muita rajoituksia ei tilavuus, teho ja painorajoitusten lisäksi ole.
Joku rajoitus kai on koskien vuosimalleja(tiukimmat normit), eli riittävän uudessa autossa on niin tiukat päästönormit, että pitää olla jotain todistuksia, vaikka vaihdettava moottori on vähintään yhtä uusi ja alunperin normit täyttäneestä autosta, mutta se alkaa vaikuttaa vasta jossain lähes vuosituhannen vaihteen autoissa. Tämä kannattaa varmistaa vielä aken sivuilta.
Yllämainittujen päästönormien takia moottori pitää olla autosta, muita rajoituksia ei tilavuus, teho ja painorajoitusten lisäksi ole.
Joku rajoitus kai on koskien vuosimalleja(tiukimmat normit), eli riittävän uudessa autossa on niin tiukat päästönormit, että pitää olla jotain todistuksia, vaikka vaihdettava moottori on vähintään yhtä uusi ja alunperin normit täyttäneestä autosta, mutta se alkaa vaikuttaa vasta jossain lähes vuosituhannen vaihteen autoissa. Tämä kannattaa varmistaa vielä aken sivuilta.
Jäsen #606
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
'01 eteenpäin (kun OBD:t on mitattu..?) moottorin täytyy olla tyyppihyväksytty ko. automalliin, meni jotenkin näin tarkoittamasi pykälä?olafu kirjoitti:Joku rajoitus kai on koskien vuosimalleja(tiukimmat normit), eli riittävän uudessa autossa on niin tiukat päästönormit, että pitää olla jotain todistuksia, vaikka vaihdettava moottori on vähintään yhtä uusi ja alunperin normit täyttäneestä autosta, mutta se alkaa vaikuttaa vasta jossain lähes vuosituhannen vaihteen autoissa. Tämä kannattaa varmistaa vielä aken sivuilta.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
joo, tais kaatua koneen vaihto tähän, kun alkusperäsen oikeen vuosmallin koneen löytäminen papereineen järkihintaan taitaa olla aika kiven alla. Jos moottorin oisi voinu kasata thunderbirdin tai mustangin osista niin tilanne olisi ollut eri
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Siis mitäh? Onhan noita Mutangien, Mark-VII ja Thunderbirdien 5.0 HO koneita nyt varmasti tarjolla. Riittää kun se on vähäpäästöinen ja sillä siisti. Ei sielä ketään rupea tutkimaan että onkos nyt lohko originelli vai mikä. Sama saatanan patarauta lohko niissä on ollut ihan mustavalkoelokuvista lähtien.
Itse kyllä metsästäisin mielummin Mark-VIII:n nykyaikasen modulaari-koneen ja vaihteiston. Justhan Nettiautossa oli yks menossa purkuun.
Minkä ikäinen se sun töpöötti on?
Itse kyllä metsästäisin mielummin Mark-VIII:n nykyaikasen modulaari-koneen ja vaihteiston. Justhan Nettiautossa oli yks menossa purkuun.
Minkä ikäinen se sun töpöötti on?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Riittää kun laitat siihen paperiin sen auton mallin mistä se on, eli "moottori on ostettu käytettynä, peräisin sen ja sen mallisesta ja vuotisesta autosta" tai ainakin ittellä riitti. Ei kyllä ollu vähäpäästönen.
Jäsen #606
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
OT:
Originaali = alkuperäinen
(nusnus ,)
Sori oli pakko
Eli omalaatuinen tai erikoinen.MouTine kirjoitti:originelli
Originaali = alkuperäinen


Sori oli pakko

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Sit on tietty nämä erikoiset tapaukset. Mulla oli 1986 dohc sierra kattimallin ruiskukoneella reilupäästöisillä papereilla ilman kattia tietty. Aikaisempi kone oli ollu 1.8ohc. Vieläkin auto ajossa tuttavalla ja mitään prosentteja sun muita ei ole vaihdosta rekisteriotteessa. Aika ison viinapullon on katsastussetä vissiin saanut leimalla 
Ja entisellä työkaverilla oli 2.9 scorpio ,minkä se katsasti runsaspäästöiseksi. Vääntö kuulemma parani selvästi ,kun katit sai ottaa veke.

