yksi tehokkaimmista boscin pumpuista jos ei ihan viripumppuja oteta laskuun.vauhtipete kirjoitti:Maksaa vaan jostain syystä n. 5 kertaa enemmän
Itellä on joku porsche:n orkkis pumppu ja siinä on 10L pienempi tuotto kun cossuissa vakiona.
Valvoja: CRSC Hallitus
yksi tehokkaimmista boscin pumpuista jos ei ihan viripumppuja oteta laskuun.vauhtipete kirjoitti:Maksaa vaan jostain syystä n. 5 kertaa enemmän
Laitat sinne lohkon kylkeen käytetyn taunuksen bensapumpun siirtopumpuksi johon vedät tankista imulinjan ja painelinjan vedät takas kerääjään. Kerääjästä ruiskun painepumpulle josta xx mm painelinjaa suutintukille ja sieltä taas paluu kerääjään josta ylivuotolinja tankkiin. Toimii ja muilla ei oo samanlaistatumppe kirjoitti:Kyllähän ton puolikuntosen vakio pumpun toki vois heivata, mut riittääkö tuo motonetti pumppu paluulinjan kera esim. n.400-500hv lukemille ja mites nuo "siirtopumput" sit kestää tota paineettomuutta, kun eikös lähes kaikki bensapumput oo suunniteltu kumminki pientä vastapainetta vastaan toimimaan?Popi kirjoitti:Se ei oo RACEvauhtipete kirjoitti:Saattaa nyt olla vähän hölmö kysymys mut miksei sinne voi vaihtaa sitä cossun tankkia?
Valitettavasti mulla ei oo mitään vinkkejä noihin venttiili- ja letkuviritelmiin mutta tietty asiaa voi ajatella siltäkin kannalta että käyttää pumppuja ym siihen tarkoitukseen mihin ne on tehty. Eli painepumppua paineen tekemiseen ja muita muihin. Joskus toimivatkin ihan hyvin niin.
Meillä oli endurance autossa, missä siis käytettiin venemoottorin tankkia, siirtopumppuna (tai niitä oli oikeestaan kaks) ihan perus sähköpumppu. Koneelta sitten paluu kerääjäsäilöön ja sieltä ylivuoto takas tankkiin. Ei tarvinnu kikkailla kuristuksilla, venttileillä ym ja toimi. Tietty ei juurikaan päässy kokemaan tota rakentamisen ja yrittämisen iloa.
En oo kuullu et noi pumput ois mikään suunniteltu valuttamaan ilman vastapainetta bensaa johonki kiuluun?
Minkä pumpun sinne siirtopumpuks nyt sit vois laittaa ja nakupumput ei oo vaihtoehtona?
Tankkia en nyt ala vaihtaan, mutta vakion tilalle varapyöräkotelon alle pitäs joku pumppu löytyy?
Quottaan tähän itteänitumppe kirjoitti:Kyllähän ton puolikuntosen vakio pumpun toki vois heivata, mut riittääkö tuo motonetti pumppu paluulinjan kera esim. n.400-500hv lukemille ja mites nuo "siirtopumput" sit kestää tota paineettomuutta, kun eikös lähes kaikki bensapumput oo suunniteltu kumminki pientä vastapainetta vastaan toimimaan?
En oo kuullu et noi pumput ois mikään suunniteltu valuttamaan ilman vastapainetta bensaa johonki kiuluun?
Minkä pumpun sinne siirtopumpuks nyt sit vois laittaa ja nakupumput ei oo vaihtoehtona?
Nopeastihan lasket mikä riittää ja mikä ei. Suuttimien tuotto sulla kun ainakin on tiedossa.jeddah kirjoitti:Joka taas pikaisesti laskettuna on tasan sama kuin Motonetin 120l/h kalvopumpun tuotto...SLEI kirjoitti:Eikö siitä litran pytystä ruokita 4x 500cm3 suutinta 30sek jos säiliöön ei tule yhtään lisää bensaa ja suutinten käyttöaste on 100%.
Se ei maksa mitään kun se on jo autossa paikallaankin!vauhtipete kirjoitti:Maksaa vaan jostain syystä n. 5 kertaa enemmän
Mulla tuo oma tuotoltaan 165/3bar niin silläkin 400hv ilman ongelmaa pumpun loppumisen kanssa,linjat on tosin kauttaaltaan min.10mm pumpun pään jälkeen...SLEI kirjoitti: Ruiskun pumppu ei tarvitse mitään vastapainetta ja se vaan rasittaa sitä enemmän eli syöttöpumpusta pois takaiskuventtiili, jonka isompaan vaihtamalla varmasti saisi monen Cossun toimimaan ihan omallaankin pumpulla aika isoilla tehoilla.
Emäntä ajeli moisella virityksellä lähes vuodenpäivät joskun -03 paikkeilla.heka kirjoitti:Niin ja tuo coseskin ehdottama systeemikin on jo testattutoimihan sekin laiskassa turboriesassa sillon joskus
Turbo tercelissä laitoin noin, välisäiliönä oli joku diisseli tojotan alipainesäiliö. Toimi ihan hyvin, kattila mossahti ihan muista syistä.Aksu kirjoitti:Emäntä ajeli moisella virityksellä lähes vuodenpäivät joskun -03 paikkeilla.heka kirjoitti:Niin ja tuo coseskin ehdottama systeemikin on jo testattutoimihan sekin laiskassa turboriesassa sillon joskus