Ja entisellä työkaverilla oli 2.9 scorpio ,minkä se katsasti runsaspäästöiseksi. Vääntö kuulemma parani selvästi ,kun katit sai ottaa veke.
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Vasta suunnitteluvaiheilla tuo on (scorpio pitää saada laitettua kuntoon ja myytyä) 89-97 mallia olisi tarkotus hommata ja ne on kaikki vähäpäästösiä, mutta nyt hyvä kerätä tietoa asiasta ennenku menee ostamaan. 5.0 moottorin haluan nimenomaan sen takia, koska siihen saa parhaiten ja reippaasti halvimmalla osia
Viimeksi muokannut jnd, Pe Joulukuu 4. 22:07:13 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Ei kai tuossa nyt mitään ihmeellistä ole, tehot, tilavuudet sun muut menee rajoihin, ja auton kori määrää sen onko vähäpäästöinen vai ei, ja tuo kun on ollut 86:nen, niin ei oo tarvinnu laittaa edes sitä "kylmää kattia". Ja joskus ennenmuinoin ei merkattu prosentteja otteeseen, ne oli vaan konttorin tiedossa. Eli kyllä on viinapullorahat menny ihan turhaan sille leimakonnalle..KtK kirjoitti:Sit on tietty nämä erikoiset tapaukset. Mulla oli 1986 dohc sierra kattimallin ruiskukoneella reilupäästöisillä papereilla ilman kattia tietty. Aikaisempi kone oli ollu 1.8ohc. Vieläkin auto ajossa tuttavalla ja mitään prosentteja sun muita ei ole vaihdosta rekisteriotteessa. Aika ison viinapullon on katsastussetä vissiin saanut leimalla
.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Myö ollaan kaikki omalaatuisiavauhtipete kirjoitti:OT:Eli omalaatuinen tai erikoinen.MouTine kirjoitti:originelli
Originaali = alkuperäinen(nusnus ,)
![]()
Sori oli pakko

#350
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
joo, soittelin tossa ja selvis että auto pitäs viedä saksaan tarkastettavaks jarrujen, ym. muutoksista että leimasta läpi sais.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Hä? Onko ne ulkoistanu noi muutoskatsastukset jo ihan suomestakin? 
Kuka sulle tommosta paskaa on syöttänyt, täälläpäin on riittänyt kun kertoo mitlkä palikat on autoon laittanut ja allekirjoittaa osaluettelon vaihdetuista osista, eivät ole edes mittailleet levyjen halkaisijoita ym. Ja miksi juuri saksaan...? Ei toi nyt niin vaikeeta ole, jos (ja kun) autoa on saanut tollasella tekniikalla, niin muuttaa vaan kaikki osat vastaamaan, ja sitten konttorille, jos ei konttori suostu muutoskatsastamaan niin konttorin vaihto..

Kuka sulle tommosta paskaa on syöttänyt, täälläpäin on riittänyt kun kertoo mitlkä palikat on autoon laittanut ja allekirjoittaa osaluettelon vaihdetuista osista, eivät ole edes mittailleet levyjen halkaisijoita ym. Ja miksi juuri saksaan...? Ei toi nyt niin vaikeeta ole, jos (ja kun) autoa on saanut tollasella tekniikalla, niin muuttaa vaan kaikki osat vastaamaan, ja sitten konttorille, jos ei konttori suostu muutoskatsastamaan niin konttorin vaihto..
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
melkeempä näin, leimalla sanoivat että tarvii todistuksen siitä että osat on vaihettu jne. Toivon et mulle on vaan paskaa selitetty, mut pelkäämpä et näin ei oo. Homma meni näin, menin kysymään konttorilta, niin ne ohjas fordille, ja siel ne sano et ne ei jenkkifordeja hoida ja sit ne ohjas tonne http://www.tuv.fi/ ja tuol sit sanottiin et näin on. vituttaa kun asia on näin hankalaks tehty
Ainiin siks just saksaan koska kukaan suomessa ei hoida noita ja saksasta löytyy lähin sekä t-birdiä ei ole ilmeisesti tyypitetty suomessa. Tuurillahan toi auto vois mennä kasilla leimasta ilman muutoskatsastuksiakin, koska kerran kun scorpiota kävin leimalla näyttää niin kohta kysyttiin et onko tää auto etu vai takaveto
Ainiin siks just saksaan koska kukaan suomessa ei hoida noita ja saksasta löytyy lähin sekä t-birdiä ei ole ilmeisesti tyypitetty suomessa. Tuurillahan toi auto vois mennä kasilla leimasta ilman muutoskatsastuksiakin, koska kerran kun scorpiota kävin leimalla näyttää niin kohta kysyttiin et onko tää auto etu vai takaveto
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Hommaat jostakin thunderbirdin teknikset eroavaisuudet-paperin ja katsot siitä. Jos niissä on samat jarrut niin ei taida olla konttorilla ongelmaa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
kuulemma etu tolpat ja jarrut on ainakin erillaiset
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Sitten overdrive foorumille ja sieltä kyseleen apua, on ton ikäsiä autoja muutoskatsatanu muutkin. Luulisin että siellä tärppää.jnd kirjoitti:kuulemma etu tolpat ja jarrut on ainakin erillaiset
Jäsen #606
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
normaali muutoskatsastushan tuo on, tietyin edellytyksin;
-Hanki ihan ensiksi vertailumoottoritodistus vaikka amerikanautoihin erikoistuneelta korjaamolta tai luotettava varaosavertailu esim varaosakauppurin leimoin 3.8 ja 5.0 mallin eroista tai siitä, ettei niitä ole, sen paperin mukaiset muutokset teet autoon. (akselit, jarrut, ohjauslaitteet, vakaajat ym)
-Moottorista pitää olla päästötaso selvillä, helpointa on jos on vaikka vähäpäästöinen varaosa-auto josta moottori on otettu ja siitä on tiedossa rungonnumero, sillä selkiää aika paljon, tai sit fordilta paperi että kyseinen moottori on vähäpäästöistä mallia ja täyttää päästötason xxxxxxx. Kuten aiemmin joku totesi, moottori ei saa olla kanta-autoa vanhempi tässä tapauksessa tai jos on niin menee pian VTT hommiksi joka ei ole taloudellisesti kannattavaa -> hanki siis uudempi moottori suosiolla. Vähäpäästöisyys -sana kun ei ole aina ihan sama asia; päästötasoja on lisäksi useita eikä alkuperäistä vanhempaa voida hyväksyä, toisin sanoin 2000-vuosimallin autoon ei ilman lisäselvityksiä voida hyväksyä 1990-vuosimallista moottoria oli siinä alunperin katti tai ei. päinvastoin kyllä onnistuu.
-moottori on vaihdettava kaikkine vähäpäästöisyyteen vaikuttavine osineen (egr, katit ym systeemit). Ei ole väliä onko moottori mossesta vai mersusta kunhan päästöjen lisäksi tarkasteltavat asiat ovat ok, eli tilavuus suurimmasta max 25%, paino ja teho suurimmasta +20% jne.
-moottorin alkuperästä ja muista isommista osakokonaisuuksista täytyy osata kertoa mistä on peräisin, eihän noita nyt taivaastakaan putoa joten pieni rehellisyyden puuska auttaa tässä asiassa yleensä.
-lisäksi tulee ottaa huomioon suurimmat sallitut akselimassat ja kokonaismassa kun siirrytään suurempaan moottoriin. Suurimmat sallitut massat ovat autokohtaisia eikä niitä saa muuttaa kuin valmistajan luvalla.
saksassa voi käydä muuten vain lomailemassa. kyseinen katsastusmies oli aika kujalla asioista..
onhan noita 90-luvun alun lankkufarmareita 302/AOD tekniikalla kai myynnissä sopuhinnoin, jos vähäpäästöinen sellainen löytyy niin kättele kaupat ja tee puukyljistä polttopuuta XD
-Hanki ihan ensiksi vertailumoottoritodistus vaikka amerikanautoihin erikoistuneelta korjaamolta tai luotettava varaosavertailu esim varaosakauppurin leimoin 3.8 ja 5.0 mallin eroista tai siitä, ettei niitä ole, sen paperin mukaiset muutokset teet autoon. (akselit, jarrut, ohjauslaitteet, vakaajat ym)
-Moottorista pitää olla päästötaso selvillä, helpointa on jos on vaikka vähäpäästöinen varaosa-auto josta moottori on otettu ja siitä on tiedossa rungonnumero, sillä selkiää aika paljon, tai sit fordilta paperi että kyseinen moottori on vähäpäästöistä mallia ja täyttää päästötason xxxxxxx. Kuten aiemmin joku totesi, moottori ei saa olla kanta-autoa vanhempi tässä tapauksessa tai jos on niin menee pian VTT hommiksi joka ei ole taloudellisesti kannattavaa -> hanki siis uudempi moottori suosiolla. Vähäpäästöisyys -sana kun ei ole aina ihan sama asia; päästötasoja on lisäksi useita eikä alkuperäistä vanhempaa voida hyväksyä, toisin sanoin 2000-vuosimallin autoon ei ilman lisäselvityksiä voida hyväksyä 1990-vuosimallista moottoria oli siinä alunperin katti tai ei. päinvastoin kyllä onnistuu.
-moottori on vaihdettava kaikkine vähäpäästöisyyteen vaikuttavine osineen (egr, katit ym systeemit). Ei ole väliä onko moottori mossesta vai mersusta kunhan päästöjen lisäksi tarkasteltavat asiat ovat ok, eli tilavuus suurimmasta max 25%, paino ja teho suurimmasta +20% jne.
-moottorin alkuperästä ja muista isommista osakokonaisuuksista täytyy osata kertoa mistä on peräisin, eihän noita nyt taivaastakaan putoa joten pieni rehellisyyden puuska auttaa tässä asiassa yleensä.
-lisäksi tulee ottaa huomioon suurimmat sallitut akselimassat ja kokonaismassa kun siirrytään suurempaan moottoriin. Suurimmat sallitut massat ovat autokohtaisia eikä niitä saa muuttaa kuin valmistajan luvalla.
saksassa voi käydä muuten vain lomailemassa. kyseinen katsastusmies oli aika kujalla asioista..
onhan noita 90-luvun alun lankkufarmareita 302/AOD tekniikalla kai myynnissä sopuhinnoin, jos vähäpäästöinen sellainen löytyy niin kättele kaupat ja tee puukyljistä polttopuuta XD
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Ne ei ole HO malleja, mutta ajaa varmasti asiansa viritysahiona.samiharju kirjoitti:Onhan noita 90-luvun alun lankkufarmareita 302/AOD tekniikalla kai myynnissä sopuhinnoin, jos vähäpäästöinen sellainen löytyy niin kättele kaupat ja tee puukyljistä polttopuuta XD
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Harrastamisen innosta ajattelit tehdä?
Yhtä iso hyöty kuin vaihtaa 1.6 sierraan 2.0 OHC,rahallisesti ja ajallisesti.
Ite olen seuraillu noita 8 koneisia jos hommais käyttikseks,ei vaan ole 6 ja 8 mallin välillä suurtakaan hintaeroo..
Yhtä iso hyöty kuin vaihtaa 1.6 sierraan 2.0 OHC,rahallisesti ja ajallisesti.
Ite olen seuraillu noita 8 koneisia jos hommais käyttikseks,ei vaan ole 6 ja 8 mallin välillä suurtakaan hintaeroo..
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Tekniikan vaihto vähäpäästöseen?
Mutta ei suorituskyvyllisesti. Ero on huomattava.Jape105 kirjoitti:Harrastamisen innosta ajattelit tehdä?
Yhtä iso hyöty kuin vaihtaa 1.6 sierraan 2.0 OHC,rahallisesti ja ajallisesti.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6